Binnekort komt het kleinere zusje.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:33 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Flink gay-erotisch, als je het mij vraagt.![]()
Mag ik het afraden?quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:31 schreef skiczukie het volgende:
Mijn doel is om met zwart alle details te schilderen, de lijnen, details van de mond, neus, wenkbrauwen, haren ..Ik ben met nummer twee begonnen omdat ik eigenlijk niet verder durfde met nummer 1.
Wat versta je onder kitsch, of was het maar een domme tvp?
Net geen portretten kunnen maken en daarom maar manga/fantasy-stijl tekenen omdat dat makkelijker is (je hoeft minder op de verhoudingen te letten),quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:31 schreef skiczukie het volgende:
Wat versta je onder kitsch, of was het maar een domme tvp?
Daarom ben ik met een tweede bezig, kijken hoe het lijkt. Wat vind je ervan, tot nu toe? Eerlijk, ik kan wel wat hebben, en kritiek is goed voor me.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:39 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mag ik het afraden?
Ik krijg dan zo'n kleurplaatidee.
Ik probeerde het topic een beetje in leven te houden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:42 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Net geen portretten kunnen maken en daarom maar manga/fantasy-stijl tekenen omdat dat makkelijker is (je hoeft minder op de verhoudingen te letten),
uberhaupt niet kunnen schilderen en dan maar roepen dat dat waterverf-geklieder "abstract" is,
new-age-swirls tekenen in de hoop dat het er spiritueel uitziet,
een lijn op een vaas schilderen...
Je weet wel, kitsch
Ik vind ze wel mooi, persoonlijk. De mond lijkt inderdaad een beetje vreemd, maar ik denk dat het er inderdaad beter uit gaat zien, als je de bepaalde delen gaat benadrukken met een donkere kleur. Ik weet niet op zwart zo geschikt is, gezien het extreme contrast met geel.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:43 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Daarom ben ik met een tweede bezig, kijken hoe het lijkt. Wat vind je ervan, tot nu toe? Eerlijk, ik kan wel wat hebben, en kritiek is goed voor me.
+1quote:Op zaterdag 29 juli 2006 07:06 schreef Kroekroek het volgende:
[..]
Ik probeerde het topic een beetje in leven te houden.
Mijn echte serieuze werk post ik hier niet. Dit was maar wat papierwerk, wat bij de hand lag. Mijn doekwerken laat ik nog even achterwege.
Bovendien teken ik geen manga/anime gerelateerde dingen, omdat ik geen realisme kan tekenen: dat kan ik zeker wel. Dat doe ik ook, maar ik vind deze dingen gewoon leuker. Het spreekt me meer aan.
Iedereen moet zich vrij kunnen voelen in wat ze maken, zonder dat jij het kitsch gaat noemen. Als ik het leuker vind om onrealistische dingen te tekenen, hoef je niet meteen te gaan klagen dat je het niet mooi is, alleen omdat het jou niet aanspreekt.
Dit topic is ook niet alleen bedoeld voor de professionele kunstenaars, maar ook kunstenaars-in-spe, en mensen die dit gewoon leuk vinden om te doen. Dus wie ben jij om die mensen af te zeiken?
Dit topic is bedoeld om werk te laten zien. Het maakt niet uit welke kunstvorm, en hoe goed je zogenaamd bent. Het was de bedoeling om er achter te komen of er meerdere mensen op Fok! waren die deze hobby hebben.
Ik geef je gelijk. Je hebt er echt geen verstand van.
Laat maar eens iets van jou zien.
Ik moet dus eerst zelf een boek geschreven hebben voor ik een mening overquote:Op zaterdag 29 juli 2006 07:06 schreef Kroekroek het volgende:
[..]
blaat
Laat maar eens iets van jou zien.
+1quote:Op maandag 31 juli 2006 11:10 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik moet dus eerst zelf een boek geschreven hebben voor ik een mening over
andermans boek mag hebben ?
Ik mag de lada geen shit-auto noemen want ik heb zelf nog nooit
een auto gemaakt ?
Kom, dan gaan we snel het hele forum vertellen dat niemand meer een mening mag hebben !!!
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:10 schreef Kiteless het volgende:
Kom, dan gaan we snel het hele forum vertellen dat niemand meer een mening mag hebben !!!
Tuurlijk is dat niet de enige reden, mensen doen die stijl ook omdat dat makkelijker over te trekken isquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:32 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen.
Als je zegt dat fantasy-art crap is, dan geef je je mening. Als je zegt dat mensen die fantasy-art maken dat alleen maar doen omdat ze dit makkelijker vinden dan het maken van portretten, dan bazel je maar wat uit je nek
quote:Op zondag 13 mei 2007 19:44 schreef conleche het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De 3 bovenste acryl op linnen de onderste olie op linnen.
Even weer wat leven in dit topic!!!
Ik heb het nog gevraagd, maar zowel de olifanten als de Diva's wilden niet poserenquote:Op maandag 14 mei 2007 14:15 schreef Ceylon het volgende:
@ conleche
Hey, mede-schilder.![]()
Ik vind dat je wel een interessant, mat soort kleurgebruik hebt en een redelijke controle over de kwast. Het valt me wel op dat je voornamelijk van foto's na schildert. Ik denk dat dat je een beetje weer houdt om echt authentiek en levend beeld te maken. Desondanks dat er een zekere mate van realisme in je werk zit, zie ik nu toch voornamelijk statische 'plaatjes' ipv spannende schilderijen. En ik zie dat ook bij veel beginnende schilders gebeuren, meestal halen ze een soort bevrediging uit het realisme dat je krijgt van het namaken van een foto, en veel mensen vinden het indrukwekkend om te zien. maar ik denk dat er meer te halen is uit schilderen dan alleen gelijkenis van een al vast gelegd 2d beeld.
Ik ken je achtergrond niet, dus misschien waren ze meer als studies bedoelt dan als eigen werk, maar ik zou je aan raden om vooral veel naar het leven te tekenen en te schilderen, ik denk dat je daar veel meer van zult leren, bv diepte-werking en interpreteren van kleuren en licht, en zelf oplossingen vinden voor de compositie.
Ik vind hem met die grijns op zn bek een beetje lijken op die kerel van de Morning Glory strips die zn vrouw vermoord, rascistisch is en bij voorkeur zn eigen kinderen verkracht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:37 schreef skiczukie het volgende:
[afbeelding]
Weer bezig met iets nieuws. Acryl op doek.
Hmm...ik denk dat je een aantal rare gedachtensprongen maakt op reactie van mijn opmerking over statisch beeld:quote:Op maandag 14 mei 2007 14:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb het nog gevraagd, maar zowel de olifanten als de Diva's wilden niet poseren![]()
Ik schilder weleens naar de natuur hoor, maar dat zijn dan landschappen of soms een zelfportret. Stillevens doe ik ook weleens. Maar over het algemeen gebruik ik foto's (sterker nog ik voer ze eerst in op de computer om de beste uitsnede te bepalen, wat imo soms interessante dingen opleverd. Het zijn vrijwel allemaal grote doeken, dus zo statisch is het niet. Ben niet de enige die er zo over denkt, want ik verkoop goed![]()
Maar smaken verschillen en ik ben eik ook heel benieuwd naar wat jij maakt!
En dank voor alle andere complimentjes, ik zou willen dat er meer mensen hun werk gingen posten!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |