quote:
Ach kom nou toch. Iedere luie puber gebruikt tegenwoordig dyslectie als smoesje voor de totale desinteresse en onkunde op taalgebied en je maakt mij niet wijs dat tegenwoordig iedereen dyslectisch is.
Geeft niet, maar geef dan gewoon toe dat je een luie, ongemotiveerde, ongeïnteresseerde puber bent. Gebruik niet een ziekte (is het een ziekte of een stoornis?) om je achter te verstoppen.
Zoals ik al zei, ik vind het een grove belediging ten opzichte van mensen die echt dyslectie hebben.
Voor zover mijn beperkte kennis van dyslectie reikt houd dyslectie onder andere in dat je letters op de verkeerde plek gaat zetten en het verband tussen letters niet ziet waardoor een woord soms een onherkenbare letterbrij is. Werkwoorden vervoegen zou dus nog steeds gewoon moeten lukken en dat is nu net een van de dingen die de nepdyslectische verkeerd doet.
D's en t's, tussen-n, zijn volgens mij niet de "standaard" problemen van iemand met dyslectie maar gewoon domme fouten.
Waar ik me ook wel degelijk schuldig aan maak maar ik ben ook niet te beroerd om dat toe te geven.