quote:Op zondag 9 juli 2006 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut dan om iemand die een ander wijst op zijn brakke spelling "spellingsgestapo" te noemen? Je spreekt jezelf tegen, lachebek.
Maar nu even nietquote:Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef Sjibble het volgende:
normaal schijf ik zowieso bijv. wel goed
quote:Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef Sjibble het volgende:
Maar laat ons lekker, we kunneh toch ook lekkerh zo tikku? :S
Als je teveel normaal tikt lijk je een stuud of een stomme spellingsklootzak (zo zie ik het)
Ik heb deze smoes niet meer gehoord sinds de basisschool of de brugklas, wat dan wel weer een aardige indicatie is voor jouw niveau.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef Sjibble het volgende:
Als je teveel normaal tikt lijk je een stuud of een stomme spellingsklootzak
Oh ja, excuses!quote:Op zondag 9 juli 2006 22:51 schreef cheqy het volgende:
[..]
Spreek me zelf tegen???
Volgens mij haal je reply's/users door elkaar.![]()
Ik heb hier amper wat gezegd, maar het geeft niet hoor.![]()
quote:Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef Sjibble het volgende:
Als je teveel normaal tikt lijk je een stuud of een stomme spellingsklootzak (zo zie ik het)
Wat een onzin.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef Sjibble het volgende:
Wat de volgende stelregel heeft opgeleverd: "Lui schrijven staat negen van de tien keer gelijk aan lui denken."quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit zegt juist alles over de mentaliteit van de meeste jongeren, te lui om correct Nederlands te typen.
Slecht schrijven om je onzekerheid te verbergenquote:Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef Sjibble het volgende:
dus je spelt nu sowieso als 'zowiezo', terwijl je het normaal sowieso wel goed spelt?quote:Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef Sjibble het volgende:
...
Ah, yes.. the Pointlessness is strong in this one.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef Sjibble het volgende:
Ik hoop toch niet dat je dat echt meendequote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:34 schreef Staaf het volgende:
Ik begrijp wel ongeveer een beetje wat je bedoeld, hoewel de meeste mensen hier toch wel beter kunnen schrijven dan ze hier neertypen denk ik, wat mij wel opvalt is dat op fora waar meer oudere mensen komen (30-50) er veel meer mensen tussen zitten die typefouten maken. Bijv. bij marktplaats kom je ook wel eens dingen tegen waarvan je denkt dat die persoon echt niet op school heeft gezeten en echt dingen schrijft zoals die het (in zn plaatstelijk dialect??) uitspreekt..
heel veel persoonsvormen eindigen met een D (wandeld, loopd..), gewone woorden met een D (krand???), verkantie, waarneer,
en nou stond er zelfs in mijn MSN iemand met de naam 'me hard slaat op teeld als ik je zie':(
Zelfde reden als ebonics. Niet om te vieren dat jij niet opgelet hebt op school en je voorouders niet eens naar school konden. Nee, om je te onderscheiden.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:35 schreef MichielPH het volgende:
Ok, dat je in een luie bui woorden en uitspraken gaat afkorten, dat snap ik nog. Waarom zou je echter worden verlengen? De afkorting 'enz.' schrijven als 'enzow' bijvoorbeeld.
Waarom?
Ik voel me aangesproken, elke keer als iemand dat zegt of iets met de zelfde strekking, voel ik me aangesproken. Beledigd ook. Noem mij maar overgevoelig en alle andere dingen die je nu zit te bedenken.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Da's lekker, alles onder dyslexie laten vallen, want 'dan geeft het niet meer als het niet goed gespeld is'.
Dat is dan een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slap excuus. Je leert foutloos taalgebruik namelijk gewoon door je er voor in te spannen.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:32 schreef Veulen het volgende:
En verder, ik excuseer me niet voor het feit dat er mogelijk enige taalfout in deze tekst staat.
Ik ben een van die mensen die graag dingen op de dyslexie schuift... Of op het slechte taalgevoel van me ouders... Bijde is een optie
(En ik weet inderdaad niet hoe je sowiso/sowieso/zowiso/zowizo schrijft: daarom zeg ik waarom zou je dat überhaupt willen weten?)
Ja, dat is dus wat er gedaan wordt hier. Mensen worden gewezen op de correcte spelling. Maar in plaats van een bedankje, word je spellingsgestapo of iets vergelijkbaars genoemd.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:32 schreef Veulen het volgende:
Dus kijk eens om je heen en pak zo'n jeugdig kreng bij hun lurven en geef ze schrijfles... Daar zijn ze veel meer bij gebaad dan bij het geweeen wat nu zo in de mode is.
Die zijn er. Veel. Juist als je wel echt last hebt van dyslexie zou je daar niet enthousiast over moeten zijn want die luie flikkers zijn wel degene die ervoor zorgen dat jouw handicap minder en minder serieus wordt genomen. Vergelijk het maar met de pubermeisjes die zichzelf om de haverklap Borderline voorschrijven.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:32 schreef Veulen het volgende:
De afgelopen paar jaar zijn er steeds meer gevallen van dyslexie gevonden. Niet omdat mensen het gebruiken als een excuus (ik zeg niet dat ze er niet zijn die mensen)
quote:Op maandag 10 juli 2006 10:48 schreef tong_poh het volgende:
Ik stoor mij ook aan mensen die geen interpunctie en/of hoofdletters gebruiken.
Natuurlijk kan je altijd fouten maken, maar mensen die ze stelselmatig niet gebruiken, zijn naar mijn mening geen kampioenen der evolutie.
Ik had hier een hele mooie tekst getikt. Maar ik heb hem weg geknipt. Waarom? Omdat ik denk dat mensen zoals jij dyslexie nooit zullen begrijpen.quote:Op maandag 10 juli 2006 03:01 schreef Thee_met_honing het volgende:
Dat is dan een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slap excuus. Je leert foutloos taalgebruik namelijk gewoon door je er voor in te spannen.
Dat is niet iets dat je op een modeziekte* af kan schuiven en al helemaal niet op je ouders. Dat je het als kind niet hebt meegekregen kan je niks aan doen, dat het onderwijs tegenwoordig niet optimaal is ook niet. Maar dat je hebt zitten slapen tijdens de Nederlandse les of dat je later ook geen poging gedaan hebt om het te leren is gewoon luiheid.
* Ik geloof best dat dyslectie bestaat, maar niet in de mate waarin mensen er nu last van lijken te hebben. Vroeger waren er ook dyslectische mensen, die hebben alleen 3x zo hard hun best gedaan om het wél te leren en gebruiken het niet als excuus.
Ja maar, ja maar, da's nie eerlijk? Vette pech, het leven is niet eerlijk.![]()
Jij kunt prima Nederlands. Het probleem ligt ook helemaal niet bij mensen die dyslectisch zijn, het ligt bij de mensen die te beroerd zijn om fatsoenlijk Nederlands te typen en dan gaan roepen "ja maar ik ben dyslectisch". Mensen met dyslexie, en ja ik ken er wel een paar, doen juist wel hun stinkende best om er iets van te maken, dat weet ik. En daar heb ik ook veel minder problemen mee dan met figuren die 't allemaal geen bal kan schelen en er een zooitje van maken.quote:Op maandag 10 juli 2006 15:39 schreef Veulen het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt: het leven is niet eerlijk, maar het is nog veel minder eerlijk dat mensen zoals jij denken dat ze het leven van andere kunnen verzieken met hun kortzichtigheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |