en waar zijn de jerry-cans Lao-Lao te koop?quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:08 schreef bluesparkle het volgende:
In Nederland betaal je bij de toko ongeveer 1,40 of 1,50 voor een Singha (33cl).
Beerlao is te koop in nederland http://www.beerlao.nl/ voor ongeveer dezelfde prijs.
Je moet wel 2 dozen in bestelling plaatsen dus je bent al gauw ¤ 68 zonder verzendkosten kwijt.
da's waar....quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:04 schreef bluesparkle het volgende:
Hee Dino...
Daar had jij toch een recept van?
Sowieso dat er toeristen zijn die in Cambodja en/of Vietnam met wapens gaan schieten. Niemand weet wat er vroeger met dat wapen gebeurt is en wat voor geschiedenis er aan vast kleeftquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
meest cynische vond ik nog dat bij de uitgang van Tuol Sleng museum een horde touts op je staan te wachten als je daar met tranen in je ogen uit komt, om je mee te nemen naar een plek waar je met een AK-47 kunt schieten (meestal gecombineerd met een tour van de kiling fields).
absoluut onbegrijpelijk vind ik dat er ook nog toeristen zijn die daar op in gaan......
Ik neem sowieso wel een trui mee natuurlijk, maar dat is in de bussen waar ik het over heb voor mij in elk geval niet genoeg...quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 15:43 schreef bluesparkle het volgende:
Het ligt er net aan welke bus je hebt.
De lokale bussen hebben open ramen ipv airco
Ik neem altijd een fleece jack mee voor het vliegtuig en koude momenten. Misschien is dat een idee?
ik ben in een soort dinseyslaapbus van Vientiane naar pakse gereisd...sjee zeg wat een belevenis (zorg wel dat je iemand naast je hebt, waarmee je lepeltje lepeltje wil liggen) maar ik had nog nooit bedden gezien in een busquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben in Cambodja en Laos nooit zo'n luxe aircobus tegengekomen. Mijn tip is wel om oordopjes/mp3speler mee te nemen tegen de (soms) keiharde karaokevideo's.
Hahaha. Ik spreek je na je vakantie welquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:45 schreef Hik het volgende:
Yeah! Karaoke!![]()
Het kan bijna niet zo erg zijn als nagesynchroniseerde karatefilms of Nollywoodfilms op vol volume
Dan moet je in Phom Penh toch eens een bus in Street 106 nemen en een klein beetje meer betalen. Dan heb je dus een hele confortabele Aircon bus.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben in Cambodja en Laos nooit zo'n luxe aircobus tegengekomen. Mijn tip is wel om oordopjes/mp3speler mee te nemen tegen de (soms) keiharde karaokevideo's.
vooral als de prijzen uit de LP van twee jaar geleden de prijzen van zeven jaar geleden zijn. LP blinkt niet echt uit door degelijke research, en is imho alleen bedoeld voor back up als je eens 's avonds laat aankomt, of als contra indicatorquote:Op zondag 31 augustus 2008 16:42 schreef titanio het volgende:En vergeet die LP prijzen maar. Die zijn alweer 2 jaar oud. LP is aardig om een GH op te zoeken maar als je denkt voor die prijzen te kunnen overnachten zul je een hoop frustraties hebben. Het is er met 2 jaar geleden nu kei duur geworden, maar nog steeds goedkoop.
Persoonlijk ga ik dit jaar in mijn 1e keer Laos/Cambodja toch echt ook voor de standaard dingen. Vooral wereldreizigers weten toch niet wat ze moeten verwachten, en verdiepen zich minder in elk individueel land wat ze aandoen. Ik weet in ieder geval zeker dat mijn 1e keer in die regio niet mijn laatste keer zal zijn, dus kan ik nu wat wennen aan het hele gedoe daar, om de 2e keer wat more in-depth de streek te verkennen.quote:Ik heb het idee dat de langeafstandsbussen redelijk modern zijn, maar hey..... waarom ga je dan naar Laos.... toch om Laos te zien en ervaren?
zit wat in, maar soms is de verhouding tourist - locale nogal merkwaardig uit verhouding.... vooral in Laos merk je dat de meesten op een standaardroute zitten, met standaard trourist vervoer etc. Ik heb het idee dat je dan toch behoorlijk afgeschermd bent van de lokale bevolking, en imho zijn juist de mensen (en dan bedoel ik niet zozeer de collega reizigers) die het reizen zo leuk en verrassend maken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:00 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik dit jaar in mijn 1e keer Laos/Cambodja toch echt ook voor de standaard dingen. Vooral wereldreizigers weten toch niet wat ze moeten verwachten, en verdiepen zich minder in elk individueel land wat ze aandoen. Ik weet in ieder geval zeker dat mijn 1e keer in die regio niet mijn laatste keer zal zijn, dus kan ik nu wat wennen aan het hele gedoe daar, om de 2e keer wat more in-depth de streek te verkennen.
over de zin en onzin van een LP ben ik het helemaal met je eens. Fijn leesmateriaal vooraf en een leuk souvenir na de trip (incl. aantekeningen etcquote:Op maandag 1 september 2008 12:59 schreef Hik het volgende:
By the way: de LP van Cambodia is niet langer twee jaar oud, maar van Augustus 2008 (die heb ik liggen in elk geval). Over de zin en onzin van de gids hadden we laatst in HTL al een hele discussie. Mijn idee: heerlijk lees/voorpret materiaal vooraf, leuke souvernir (inclusief aantekeningen en volgekraste kaartjes) achteraf. Tussendoor: inderdaad back-up bij laat aankomen of ergens net alleen aankomen (om een idee te krijgen van de "sfeer" van een wijkje/straatje met kroegjes/hotels. Ofwel: kan ik daar als vrouw alleen gaan eten/rondlopen). Hotels gebruik ik een stuk vaker dan restaurants moet ik zeggen. Maar vooral ook vaak het hotel dat er nét naast zit...Ik blijf het een fijne gids vinden, verder.
Ik zie dat je een interessante reis gaat maken, zei een ervaren Laos ganger.quote:Op zondag 7 september 2008 12:14 schreef sieske het volgende:
Hoi, eind december ben ik drie dagen in pakse en begin januari volgend jaar ben ik twee of drie dagen in vientiane, is het dan aan te raden om een hostel ofzo vooraf te boeken of kan ik daar makkelijk iets vinden dan? Ik heb wel iets geboekt voor vang vieng en luang prabang. Dat vind ik persoonlijk iets makkelijker (zul je zien dat het als ik eenmaal daar ben heel makkelijk is een overnachting te regelen, maar ja dat is dan weer handig voor de volgende keer) vooral omdat het de 1e keer is dat ik ga.
Hieruit maakte ik op dat je langs de grens tussen Birma en Thaland, maar dan aan de Birmeese kant van Noord-Oost, dus Thasilek naar het zuiden wilde reizen en dan mogelijk bij Mae Sot of Sanklaburi weer in Thailand dacht te komen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:49 schreef sieske het volgende:
Daarna naar het uiterste noorden en de grens over met China om daar door de reizen (mits de visa weer wat soepeler gaan). Anders is terug naar Thailand een optie en vanuit daar door Birma. Als iemand advies heeft voor me dan is dat altijd welkom!
Het is een makkie om dat in Bangkok of in Cambodja te laten doen. Alleen moet je wel een datum geven, want je visum is maar 30 dagen geldig. In Cambodja is het een service die bijna ieder guesthouse aanbied, verder is er in Sihanoukville een consulaat van Vietnam te vinden.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:25 schreef NegaSado het volgende:
Wat is het praktische om te doen als je graag Vietnam in wilt maar niet exact weet welke datum? Wil in Bangkok mijn visum proberen te verkrijgen, fluitje van een cent of...? Ben overigens van plan vanuit Cambodja via Mekong Vietnam in te komen. Hebben ze in Cambodja geen consulaat waar terecht kunt, bijvoorbeeld?
Vreemd, toen wij in Pnomh Penh waren was het in 1 dag geregeld, via het consulaat in Sihanoukville. doodsimpelquote:Op donderdag 25 september 2008 20:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
In Bangkok is het inderdaad in een dag of 2/3 te regelen. Erg makkelijk en niet duur. In Cambodja is het een ander verhaal. Wij hadden best wel moeite met dat consulaat in Sihanoukville en z'n achterlijke openingstijden. Hebben daar toen helaas 4 dagen extra moeten verblijven. Kutstad.
Gewoon in Cambodja doen als je in Pnomh Penh zit, ben je één dag je paspoort kwijt en een dag later heb je je visum. Ieder guesthouse heeft die service welquote:Op donderdag 25 september 2008 21:24 schreef NegaSado het volgende:
Bedankt voor de tips.
Ik regel liever ter plekke mijn visum, omdat ik geen zin heb om op een bepaalde datum de grens over te moeten steken. Dan maar wat langer in Cambodja zitten, probeer hem zo snel mogelijk daar te regelen.
ook de Vietnam visa die in Cambodja uitgegeven worden zijn 'op datum' (btw in Sihanoukville duurt het een kwartiertjequote:Op donderdag 25 september 2008 21:24 schreef NegaSado het volgende:
Bedankt voor de tips.
Ik regel liever ter plekke mijn visum, omdat ik geen zin heb om op een bepaalde datum de grens over te moeten steken. Dan maar wat langer in Cambodja zitten, probeer hem zo snel mogelijk daar te regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |