Laos ziet er veel leuker uit door de ogen dan door een schermquote:Op zondag 20 juli 2008 10:11 schreef sieske het volgende:
ja, maar dat vind ik dus beetje akelig. Hoe lang blijven die vol als ze in mijn rugzak zitten. Gisteren ben ik een dagje weggeweest, vantevoren batterijen opgeladen en na 2 uur veel fotograferen knipperde het rode lampje al. nou heb ik ze niet gewisseld en verder niet veel foto's geknipt maar ze gaan dus maar 1 dagje mee. Zal dat genoeg zijn als ik dan 1 of 2 paar extra heb? Ik ben namelijk niet van plan om mijn hele vakantie in LP en VT te blijven (plan is van noord naar zuid of omgekeerd, weet ik nog niet)
Veel leesplezier gewenstquote:Op maandag 21 juli 2008 10:07 schreef Hik het volgende:
By the way: de LP van Laos is aangeschaft (*handenwrijft).
En met dit takkeweer krijg ik ook ont-zet-tend veel zin!
als het goed is staat dat op het pakje tot hoe lang ze houdbaar zijn. Over het algemeen erg lang. Mijn ouders hadden in 2004 pillen gekregen die t/m 2008 goed warenquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:35 schreef sieske het volgende:
goeie vraag ja, ik ben ook up to date wbt prikken en tabletten heb ik ook. Hoe lang blijven die trouwens werken? Ze zijn anderhalf jaar oud, goed verpakt maar als de werking minder is moet ik natuurlijk nieuwe kopen.
Ik heb trouwens ook al een, nee twee LP's gekocht. Helemaal te gek! Ik wil NU gaan, maar ja....
Mefloquine = Lariamquote:
Malaria prophylaxis. Malaria risk, mainly in the malignant
(P.falciparum) form, exists throughout the year in the whole
country except in the Phnom Penh area and close around Tonle
Sap. Malaria does however occur in the tourist area of
Angkor Wat.
P. falciparum resistant to chloroquine and resistant to
sulfadoxine-pyrimethamine reported. Resistance to mefloquine
reported in western provinces near the Thai border (see
Terms & Definitions).
Recommended prevention (including Angkor Wat area): IV.
- Type IV (high risk of falciparum malaria plus drug resistance, or moderate/low risk falciparum malaria but high drug resistance) - Mosquito bite prevention plus either mefloquine, doxycycline or atovaquone/proguanil (take one that no resistance is reported for in the specific areas to be visited).
Vreemd, ik kreeg helemaal geen malariapillen voor Cambodja. Alleen als we naar Kampot gingen zouden we malariapillen moeten meenemen (wat we niet zouden doen voor die ene dag).quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:39 schreef Elefes het volgende:
Ik kreeg van het tropencentrum Malarone toen we naar Cambodja gingen. Gewoon maar geslikt (maar ik heb het verder ook niet meerdere malen per jaar nodig). Ik zou het gewoon even navragen, kan me voorstellen als je al vaker anti-malariamiddelen neemt dat je er niet op zit te wachten het nog vaker te doen.
Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk geen muggen heb gezien toen we er waren (juli), ook niet bij Siem Reap in de buurt. Wel ook braaf Deet gesmeerd.
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik geloof dat Phnom Penh, Siem Reap en het gebied rondom Tonle Sap malariavrij zijn. Ik heb alleen de malariakaartjes hier niet bij de hand.
quote:exists throughout the year in the whole
country except in the Phnom Penh area and close around Tonle
Sap. Malaria does however occur in the tourist area of
Angkor Wat.
Ten eerste is Laos best relatief druk met toeristen. Beter gezegd: de verhouding toerist - locale is hoger dan grote delen van Thailand. Waarbij Don Det en Luang Prabang ware toeristen enclaves zijn, en eigenlijk de hele highway. Noord oost Thailand is wat dat betreft 'toeristenvrijer, en is qua cultuur nauw verwant aan Laos (Isaan).quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:46 schreef WRDA6 het volgende:
Wat blijft Laos een prachtig land! Ik hoop dat het niet overspoeld gaat worden met toeristen de komende 15 jaar. Maar wat dit betreft zie ik de Laotiaanse regering wat bekwamer als de Thaise.
niet gedaan, maar niet gevaarlijk. Er is niet veel verkeer, en het verkeer dat er is is relatief sloom. Ik zou niet weten waar je die zou kunnen huren (gok op Vientiane of Luang Prabang). Voor stof koop je ter plekke natuurlijk een modebewust stofkapjequote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:26 schreef Hik het volgende:- Hebben mensen die daar geweest zijn wel eens een motor gehuurd om rond te crossen? Waar? Lijkt me een heerlijke manier om een dagje te besteden, maar volgens mij ook wel een licht gevaarlijke stofzooi...![]()
geen ervaringquote:- Hebben mensen ervaring met homestays in Laos? Hoe beviel dat?
Wij vonden Don Det erg backpackering en te toeristisch. Het eilandje eronder (weet even de naam niet) had wel erg mooie drijvende hotels, wel wat prijziger.quote:- Wat zijn de aanraders voor het gebied rond Pakse? De eilanden lijken me geweldig, maar welke dan? En zijn die roze dolfijnen wel te zien in de regentijd?
per vliegmasjien: 40 minuutjes, per bus: een uurtje of negen gok ik (Vang Vieng ligt zowat halverwege, en da's een uur of vier-en-een-half naar zowel Vientiane als Luang Prabang. Waarschijnlijk iets langer in regentijd, en iets korter als je een rechtstreekse tourist bus hebt (zo die er zijn). Maar het is wel een hele dag reizen.quote:- Hoe lang doe je erover van Luang Prabang naar Vientiane?
Is dat Don Khon (niet te verwarren met Don Khong, het grote eiland dat helemaal bovenaan ligt; ben blij dat ik die verwarring hiér heb en niet dáárquote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wij vonden Don Det erg backpackering en te toeristisch. Het eilandje eronder (weet even de naam niet) had wel erg mooie drijvende hotels, wel wat prijziger.
Yo, dat is Don Khon. Wel oppassen met 'yo!' in zuid Laos trouwens, want daar wordt een aardig woordje Vietnamees gesproken, en 'yo!; is Vietnamees voor 'opdrinken!'.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:54 schreef Hik het volgende:
[..]
Is dat Don Khon (niet te verwarren met Don Khong, het grote eiland dat helemaal bovenaan ligt; ben blij dat ik die verwarring hiér heb en niet dáár).
Vientiane, Vang Vieng en Pakse geen probleem. Don Det/Khon, Luang Prabang wel een probleem. Althans, je vind wel wat, maar wellicht niet precies wat en waar je wilt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:28 schreef sieske het volgende:
is het wel makkelijk om in die periode (Xmas) een kamer te vinden daar bij de eilanden?
En kun je gemakkelijk een overnachting regelen als je aankomt in Pakse? Ik weet niet hoe groot die plaats is, of er veel kamers zijn daar en of het echt druk is met toeristen rond die tijd vh jaar. Dat heldt dus eigenlijk ook voor Vientiane, Vang Vieng en Luang Prabang.
Sorry, ik bedoel Spy Wine Coolerquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:45 schreef Travelmonkey het volgende:
Spider winde? ..wat is dat ?!
Wow, er is toch voor elke niche een gaatje op de markt!quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:08 schreef bluesparkle het volgende:
In Nederland betaal je bij de toko ongeveer 1,40 of 1,50 voor een Singha (33cl).
Beerlao is te koop in nederland http://www.beerlao.nl/ voor ongeveer dezelfde prijs.
Je moet wel 2 dozen in bestelling plaatsen dus je bent al gauw ¤ 68 zonder verzendkosten kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |