Ik zou willen schrijven dat ik het me kan voorstellen, maar dat klopt niet... want ik kan me er helemaal geen voorstelling van maken hoe het is...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:20 schreef Bar_en_Mar het volgende:
slaap niet meer zo lekker snachts, val meestal tegen 5en in slaap
Ik wil hier even op reageren. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en een KDV is echt niet enkel gericht op opvang. Er wordt een deel van de opvoeding overgenomen, kinderen groeien meer in hun sociale ontwikkelingen, en op een ukken en peutergroep worden ze net zo goed voorbereid op de basisschool door spellen, activiteiten en dingen zoals memory, leco en dat soort dingen.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:49 schreef sombie het volgende:
Ik denk dat het oogmerk van KDV en PSZ anders is. KDV is bedoeld als opvang; daarbij is het handig om de dag op een bepaalde manier te organiseren en dat is en wat schoolse organisatie.
De PSZ heeft als doel kinderen (voorzichtig) voor te bereiden op de basisschool. Bij de laatste gaat het dan vooral om dingen als het leren je stoel in de kring te zetten, daar een tijdje samen te zitten en je aandacht bij een (kort) verhaal of spel te houden.
O, zo bedoel ik het zeker niet! Het is meer dat de PSZ daar specifieker op is gericht en soms ook in samenwerking met een plaatselijke basisschool.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:47 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik wil hier even op reageren. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en een KDV is echt niet enkel gericht op opvang. Er wordt een deel van de opvoeding overgenomen, kinderen groeien meer in hun sociale ontwikkelingen, en op een ukken en peutergroep worden ze net zo goed voorbereid op de basisschool door spellen, activiteiten en dingen zoals memory, leco en dat soort dingen.
Misschien dat ik deze post ( en anderen) wel verkeerd interpreteer, maar het komt op mij over alsof een kinderdagverblijf maar als een oppasplek is, waar het personeel een beetje de hele dag op kinderen past en verder niks. Maar herstel mij als ik het verkeerd zie.
Wat een leuke foto's!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:49 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie was vannacht jaloers, vreselijk jaloers. Nog nooit meegemaakt. Ze heeft het wel eens als andere kinderen bij mij zitten ofzo maar vannacht was het echt zielig. Er was weer eens ruzie midden in de nacht en schijnbaar ging het niet zo zachtjes. Jolie wakker en ineens realiseerde ze zich dat zij niet meer bij mij op de kamer slaapt en hij wel. Tranen, dikke tranen boven een hemd en onderbroek op het randje van haar bed. 'Jullie samen. Jolie alleen' Ik kon het niet goed oppakken vannacht dus zei alleen maar domme dingen waar ze nog harder van moest huilen. 'Jolie samen liggen. Jolie hejemaal alleen' Gelukkig konden we d'r haar grote bed weer door te zeggen dat grote meisjes altijd in roze bedden slapenMaar toen we vanmorgen dit zagen liggen, liepen de tranen over m'n wangen. Ze is wel groot maar ook nog zo ontzettend klein eigenlijk.
En toen moest ze wakker gemaakt worden en draaide ze zich mopperend om. Te lief gewoon.
Het scheelt niet een hele operatie want hoe dan ook moet hij nog een keer geopereerd worden aan dit handje, maar wel de complexiteit ervan en natuurlijk het genezings procesquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:56 schreef bixister het volgende:
githa wat goed dat er zoveel verbetering bleek te zijn bereikt met die spalk. zou echt heerlijk zijn als dat een hele operatie zou schelen.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef Anitra het volgende:
Ik mis Ladybos, zou ze op vakantie zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |