Ik ookquote:
Je hebt de plank gewoon goed geraakt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:39 schreef Svensational het volgende:
Het is toch 'Op het plein staat een aantal bomen' omdat 'een aantal' enkelvoud is? Of sla ik de spreekwoordelijke plank volledig mis?
Daar staat dat het allebei kanquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Je hebt de plank gewoon goed geraakt.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/16/
quote:
Volgens mij is dat hier van toepassing, niet?quote:Als een aantal moet uitdrukken dat het om een collectief (een groep mensen of zaken die bij elkaar horen) of een eenheid gaat, ligt een enkelvoudige persoonsvorm voor de hand:
(2b) Een aantal ouderen was op de herdenking aanwezig. ('Een groep ouderen was op de herdenking aanwezig' of 'Enkele ouderen waren op de herdenking aanwezig.')
Ah, dat zou wel eens kunnen jaquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is dat hier van toepassing, niet?
*Jaloers.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Uitgeslapen.
Nee, ik ben al twee weken geslaagd. Moest ik dat hier melden of zo?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:57 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Je hebt toch niet nog steeds tentamens, wel?.
Ehm...quote:
Dat had je wel eens mogen zeggen ja!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:06 schreef Ovidius het volgende:
[..]
Nee, ik ben al twee weken geslaagd. Moest ik dat hier melden of zo?![]()
5.45!quote:Maar ik doe wat vakantiewerk, iedere dag opstaan om 5.45.!
Dude, ik ben Belg.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:14 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat had je wel eens mogen zeggen ja!
En wat ga je nu doen?
[..]
5.45!! Wat een verschrikking.
Uitschelden, opzettelijk lastig en vervelend doen, ...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een vraag. Wat is trollen? Dat is me nooit helemaal duidelijk geworden.
Vuile kuthomo!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een vraag. Wat is trollen? Dat is me nooit helemaal duidelijk geworden.
Ik moet er ook niet aan denkenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:05 schreef BVO het volgende:
Svurno, je maakte pas wel een grapje, maar nu gaan de geruchten van Kluivert naar Feyenoord serieus en ze worden steeds hardnekkiger.
Ik moet er toch niet aan denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |