abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40676562
hij zal gekeken hebben naar best available tickets die zijn 45 dollar
pi_40676709
Mbt die taxes waar naar gevraagd werd. Ik denk dat daar het volgende mee bedoeld wordt:
quote:
New York Hotel taxes run 13.25 percent: If you think this seems ridiculous, be glad you didn't plan your trip a few years ago, when it was 19.25 percent! (Occasionally, some things in New York get cheaper.) There's also a room charge of $2 per night. Remember to always ask if the price quoted to you includes this New York tax or not, both for packages and hotel rooms; it could make quite a difference.
Bron: NYC - Tourist Tips
pi_40724957
un petite tvp
* Wolkje gaat eind oktober naar New York.
pi_40766035
Gisteren en vandaag hebben we een beetje zitten plannen wat we wanneer gaan doen/zien. Zelfs met 7 dagen hebben we nog wat dingen moeten schrappen.
pi_40766273
Vandaag geboekt (hotel en vlucht).
Ik heb er helemaal zin in!
pi_40767481
Ik heb m'n 9 dagen ook al redelijk ingedeeld met wat-zeker-te-doen/te-zien-dingen, maar moet eerst maar eens kijken of ik woensdag wel weg kom van Schiphol. (met British Airways via Londen naar O'hare Chicago, en na een weekje richting NY).
your simple words just don't move me.
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:40:31 #207
152677 Cityhopper
"Niet het vele is goed, h
pi_40779884
Pfff... tien dagen plannen.... zullen zeker moeten schifte......word gaaf!
In de tien dagen doen we ook washingon & philli....maybe boston....
Yahoo..
Upcoming (2006): New York, Washington, Boston, Philledelhia, Warschau
Done (2006): Lyon, Kopenhagen, Arhus, Keulen, London, Frankfurt, Munchen, Parijs, Dubai, Abu Dabi, St Tropez, Geneve
Upcoming 2007: Konigsleiten
pi_40787687
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:48 schreef retracc het volgende:
Ik heb m'n 9 dagen ook al redelijk ingedeeld met wat-zeker-te-doen/te-zien-dingen, maar moet eerst maar eens kijken of ik woensdag wel weg kom van Schiphol. (met British Airways via Londen naar O'hare Chicago, en na een weekje richting NY).
Natuurlijk kom je weg, hier in de VS is alles al weer praktisch normaal. In NY in ieder geval wel, kan ik je uit eerste hand melden. Londen is ook alweer op orde, begrijp ik van onze reisplanners...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_40789295
Vanuit Londen mag je ook weer handbagage meenemen.

Wat mij betreft mogen ze het verbod op vloeistoffen nog wel een paar weken doortrekken. Maar volgens mij komen ze daar nu ook weer op terug.
pi_40793964
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:57 schreef kkkk het volgende:
Vanuit Londen mag je ook weer handbagage meenemen.

Wat mij betreft mogen ze het verbod op vloeistoffen nog wel een paar weken doortrekken. Maar volgens mij komen ze daar nu ook weer op terug.
Je mag nu kleine hoeveelheden medicijnen mee nemen, verder nog steeds niks. Ach, het gaat allemaal om het gevoel van veiligheid, niet?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:54:49 #211
74126 Frank79
Life is good!
pi_40830429
Ik vertrek morgen naar NY.. via Heathrow..

Heb er zin in!
pi_40831397
Veel plezier
pi_40831815
Welkom! Ik vlieg over twee weken weer terug...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:12:17 #214
74126 Frank79
Life is good!
pi_40832381
Thanks...ben heel benieuwd wat voor indruk het op me gaat maken..
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:17:09 #215
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_40832526
Hey Frank, veel plezier!
NY is schitterend, je gaat je zeker vermaken.

Betekent dit dat ik nu ook eens kans maak om de beste Set-tijd neer te zetten?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:53:49 #216
74126 Frank79
Life is good!
pi_40833863
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:17 schreef Frollo het volgende:
Hey Frank, veel plezier!
NY is schitterend, je gaat je zeker vermaken.

Betekent dit dat ik nu ook eens kans maak om de beste Set-tijd neer te zetten?
Ik zat alweer te kijken, wat doe Frollo nu weer in dit topic. Maarre, zeker bedankt. Het lijkt me echt helemaal super.

Enne, de laatste week bakte ik toch al niets van een goede Set!-tijd, dus je hebt zeker kans.. Ga hem nu trouwens meteen even doen... Tot later!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:01:59 #217
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_40860449
Ik ben gewoon down omdat ik New York zo mis
Wil zo graag weer terug! Ben er in mei 10 dagen geweest en ik wil meeeeeeeeer
I love New York
pi_40866676
Ovderdrijven is ook een kunst, haha. Om eerlijk te zijn, zal ik NY niet enorm missen. Wil gewoon zo graag weer naar Londen, maar goed, wel veel gezien in de afgelopen 5 weken, nog even 2 weken zoveel mogelijk zien hier...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:06:22 #219
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_40939449
Zoooo brak vandaag. Gisteren een briljante avond gehad. Eerst gegeten in mijn (nu al) favoriet restaurantje in Soho. Vervolgens naar Pegu Club, momenteel gezien als de beste cocktailbar van New York. Natuurlijk net te veel cocktails op voordat ik naar 'Made in Italy' ging op Chelsea Piers. Een feest dat daar elke donderdag wordt gegeven voor en door Italianen, maar waar je eigenlijk een goeie mix van europeanen en amerikanen tegen komt. Je hebt iets soortgelijks op dinsdag voor fransen...

Een goeie avond in Manhattan... Een slechte ochtend op kantoor...
pi_40971182
Tot hoelaat kan je eigenlijk "veilig" de metro gebruiken. ofwel dat het nog een beetje druk is en niet dat je alleen in de metro staat.
pi_41002648
Kun je eigenlijk met je Continental e-ticket i.c.m. je paspoort gewoon inchecken bij een van hun Airport Kiosken op Newark?

Nog maar 15 daagjes!!!
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_41011168
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:56 schreef staticdata het volgende:
Tot hoelaat kan je eigenlijk "veilig" de metro gebruiken. ofwel dat het nog een beetje druk is en niet dat je alleen in de metro staat.
metro is 24/7 veilig.
pi_41016467
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:38 schreef Dizzee het volgende:

[..]

metro is 24/7 veilig.
In Manhatten zeker. In buitenwijken weet ik het nog zo net niet, maar ja daar kom je als toerist toch niet.
pi_41016661
Persoonlijk gebruik ik de metro erg weinig. Ik vind hem in het weekend (wanneer ik hem nodig heb, voor werk gebruik ik de PATH) erg onregelmatig, wachttijden kunnen oplopen tot 30 minuten. Daarnaast zijn de taxi's relatief goedkoop, dus die gebruik ik vaker. Je kunt vanaf hier bijna overal kom voor minder dan 10 dollar. Als je dan met meer bent, wordt het al helemaal rendabel.

Volgens mij is de metro wel veilig in de avond, maar heb hem zelf nooit na een uur of acht/negen gebruikt. Puur luiheid en haast, ben ik bang...
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:35:30 #226
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_41022879
Voor de liefhebbers, zie dat Continental ook weer een aanbieding heeft:

Voorwaarden:
- Vertrekperiode: 01 november t/m 16 december 2006
- Vertrekperiode: 25 december t/m 29 maart 2007
- Min. verblijf: zaterdagnacht
- Max. verblijf: 3 maanden

Ze hebben hem dus ook nog eens verlengd voor het voorjaar (want die t/m maart zat er nog niet in volgens mij).

Anyways, 239¤ voor een retour ticket, er komt nog +/- 172¤ aan tax e.d. bij.
Sowieso te boeken via vliegwinkel.nl, en vast via de andere kanalen

Komt voor mij wel ok uit, want ga wellicht in maart/eind maart naar NYC.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:43:25 #227
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_41023095
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:05 schreef Zaphod82 het volgende:
Kun je eigenlijk met je Continental e-ticket i.c.m. je paspoort gewoon inchecken bij een van hun Airport Kiosken op Newark?

Nog maar 15 daagjes!!!
hebben wij ook gedaan!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 23:29:00 #228
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41113162
Check deze shit:

http://hedonistica.com/yt.php?path=http://www.youtube.com/v/nR2ygFn-yR8

Biking NYC Style!!! Echt coole footage. Kga denk ik ook eens proberen, alleen niet op zo'n tempo als die gasten doen. Echt insane!
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_41131567
Ik ben vanaf eind augustus tot medio september in N.Y. Ik ben er al eerder geweest maar dat was met vrienden. Nu ga ik alleen en ik ben benieuwd of er nog wat freaks rondlopen die het leuk vinden om wat te socializen.. duur woord voor plezier maken. Leeftijd maakt eigenlijk niet zo veel uit, ben zelf 25 lentes jong. Ik ga in ieder geval een fietsje kopen/huren om door de stad te cruisen, een keer naar 't strand (als het weer het toe laat), naar de Bronx Zoo (is dit uberhaupt de moeite waard?), filmpje doen enz.. Ik zal in ieder geval wat mensen bezoeken daar, maar dat is maar voor een paar dagen. Als je interesse hebt om samen wat te ondernemen, just let me know!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:48:34 #230
74126 Frank79
Life is good!
pi_41133755
Zo, net terug uit NYC.

Wat een belevenis. Je kunt echt overal "te" voor zetten. Massaal, individualistisch, groot, veel smog, indrukwekkend, snel wennend. Mooie ervaring.

@ Sjouwert: ben zelf wel naar de Bronx Zoo geweest. Vond het zeker mooi, al heb ik niet het totaalticket gekocht. Gewone entree was 12 dollar. Entree tot alle gedeeltes van de zoo: 25 dollar. Vond ik iets te gortig. Dan kun je overigens wel naar alle "grotere" dieren toe.
pi_41173339
Meer dan het dubbele om de grote(re) beesten te mogen zien? En de kleine beestjes? Hiermee bedoel je de vogels, ratten en muggen? Ik neem aan dat je met groot, de olifanten, giraffen, leeuwen enz. bedoeld?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:06:22 #232
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_41176150
*Masanga is van 8 september tot 13 september in New York *

Aangezien ik waarschijnlijk op mijn eentje zal reizen zoek ik nog een goede overnachtingsplaats. Ik overweeg naar Hostelling International te gaan, Upper West. Jaguarized, was dat niet de plaats waar jij verbleef?

Er zijn nog veel te veel musea, wijken, .. die ik nog niet bezocht heb!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_41177641
@Masanga

Ik zit vanaf aankomende week tot 12 september in het hostelling international. Het is goedkoop (30 dollar / nacht) en krijgt over het algemeen zeer positieve beoordelingen. Ik ben al in contact gekomen met een andere (Nederlandse) kerel die er een maand zit, welke ik ter plaatse ff op zoek.

Als je wilt kunnen we ook afspreken en een biertje doen (of een museum, 't is maar net in wat voor een mood ik ben). It's nice meeting new people..
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:38:06 #234
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_41209852
Delta heeft vanaf London Gatwick return tickets in de aanbieding. (gedurende de hele winter) Ik kwam zelf op een retourtje naar JFK voor ¤238 incl. tax!
Reken daar nog 50/60¤ bij voor retourtje Easyjet naar LGW en je zit er toch nog voor een hele goede prijs!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:45:12 #235
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41210087
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:29 schreef The.PhantoM het volgende:
Check deze shit:

http://hedonistica.com/yt(...)be.com/v/nR2ygFn-yR8

Biking NYC Style!!! Echt coole footage. Kga denk ik ook eens proberen, alleen niet op zo'n tempo als die gasten doen. Echt insane!
Nou waarom checkt nou niemand dat filmpje
pi_41212289
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:45 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

die gasten zijn lijp zeg.

lijkt me wel mooi een keer te doen. de route over de brug richting brooklyn.
pi_41217871
Net weer terug uit NY. Koffers waren natuurlijk te zwaar na de vele aankopen, maar konden nog net meer voor 25 dollar. Vlucht was bijna leeg, dus lekker languit kunnen liggen. Zoals altijd nog steeds geen oog dicht gedaan, dus ik zit nu enorm brak in het internetcafe te wachten tot mijn hotelkamer in Londen eindelijk klaar is... kan pas over een week mijn apartement in....
pi_41218072
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:45 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Heb ik al 's gezien
Echt geweldig
pi_41249858
morgen om 9:30 vertrekken naar New York
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:59:00 #240
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_41307218
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:46 schreef Sjouwert het volgende:
@Masanga

Ik zit vanaf aankomende week tot 12 september in het hostelling international. Het is goedkoop (30 dollar / nacht) en krijgt over het algemeen zeer positieve beoordelingen. Ik ben al in contact gekomen met een andere (Nederlandse) kerel die er een maand zit, welke ik ter plaatse ff op zoek.

Als je wilt kunnen we ook afspreken en een biertje doen (of een museum, 't is maar net in wat voor een mood ik ben). It's nice meeting new people..
Sjouwert,

Dat lijkt me een prima idee! Hoe kan ik jou best contacteren? Ik heb alvast erg veel zin in een weekje New York, hopelijk is de regen tegen dan verdwenen
When all things seem to end, the future still remains..
pi_41307676
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:46 schreef staticdata het volgende:
morgen om 9:30 vertrekken naar New York
Veel plezier
Zal wel lukken denk ik he
pi_41309816
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:46 schreef Sjouwert het volgende:
@Masanga

Heb ik ook gezeten, zeer vet hostel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_41326879
masanga,

Je kunt een mailtje sturen naar rondreizen@hotmail.com . Vertel maar wanneer je aankomt de 8ste. Als je voor Hostelling International kiest kan ik je in dat hostel wel opwachten.

Laat maar iets weten!

groeten uit het oh zo regenachtige N.Y.
pi_41392491
quote:
Vloeibare middelen weer voor iedereen te koop

Drank, parfum, tandpasta en andere vloeistoffen weer voor iedereen te koop in het See Buy Fly Shopping Centre.

Vanaf vandaag kunnen passagiers die vliegen naar de Verenigde Staten danwel reizend met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen tot 90 minuten voor vertrek van het vliegtuig parfums, alcohol en andere vloeistoffen kopen in de aangegeven winkels in Lounge 2 en 3 in het See Buy Fly Shopping Centre. De aankopen worden ná de security controle bij de gate overhandigd.

Het verbod om zelf meegebrachte vloeibare stoffen mee te nemen naar de Verenigde Staten in de handbagage blijft van kracht.
Nou, mag ik morgen iig een flesje water meenemen in het vliegtuig.
pi_41431284
Vreemde vraag, maar weet iemand hier waar je op Manhattan een beetje fatoenlijk een Mountainbike kan aanschaffen? Ik ben bij een paar zaakjes geweest, maar de prijzen liepen zo uiteen dat ik toch maar even een korte zoektocht op internet pleeg. Iemand ervaringen toevallig?
pi_41513721
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:08 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Veel plezier
Zal wel lukken denk ik he
het is gelukt jammer dat ernesto op zaterdag nog wat regen kwam brengen
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:52:02 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41514229
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:57 schreef leejow het volgende:
Vreemde vraag, maar weet iemand hier waar je op Manhattan een beetje fatoenlijk een Mountainbike kan aanschaffen? Ik ben bij een paar zaakjes geweest, maar de prijzen liepen zo uiteen dat ik toch maar even een korte zoektocht op internet pleeg. Iemand ervaringen toevallig?
goede vraag

Ik denk persoonlijk dat je voor dat soort zaken misschien meer in de buitenwijken moet zoeken. Als je nu in NYC bent ( dan trouwens ) dan moet je anders gewoon zo'n fietskoerier aanspreken, die weet dat vast wel
The line is a dot to you!
pi_41515003
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:34 schreef staticdata het volgende:

[..]

het is gelukt jammer dat ernesto op zaterdag nog wat regen kwam brengen
Wat regen..
Het leek wel alsof de hele fucking oceaan naar beneden kwam zetten. Vandaag en morgen wordt het ook niet al te best geloof ik.

Trouwens, als je nog eens in NY loopt en op zoek bent naar een tentje om wat te eten..Het Brooklyn Bagel Cafe op 5th Av / 32nd Street is echt goed. Heerlijk warm eten en tijdens het eten kan je je vergapen aan de langstrekkende massa's.
pi_41515141
nou ik had eigenlijk op zaterdag al verwacht dat het hard zou regen in de ochtend. alleen 's avonds waren het flinke buien. wel lullig voor de mensen in de bronx waar gelijk 40.000 mensen zonder stroom kwamen te zitten.
pi_41523225
Zaterdag was al vanaf 's middags behoorlijke zeikregen ...

Maar zondag was het dan weer wel heeeeerlijk weer!
pi_41523813
Kunnen julli mij misschien op weg helpen
Ik wil met 4 vrienden eind november 5 dagen naar New York.

We kunnen zelf wel een vluchtboeken en dat zit je ongeveer op 425¤ p.p maar daar moet nog een goedkoop appartement bij kopen. Iemand misschien een tip voor iets buiten of op de rand van New York, want dit scheelt toch wel een hoop geld dan een hotel te nemen midden in het centrum
pi_41524056
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:10 schreef vanBnaarC het volgende:

We kunnen zelf wel een vluchtboeken en dat zit je ongeveer op 425¤ p.p maar daar moet nog een goedkoop appartement bij kopen. Iemand misschien een tip voor iets buiten of op de rand van New York, want dit scheelt toch wel een hoop geld dan een hotel te nemen midden in het centrum
Ik ben 2x in Hotel Carter geweest; geen superdeluxe hotel, maar wel redelijke kamers en het belangrijkste: het ligt zo'n 50 meter naast Times Square, erg centraal dus
www.hotelcarter.com
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:29:39 #253
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41524372
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:10 schreef vanBnaarC het volgende:

kijk voor hostels in new york. Daar kan je relatief goedkoop overnachten. Kan je met z'n 4'en een ensuite nemen of gewoon in een dorm slapen. Gezien je toch met z'n 4 bent neem je toch zowat alle bedden in, in een dorm. Kijk op hostelworld.com of hostelsclub.com

succes.
pi_41524851
Ok dat zou wel een oplossig kunen zijn, want we willen met 4 gasten naar NEw York voor 5 dagen. Maar hebben een bestedings bedrag van 500 voor reis en onderdak.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:04:52 #255
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41527759
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:45 schreef vanBnaarC het volgende:
Ok dat zou wel een oplossig kunen zijn, want we willen met 4 gasten naar NEw York voor 5 dagen. Maar hebben een bestedings bedrag van 500 voor reis en onderdak.
je wil zo weinig mogelijk uitgeven aan onderdak en zoveel mogelijk aan de reis zelf . Voor kosten per nacht per persoon kijk je toch aan tegen minimaal 30 euro per nacht (dat is het goedkoopste in Manhattan).
pi_41530196
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:52 schreef kepler het volgende:
dan moet je anders gewoon zo'n fietskoerier aanspreken, die weet dat vast wel
Puik idee, ik wil graag dood
pi_41545017
Ik zag gisteren toevallig dat 'Max & The City' weer uitgezonden werd. Deze serie heb ik in eerste instantie helemaal gemist, maar dankzij het boek ervan heb ik een passie voor NY ontwikkeld. Ik wil er volgend voorjaar naar toe. Anyway iedere werkdag rond de klok van 23u een half uurtje NY op RTL4.
Even kijken of ik de gemiste uitzendingen ergens kan downloaden (of heeft iemand ze toevallig compleet?)...
pi_41545072
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:58 schreef Rory78 het volgende:
Ik zag gisteren toevallig dat 'Max & The City' weer uitgezonden werd. Deze serie heb ik in eerste instantie helemaal gemist, maar dankzij het boek ervan heb ik een passie voor NY ontwikkeld. Ik wil er volgend voorjaar naar toe. Anyway iedere werkdag rond de klok van 23u een half uurtje NY op RTL4.
Even kijken of ik de gemiste uitzendingen ergens kan downloaden (of heeft iemand ze toevallig compleet?)...
Shit, ik heb dus al de eerste aflevering gemist?
  woensdag 6 september 2006 @ 12:15:45 #259
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_41545497
quote:
Kun je die ergens downloaden dan? Gisteren was er ook weer een leuke aflevering! Het ging over de restaurants in NY! Er was zelfs een Nederlands restaurant genaamd NL vlakbij groundzero. Daar kun je kroketten e.d. krijgen hihi anyway, ik kreeg weer helemaal heimwee terug naar de stad toen ik de beelden weer zag! Mogelijk dat ik volgend jaar weer een week ga (let's hope so!). NYC is gewoon de bom!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_41547996
Nope, ik heb ze nog nergens gevonden; wellicht heeft iemand in dit topic ze wel (gevonden)?
pi_41548134
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:15 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Kun je die ergens downloaden dan? Gisteren was er ook weer een leuke aflevering! Het ging over de restaurants in NY! Er was zelfs een Nederlands restaurant genaamd NL vlakbij groundzero. Daar kun je kroketten e.d. krijgen hihi anyway, ik kreeg weer helemaal heimwee terug naar de stad toen ik de beelden weer zag! Mogelijk dat ik volgend jaar weer een week ga (let's hope so!). NYC is gewoon de bom!
Daar heb ik een keer gegeten
Kwam ook door die aflevering dat ik het heb opgezocht. Ik heb er zelf nog speciaal voor naar zo'n inlichtingendienst gebeld vanaf een public phone (ranzige dingen).
  woensdag 6 september 2006 @ 14:02:07 #262
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41548509
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef leejow het volgende:

[..]

Puik idee, ik wil graag dood
ik zeg aanspreken, niet aanvallen. Ze moeten toch een keer stoppen om het pakketje af te leveren
  woensdag 6 september 2006 @ 14:51:02 #263
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41549884
quote:
toen de serie voor het eerst werd uitgezonden hebben ik achteraf de gemiste uitzendingen op internet bekeken. Ze stonden ergens op de site van rtl. ZOek anders ff op goolgle
  woensdag 6 september 2006 @ 15:25:58 #264
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_41550904
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:15 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Er zit daar in de buurt (ben de straatnaam even vergeten) ook een leuk Belgisch restaurantje! Met allemaal Kuifjes enzo :-).

Edit 1: volgens mij was het Greenwich Street of West Broadway...
Edit 2: en inderdaad... West Broadway it is

Petit Abeille - West Broadway

Ze zitten overigens ook aan 20th Street zie ik op de website...

[ Bericht 6% gewijzigd door twentemeisje op 06-09-2006 15:36:07 ]
pi_41553431
Er komt een DVD uit van de serie van Max & The City, begreep ik gisteren toen ik er naar keek.

Maar als iemand uitvindt waar ze te downloaden zijn, hou ik me aanbevolen
Vorige week heb ik hem toevallig gezien toen hij opnames aan het maken was in NY, dus ben nu wel erg benieuwd of dat ergens terug te zien is!
  woensdag 6 september 2006 @ 19:41:43 #266
75736 Gstyles
pi_41559148
ik ga gelijk ff op google zoeken!
  woensdag 6 september 2006 @ 19:52:40 #267
75736 Gstyles
pi_41559479
en heb ook gelijk zn boek en de dvd besteld

www.vanstockum.nl -> max & the city
pi_41560618
goeie tip! ik ga zijn dvd ook bestellen. boek heb ik al.
  woensdag 6 september 2006 @ 23:05:09 #269
152677 Cityhopper
"Niet het vele is goed, h
pi_41567622
Nog 4 daagjes voor vertrek... Iemand nog suggesties voor relaxte kroegen / barren.... waar zijn Nederlandse kroegen te vinden ...
Upcoming (2006): New York, Washington, Boston, Philledelhia, Warschau
Done (2006): Lyon, Kopenhagen, Arhus, Keulen, London, Frankfurt, Munchen, Parijs, Dubai, Abu Dabi, St Tropez, Geneve
Upcoming 2007: Konigsleiten
pi_41584875
Zojuist DVD besteld, haha! Thnx.
pi_41585406
Heeft iemand eigenlijk dat boekje van twan huys Ik ben een New Yorker gelezen?
pi_41596616
Ik wil al eeuwen naar New York en heb nu het volgende plan bedacht. Ik moet in januari/februari stage gaan lopen en nu wil ik al mijn stagevergoeding opsparen en dat gaan gebruiken om in september 2007 NY te bezoeken. In totaal zal het bedrag denk ik rond de 1000 of 1250 euro gaan liggen, misschien wat meer, maar laten we het daarop houden.

Wat snelle vraagjes:
1. Hoever ga ik met dat bedrag komen? Ik wil er het liefst een week blijven. Reis lijkt op dit moment zo rond de 500 euro te kosten, maar hoe duur is een goedkope, maar redelijk centrale hotelkamer/hostel? Zijn hostels uberhaupt betrouwbaar? Wat ben ik kwijt aan eten+drinken? Wat kost vervoer van en naar het vliegveld? etc
2. Er staat in de OP wat over een biometrisch paspoort en een wachttijd van 6 maanden ofzo. Betekent dat dat ik rond januari al een nieuw paspoort moet bestellen?
pi_41596918
Ik ben via Newark gevlogen en voor een enkeltje airtrain + trein naar Penn Station NY was ik 14 dollar kwijt. Ik geloof dat de bus naar een hotel ook ongeveer iets in die orde is, dus reken op zo'n 15 - 20 dollar om bij je hotel te komen.

Er zijn heel veel van die snelle eettentjes waarbij ze al redelijk kant en klaar het eten klaar hebben, je haalt dat bij zo'n balie, betaalt en kunt dan gaan zitten. Voor 10 - 15 dollar kun je dan al een behoorlijke maaltijd inclusief drinken hebben en je zit niet met de fooi. Voor ontbijt was ik altijd beneden 10 dollar klaar inclusief drinken. Lunch ook zo rond de 10 dollar.

In Manhattan zelf heb ik in zo'n 5 dagen tijd 6x de metro genomen en de rest van de tijd gewoon gelopen. Nooit een taxi genomen, dus dat weet ik verder niet. 1 ritje met de metro is 2 dollar, een week-kaart is 21 dollar, en voor de prijs van 5 ritjes (10 dollar) krijg je de 6de gratis.

Hotels zijn wel duur, dus je zult je even moeten orienteren op het internet wat in je budget past. Hotel Carter zit redelijk centraal, maar je moet eventueel wat viezigheid voor lief nemen, geloof ik.... is ook niet heel erg duur zoals een aantal andere kamers.

Daarnaast ligt het er aan wat je daar allemaal wilt doen. Kijk ook eens naar www.newyorkpass.com waarmee je voor een aantal dagen een pas kunt krijgen waarmee je zo overal binnen kunt. Maar of het de prijs waard is, hangt af van je plannen ter plekke.
pi_41597139
Mja, ik ben niet van plan zeer toeristische dingen op te zoeken. Ik wil sfeer proeven, als het budget toe laat wat winkelen, misschien wat skaten, kleine muziekshows bekijken enzo.

edit: Hostels zitten zo te zien tussen de 20 en 30 euro per nacht, iemand daar ervaring mee?

[ Bericht 22% gewijzigd door thaWarhead op 07-09-2006 22:17:04 ]
pi_41602370
Ik ben 2x naar NY geweest en je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. Het aanbod in alles is in NY enorm. Eten en drinken kan je net zo duur maken als je zelf wilt. Wij aten vaak bij friday's super relaxte tent maar je kan ook duurder of goedkoper.

Alleen de reis en hotel zijn kosten die aan een minimum gebonden zijn. Het YMCA is geloof ik het goedkoopste hotel op manhatten. Maar dan deel je wel douche en wc enz.

edit: je gaat dan toch ook wel naar de vette sneakerstores die manhatten heeft?

[ Bericht 9% gewijzigd door Stansfield op 08-09-2006 00:04:03 ]
pi_41606444
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:05 schreef Cityhopper het volgende:
Nog 4 daagjes voor vertrek... Iemand nog suggesties voor relaxte kroegen / barren.... waar zijn Nederlandse kroegen te vinden ...
Nederlandse kroegen? Waarom zou je in hemelsnaam daar heen willen?

Maar goed, welk gebied wil je ongeveer heen, wat zoek je voor tent en op welke dagen (doordeweeks avonden zijn qua stappen aan te raden, het weekend is voor pubers en de lui uit New Jersey)...
pi_41612377
Even een vraag voor de NY kenners hier

Ik ga als het goed is van 14 t/m 22 sept. naar NY.
Nu zijn we aan het kijken naar een hotel in de buurt van het vliegveld Newark.
Kunnen jullie mij vertellen hoe het ov tussen Newark en NYC is ?
is dit goed te doen of toch erg lange reistijd ?
pi_41612516
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:58 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben 2x naar NY geweest en je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. Het aanbod in alles is in NY enorm. Eten en drinken kan je net zo duur maken als je zelf wilt. Wij aten vaak bij friday's super relaxte tent maar je kan ook duurder of goedkoper.

Alleen de reis en hotel zijn kosten die aan een minimum gebonden zijn. Het YMCA is geloof ik het goedkoopste hotel op manhatten. Maar dan deel je wel douche en wc enz.

edit: je gaat dan toch ook wel naar de vette sneakerstores die manhatten heeft?
Dat is wel de bedoeling ja. YMCA ziet er op zich wel ok uit, rond de 50 dollar per nacht en ook nog korting voor studenten. Douche en toilet delen vind ik niet zo erg, ik sta toch nooit lang onder de douche.

Maar heeft iemand nog het antwoord op mijn paspoort vraag?
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:02:43 #279
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_41612639
Heeft iemand die dvd van onze vriend Max al binnen/gezien?

Is het deze: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=1001004004486557

Want hier zeggen ze DVD maar eronder staat:
Vertel als eerste wat je van dit boek vindt en maak kans op ¤ 100,- aan cadeaubonnen.
pi_41612900
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:57 schreef thaWarhead het volgende:
Het gaat er om dat je paspoort nog 6 maanden geldig is na het vertrek uit de VS (dat was vroeger 3 maanden). Er is wat onduidelijkheid over deze regel, maar om problemen te voorkomen kun je dit beter aanhouden.

Kijk voor de actuele informatie op: http://netherlands.usembassy.gov
pi_41615217
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:52 schreef tirannetje24 het volgende:

hotel bij newark zou ik niet nemen. alhoewel je met de trein binnen ca 30 minuten op Penn station ben, is het toch een hele week heen en weer. tevens moet je dan rekening houdne met wanneer een laatste trein vertrekt.
wat is je overweging om een hotel bij newark te reserveren en niet gewoon op manhatten?
pi_41615282
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:57 schreef thaWarhead het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling ja. YMCA ziet er op zich wel ok uit, rond de 50 dollar per nacht en ook nog korting voor studenten. Douche en toilet delen vind ik niet zo erg, ik sta toch nooit lang onder de douche.

gaat er om dat landen het biometrische paspoort gaan invoeren imo. je moet wel een paspoort hebben die elektronisch uitgelezen kan worden. en je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn.
aan de grens moet je toch vingerafdrukken zetten en je kop voor de webcam hangen
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:00:13 #283
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_41617448
Heb Bol.com maar "even" gebeld.
Dvd van Max and the City besteld!!
pi_41628727
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:41 schreef staticdata het volgende:

[..]

hotel bij newark zou ik niet nemen. alhoewel je met de trein binnen ca 30 minuten op Penn station ben, is het toch een hele week heen en weer. tevens moet je dan rekening houdne met wanneer een laatste trein vertrekt.
wat is je overweging om een hotel bij newark te reserveren en niet gewoon op manhatten?
nog niet echt een specifieke reden. Goedkoper...
Wat zijn goede maar vooral ook schone hotels meer richting NYC en qua prijs natuurlijk niet de hoofdprijs
pi_41630027
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:43 schreef staticdata het volgende:

[..]

gaat er om dat landen het biometrische paspoort gaan invoeren imo. je moet wel een paspoort hebben die elektronisch uitgelezen kan worden. en je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn.
aan de grens moet je toch vingerafdrukken zetten en je kop voor de webcam hangen
Hoeft niet, als je maar een geldig nederlands paspoort hebt dan is het ok. Een van ons had een paspoort dat niet meer 6 maanden geldig was en dat was geen enkel probleem. Ik heb van te voren ook bij de Amerikaanse Ambassade in Nederland op de website gelezen dat ivm een verdrag tussen Amerika en Nederland die 6 maanden in dit geval niet nodig zijn.

Dus zolang je een geldig Nederlands paspoort hebt is het voorlopig wel ok. De huidige nederlandse paspoorten die geldig zijn, voldoen vooralsnog aan de eisen die op dit moment gelden om toegang te krijgen.
pi_41630121
quote:

Het was ongeveer een half uur met de trein, wat iemand al noemde hier. Vanaf Newark Airport is een enkeltje 14 dollar, dus dat zou wellicht al 28 dollar per dag gaan kosten voor je inclusief het feit dat het je minstens een uur per dag aan tijd kost en je minder flexibel bent.

Op de terugweg hadden we net de trein gemist naar Newark en moesten we ruim drie kwartier wachten tot de volgende... er vertrokken binnen een kwartier zo'n 3 treinen en daarna dan weer drie kwartier geen enkele. Dat schoot niet zo op.
pi_41632361
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 21:39 schreef kkkk het volgende:

[..]

Het was ongeveer een half uur met de trein, wat iemand al noemde hier. Vanaf Newark Airport is een enkeltje 14 dollar, dus dat zou wellicht al 28 dollar per dag gaan kosten voor je inclusief het feit dat het je minstens een uur per dag aan tijd kost en je minder flexibel bent.

Op de terugweg hadden we net de trein gemist naar Newark en moesten we ruim drie kwartier wachten tot de volgende... er vertrokken binnen een kwartier zo'n 3 treinen en daarna dan weer drie kwartier geen enkele. Dat schoot niet zo op.
Je kunt ook de PATH nemen, die kost je 1.5 dollar naar Newark, zit je bijna op het vliegveld, maar wellicht dicht bij een hotel? Zelf zou ik het er echt niet voor over hebben, als je toch naar New York gaat, neem dan ook een hotel op Manhattan...
pi_41642597
ik heb zelf overnacht in het newton hotel

http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html

is een redelijk tot goed hotel niet in hartje manhattan maar op 96th street. vond het prima! volgens mij is dit ook nog een van de goedkopere hotels.
pi_41642954
Mijn eerste keer in NY zat ik ook in hotel Newton. Prima hotel alleen balen dat toen ik er was de lift kapot was. De 2e keer zat ik in hotel Pennsylvania recht tegenover penn station en midden in manhatten dus. En het nadeel van newton was dat je niet ff snel terug naar je hotel ging om wat te brengen of te halen ofzo. JE maakte er dan echt dagen van dat je sochtens weg ging en savonds heel laat pas terugkwam. Bij Pennsylvania kon je nog een sochtens ergens heen gaan en dan ff omkleden ofzo of gekochte dingen terugbrengen en dan smiddags weer ergens anders heen. Maakte niet heel veel uit maar was een verschil.
pi_41643101
klopt maar of tirannetje nou in newark gaat verblijven of in upper manhattan dat scheelt al iets

en pennsylvania zal al wel vol zitten
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:33:48 #291
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_41643353
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:56 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

nog niet echt een specifieke reden. Goedkoper...
Wat zijn goede maar vooral ook schone hotels meer richting NYC en qua prijs natuurlijk niet de hoofdprijs
Amsterdam Inn. Amsterdam Avenue, corner 76th street.
50 dollar per nacht. Goed, schoon, klein, aardig personeel, inclusief bonnen voor bagelshop verderop Amsterdam Avenue. Vlakbij Utopia, superlekker eten daar voor een goede prijs. Vlakbij metrostation.
Top!
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:46:32 #292
75736 Gstyles
pi_41643599
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:25 schreef Dizzee het volgende:
goeie tip! ik ga zijn dvd ook bestellen. boek heb ik al.
Ja als het goed is heb je m binnen 4 werkdagen binnen!
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:47:14 #293
75736 Gstyles
pi_41643617
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:06 schreef Rory78 het volgende:
Zojuist DVD besteld, haha! Thnx.
you're welcome!
pi_41649077
ok, ik heb jullie hulp nodig.

Ik ben op zoek naar een hotel in het centrum van NY.
ik wil 100-120 dollar per kamer per nacht MAX uitgeven.
En liefst natuurlijk downtown.
Wat adviseren jullie ?
Het moet SCHOON zijn en beetje comfortabel zou wel fijn zijn hoewel ik er alleen hoef te slapen.
Schoon is eis nr1

[ Bericht 10% gewijzigd door tirannetje24 op 09-09-2006 20:17:29 ]
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:41:19 #295
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41653287
"Het liefst hou ik één voet in new amsterdam en één in old amsterdam"

Max Westerman

Mooie uitspraak
pi_41655476
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:41 schreef The.PhantoM het volgende:
"Het liefst hou ik één voet in new amsterdam en één in old amsterdam"

Max Westerman

Mooie uitspraak
  zaterdag 9 september 2006 @ 22:04:00 #297
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_41657458
Net de documentaire '9/11 de dag dat de wereld veranderde' op Talpa gezien... Op de een of andere manier maken die beelden nog meer indruk nu ik zelf op die plek ben geweest waar het zich allemaal heeft afgespeeld... Hebben jullie dat ook?
pi_41657808
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:04 schreef twentemeisje het volgende:
Net de documentaire '9/11 de dag dat de wereld veranderde' op Talpa gezien... Op de een of andere manier maken die beelden nog meer indruk nu ik zelf op die plek ben geweest waar het zich allemaal heeft afgespeeld... Hebben jullie dat ook?
Yep
Heb alleen het laatste half uurtje gezien
En vannaf dat ik er zelf ben geweest maakt toch nog meer indruk

Maar ook op de plek zelf toen ik er was kreeg ik echt kippenvel en dat krijg ik niet echt snel
pi_41658661
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:14 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Yep
Heb alleen het laatste half uurtje gezien
En vannaf dat ik er zelf ben geweest maakt toch nog meer indruk

Maar ook op de plek zelf toen ik er was kreeg ik echt kippenvel en dat krijg ik niet echt snel
Ik ben er vorige week ook geweest, maar om eerlijk te zijn deed het me niet zo gek veel.
Tuurlijk, die beelden van toen schieten door je hoofd, maar verder..
Kan er ook mee te maken hebben dat het er een chaos was, omdat er net een of ander memorial centrum werd geopend en het wemelde van journalisten.

Trouwens, Gantry Plaza State Park:

Uitzicht
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:51:28 #300
75736 Gstyles
pi_41661294
quote:

Hotel Pennsylvania is mij uitstekend bevallen (www.penn.com) Alles bij de hand!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')