Bron: NYC - Tourist Tipsquote:New York Hotel taxes run 13.25 percent: If you think this seems ridiculous, be glad you didn't plan your trip a few years ago, when it was 19.25 percent! (Occasionally, some things in New York get cheaper.) There's also a room charge of $2 per night. Remember to always ask if the price quoted to you includes this New York tax or not, both for packages and hotel rooms; it could make quite a difference.
Natuurlijk kom je weg, hier in de VS is alles al weer praktisch normaal. In NY in ieder geval wel, kan ik je uit eerste hand melden. Londen is ook alweer op orde, begrijp ik van onze reisplanners...quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:48 schreef retracc het volgende:
Ik heb m'n 9 dagen ook al redelijk ingedeeld met wat-zeker-te-doen/te-zien-dingen, maar moet eerst maar eens kijken of ik woensdag wel weg kom van Schiphol. (met British Airways via Londen naar O'hare Chicago, en na een weekje richting NY).
Je mag nu kleine hoeveelheden medicijnen mee nemen, verder nog steeds niks. Ach, het gaat allemaal om het gevoel van veiligheid, niet?quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:57 schreef kkkk het volgende:
Vanuit Londen mag je ook weer handbagage meenemen.
Wat mij betreft mogen ze het verbod op vloeistoffen nog wel een paar weken doortrekken. Maar volgens mij komen ze daar nu ook weer op terug.![]()
Ik zat alweer te kijken, wat doe Frollo nu weer in dit topic.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:17 schreef Frollo het volgende:
Hey Frank, veel plezier!
NY is schitterend, je gaat je zeker vermaken.
Betekent dit dat ik nu ook eens kans maak om de beste Set-tijd neer te zetten?
metro is 24/7 veilig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:56 schreef staticdata het volgende:
Tot hoelaat kan je eigenlijk "veilig" de metro gebruiken. ofwel dat het nog een beetje druk is en niet dat je alleen in de metro staat.
In Manhatten zeker. In buitenwijken weet ik het nog zo net niet, maar ja daar kom je als toerist toch niet.quote:
quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:05 schreef Zaphod82 het volgende:
Kun je eigenlijk met je Continental e-ticket i.c.m. je paspoort gewoon inchecken bij een van hun Airport Kiosken op Newark?
Nog maar 15 daagjes!!!![]()
Nou waarom checkt nou niemand dat filmpjequote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:29 schreef The.PhantoM het volgende:
Check deze shit:
http://hedonistica.com/yt(...)be.com/v/nR2ygFn-yR8
Biking NYC Style!!! Echt coole footage. Kga denk ik ook eens proberen, alleen niet op zo'n tempo als die gasten doen. Echt insane!
die gasten zijn lijp zeg.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:45 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Nou waarom checkt nou niemand dat filmpje![]()
Heb ik al 's gezienquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:45 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Nou waarom checkt nou niemand dat filmpje![]()
Sjouwert,quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:46 schreef Sjouwert het volgende:
@Masanga
Ik zit vanaf aankomende week tot 12 september in het hostelling international. Het is goedkoop (30 dollar / nacht) en krijgt over het algemeen zeer positieve beoordelingen. Ik ben al in contact gekomen met een andere (Nederlandse) kerel die er een maand zit, welke ik ter plaatse ff op zoek.
Als je wilt kunnen we ook afspreken en een biertje doen (of een museum, 't is maar net in wat voor een mood ik ben). It's nice meeting new people..
Veel plezierquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:46 schreef staticdata het volgende:
morgen om 9:30 vertrekken naar New York
Heb ik ook gezeten, zeer vet hostel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:46 schreef Sjouwert het volgende:
@Masanga
Ik zit vanaf aankomende week tot 12 september in het hostelling international. Het is goedkoop (30 dollar / nacht) en krijgt over het algemeen zeer positieve beoordelingen. Ik ben al in contact gekomen met een andere (Nederlandse) kerel die er een maand zit, welke ik ter plaatse ff op zoek.
Als je wilt kunnen we ook afspreken en een biertje doen (of een museum, 't is maar net in wat voor een mood ik ben). It's nice meeting new people..
Nou, mag ik morgen iig een flesje water meenemen in het vliegtuig.quote:Vloeibare middelen weer voor iedereen te koop
Drank, parfum, tandpasta en andere vloeistoffen weer voor iedereen te koop in het See Buy Fly Shopping Centre.
Vanaf vandaag kunnen passagiers die vliegen naar de Verenigde Staten danwel reizend met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen tot 90 minuten voor vertrek van het vliegtuig parfums, alcohol en andere vloeistoffen kopen in de aangegeven winkels in Lounge 2 en 3 in het See Buy Fly Shopping Centre. De aankopen worden ná de security controle bij de gate overhandigd.
Het verbod om zelf meegebrachte vloeibare stoffen mee te nemen naar de Verenigde Staten in de handbagage blijft van kracht.
het is geluktquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:08 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Veel plezier
Zal wel lukken denk ik he
goede vraagquote:Op zaterdag 2 september 2006 19:57 schreef leejow het volgende:
Vreemde vraag, maar weet iemand hier waar je op Manhattan een beetje fatoenlijk een Mountainbike kan aanschaffen? Ik ben bij een paar zaakjes geweest, maar de prijzen liepen zo uiteen dat ik toch maar even een korte zoektocht op internet pleeg. Iemand ervaringen toevallig?
Wat regen..quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:34 schreef staticdata het volgende:
[..]
het is gelukt![]()
jammer dat ernesto op zaterdag nog wat regen kwam brengen
![]()
Ik ben 2x in Hotel Carter geweest; geen superdeluxe hotel, maar wel redelijke kamers en het belangrijkste: het ligt zo'n 50 meter naast Times Square, erg centraal dusquote:Op dinsdag 5 september 2006 19:10 schreef vanBnaarC het volgende:
Kunnen julli mij misschien op weg helpen
Ik wil met 4 vrienden eind november 5 dagen naar New York.
We kunnen zelf wel een vluchtboeken en dat zit je ongeveer op 425¤ p.p maar daar moet nog een goedkoop appartement bij kopen. Iemand misschien een tip voor iets buiten of op de rand van New York, want dit scheelt toch wel een hoop geld dan een hotel te nemen midden in het centrum
kijk voor hostels in new york. Daar kan je relatief goedkoop overnachten. Kan je met z'n 4'en een ensuite nemen of gewoon in een dorm slapen. Gezien je toch met z'n 4 bent neem je toch zowat alle bedden in, in een dorm. Kijk op hostelworld.com of hostelsclub.comquote:Op dinsdag 5 september 2006 19:10 schreef vanBnaarC het volgende:
Kunnen julli mij misschien op weg helpen
Ik wil met 4 vrienden eind november 5 dagen naar New York.
We kunnen zelf wel een vluchtboeken en dat zit je ongeveer op 425¤ p.p maar daar moet nog een goedkoop appartement bij kopen. Iemand misschien een tip voor iets buiten of op de rand van New York, want dit scheelt toch wel een hoop geld dan een hotel te nemen midden in het centrum
je wil zo weinig mogelijk uitgeven aan onderdak en zoveel mogelijk aan de reis zelfquote:Op dinsdag 5 september 2006 19:45 schreef vanBnaarC het volgende:
Ok dat zou wel een oplossig kunen zijn, want we willen met 4 gasten naar NEw York voor 5 dagen. Maar hebben een bestedings bedrag van 500 voor reis en onderdak.
Puik idee, ik wil graag doodquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:52 schreef kepler het volgende:
dan moet je anders gewoon zo'n fietskoerier aanspreken, die weet dat vast wel
Shit, ik heb dus al de eerste aflevering gemist?quote:Op woensdag 6 september 2006 11:58 schreef Rory78 het volgende:
Ik zag gisteren toevallig dat 'Max & The City' weer uitgezonden werd. Deze serie heb ik in eerste instantie helemaal gemist, maar dankzij het boek ervan heb ik een passie voor NY ontwikkeld. Ik wil er volgend voorjaar naar toe. Anyway iedere werkdag rond de klok van 23u een half uurtje NY op RTL4.
Even kijken of ik de gemiste uitzendingen ergens kan downloaden (of heeft iemand ze toevallig compleet?)...
Kun je die ergens downloaden dan? Gisteren was er ook weer een leuke aflevering! Het ging over de restaurants in NY! Er was zelfs een Nederlands restaurant genaamd NL vlakbij groundzero. Daar kun je kroketten e.d. krijgen hihiquote:Op woensdag 6 september 2006 11:58 schreef Rory78 het volgende:
Ik zag gisteren toevallig dat 'Max & The City' weer uitgezonden werd. Deze serie heb ik in eerste instantie helemaal gemist, maar dankzij het boek ervan heb ik een passie voor NY ontwikkeld. Ik wil er volgend voorjaar naar toe. Anyway iedere werkdag rond de klok van 23u een half uurtje NY op RTL4.
Even kijken of ik de gemiste uitzendingen ergens kan downloaden (of heeft iemand ze toevallig compleet?)...
Daar heb ik een keer gegetenquote:Op woensdag 6 september 2006 12:15 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Kun je die ergens downloaden dan? Gisteren was er ook weer een leuke aflevering! Het ging over de restaurants in NY! Er was zelfs een Nederlands restaurant genaamd NL vlakbij groundzero. Daar kun je kroketten e.d. krijgen hihianyway, ik kreeg weer helemaal heimwee terug naar de stad toen ik de beelden weer zag! Mogelijk dat ik volgend jaar weer een week ga (let's hope so!). NYC is gewoon de bom!
ik zeg aanspreken, niet aanvallen. Ze moeten toch een keer stoppen om het pakketje af te leverenquote:
toen de serie voor het eerst werd uitgezonden hebben ik achteraf de gemiste uitzendingen op internet bekeken. Ze stonden ergens op de site van rtl. ZOek anders ff op goolglequote:Op woensdag 6 september 2006 11:58 schreef Rory78 het volgende:
Er zit daar in de buurt (ben de straatnaam even vergeten) ook een leuk Belgisch restaurantje! Met allemaal Kuifjes enzo :-).quote:Op woensdag 6 september 2006 12:15 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Kun je die ergens downloaden dan? Gisteren was er ook weer een leuke aflevering! Het ging over de restaurants in NY! Er was zelfs een Nederlands restaurant genaamd NL vlakbij groundzero. Daar kun je kroketten e.d. krijgen hihianyway, ik kreeg weer helemaal heimwee terug naar de stad toen ik de beelden weer zag! Mogelijk dat ik volgend jaar weer een week ga (let's hope so!). NYC is gewoon de bom!
Nederlandse kroegen? Waarom zou je in hemelsnaam daar heen willen?quote:Op woensdag 6 september 2006 23:05 schreef Cityhopper het volgende:
Nog 4 daagjes voor vertrek... Iemand nog suggesties voor relaxte kroegen / barren.... waar zijn Nederlandse kroegen te vinden ...
Dat is wel de bedoeling ja. YMCA ziet er op zich wel ok uit, rond de 50 dollar per nacht en ook nog korting voor studenten. Douche en toilet delen vind ik niet zo erg, ik sta toch nooit lang onder de douche.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:58 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben 2x naar NY geweest en je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. Het aanbod in alles is in NY enorm. Eten en drinken kan je net zo duur maken als je zelf wilt. Wij aten vaak bij friday's super relaxte tent maar je kan ook duurder of goedkoper.
Alleen de reis en hotel zijn kosten die aan een minimum gebonden zijn. Het YMCA is geloof ik het goedkoopste hotel op manhatten. Maar dan deel je wel douche en wc enz.
edit: je gaat dan toch ook wel naar de vette sneakerstores die manhatten heeft?
Het gaat er om dat je paspoort nog 6 maanden geldig is na het vertrek uit de VS (dat was vroeger 3 maanden). Er is wat onduidelijkheid over deze regel, maar om problemen te voorkomen kun je dit beter aanhouden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:57 schreef thaWarhead het volgende:
Maar heeft iemand nog het antwoord op mijn paspoort vraag?
hotel bij newark zou ik niet nemen. alhoewel je met de trein binnen ca 30 minuten op Penn station ben, is het toch een hele week heen en weer. tevens moet je dan rekening houdne met wanneer een laatste trein vertrekt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:52 schreef tirannetje24 het volgende:
Even een vraag voor de NY kenners hier
Ik ga als het goed is van 14 t/m 22 sept. naar NY.
Nu zijn we aan het kijken naar een hotel in de buurt van het vliegveld Newark.
Kunnen jullie mij vertellen hoe het ov tussen Newark en NYC is ?
is dit goed te doen of toch erg lange reistijd ?
gaat er om dat landen het biometrische paspoort gaan invoeren imo. je moet wel een paspoort hebben die elektronisch uitgelezen kan worden. en je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:57 schreef thaWarhead het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling ja. YMCA ziet er op zich wel ok uit, rond de 50 dollar per nacht en ook nog korting voor studenten. Douche en toilet delen vind ik niet zo erg, ik sta toch nooit lang onder de douche.
Maar heeft iemand nog het antwoord op mijn paspoort vraag?
nog niet echt een specifieke reden. Goedkoper...quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:41 schreef staticdata het volgende:
[..]
hotel bij newark zou ik niet nemen. alhoewel je met de trein binnen ca 30 minuten op Penn station ben, is het toch een hele week heen en weer. tevens moet je dan rekening houdne met wanneer een laatste trein vertrekt.
wat is je overweging om een hotel bij newark te reserveren en niet gewoon op manhatten?
Hoeft niet, als je maar een geldig nederlands paspoort hebt dan is het ok. Een van ons had een paspoort dat niet meer 6 maanden geldig was en dat was geen enkel probleem. Ik heb van te voren ook bij de Amerikaanse Ambassade in Nederland op de website gelezen dat ivm een verdrag tussen Amerika en Nederland die 6 maanden in dit geval niet nodig zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:43 schreef staticdata het volgende:
[..]
gaat er om dat landen het biometrische paspoort gaan invoeren imo. je moet wel een paspoort hebben die elektronisch uitgelezen kan worden. en je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn.
aan de grens moet je toch vingerafdrukken zetten en je kop voor de webcam hangen
Het was ongeveer een half uur met de trein, wat iemand al noemde hier. Vanaf Newark Airport is een enkeltje 14 dollar, dus dat zou wellicht al 28 dollar per dag gaan kosten voor je inclusief het feit dat het je minstens een uur per dag aan tijd kost en je minder flexibel bent.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:52 schreef tirannetje24 het volgende:
Je kunt ook de PATH nemen, die kost je 1.5 dollar naar Newark, zit je bijna op het vliegveld, maar wellicht dicht bij een hotel? Zelf zou ik het er echt niet voor over hebben, als je toch naar New York gaat, neem dan ook een hotel op Manhattan...quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:39 schreef kkkk het volgende:
[..]
Het was ongeveer een half uur met de trein, wat iemand al noemde hier. Vanaf Newark Airport is een enkeltje 14 dollar, dus dat zou wellicht al 28 dollar per dag gaan kosten voor je inclusief het feit dat het je minstens een uur per dag aan tijd kost en je minder flexibel bent.
Op de terugweg hadden we net de trein gemist naar Newark en moesten we ruim drie kwartier wachten tot de volgende... er vertrokken binnen een kwartier zo'n 3 treinen en daarna dan weer drie kwartier geen enkele. Dat schoot niet zo op.
Amsterdam Inn. Amsterdam Avenue, corner 76th street.quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:56 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
nog niet echt een specifieke reden. Goedkoper...
Wat zijn goede maar vooral ook schone hotels meer richting NYC en qua prijs natuurlijk niet de hoofdprijs
Ja als het goed is heb je m binnen 4 werkdagen binnen!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:25 schreef Dizzee het volgende:
goeie tip! ik ga zijn dvd ook bestellen.boek heb ik al.
you're welcome!quote:Op donderdag 7 september 2006 15:06 schreef Rory78 het volgende:
Zojuist DVD besteld, haha! Thnx.
quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:41 schreef The.PhantoM het volgende:
"Het liefst hou ik één voet in new amsterdam en één in old amsterdam"
Max Westerman
Mooie uitspraak
Yepquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:04 schreef twentemeisje het volgende:
Net de documentaire '9/11 de dag dat de wereld veranderde' op Talpa gezien... Op de een of andere manier maken die beelden nog meer indruk nu ik zelf op die plek ben geweest waar het zich allemaal heeft afgespeeld... Hebben jullie dat ook?
Ik ben er vorige week ook geweest, maar om eerlijk te zijn deed het me niet zo gek veel.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:14 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Yep
Heb alleen het laatste half uurtje gezien
En vannaf dat ik er zelf ben geweest maakt toch nog meer indruk
Maar ook op de plek zelf toen ik er was kreeg ik echt kippenvel en dat krijg ik niet echt snel
Hotel Pennsylvania is mij uitstekend bevallen (www.penn.com) Alles bij de hand!quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:52 schreef tirannetje24 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |