abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39591835
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:59 schreef CasB het volgende:
Klein schopje maar weer Hij is toch bijna vol.

Gister bassdrumvellen besteld (Aquarian Superkick II en Regulator), oordopjes (Was 1 alpine dopje kwijtgeraakt ) en een snoertje voor onze immer geldloze gitarist (mocht het een kutsnoertje zijn dan hou ik hem zelf, kan ik ook weer een beetje gaan gitaarpingelen )
Een van de laatste posts.

Maaruh, waarom moet jij een snoer voor jullie gitarist kopen ?
PS4 online: micro_nl
pi_39592654
Onze gitarist Kris heeft sinds kort een soort slang van een douche als gitaarkabel... zou gegarandeerd nóóit kapot gaan. Drie keer raden wat er bij de tweede keer oefenen gebeurde...

Gaat trouwens hard met die drummer-topics...wat lullen we een boel bij mekaar over die potjes en pannetjes waar je op kan slaan
pi_39596427
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:32 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Een van de laatste posts.

Maaruh, waarom moet jij een snoer voor jullie gitarist kopen ?
Omdat hij altijd blut is (en hij is bijna jarig, dus misschien wordt het wel zijn verjaardagscadeau). Ohja, en omdat hij zelf geen (goed) snoertje heeft
pi_39599679
Morgen ga ik een td-3 kit ophalen
pi_39600020
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:22 schreef D-MIXXX het volgende:
Morgen ga ik een td-3 kit ophalen
Goeie keus!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_39601190
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Goeie keus!
Zijn de pads makkelijk uit te breiden, of heb je maar een paar ingangen waar je een x-aantal op kan aansluiten?
pi_39602991
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 08:54 schreef CasB het volgende:

[..]

Omdat hij altijd blut is (en hij is bijna jarig, dus misschien wordt het wel zijn verjaardagscadeau). Ohja, en omdat hij zelf geen (goed) snoertje heeft
Is voor een gitarist altijd leuk om te krijgen, net als dat ik drumstokjes heb gekocht voor Dazzled's verjaardag
Lekker standaard, maar wel makkelijk
PS4 online: micro_nl
pi_39608966
*meld zich in t nieuwe topic*
iemand die me ff kan vertellen hoe en waar ik plaatjes op inet kan zetten (en dan hier ook neer kan zetten?)
heb nieuwe kit namelijk
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:37:05 #12
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39610428
eerst je plaatje uploaden naar een site (bij mij werkt xs.to wel prima) daarna [img] xs.to/jouwplaatje.jpg [/img]

En dan doet ie het.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_39613849
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:09 schreef D-MIXXX het volgende:

[..]

Zijn de pads makkelijk uit te breiden, of heb je maar een paar ingangen waar je een x-aantal op kan aansluiten?
Heel makkelijk, je doet er een stekkertje in en klaar.

Neehoor je kan er nog 1tje extra aan sluiten 1 extra pad of bekken. Maar als je bijvoorbeeld je 2e tom weg doet (die vind ik zoeizo matig op de td3 ) dan heb je er dus 1 extra (staat in dat boekje als voorbeeld )

Heb je je kit al binnen?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_39613935
ok, k zal t eens proberen, eerst mn oude set

na 6 jaar hierop geramt te hebben leek het toch wel zinvol eens iets nieuws te halen. (mocht iemand trouwens interesse hebben in deze set: mailen kan altijd)

Nu de nieuwe set dan, een tama swingstar met 10-12-14 inch toms, 14 inch snare en 22 inch bass
omdat op de foto niet te zien is wat voor bekkens er bij aanwezig zijn:
Paiste 201 serie, 14 hi-hat, 16 crash en 20 ride, ook nog een oudere stagg crash van 16 inch staat erbij
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:48:09 #15
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39637198
Prima set, alleen waarom van die kutbekkens?
Als ik jou was had ik even doorgespaart voor een paar fatsoenlijke ziljdijan's/sabians/paistes/etc.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:47:12 #16
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_39638403
Hey, ik ben relatief nieuw hier. Goed om te zien dat er ook een drummerstopic is!! Anyway, ik heb een vraagje. Hebben jullie het ook dat als je bijvoorbeeld doublestrokes oefent dat je linkerhand dan "achter" blijft ?? Met andere woorden je linkerhand is minder ontwikkeld dan je rechterhand. Zijn hier nog mensen die tips/oefeningen hebben om je linkerhand te trainen zodat je sneller progressie kan maken ??

Alvast bedankt!!
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:55:33 #17
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39638575
Wat je eigenlijk altijd moet doen als je rudiments speelt, is om met zowel links als rechts te beginnen; dus 1 serie met links en 1 met rechts. (Dus met singlestrokes zowel Rlrlrlrlrlrlrlrl als Lrlrlrlrlrlrlrlr) Op die manier ontwikkelen allebei je handen even snel.

Je kunt ook met links de hi-hatt gaan spelen, dat scheelt ook alweer.

Helaas blijft er altijd wel 1 hand beter dan ander, simpelweg omdat je links- of rechtshandig bent.
Om dat "probleem" te verhelpen zou je kunnen proberen om met je andere hand dan normaal te schrijven, hand geven, billen afvegen, soep eten, ramen lappen, enz. enz.
pi_39638650
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:48 schreef BOKA het volgende:
Prima set, alleen waarom van die kutbekkens?
Als ik jou was had ik even doorgespaart voor een paar fatsoenlijke ziljdijan's/sabians/paistes/etc.
mijn ouders betaalden de set en die hebben ook geen oneindige hoeveelheid geld you know
en als ik zelf ervoor moet sparen: 4 euro per week, reken maar uit

Overigens vind ik de bekkens goed klinken, ben er erg tevreden over, ik heb qua ride ook nog ff geluisterd naar een 302 paiste, maar die vond ik toch minder mooi klinken (ookal was hij duurder)
Dus smaak hoeft niet altijd duur te zijn
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:05:27 #19
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39638784
Een baantje is geen optie?

Maargoed, totdat je een baan (of plotseling geld) hebt zou ik als ik jou was maar niet naar goede bekkens luisteren, toen ik eenmaal een zildijan K gehoord had wilde ik niks anders meer.
pi_39638947
tvp, *linkshandige drummer meldt
sinds mijn DBass gejat is (Iron Cobra) ben ik op zoek naar een goedkopere nieuwe....iemand suggesties? ben ooit begonnen met een dixons, maar dat was niet zoveel....iron cobra is maar erg duur!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:20:23 #21
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_39639081
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:55 schreef BOKA het volgende:
Wat je eigenlijk altijd moet doen als je rudiments speelt, is om met zowel links als rechts te beginnen; dus 1 serie met links en 1 met rechts. (Dus met singlestrokes zowel Rlrlrlrlrlrlrlrl als Lrlrlrlrlrlrlrlr) Op die manier ontwikkelen allebei je handen even snel.

Je kunt ook met links de hi-hatt gaan spelen, dat scheelt ook alweer.

Helaas blijft er altijd wel 1 hand beter dan ander, simpelweg omdat je links- of rechtshandig bent.
Om dat "probleem" te verhelpen zou je kunnen proberen om met je andere hand dan normaal te schrijven, hand geven, billen afvegen, soep eten, ramen lappen, enz. enz.
Thanks voor de tips! Ik ga deze vakantie flink veel oefenen iig want in september moet ik aan de slag bij pop & sounddesign. ( opleiding tot zelfstandig ondernemer in de popindustrie, instrument is drums uiteraard). Ik was bang dat ik 1 van de weinige was met dit probleem maar het is eigenlijk vrij logisch. Maar ja, veel oefenen dus!!
www.betteroffs.com
www.betteroffs.com
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:21:34 #22
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39639112
Sorry, ik heb een Sonor Giant Step.
Met een beetje geluk was 'ie "maar" 400 euro.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:24:01 #23
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_39639166
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:13 schreef Raphaelo29 het volgende:
tvp, *linkshandige drummer meldt
sinds mijn DBass gejat is (Iron Cobra) ben ik op zoek naar een goedkopere nieuwe....iemand suggesties? ben ooit begonnen met een dixons, maar dat was niet zoveel....iron cobra is maar erg duur!
Als je perse een nieuwe wilt, moet je gewoon op internet kijken op www.feedback.nl en www.dirkwitte.nl. Op dat soort sites vind je meestal wel een prijsopgave, al denk ik niet dat het heel erg veel van elkaar zal schelen.

Als je een 2e hands DB-pedaal wil kan je bijvoorbeeld kijken op www.marktplaats.nl. Dan ben je gemiddeld de helft van de nieuwprijs kwijt.

Ps. Kut datie gejat is!! Is het op een optreden gebeurd?
www.betteroffs.com
www.betteroffs.com
pi_39639971
neen, hij bleef 1 keer achter in een hok waar meerdere spullen lagen van mijn bandleden, waarvan ook spullen gejat zijn. en het noodlot sloeg toe.....10 tegen 1 dat die pannekoek niks aan mijn DB had want ik ben links. ik hoop dat ie er nog een leuk prijsje voor gevangen heeft. heb nog wel een tijdje marktplaats in de gaten gehouden maar er werden toen geen linksbenige Iron Cobra's aangeboden. aangezien ik nu voorlopig toch niet meer in bandjes speel maar wel thuis een beetje wil 'dubbelen' kijk ik voor een niet zo duur exemplaar.
bedankt voor de tips.
pi_39640832
Bij deze een plaatje van mijn droomkit als TVP:
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')