Of je bent echt een hersenloze nono of je doet alsof je er wat van weet maar je weet het niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:38 schreef welkominspace het volgende:
[..]
en zo erg loopt het ook niet uit de hand als het uit de hand loopt hoor
Koningswater: een mengsel van heet salpeterzuur met een flinke scheut zoutzuur erdoor. Nu lost zelfs goud er in opquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Salpeterzuur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salpeterzuur
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:06 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Of je bent echt een hersenloze nono of je doet alsof je er wat van weet maar je weet het niet.
Zoutzuur is gevaarlijk, zeker voor mensen met die hoge opleiding die jij geniet. Je kan het gebruiken, maar ben je nou echt zo dom of ga je het gewoon op straat flikkeren?![]()
Ooit een opa gezien die zo blind is dat hij zoutzuur op zijn voet morst ipv in het zwembad?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:34 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Pwned! Moet je het is opdrinken jeweetzelf
HCl4 Is naar mijn weten het sterkste zuur ter wereld. Perchloorzuur. Of de afkorting is foutquote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:29 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
En welke uiteraard niet mag ontbreken is het sterkste zuur ter wereld: H(CHB11Cl11)![]()
Aan het eind van het jaar al, zo zoquote:Op woensdag 19 juli 2006 18:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat welkominspace VMBO doet wil nog niet automatisch zeggen dat hij niet met zuren om zou kunnen gaan...ik heb een jaar op een MBO gezeten (laboratoriumschool) en daar werkte wij eind vh 1ste jaar al in de praktika met geconcentreerd zoutzuur enzo, dus MBO niveau != dom.
Ik twijfel. 100% zoutzuur zou volgens mij rond de 12 Molair moeten uitkomen maar op school werken wij dus met een oplossing die niet helemaal 100% is volgens mij. Komt wel rond de 12 Molair uit en het word ook geconcentreerd genoemd. Steek daar je hand in ieder geval maar niet inquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:47 schreef 2cv het volgende:
Theoretisch kan je je hand (mits kurkdroog) in zuiver (dus niet opgelost) zoutzuur steken. Dus als 'geconcentreerd' in dit geval staat voor 'zuiver' dan stelt dat niet zo heel veel voor.
Wat voor chemische reactie valt er dan te verwachten...? Ik begrijp het effect van loog, maar wat doet het ethanol.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:29 schreef nielsgeode het volgende:
Wat ook erg effectief is is een geconcentreerde oplossing van gootsteenontstopper in spiritus maken (NaOH in ethanol), daar lost ook veeel in op
Net verkeerd. 14 = basisch. 0 = zuur. Maar geconcentreerd zoutzuur heeft een pH van - 1quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:57 schreef 2cv het volgende:
Molair ? Ik weet alleen van Ph waardes. (0 = basisch, 14 = zuur, 7 = neutraal)
Vergeet niet dat zoutzuur van zichzelf een gas isquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:47 schreef 2cv het volgende:
Theoretisch kan je je hand (mits kurkdroog) in zuiver (dus niet opgelost) zoutzuur steken. Dus als 'geconcentreerd' in dit geval staat voor 'zuiver' dan stelt dat niet zo heel veel voor.
LOLquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:03 schreef welkominspace het volgende:
en kun je het weer verdikken? nee zeker?
natronloog met chloorgas geeft chloorbleek.. ofwel het spulletje dat als "chloor" verkocht wordt NaClO dat is een stevige oxidator. Natronloog met chloorbleek doet voor zover ik weet niet zoveel.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Wat voor reactie krijg je als je Natronloog en chloor bij elkaar doet?
En idem voor Ammoniak en Natronloog?
Niks!quote:Op zondag 23 juli 2006 00:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Wat voor reactie krijg je als je Natronloog en chloor bij elkaar doet?
En idem voor Ammoniak en Natronloog?
tssk! Ken je bronnen!quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:11 schreef DuranK het volgende:
[..]
HCl4 Is naar mijn weten het sterkste zuur ter wereld. Perchloorzuur. Of de afkorting is foutJe kunt trouwens ook leuke dingen doen met basen. Koop 100% natronloog, in de winkel bekend als gootsteenontstopper. Ik schrok best wel toen ik zag dat het 100% natronloog is. Voor de mensen die fight club kennen, dat spulletje dus
En als mensen die film hebben gezien weten ze ook hoe je nitroglycerine moet maken
En dat knalt ook wel lekker
![]()
[edit] tis HClO4 ff opgezocht in boeken
Ik zal het mijn HBO leraren vertellenquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:15 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
tssk! Ken je bronnen!
Angew. Chem. Int. Ed. 2004, 43, 5352 –5355
linkje: http://www3.interscience.(...)t/109668477/PDFSTART
Zoutzuur als gas bestaat niet. Dan heet het doodgewoon waterstofchloride. Pas als je HCl gaat oplossen in water kan je spreken van zoutzuur. Zoutzuur = HCl opgelost in water...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:11 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Vergeet niet dat zoutzuur van zichzelf een gas is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |