Nog 3 Corydora Odolfoi, 5 roodkopzalmpjes, en een algeneter.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef MadGuy het volgende:
Ligt eraan; heb je garnaaltjes of appelslakken in je bakje of veel andere vissen?
zit ze niet ergens achter klem, of in het filter ofzo?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:15 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Maar als ze dood is zou ik toch wel een lijkje moeten vinden?
Dikke plantenbossen genoeg bij mij!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:30 schreef drdolittle het volgende:
De mijne zijn ook erg schuw... zo hebben het liefst dikke plantenbossen waar ze zich eventueel in of achter kunnen verschuilen..
Mijn honinggoeramies zijn niet schuw.. eerder nieuwsgierig!
Steentjes/grind goed gewassen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:14 schreef DakDuuf het volgende:
eventjes een hopelijk simpel vraagje.
Mijn vriendinnetje heeft gistrn een acquarium gekocht. 3 goudvissen, en een sluierstaart erin, plantjes, alleen nu is het water redelijk/ernstig troebel. Wat is dit, en hoe krijg ik dat er weer uit?
en de vissen zitten steeds aan de oppervlakt "lucht" te happen. ? of heb ik het nu mis? en wat kan ik er aan doen?
Waarom? Het element zal niet aanslaan voordat het water een temperatuur bereikt heeft van onder de 24 graden, zoals je die had ingesteldquote:Op maandag 31 juli 2006 15:41 schreef TripleM het volgende:
-edit- Het is nu trouwens 26 graden in de bak, we hebben het element teruggedraaid naar 20 graden.
zo zouden ze dr dan uit moeten zien:quote:Op dinsdag 12 september 2006 02:26 schreef teig het volgende:
Hai allemaal,
Kom het topic even binnenvallen met een vraag over de vissen van mijn schoonmoeder. In het aquarium zitten twee sluierstaarten en twee platy's (?). Op zich gaat dit heel goed samen. Alleen nu ontdekten mijn vriend en ik op de rotsen in de bak een soort van luchtbelletjes. Alleen zijn het dat volgens ons niet. ze blijven namelijk zitten. Kan het zijn dat een van de sluierstaarten eitjes heeft gelegd?? Hoeveel kans van overleven hebben die beestjes?het zijn er namelijk best veel en ik denk dat de bak toch wel te vol gaat worden dan..
Iemand die weet wat het kan zijn? Of hoe eitjes van sluierstaarten er uit zien? ( ik ben echt een vissen nOOb)
tnx
als je een pomp in je aquarium hebt is een extra luchtpomp niet nodig, het is zelfs slecht voor je plantenquote:Op woensdag 13 september 2006 08:49 schreef Ferdi81 het volgende:
goedemorgen,
ik heb een vraag over mijn pomp, ik kan daar een slangetje aan bevestigen zodat hij extra belletjes blaast (zuurstof) kan dit kwaad om dit de hele dag aan te laten ??
helemaal mee eens. Tis juist zo slecht omdat je je CO2 verdrijft wat juist voor planten noodzakelijk is.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:15 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
als je een pomp in je aquarium hebt is een extra luchtpomp niet nodig, het is zelfs slecht voor je planten![]()
je hebt je bak idd al vrij vol, maar Corydoras en tetra's zijn groepsvisjes! minimaal 7!quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:28 schreef RoaRRR het volgende:
Heb nu mijn bakje draaiend en alles lijkt weer goed te gaan..Dit in tegenstelling tot een mand geleden toen er wat vissen RIP zijn gegaan...
Nu heb ik im mijn 40 liter bakkie:
- 2 platy's
- 2 Corydoras
- 1 algeneter
- 2 kardinaal tetra
Graag wil ik hier nog wat visjes bijzetten. Er komen nog wat tetra's bij want 2 is ook maar zo weinig. Iemand nog een idee voor wat andere visjes ? Of evt Garnalen ???
ze eten wel garnaaltjes ben ik bangquote:Op donderdag 28 september 2006 18:50 schreef drdolittle het volgende:
Als de clownbotia's helpen en mijn garnaaltjes niet opeten is dat wel een leuke optie..
Bedankt voor de tip
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |