abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:24:12 #51
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_39730408
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef MadGuy het volgende:
Ligt eraan; heb je garnaaltjes of appelslakken in je bakje of veel andere vissen?
Nog 3 Corydora Odolfoi, 5 roodkopzalmpjes, en een algeneter.

Niet echt aaseters dacht ik...
.
..
...
....
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:30:49 #52
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39730635
Nee, maar als een visje dood is is het in feite voer. Maar of ze ZO snel zijn dat het visje al helemaal weg is weet ik niet.
pi_39737145
Volgens mij heb ik 2 mannelijke honinggouramies..
is er iemand die me kan vertellen hoe ik het verschil tussen de mannetjes en vrouwtjes kan achterhalen??
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:59:34 #54
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39737269
De man zal in de paartijd een donkere onderbuik vertonen. Hij is vaak wat kleiner en dunner dan de vrouw. Ook heeft hij meer kleur dan het vrouwtje. Hij wordt dan donker geel tot oranje in de paartijd.

De vrouw zal in de paartijd een lengte streep over bijna het hele lichaam vertonen. Ze is vaak wat groter en dikker dan de man. Ook is zij minder gekleurd. Zij wordt licht geel van kleur. Ze is veel dikker als ze paarrijp is, doordat ze eitjes met zich mee draagt.

vrouwtje

Bron: www.punkyfish.nl
pi_39737515
aha dan heb ik duidelijk 2 mannetjes..
ik zag ze langs elkaar heen zwemmen en uitdagen.. een beetje als een paringsdans maar dan toch meer om elkaar te imponeren..
binnenkort maar 2 vrouwtjes erbij halen en in elk aquarium een paartje houden!

ik zie duidelijk dat de aarsvin zwart gezoomd is en de rugvin veel geel gekleurd is
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:07:59 #56
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39737561
Die pech heb je wel eens... Ik wist niet dat het bij goerami's ook zo moeilijk te zien was.
pi_39737811
Waar ik ze vandaan heb waren ze niet op kleur, dus het was moeilijk te zien..

De handelaar had er een koppeltje voor me uitgevist zei die... helaas!
ach ja ze zijn zo leuk dat ik ze nu maar in allebij de bakken ga houden
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:36:21 #58
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39738575
De winkelier beweerde ook tegen mij dat hij de mannetjes en vrouwtje van de Dario dario zo eruit kon pikken. Ik zag al dat hij verkeerd zat, de eerste keer. En nu heb ik nog twee mannetjes.
pi_39738609
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:15 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Maar als ze dood is zou ik toch wel een lijkje moeten vinden?
zit ze niet ergens achter klem, of in het filter ofzo?
dat hadden we vroeger wel eens
Tap tap tap
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:09:33 #60
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_39750817
Mn aquarium is nog steeds leeg.. Of eigenlijk BIJNA leeg.. Ik zie ineens een heeeel klein slakje over de ruit kruipen! Moet ik die eruit halen, of maakt dat niks uit?
pi_39751781
Kun je doen, maar slakken in kleine hoeveelheden lijken mij alleen maar nuttig voor je aquarium...
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:09:20 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39753295
beetje slak is goed, ze houden de bodem luchtig, pas als je het gevoel hebt dat je een slakkenkwekerij hebt moet je ze eruit gaan vissen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:52:47 #63
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_40274179
Horen Diamantgoerami's schuw te zijn?

De mijne zijn dat namelijk wel.
.
..
...
....
pi_40275462
De mijne zijn ook erg schuw... zo hebben het liefst dikke plantenbossen waar ze zich eventueel in of achter kunnen verschuilen..

Mijn honinggoeramies zijn niet schuw.. eerder nieuwsgierig!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08:28 #65
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_40281215
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:30 schreef drdolittle het volgende:
De mijne zijn ook erg schuw... zo hebben het liefst dikke plantenbossen waar ze zich eventueel in of achter kunnen verschuilen..

Mijn honinggoeramies zijn niet schuw.. eerder nieuwsgierig!
Dikke plantenbossen genoeg bij mij!

Ben ze soms gewoon letterlijk "kwijt".

Is dat ook een eigenschap van een honinggoeramie?
.
..
...
....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:14:11 #66
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_40281382
eventjes een hopelijk simpel vraagje.

Mijn vriendinnetje heeft gistrn een acquarium gekocht. 3 goudvissen, en een sluierstaart erin, plantjes, alleen nu is het water redelijk/ernstig troebel. Wat is dit, en hoe krijg ik dat er weer uit?

en de vissen zitten steeds aan de oppervlakt "lucht" te happen. ? of heb ik het nu mis? en wat kan ik er aan doen?
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:16:41 #67
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_40281454
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:14 schreef DakDuuf het volgende:
eventjes een hopelijk simpel vraagje.

Mijn vriendinnetje heeft gistrn een acquarium gekocht. 3 goudvissen, en een sluierstaart erin, plantjes, alleen nu is het water redelijk/ernstig troebel. Wat is dit, en hoe krijg ik dat er weer uit?

en de vissen zitten steeds aan de oppervlakt "lucht" te happen. ? of heb ik het nu mis? en wat kan ik er aan doen?
Steentjes/grind goed gewassen?
.
..
...
....
pi_40283147
lucht happen is zuurstof tekort. Koop een luchtpompje. (met die belletjes) en ververs het water eens voor de helft.
pi_40283181
een filter is ook handig. Die filtert het afval eruit en zorgt voor stromend water waardoor er beter zuurstof kan ontstaan. Zelf heb ik in mijn goudvissenbak ook een zuurstof pompje EN een schuimstof filter.
pi_40287618
Het is niet verstandig om de vissen meteen in een bak te doen helemaal met vers/ nieuw kraanwater.
Het water moet een aantal dagen rijpen.. het liefst 2 / 3 weken.
De planten megen er al eerder in.. na een dag of 3.

Als je net een nieuw aquarium inricht heb je bijna altijd van een beetjs wazig / troebel water.
Dit trekt na 1 of 2 dagen wel bij!
  maandag 31 juli 2006 @ 14:48:50 #71
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_40352953
Ik begin visjes te verliezen

Eerst overleed een algeneter, die lag ineens op de bodem dood te zijn. Toen misten we een tetra, die vonden we later terug vastgeplakt tegen de luchtinlaat van het pompje, en vanmorgen zag ik de andere algeneter ineens knabbelen aan een ander, vergaan, tetra-lijkje. Inmiddels ben ik dus 1 van de 2 algeneters kwijt, en 4 van de 10 tetra's.

De maanvisjes doen het nog wel prima, al zijn het een beetje leipe beestjes. Eentje hangt er nu al een tijdje redelijk dicht bij de oppervlakte (niet te happen naar lucht ofzo, hij hangt daar gewoon) schuin omhoog te kijken. De tetra's zwemmen wat in het rond.

Ik heb bij aankoop van de visjes m'n water laten testen en dat was prima. Dat kan het dus niet zijn. Wat zou hier nog wel de oorzaak van kunnen zijn?

Ik heb net even wat bijgevoerd (mn collega's gaven de vissen de laatste anderhalve week eten) en ik heb een aantal keren wat vlokjes gestrooid en iedere keer waren ze in no time weg. Is dat normaal of wijst dat op wellicht op ondervoeding?
  maandag 31 juli 2006 @ 14:52:15 #72
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40353044
hoe zijn de waterwaardes nu ?

hoe is de temperatuur, in veel bakken is door de warmte van de afgelopen weken de temperatuur flink gestegen, de mijne is van 24 naar 30 gegaan, gelukkig nu langzaam maar zeker aan het afkoelen en heb in die tijd 1 zwarte neon verloren.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:41:33 #73
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_40354392
Hmm de temperatuur was inderdaad hoog. Het element stond op 24, maar de bak was 29 graden. En dat was dus hier op kantoor (tis een kantoor-aquarium), MET airco aan. Ik vrees dat het in het weekend gewoon wat te warm is geworden, aangezien de airco dan niet draait. Zou dat het kunnen zijn?

En wat is dat toch met die maanvissen. Zijn die gewoon een beetje, leip? Ze hangen allebei regelmatig helemaal bovenin de bak. Niet om lucht te happen (ik zie ze niet happen iig) maar wel echt bijna aan de oppervlakte zeg maar.

Oh en er is nu 1 tetra die continu naar beneden aan het zwemmen is? Alsof ie zeg maar naar boven wordt geduwd door een stroompje, en daar tegenin zwemt naar beneden ofzo.. Heel raar..

Wat is dat toch

-edit- Het is nu trouwens 26 graden in de bak, we hebben het element teruggedraaid naar 20 graden.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:42:52 #74
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40354438
29 graden moet in principe geen probleem zijn.
pi_40420840
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:41 schreef TripleM het volgende:
-edit- Het is nu trouwens 26 graden in de bak, we hebben het element teruggedraaid naar 20 graden.
Waarom? Het element zal niet aanslaan voordat het water een temperatuur bereikt heeft van onder de 24 graden, zoals je die had ingesteld
pi_41727404
Hai allemaal,

Kom het topic even binnenvallen met een vraag over de vissen van mijn schoonmoeder. In het aquarium zitten twee sluierstaarten en twee platy's (?). Op zich gaat dit heel goed samen. Alleen nu ontdekten mijn vriend en ik op de rotsen in de bak een soort van luchtbelletjes. Alleen zijn het dat volgens ons niet. ze blijven namelijk zitten. Kan het zijn dat een van de sluierstaarten eitjes heeft gelegd?? Hoeveel kans van overleven hebben die beestjes?het zijn er namelijk best veel en ik denk dat de bak toch wel te vol gaat worden dan..

Iemand die weet wat het kan zijn? Of hoe eitjes van sluierstaarten er uit zien? ( ik ben echt een vissen nOOb)

tnx
pi_41728650
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 02:26 schreef teig het volgende:
Hai allemaal,

Kom het topic even binnenvallen met een vraag over de vissen van mijn schoonmoeder. In het aquarium zitten twee sluierstaarten en twee platy's (?). Op zich gaat dit heel goed samen. Alleen nu ontdekten mijn vriend en ik op de rotsen in de bak een soort van luchtbelletjes. Alleen zijn het dat volgens ons niet. ze blijven namelijk zitten. Kan het zijn dat een van de sluierstaarten eitjes heeft gelegd?? Hoeveel kans van overleven hebben die beestjes?het zijn er namelijk best veel en ik denk dat de bak toch wel te vol gaat worden dan..

Iemand die weet wat het kan zijn? Of hoe eitjes van sluierstaarten er uit zien? ( ik ben echt een vissen nOOb)

tnx
zo zouden ze dr dan uit moeten zien:
pi_41734353
Ok dank je wel,

Hoelang duurt het dan voordat we een invasie hebben van sluierstaartjes??
pi_41734795
baby sluierstaartjes ik dacht dat het heel moeilijk was om die te fokken.
Tap tap tap
pi_41736936
het viel ons gister ineens op van die "bubbeltjes"in de bak... zal vanmiddag eens kijken of ik er een foto van kan krijgen...
  woensdag 13 september 2006 @ 08:49:19 #81
92655 Ferdi81
omdat............
pi_41760898
goedemorgen,

ik heb een vraag over mijn pomp, ik kan daar een slangetje aan bevestigen zodat hij extra belletjes blaast (zuurstof) kan dit kwaad om dit de hele dag aan te laten ??
pi_41776634
quote:
Op woensdag 13 september 2006 08:49 schreef Ferdi81 het volgende:
goedemorgen,

ik heb een vraag over mijn pomp, ik kan daar een slangetje aan bevestigen zodat hij extra belletjes blaast (zuurstof) kan dit kwaad om dit de hele dag aan te laten ??
als je een pomp in je aquarium hebt is een extra luchtpomp niet nodig, het is zelfs slecht voor je planten
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_41778684
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:15 schreef gtsmrt het volgende:

[..]

als je een pomp in je aquarium hebt is een extra luchtpomp niet nodig, het is zelfs slecht voor je planten
helemaal mee eens. Tis juist zo slecht omdat je je CO2 verdrijft wat juist voor planten noodzakelijk is.
pi_42050363
Heb nu mijn bakje draaiend en alles lijkt weer goed te gaan..Dit in tegenstelling tot een mand geleden toen er wat vissen RIP zijn gegaan...

Nu heb ik im mijn 40 liter bakkie:
- 2 platy's
- 2 Corydoras
- 1 algeneter
- 2 kardinaal tetra

Graag wil ik hier nog wat visjes bijzetten. Er komen nog wat tetra's bij want 2 is ook maar zo weinig. Iemand nog een idee voor wat andere visjes ? Of evt Garnalen ???
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_42058854
nou ik zou er niets meer bij doen... dan krijg je overbevolking en dan gaan je vissen waarschijnlijk weer allemaal dood
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_42060397
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:28 schreef RoaRRR het volgende:
Heb nu mijn bakje draaiend en alles lijkt weer goed te gaan..Dit in tegenstelling tot een mand geleden toen er wat vissen RIP zijn gegaan...

Nu heb ik im mijn 40 liter bakkie:
- 2 platy's
- 2 Corydoras
- 1 algeneter
- 2 kardinaal tetra

Graag wil ik hier nog wat visjes bijzetten. Er komen nog wat tetra's bij want 2 is ook maar zo weinig. Iemand nog een idee voor wat andere visjes ? Of evt Garnalen ???
je hebt je bak idd al vrij vol, maar Corydoras en tetra's zijn groepsvisjes! minimaal 7!
pi_42075543
tetra's waren er wel meer, alleen had ik ook een rode krab erin zitten die volgens mij af en toe een visje pakte.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_42079133
Helemaal in zo'n klein bakje.
  zondag 24 september 2006 @ 11:19:04 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_42088828
* Troel meldt.

Sinds gisteren de trotse bezitter van een Juwel Vision 180 met op dit moment enkel voedingsbodem, grind, water en natuurlijk het filtergebeuren/pomp/verwarmingselement.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42206342
Ik heb vandaag een schooltje van 15 sherrybarbeeeltje en een klein groepje (8 stuks) zwarte fantoomzalmpje in mijn bak losgelaten.

Dat past denk ik nog wel bij mijn 200+ slakken en 70++ Vuurgaarnaaltjes..
Iemand een idee hoe ik op een vis- en garnaalvriendelijke manier de slakkenpopulatie in toom kan houden??
pi_42206428
Slakken steeds wegvangen dus... Of zijn het appelslakken? Dan is het gewoon een kwestie van eieren uit je lichtkapje halen.
  donderdag 28 september 2006 @ 18:39:39 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_42206506
Van die vissen kopen die je slakken opeten?

Of is dat niet vriendelijk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42206596
ja en dan kan ik die er over een maand uitvissen.. omdat dat geen vissen zijn die ik permanent in de bak wil hebben..

Nee het zijn geen appelslakken.. gewoon van die slakken die met de planten uit de aquariumwinkel meekomen
  donderdag 28 september 2006 @ 18:44:04 #94
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_42206634
Koop een clownbotia, die eet alle slakken op

Ik heb geen enkel puntslakje meer sind ik er 2 heb
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_42206839
Als de clownbotia's helpen en mijn garnaaltjes niet opeten is dat wel een leuke optie..

Bedankt voor de tip
pi_42212591
quote:
Op donderdag 28 september 2006 18:50 schreef drdolittle het volgende:
Als de clownbotia's helpen en mijn garnaaltjes niet opeten is dat wel een leuke optie..

Bedankt voor de tip
ze eten wel garnaaltjes ben ik bang
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_42212927
Grr, nu het toch een hele tijd goed is gegaan met mijn Dario dario ben ik nu toch het mannetje weer kwijt.
pi_42243576
jammer voor je... ga je het nog weer proberen met een nieuw mannetje??

Eten dario's en bijtjes (grondeltjes) garnaaltjes??

Ik wil nog wel een koppel spannende vsijes in de bak doen,
zit te denken aan een dwerchichidesoort, maar zo mogen niet in staat zijn mijn garnaatjes te kunnen verorberem
pi_42243646
Ik weet het niet. Het is zo hopeloos. Ik kan ook niet uitvinden wat ik fout doe. De mannetjes gaan steeds kapot, het vrouwtje zwemt vrolijk verder...

Dario's eten in ieder geval de kleinste garnalen. Grotere kunnen ze niet in hun kleine bekjes nemen. Cichliden eten volgens mij sowieso garnalen...
pi_42243747
chichliden eten ze zeker..

Ik heb laast een paar garnaaltjes gegeven aan een vriend die kersebuiken in de bak had, ze waren in notime van de aardbodem verdwenen

En hoe zit het met zwaarddragers die kunnen aardig groot worden, daar wil ik een koppeltje van in doen, mist ik zeker weet dat die de garnalen niet eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')