d: Voorraad en crediteuren nemen beide toe met 10.000. Ik ga er tenminste vanuit dat op die dag de levering plaatsvind. De waarde van de voorraad neemt dus toe met 10.000. Ook je betalingsverplichtingen (crediteuren) nemen met 10.000 toequote:Op woensdag 25 juni 2008 17:34 schreef tjiube het volgende:
d. Welke twee posten van deze balans veranderen er op 2 januari en met welk bedrag?
Geen ideequote:c. Geef twee voorbeelden van hoe de overheid inflatie
kan veroorzaken.
d: Aflossing is alleen een uitgave, geen kosten. Net als dat de storting van een lening geen opbrengst, maar een ontvangst is. Kan het niet echt goed uitleggen, maar probeer het verschil tussen ontvangst/opbrengst en uitgave/kosten te begrijpenquote:d. Waarom staat hierboven wel het bedrag van de rentekosten, maar niet het bedrag dat op de lening is
terugbetaald (Aflossing)? Dit is bij een resultatenrekening
uuuh ik denk de deegrolquote:Op donderdag 26 juni 2008 17:51 schreef DuTank het volgende:
Wat is de rol van het onderwijs in het terugdringen van de 'onbeslisten' in de 17e en 18e eeuw?
Als we het hebben over het protestantse Nederland rond die tijd.
Oh, heb ik het verkeerde topic uitgekozen? Excuus dan. Maar nu ik toch je aandacht heb, hoe reken ik dit dan uit?quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:55 schreef GlowMouse het volgende:
Dat is beta! Dit is gewoon een eenvoudig normale verdeling vraagje. wat is de kans dat iets groter is dan 90 wanneer het normaal verdeeld is met mu=85 en sigma = 5?
Dat is het probleem, ik heb geen boek meegekregen, vandaar dat ik totaal geen idee heb hoe ik dit aan moet pakken. Simpele formule misschien?quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:58 schreef GlowMouse het volgende:
Kun je wel de kans berekenen dat hij kleiner is dan 90? Anders moet je toch terug de boeken in, want dat is toch wel eenvoudig...
Juist. Dat helpt niet echt. Maargoed, bedankt voor de moeite.quote:Op maandag 25 augustus 2008 00:01 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, geen simpele formule. Opzoeken in de tabel over de cumulatieve normale verdeling.
Of uit je hoofd zeggen dat het 16% isquote:Op maandag 25 augustus 2008 00:12 schreef GlowMouse het volgende:
Die helpt niet echt, moet je echt met die tabellen aan de slag en dan kun je er beter een boek bijpakken dat alles uitlegt.
Ongeveer danquote:Op maandag 25 augustus 2008 00:32 schreef GlowMouse het volgende:
Dat is het niet, het is ongeveer 15,865525393146%
heb de stof nog eens doorgenomen hierover en het is me nu duidelijk (ook hoe je aan 0,06 komt) Bedankt!quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:32 schreef GlowMouse het volgende:
Gewoon invullen, ik neem aan dat je wel wat met de terminologie bekend bent:
ERi = Rf + βi*(Rm - Rf) = 0,08 + 1,4*(0,06-0,08) = 0,052.
Je zet de boekwaarde op de balans dus gewoon het bedrag van 200.000. Bij de boeking moet je dan wel weer rekening houden met de 60%quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:47 schreef znarch het volgende:
de inventaris bedraagt 200.000 > 60% van het aankoopbedrag moet contant betaald worden, de rest 2 maanden na levering
zet ik dan 200.000 op de balans aan inventaris
of maar die 60 %
quote:Het maatschappelijke en het geplaatste kapitaal en het gestorte deel daarvan moeten bij de oprichting ten minste het minimumkapitaal bedragen[Red: Bij Stb. 2000/322 is dit bedrag m.i.v. 1 september 2000 vastgesteld op 18 000 euro.]
De kosten nemen met 100*(1 - 1.024*1.03)% toe.quote:Wat gebeurt er met de arbeidskosten per produkt wanneer in een bepaald jaar de lonen stijgen met 2,4% en de arbeidskosten per eenheid product met 3%?
En als ik me niet heel erg vergis zijn dat gewoon alle lonen van alle ambtenaren (werknemers van overheid) bij elkaar opgeteld.quote:Hoe meet men de toegevoegde waarde van de overheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |