Iemand?quote:Op maandag 19 november 2007 09:06 schreef tequi3 het volgende:
Ohja, dat is wel handig inderdaad. Stel mijn bestelgrootte van een product betreft 20. Het gemiddelde verbruik per jaar betreft 15. Wat zijn de stappen die ik dan onderneem. En wat als ik meer blijk te verbruiken dan er standaard besteld wordt?
Ongeveer. Maar hij is niet compleet, lijkt me niet dat de koeien direct van de boer naar de fabriek gaan. De consument mag je weglaten.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:27 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Oké, even een vraagje over de bedrijfskolom.
Een voorbeeld van de bedrijfskolom van runlederen schoenen. Kom er even niet uit![]()
Dit is wat ik dus al heb bedacht:
boer van koeien
fabriek
winkel
consument
Is dat gewoon hoe een bedrijfskolom eruit ziet?
![]()
Dat is "Omzet"quote:Op zondag 13 januari 2008 20:13 schreef Soldier2000 het volgende:
Is er dan geen opbrengsten hotel verhuur?
Had ongv. 2 minuten nodig om de volgende informatie te vinden op het wereldwijde webquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:48 schreef warchaser44 het volgende:
weet iemand misschien wat het begrip mobiliteitscentra inhoud.. ik kan het niet vinden op internet.
Ik denk dat daaruit redelijk blijkt wat mobiliteitscentra (= meervoud van mobiliteitscentrum) zijnquote:België beschikt over drie centra die de verkeersstromen beheren. Deze centra zijn verdeeld volgens de drie gewesten:
Vlaams Verkeerscentrum (gevestigd in Wilrijk, Antwerpen)
Brussels Mobiliteitscentrum Mobiris (in het CCN-gebouw aan het Noordstation)
Waals Verkeerscentrum Perex (te Daussoulx, Namen)
In het Vlaams Verkeerscentrum en in Perex is steeds een permanentie van de federale politie aanwezig. Zij houden samen met een team van operatoren hoofdzakelijk de autosnelwegen in de gaten. Dit gebeurt essentieel met automatische detectiecamera’s, alarmen via tellussen, meldingen op de noodtelefoons en andere oproepen.
Het Brussels Mobiliteitscentrum daarentegen controleert vooral de Brusselse stadstunnels (naast een klein stuk snelweg en een aantal andere gewestwegen). Zij werkt daarvoor in belangrijke mate samen met de Brusselse lokale politie.
De drie centra verspreiden de actuele verkeersinformatie via de media en verzorgen wegeninfo (zoals files, werken en omleidingen) op de eigen website.
In jaar 1 was de gezamelijke NTW -> 90,3 + 38,3 = 128,6quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:05 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik moet opgaven maken voor Economie, maar kom er weinig wijs uit.
Gegeven:
1
2
3Sector Jaar 1 (x¤1 miljard) Groei in jaar 2 t.o.v. jaar 1 (in procenten)
Industrie 90,3 +3,0
Transport 38,3 +5,0
Opgave: Bereken de procentuele groei van de gezamenlijke netto toegevoegde waarde van de sectoren industrie en transport (in één decimaal nauwkeurig).
Ik kwam niet verder dan 3% + 5% is 8% :?
In deze opgave gaat het om de sector landbouw maar deze sector komt niet terug in het schema wat je hier presenteert (vergeten wellicht?). Cijfers van de sector landbouw zijn echter wel nodig om deze opgave op te lossen, dus ik zal de gevens van de sector Industrie gebruiken zodat je een idee krijgt hoe je deze opgave kunt aanpakken.quote:Verder nog een opgave waar ik ook niet verder mee kom:
Ondanks de groei in de sector landbouw, nam de werkgelegenheid in die sector met 1% af. De oorzaak van deze ontwikkeling is de groei van de arbeidsproductiviteit.
Opgave: Bereken met hoeveel procent de arbeidsproductiviteit in de s e sector landbouw gestegen is (in één decimaal nauwkeurig).
Hier kwam ik helemaal niet uit, ik kom er niet uit met deze beperkte gegevens.
Je moet ook kijken naar de houdbaarheid van het te bestellen product...quote:Op maandag 19 november 2007 09:06 schreef tequi3 het volgende:
Ohja, dat is wel handig inderdaad. Stel mijn bestelgrootte van een product betreft 20. Het gemiddelde verbruik per jaar betreft 15. Wat zijn de stappen die ik dan onderneem. En wat als ik meer blijk te verbruiken dan er standaard besteld wordt?
Beetje laat, maar B en C zijn fout.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 06:48 schreef FloggingMolly het volgende:
A) 0.87^10
B) 0.87^10 + (0.87^9*0.13) + (0.87^8*0.13^2)
C) ((0.87^7*0.13^3)+(0.87^6*0.13^4))*30
quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
17,50 + (119.700 / 40.000) + (180.300 / 40.000) = 25
Heel erg bedankt!quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
17,50 + (119.700 / 40.000) + (180.300 / 40.000) = 25
Iemand een ander idee?quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:29 schreef GlowMouse het volgende:
Op basis van het antwoord moeten voorraden en debiteuren vlottende activa zijn, en de crediteuren het kort vreemd vermogen.
De nettowinst verhoogt het eigen vermogen, dat hoeft niet noodzakelijkerwijs in de kas te belanden (afschrijvingen verlagen bijvoorbeeld niet de kas). En al zou het in de kas terechtkomen, de kas zijn liquide middelen.quote:Op woensdag 2 april 2008 00:09 schreef Prnses het volgende:
[..]
Iemand een ander idee?De nettowinst valt toch ook onder de vlottende activa? (als KAS)
O nee foutjequote:De nettowinst verhoogt het eigen vermogen, dat hoeft niet noodzakelijkerwijs in de kas te belanden (afschrijvingen verlagen bijvoorbeeld niet de kas). En al zou het in de kas terechtkomen, de kas zijn liquide middelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |