kijk voor een idee eens op wiki ofzo... http://nl.wikipedia.org/wiki/Ori%C3%ABntalisme...quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:24 schreef BettyR het volgende:
Iemand die hier iets weet over orientalisme en occidentalisme en mij een voorbeeld kan geven van het hybride karakter ervan? Ben bezig met een essay hierover, informatie genoeg, maar allemaal vrij pittig en weinig geschikt voor iemand die niet bijster veel achtergrondkennis heeft over het onderwerp.
Dat zou dan dus 35 dagen zijn omdat dat in het CAO staat?quote:De rechten en de plichten van de werknemer en de werkgever vind je in drie bronnen.
a. Het Burgerlijk wetboek
b. De Collectieve arbeidsovereenkomst
c. De individuele arbeidsovereenkomst.
Stel dat in deze in deze drie bronnen, over het minimum aantal vakantiedagen het volgende is opgenomen.
In het Burgerlijk wetboek : 14 dagen
In de Collectieve arbeidsovereenkomst : 35 dagen
In de individuele arbeidsovereenkomst : 33 dagen
voor zover ik weet heb je gewoon 4 hokjes, jij hebt nu een hokje dat 2 betekenissen heeft (die linksboven). Niet nodig lijkt me zo........quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:36 schreef ukga het volgende:
[afbeelding]
Als je deze swot matrix meot invullen, dan staan toch je kansen en sterktes door elkaar? ik snap niet helemaal hoe je het in moet vullen.(ja doe een technische opleiding en snap geen reet van economie
)
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:11 schreef tequi3 het volgende:
Ah inderdaad, stond er in het klein boven.
FIFO= First in First outquote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:11 schreef tequi3 het volgende:
Ah inderdaad, stond er in het klein boven.
Beginvoorraad: 1 januari - 1500 stuks a ¤14,50
Inkopen:
2 januari 2100 stuks a ¤14.60
7 januari 1150 stuks a ¤14,85
Verkopen:
3 januari 1800 stuks
8 januari 2100 stuks
De goederen zijn verkocht voor ¤24,50 per stuk excl. BTW.
----------------
Oke, ik heb dus 1500 stuks (beginvoorraad). Op 2 januari koop ik nog eens 2100 stuks, alleen dit maal voor een prijs van ¤14.60 (¤0,10 cent per stuk duurder)
Op 3 januari verkoop ik 1800 stuks, aan alleen de goederen van 1 januari heb ik dus niet gekocht. Ik leen er 300 van mijn gekochte voorraad op 2 jan. waarvan de goederen 10 cent per stuk duurder zijn. Hoe ga ik nu verder? 1500 x 14,50 + 300 x 14,60?
Lijkt me dat je ook iets met de bestelgrootte moet doen hequote:Op maandag 19 november 2007 08:47 schreef tequi3 het volgende:
Ik wil een schatting maken wat er de komende 3 maanden verbruikt word, en zal dus aan moeten geven hoeveel ik wil bestellen.
De volgende gegevens heb ik: Artikel, Bestelgrootte van artikel, Verbruik per jaar.
Verbruik per jaar delen door 12 om erachter te komen wat er in een maand verbruikt word (gemiddeld).
Als ik het maandbedrag vervolgens keer 3 doe heb ik een schatting wat ik ongeveer voor de komende 3 maanden moet bestellen.
Klopt dit zo, of kun je dit niet op deze manier doen?
Iemand?quote:Op maandag 19 november 2007 09:06 schreef tequi3 het volgende:
Ohja, dat is wel handig inderdaad. Stel mijn bestelgrootte van een product betreft 20. Het gemiddelde verbruik per jaar betreft 15. Wat zijn de stappen die ik dan onderneem. En wat als ik meer blijk te verbruiken dan er standaard besteld wordt?
Ongeveer. Maar hij is niet compleet, lijkt me niet dat de koeien direct van de boer naar de fabriek gaan. De consument mag je weglaten.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:27 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Oké, even een vraagje over de bedrijfskolom.
Een voorbeeld van de bedrijfskolom van runlederen schoenen. Kom er even niet uit![]()
Dit is wat ik dus al heb bedacht:
boer van koeien
fabriek
winkel
consument
Is dat gewoon hoe een bedrijfskolom eruit ziet?
![]()
Dat is "Omzet"quote:Op zondag 13 januari 2008 20:13 schreef Soldier2000 het volgende:
Is er dan geen opbrengsten hotel verhuur?
Had ongv. 2 minuten nodig om de volgende informatie te vinden op het wereldwijde webquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:48 schreef warchaser44 het volgende:
weet iemand misschien wat het begrip mobiliteitscentra inhoud.. ik kan het niet vinden op internet.
Ik denk dat daaruit redelijk blijkt wat mobiliteitscentra (= meervoud van mobiliteitscentrum) zijnquote:België beschikt over drie centra die de verkeersstromen beheren. Deze centra zijn verdeeld volgens de drie gewesten:
Vlaams Verkeerscentrum (gevestigd in Wilrijk, Antwerpen)
Brussels Mobiliteitscentrum Mobiris (in het CCN-gebouw aan het Noordstation)
Waals Verkeerscentrum Perex (te Daussoulx, Namen)
In het Vlaams Verkeerscentrum en in Perex is steeds een permanentie van de federale politie aanwezig. Zij houden samen met een team van operatoren hoofdzakelijk de autosnelwegen in de gaten. Dit gebeurt essentieel met automatische detectiecamera’s, alarmen via tellussen, meldingen op de noodtelefoons en andere oproepen.
Het Brussels Mobiliteitscentrum daarentegen controleert vooral de Brusselse stadstunnels (naast een klein stuk snelweg en een aantal andere gewestwegen). Zij werkt daarvoor in belangrijke mate samen met de Brusselse lokale politie.
De drie centra verspreiden de actuele verkeersinformatie via de media en verzorgen wegeninfo (zoals files, werken en omleidingen) op de eigen website.
In jaar 1 was de gezamelijke NTW -> 90,3 + 38,3 = 128,6quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:05 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik moet opgaven maken voor Economie, maar kom er weinig wijs uit.
Gegeven:
1
2
3Sector Jaar 1 (x¤1 miljard) Groei in jaar 2 t.o.v. jaar 1 (in procenten)
Industrie 90,3 +3,0
Transport 38,3 +5,0
Opgave: Bereken de procentuele groei van de gezamenlijke netto toegevoegde waarde van de sectoren industrie en transport (in één decimaal nauwkeurig).
Ik kwam niet verder dan 3% + 5% is 8% :?
In deze opgave gaat het om de sector landbouw maar deze sector komt niet terug in het schema wat je hier presenteert (vergeten wellicht?). Cijfers van de sector landbouw zijn echter wel nodig om deze opgave op te lossen, dus ik zal de gevens van de sector Industrie gebruiken zodat je een idee krijgt hoe je deze opgave kunt aanpakken.quote:Verder nog een opgave waar ik ook niet verder mee kom:
Ondanks de groei in de sector landbouw, nam de werkgelegenheid in die sector met 1% af. De oorzaak van deze ontwikkeling is de groei van de arbeidsproductiviteit.
Opgave: Bereken met hoeveel procent de arbeidsproductiviteit in de s e sector landbouw gestegen is (in één decimaal nauwkeurig).
Hier kwam ik helemaal niet uit, ik kom er niet uit met deze beperkte gegevens.
Je moet ook kijken naar de houdbaarheid van het te bestellen product...quote:Op maandag 19 november 2007 09:06 schreef tequi3 het volgende:
Ohja, dat is wel handig inderdaad. Stel mijn bestelgrootte van een product betreft 20. Het gemiddelde verbruik per jaar betreft 15. Wat zijn de stappen die ik dan onderneem. En wat als ik meer blijk te verbruiken dan er standaard besteld wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |