Je moet wel goed de vraag lezen, want er is een verschil tussen 30% van inkoopprijs/winstopslag en 30% van de verkoopprijs/winstmargequote:Op donderdag 6 juli 2006 17:36 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Thanks voor de uitleg voor mijn vraag in het gelsoten topicPiece of cake dat examen morgen dus
![]()
quote:Winstopslag = % van de inkoopprijs
30% van de inkoopprijs, dus de verkoopprijs is de inkoopprijs + 30%, dus 130%.
Inkoopprijs: 100% = ¤ 100,-
Winstopslag: 30% = ¤ 30,-
---------------------------------------- +
Verkoopprijs: 130%= ¤130,-
quote:Winstmarge = % van verkoopprijs
30% van de inkoopprijs, dus de verkoopprijs is de inkoopprijs + 30%, dus 130%.
Inkoopprijs: 70% = ¤ 100,-
Winstmarge: 30% = ¤42,85
---------------------------------------- +
Verkoopprijs: 100% = ¤142,85
quote:Nou vroeg ik me af bij moderne bakkerijen is er dan 1 grote fabriek waar alles met
mensen machines? gemaakt wordt of wordt dit nog steeds met mensenhanden gedaan bij de bakkerij?
Bijvoorbeeld http://www.zeelandia.nlquote:En nog belangrijker de "leveranciers". Wat zijn de leveranciers van een gemiddelde bakkerij?
Waar halen ze hun meel, deeg, water melk, zout en water vandaan?
Toch niet gewoon uit de supermarkt of wel?
Alle aandeelhouders horen bij het EV, mits ze ook geld gestort hebben. Over de indeling hiervan kan ik je niet helpen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:55 schreef InnocentFR het volgende:
Ik ben bezig met het voorbereiden van een presentatie van de jaarrekening van Heineken, nu had ik een vraagje.
Ik bereken nu het REV, maar behoren de minderheidsaandeelhouders ook tot het EV of niet?
Want ik zag net bijvoorbeeld op een site (wat niet betrekking had tot Heineken) deze post onder het Eigen Vermogen staan.
In de jaarrekening staat eerst een telling met Totaal vermogen toe te rekenen aan de aandeelhouders van de vennootschap, daaronder staat Minderheidsaandeelhouders en daaronder, Totaal Vermogen.
Hoe bedoel je precies stijgen tov de dollar? De euro bedoel je mischien?quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:32 schreef Otto215 het volgende:
Ik heb even een vraagje m.b.t. rentestand.
Als ze bijv. in Europa het rente percentage verhogen, waarom zou deze dan stijgen tov van de dollar?
En zal dan de vraag, als het percentage is verhoogd, naar euro's vanuit Amerika dan dalen of stijgen?
Iemand enig idee?
quote:Een bedrijf heeft een bèta van de activa (asset bèta) van 1,10 en een bèta van de aandelen (equity beta) van 1,45. Het effectieve rendement (yield) op het vreemde vermogen is 10,175% per jaar. De rentevoet op staatsobligaties is 5% en de verwachte risicopremie op de marktportefeuille is 9% per jaar. Het bedrijf betaalt 40% vennootschapsbelasting.
Bereken de gewogen gemiddelde vermogenskostenvoet (WACC) voor het bedrijf.
Iets over diverse vergunningen die je nodig hebt ofzo voor de oprichting van een onderneming? (uitwerking daarvan verkrijgbaar bij mijquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:42 schreef Maraca het volgende:
Ik heb lopen denken en lopen denken, maar ik kan geen probleemstelling bedenken op organisatorisch gebied als het gaat om de oprichting van een onderneming.. heeft iemand ideeën?
Mail staat in profielquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:12 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Iets over diverse vergunningen die je nodig hebt ofzo voor de oprichting van een onderneming? (uitwerking daarvan verkrijgbaar bij mij)
Rolverdeling binnen een BV? Ik kan er genoeg bedenken hoor!quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:42 schreef Maraca het volgende:
Ik heb lopen denken en lopen denken, maar ik kan geen probleemstelling bedenken op organisatorisch gebied als het gaat om de oprichting van een onderneming.. heeft iemand ideeën?
Probleem is dat het een eenmanszaak is zonder personeelquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:21 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Rolverdeling binnen een BV? Ik kan er genoeg bedenken hoor!
Het antwoord komt te laat, of je vroeg het je destijds gewoon af, de BTW op de eindbalans wordt tegen elkaar weggeboekt, rekening 1700/1710/1711/1741(OB rek/btw hoog/btw laag/btw prive gebruik) en de voorbelastingrekeningen kan je tegen elkaar wegstrepen als het goed is.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:31 schreef dialMforMonkey het volgende:
En ik had een vraagje over een ondernemingsplan. In de beginbalans staat is het BTW van je inkopen opgenomen. Wat gebeurt er echter met je BTW op de eindbalans?
De macht van grootaandeelouders in een beursgenoteerd bedrijf (Storkverhaal). Actueel, iedereen die er iets mee te maken heeft laat z'n mening horen, appeltje eitjequote:Op woensdag 24 januari 2007 17:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hey
Ik moet 9 februari een werkstuk voor Economie inleveren.. De bedoeling is dat je een economisch en maatschappelijk onderwerp kiest, die op dit moment in het nieuws is.
Daar schrijf je dan een verslag over en moet je bronnen over verzamelen..
Maja, mijn vraag dus: wat is een goed en simpel onderwerp om te kiezen?
Inflatie, werkloosheid zijn al verkozen..
bvd.
Maarja als jij gevolgen hebt van een probleem dan ben je er toch bij betrokken en wil je dat het toch zo gunstig mogelijk voor je uit pakt.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
De Nederlandsche Bank is een zelfstandige organisatie met duidelijke gedefinieerde doelen (en die kan zelf heel goed opzoeken). De NVM heeft naar mijn mening weinig tot niets met de discussie rond de hypotheekrente aftrek te maken, ze moeten alleen omgaan met de gevolgen.
Deze vereniging is natuurlijk tegen het afschaffen, vele mensen met een koophuis kunnen opeens de hypotheek niet meer betalen. Daarnaast wordt het voor starters onmogelijk om een eigen huis te kopen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:57 schreef klausch het volgende:
- VEH (vertenwoordigt woningbezitters dus woningbezitters)
Er wordt natuurlijk geen geld verstrekt, de belastingbetaler moet opeens veel meer belasting gaan betalen.quote:- De overheid (die moet immers het geld verstrekken).
De huizen worden waarschijnlijk stukken goedkoper, en er vindt inderdaad stagnatie plaats. De makelaars zullen zich verzetten, maar hebben ze de middelen daarvoor wel?quote:De NVM, zij denken namelijk dat het grote negatieve invloed zou hebben op de economie wegens een stagnatie van doorstroming op de huizenmarkt. Dus is er minder handel en dat kan slecht zijn voor makelaars, toch?
quote:Op maandag 19 maart 2007 19:56 schreef sararaats het volgende:
misschien een domme vraag:
waaronder valt journalistiek?
De sociologie houdt zich bezig met de samenleving. In welke context staat het?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:14 schreef thomaSe het volgende:
hoi,
wat zijn sociologische theorieen?
want ik kan er niet achterkomen
Zoek het op in je boek? De vraag is dus waarom criminaliteit bestaat, dat moet je verklaren vanuit 5 redenen vanuit de samenleving.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:31 schreef thomaSe het volgende:
de vraag is:
Ga alle vijf sociologische theorieen ter verklaring van criminaliteit na. Zal volgens die theorieen een repressiever beleid wel of niet leiden tot vermindering van de criminaleit?
maar ik weet niet welke theorieen
kijk voor een idee eens op wiki ofzo... http://nl.wikipedia.org/wiki/Ori%C3%ABntalisme...quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:24 schreef BettyR het volgende:
Iemand die hier iets weet over orientalisme en occidentalisme en mij een voorbeeld kan geven van het hybride karakter ervan? Ben bezig met een essay hierover, informatie genoeg, maar allemaal vrij pittig en weinig geschikt voor iemand die niet bijster veel achtergrondkennis heeft over het onderwerp.
Dat zou dan dus 35 dagen zijn omdat dat in het CAO staat?quote:De rechten en de plichten van de werknemer en de werkgever vind je in drie bronnen.
a. Het Burgerlijk wetboek
b. De Collectieve arbeidsovereenkomst
c. De individuele arbeidsovereenkomst.
Stel dat in deze in deze drie bronnen, over het minimum aantal vakantiedagen het volgende is opgenomen.
In het Burgerlijk wetboek : 14 dagen
In de Collectieve arbeidsovereenkomst : 35 dagen
In de individuele arbeidsovereenkomst : 33 dagen
voor zover ik weet heb je gewoon 4 hokjes, jij hebt nu een hokje dat 2 betekenissen heeft (die linksboven). Niet nodig lijkt me zo........quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:36 schreef ukga het volgende:
[afbeelding]
Als je deze swot matrix meot invullen, dan staan toch je kansen en sterktes door elkaar? ik snap niet helemaal hoe je het in moet vullen.(ja doe een technische opleiding en snap geen reet van economie
)
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:11 schreef tequi3 het volgende:
Ah inderdaad, stond er in het klein boven.
FIFO= First in First outquote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:11 schreef tequi3 het volgende:
Ah inderdaad, stond er in het klein boven.
Beginvoorraad: 1 januari - 1500 stuks a ¤14,50
Inkopen:
2 januari 2100 stuks a ¤14.60
7 januari 1150 stuks a ¤14,85
Verkopen:
3 januari 1800 stuks
8 januari 2100 stuks
De goederen zijn verkocht voor ¤24,50 per stuk excl. BTW.
----------------
Oke, ik heb dus 1500 stuks (beginvoorraad). Op 2 januari koop ik nog eens 2100 stuks, alleen dit maal voor een prijs van ¤14.60 (¤0,10 cent per stuk duurder)
Op 3 januari verkoop ik 1800 stuks, aan alleen de goederen van 1 januari heb ik dus niet gekocht. Ik leen er 300 van mijn gekochte voorraad op 2 jan. waarvan de goederen 10 cent per stuk duurder zijn. Hoe ga ik nu verder? 1500 x 14,50 + 300 x 14,60?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |