Ik kwam dit ook tegen op een of andere duitse site, met een update waarbij stond dat het geen spel voor de Wii is.quote:
LOL @ kipknots' avatarquote:Op maandag 10 juli 2006 13:56 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik kwam dit ook tegen op een of andere duitse site, met een update waarbij stond dat het geen spel voor de Wii is.
quote:Approaching London at speed, two of us were on our merry way to the UK first ever play and hands-on for Nintendo's Wii system, with two clashing desires - to play on a Wii, or to go for a wee. Ahem.
After performing the latter, we sought the former. Well worth every waiting moment, the Wii was as promised available for play, with several titles that show off the Wii's unique ability to control the game using motion sensing. Tennis, Baseball, Golf, Shooting, Drums, Orchestra & Wario Ware were all on show set in a lovely backdrop of white beanbags, sofas and soft, blue light.
The first striking aspect of the Wii was the weight of the controller itself; it's so incredibly small and light, making us think of very small remote controllers for DVD players. The trigger is very natural to control and you find yourself immediately whipped back into N64 controller pad mode using it. It literally seemed able to sense any movement of the controller, even when it wasn't pointed at the screen, which took some getting used to as the urge to use it like a light gun had to be quashed.
The pure white, low colour detail on the controller together with it's tiny size and weight all added to the thought 'Ipod' and 'minimal' that struck us within the whole Wii-meet. This my friends, is not aimed at children. Nintendo firmly appear to be gunning for the middle market of young adults and teenagers - working persons and those studying. There's nothing immature at all about this system, although children will undoubtably enjoy it also. It actually felt rather odd to be at a Nintendo event without cute graphic posters on the walls or childish items everywhere.
The unit itself was a lot smaller than we expected it to look as well. Even with the base on, calling it three DVD covers stuck together on their side is ... generous. It's possibly thinner. Seriously, this is sexily small and slim, the whole unit smacking of class and 'blue/white fusion'. Naff is not a word that entered into things once.
The games themselves demonstrated the vast array of hand motions that the wii could pick up. It was surprising just how ordinary it felt straight away to control games in this way, and how after leaving, we fully expected all games systems to have the same ability, now. With this, Nintendo really aren't leaving their competition any choice but to perform alongside them - or die off.
Wario Ware is exactly what you'd expect, tiny mini game action of a few seconds long each, with screaming of 'what the hell am I supposed to do on this one?!' ensuing and laughtr as you crash and burn, then satisfaction when you achieve your aims at last. Very addictive and 'I'll just play another hand', this carries the spirit of the DS title that for ran it beautifully. Tennis is so addictive that you'll be securing vases and ornaments in your living room; the wii controllers came with wrist lanyards/straps to ensure no one sent a controller flying and took out a fellow journalist! Orchestra and shooting were both very quick to play as well and the emphasis on all of these show titles was simple - playing on the wii is about fun, pick up and play gaming and it's not just for children this time around. Sure, it was a shame that there was no Mario, Metroid or Zelda to try out, but that will come later.
As I rush off for the bus again, I'll leave you with this thought. The Wii is going to possibly dominate the gaming market if it appears in the way we just saw it do today. You'll be able to purchase two wiis for the price of a PS3 and that alone is going to put Wii in a very strong position in the market. Expect the claws to fully come out though and Sony/Microsoft to defend themselves. This isn't over yet, but Nintendo have come from nowhere to everywhere with a very firm hand on the future of our video gaming. Watch this space for more news.
http://www.entertainmentwise.com/news?id=19416quote:
Op zicht vind ik die wel goed of (w)i³quote:
Red Steel 64quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:14 schreef kipknots het volgende:
Nog wat nieuwe Red Steel screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Red Steel is volgens mij al stukken mooier geworden sinds de E3, maar die call of duty 3 screens vind ik dan weer bagger. Op de rook na had een ps2 dat ook makkelijk gedraait.
Officieel maandag uitgekomen. Die screens in de bar had ik zowiezo nog niet eerder gezien.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die Red Steel screens zijn niet nieuw, CoD 3 is lelijk![]()
quote:
Zitten wel een paar nieuwe tussen hoor. En CoD3 is inderdaad niet denderend.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die Red Steel screens zijn niet nieuw, CoD 3 is lelijk![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:23 schreef kipknots het volgende:
[..]
Officieel maandag uitgekomen. Die screens in de bar had ik zowiezo nog niet eerder gezien.
[..]
![]()
De meeste tafels en banken heben dan ook hoekenquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:44 schreef Tain het volgende:
[..]
[afbeelding]
Net zo hoekig als Super Mario 64
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:44 schreef Tain het volgende:
[..]
[afbeelding]
zegt een Dead Rising fanquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:44 schreef Tain het volgende:
[..]
[afbeelding]
Goede argumentatie, jij komt er welquote:
Nog steeds niet mooi hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:48 schreef kipknots het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is dan weer het tegenovergestelde![]()
CoD3 ziet er op de ps3 en x360 ook bagger uit. De wii versie is haast relatief mooi als je vergelijkt dat de wii niet zo snel is en de ps3 en x360 juist wel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:35 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Zitten wel een paar nieuwe tussen hoor. En CoD3 is inderdaad niet denderend.
quote:
Mwah, ronde vormen, leuke lichteffecten en redelijke textures. Is wat mij betreft weinig mis mee.quote:
Het gaat bij elk spel om de gameplay, maar als er per jaar 1000 FPS'en uitkomen dan ga ik ook naar de graphics kijkenquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:54 schreef depax het volgende:
op ign vind je btw nog meer foto's die nieuw zijn en daar zitten best mooie tussen.
http://media.wii.ign.com/media/821/821973/imgs_1.html
kan ze niet direct linken omdat de grote versie niet showed hier.
Maar zien er niet slecht uit.
En tain je vergeet dat het niet om gfx gaat bij de Wii zoals zo vaak gezegd is.
nee sorryquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij wordt nooit eens moe van jezelf?
ja, 1000 shooters in het jaar of 1 grappig bedoelde zombieslasherquote:
Word jij nooit moe van jezelf met dat eeuwige gezeik als iemand eens wat negatiefs post?quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij wordt nooit eens moe van jezelf? We weten nu ondertussen wel dat jij alle Wii games lelijk vindt hoor
Wel eens gezien hoeveel tegenstanders er tegelijk op het scherm verschijnen.quote:
Oh, dus daar gaat het je om?quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:45 schreef Tain het volgende:
Jammer dat jullie het trouwens nog steeds niet kunnen hebben dat iemand een andere mening dan jullie heeft
Mja,... hij is niet de enige... maar de console is volgens mij ook niet gemaakt om te concurreren op graphics niveau. Vind de Red Steel screens ook niet mooi. Tevens lijkt het me geen leuk spel,....quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij wordt nooit eens moe van jezelf? We weten nu ondertussen wel dat jij alle Wii games lelijk vindt hoor
Ik zweer bij Dead Risingquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:44 schreef Tain het volgende:
[..]
ja, 1000 shooters in het jaar of 1 grappig bedoelde zombieslasher
Tja, zeg dan gewoon dat je het niet mooi vind, kom je een stuk minder als een fanboy over dan als je iets als 'red steel 64' post. Maar goed, dat moet hij ook maar zelf weten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:53 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Mja,... hij is niet de enige... maar de console is volgens mij ook niet gemaakt om te concurreren op graphics niveau. Vind de Red Steel screens ook niet mooi. Tevens lijkt het me geen leuk spel,....
Pfff, dit is pas de eerste keer sinds tijden, dus wat zeik je nou.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Word jij nooit moe van jezelf met dat eeuwige gezeik als iemand eens wat negatiefs post?
De tyfus, je reageert écht op alles en iedereen die geen stijve krijgt van dat overgehypte zooitje.
Houd gewoon eens een keer je bek ofzo.
Alleen vergeet je dat de Wii een leuker gameplay krijgt dan de andere twee ( ja sony zal ook wel die tilt gaan gebruiken maar zal toch altijd meer de nadruk leggen op gfx ) . Lijkt me gewoon leuk om je echt in te leven dmv een controller met bijv aimen of handgranaat gooien met de echte beweging.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:43 schreef Tain het volgende:
[..]
Het gaat bij elk spel om de gameplay, maar als er per jaar 1000 FPS'en uitkomen dan ga ik ook naar de graphics kijken
Dat is natuurlijk totaal subjectief of die gameplay leuker is. En nu is het voor veel mensen nog helemaal nieuw en lijkt het geweldig. Na een tijdje is die gameplay ook weer "normaal" en worden mensen weer meer kritisch over de gameplay en dan kan het de Wii nog wel eens opbreken dat ze zover achter blijven met de graphics. En iedereen die roept dat de gameplay veel belangrijker is dan de graphics vergeet waarschijnlijk dat graphics en gameplay heel veel met elkaar te maken hebben, ze zijn beide erg belangrijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:09 schreef depax het volgende:
[..]
Alleen vergeet je dat de Wii een leuker gameplay krijgt dan de andere twee ( ja sony zal ook wel die tilt gaan gebruiken maar zal toch altijd meer de nadruk leggen op gfx ) . Lijkt me gewoon leuk om je echt in te leven dmv een controller met bijv aimen of handgranaat gooien met de echte beweging.
En zeg nou zelf houd je ook nog fit
Leukere gameplay is zo subjectief als wat, dus dat is gewoon een bullshit argument.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:09 schreef depax het volgende:
[..]
Alleen vergeet je dat de Wii een leuker gameplay krijgt dan de andere twee ( ja sony zal ook wel die tilt gaan gebruiken maar zal toch altijd meer de nadruk leggen op gfx ) . Lijkt me gewoon leuk om je echt in te leven dmv een controller met bijv aimen of handgranaat gooien met de echte beweging.
En zeg nou zelf houd je ook nog fit
Nee, het boeit me geen reet wat de mensen vinden van spellen die ik leuk vind of die mij leuk lijken, maar als je hier ook maar 1x iets negatiefs zegt over de Wii dan gaan alle alarmbellen luiden, flikker dan op van een forum als je niet tegen een andere mening kuntquote:
Dat is ook subjectief ik vind echt niet belangrijk of een tycoon goede gfx heeft daar en tegen wel dat de gameplay goed is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:27 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk totaal subjectief of die gameplay leuker is. En nu is het voor veel mensen nog helemaal nieuw en lijkt het geweldig. Na een tijdje is die gameplay ook weer "normaal" en worden mensen weer meer kritisch over de gameplay en dan kan het de Wii nog wel eens opbreken dat ze zover achter blijven met de graphics. En iedereen die roept dat de gameplay veel belangrijker is dan de graphics vergeet waarschijnlijk dat graphics en gameplay heel veel met elkaar te maken hebben, ze zijn beide erg belangrijk.
Interessant punt. Op het moment dat dit 'normaal' is, zal de 'klassieke' controller misschien wel als ouderwets over komen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:27 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk totaal subjectief of die gameplay leuker is. En nu is het voor veel mensen nog helemaal nieuw en lijkt het geweldig. Na een tijdje is die gameplay ook weer "normaal" en worden mensen weer meer kritisch over de gameplay en dan kan het de Wii nog wel eens opbreken dat ze zover achter blijven met de graphics. En iedereen die roept dat de gameplay veel belangrijker is dan de graphics vergeet waarschijnlijk dat graphics en gameplay heel veel met elkaar te maken hebben, ze zijn beide erg belangrijk.
Waarom reageert iedereen dan zo spastisch als iemand een keer wat minder OMFFFGGGGDGFGFG positief is?quote:
Wat is subjectief? Dat gameplay en graphics heel veel met elkaar te maken hebben? Daar is niks subjectiefs aan. En natuurlijk je hebt spellen waar graphics er niet toe doen, bij puzzel spelletjes bijv boeien ze niet. Maar bij de meeste spellen doen ze er echt wel toe en hebben ze veel invloed op de gameplay.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:36 schreef depax het volgende:
[..]
Dat is ook subjectief ik vind echt niet belangrijk of een tycoon goede gfx heeft daar en tegen wel dat de gameplay goed is.
Wat minder positief en 'Red Steel 64!' (terwijl het er écht niet uitziet als een N64 game) verschillen imo nogal wat van elkaarquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom reageert iedereen dan zo spastisch als iemand een keer wat minder OMFFFGGGGDGFGFG positief is?.
Zou kunnen, maar waarschijnlijk niet. Het kan ook gewoon zijn dat ze die Wii controller gaan zien als een lightgun. Leuk voor een paar games, of even tussen door.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Interessant punt. Op het moment dat dit 'normaal' is, zal de 'klassieke' controller misschien wel als ouderwets over komen.
En wat graphics/gameplay betreft. Je kunt een leuk spel maken met kutgraphics, maar andersom KAN NIET. NIET.
definitie van subjectiviteit:quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:40 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wat is subjectief? Dat gameplay en graphics heel veel met elkaar te maken hebben? Daar is niks subjectiefs aan. En natuurlijk je hebt spellen waar graphics er niet toe doen, bij puzzel spelletjes bijv boeien ze niet. Maar bij de meeste spellen doen ze er echt wel toe en hebben ze veel invloed op de gameplay.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |