abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39757597
Is het vandaag soms update woensdag?

Krijg me een zooi met updates voorgeschoteld, zoals een nieuwe kernel, nieuwe x.org en een nieuwe ati-fgrlx driver.. Doen of niet doen?
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:15:16 #152
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39757624
Doen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:21:23 #154
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39757868
Ik heb nog nooit problemen gehad met de updates van Ubuntu. En zeker nu ze ook veel meer betaalde service willen verlenen aan bedrijven enzo, gok ik dat ze wel fatsoenlijk getest worden (anders kunnen ze morgen even alle klanten bezoeken om problemen op te lossen ).

Dus ik zou het gewoon doen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39757933
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef mistermaniac het volgende:

Krijg me een zooi met updates voorgeschoteld, zoals een nieuwe kernel, nieuwe x.org en een nieuwe ati-fgrlx driver.. Doen of niet doen?
Het begon van de week al binnendruppelen. In het weekend 2 updates, niks gedaan.. daarna 6 en toen 10 ofzo.
pi_39758108
Done, en alles werkt nog, zelfs mijn ATI kaartje
pi_39758155
Hihi, ook maar eens doen dan. Van de week alles erop gezet. Nu maar hopen dat wireless werkt.
pi_39759286
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef mistermaniac het volgende:

Tip: je kan je abonneren op de ubuntu maillist en dan krijg je van alle updates mail binnen met daarin wat details over de update. Dan kun je ook beoordelen of je moet upgraden of niet; eigenlijk is het vrijwel altijd safe (of zelfs zeer aan te raden) om te doen tenzij je een development versie draait en er dingen kunnen kapotgaan ofzo.

https://lists.ubuntu.com/(...)tu-security-announce
https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-news
Unox, the worst operating system.
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:26:18 #159
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_39780901
Ik krijg het elke keer weer voor elkaar om dapper op te fokken Misschien ben ik niet zo goed in computeren after all...
De updates werden geinstalleerd, toen kreeg ik al een foutmelding in een SMB package (exit error code 102, staat al eea over op internet, en ik had dit al opgelost maar blijkbaar steekt deze error de kop op elke keer als ik het SMB package update).
Maar dat was het ergste niet, een reboot verder bleek mijn grub menu.lst behoorlijk te zijn aangepast (dapper + dapper recovery mode staan er nu allebei 3 keer in, en windows niet meer). Dit ook opgelost door een backup menu.lst terug te zetten.
Maar bij het opstarten van ubuntu loopt deze vast op het scherm nadat het wachtwoord is ingevoerd. Dus waar je een popupje krijgt met loading nautilus, desktop manager, etc, is nu alleen een donkerrode achtergrond zichtbaar en mijn muiswijzer. Verder geen knopjes of tools. Hij zegt bij het laden ook dat mijn network interfaces niet kunnen worden geconfigged (fail), dus dit heeft er misschien iets mee te maken.

Al met al komt dit mijn produktiviteit niet ten goede en ik ben er bang voor dat ik op zoek ga naar een andere distributie, suse ofzo. Ik ga t nog wel even proberen maar het it just works principe is er voor mij wel een beetje af.
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:16:03 #160
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39800488
quote:
Op zondag 9 juli 2006 23:50 schreef Dandelion het volgende:
Waarom reageerd xmms qua volume op Xine? Wanneer ik in xine mute, deze afsluit en xmms start krijg ik daar geen geluid.
Wanneer ik in xine het geluid vervolgens weer aanzet, kan ik in xmms niets bereiken met mijn volume controller
Ah opgelost. Lekker handig, het vinkje "Use Software Volume Control" stond uit in de alsa settings van xmms... blond hoor.

We weer een ander vraagje uiteraard. Op mijn MOederbord zit een VIA3285 geluidskaart, met S/PDIF out, maar ide kirjg ik niet aan het werk. Ik heb de IEC958 Output al ge-unmute in alsamixer, maar vervolgens stuurt hij nog niets uit. Ook kan ik in alsamixer geen volume aan de spdif out mee geven.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_39878207
Heb ook een probleempje met mijn geluid (Deskpro EN), maar na 'sudo modprobe snd-es1688' werkt het uitstekend, maar hij onthoud die instelling niet: na een reboot is mijn geluid weer weg. Hoe los ik dit op?
url
pi_39878443
pin me er niet op vast, maar volgens mij moet je um dan in /etc/modules zetten.
pi_39879595
Idd /etc/modules.conf
pi_39881898
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Bigs het volgende:
Idd /etc/modules.conf
Nee, dat is weer iets heel anders (en IIRC ook verouderd). Het is idd /etc/modules, op Debian/Ubuntu systemen dan.

Op Debian/Ubuntu hoef je dus alleen in te tikken: echo snd-essnogwattes >> /etc/modules

En niet per ongeluk maar één groter-dan teken doen eh! En je moet even echt root zijn. Niet gewoon sudo en dan dat commando, maar sudo -s en in de shell die je dan krijgt het commando intikken. Of gewoon als root inloggen als dat kan.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_39882808
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:30 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Nee, dat is weer iets heel anders (en IIRC ook verouderd). Het is idd /etc/modules, op Debian/Ubuntu systemen dan.

Op Debian/Ubuntu hoef je dus alleen in te tikken: echo snd-essnogwattes >> /etc/modules

En niet per ongeluk maar één groter-dan teken doen eh! En je moet even echt root zijn. Niet gewoon sudo en dan dat commando, maar sudo -s en in de shell die je dan krijgt het commando intikken. Of gewoon als root inloggen als dat kan.
Of gewoon even
1sudo gedit /etc/modules

voor de mensen die liever GUI based werken
pi_39891461
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:03 schreef mistermaniac het volgende:
pin me er niet op vast, maar volgens mij moet je um dan in /etc/modules zetten.
En direct wat services verwijderd met BUM en lcconf, na dat crongebeuren eruit gesloopt te hebben is hij echt retesnel geworden, erg knap voor een systeem van ruim 8 jaar oud (weliswaar met 256 MB ram, maar het is toch een P II 400)
url
pi_39899668
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:07 schreef mistermaniac het volgende:

[..]

Of gewoon even
[ code verwijderd ]

voor de mensen die liever GUI based werken
Doe dan liever sudo gvim $file, als je toch GUI based gaat werken, leer dan gelijk de juiste tools .
pi_39920660
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef slakkie het volgende:

[..]

Doe dan liever sudo gvim $file, als je toch GUI based gaat werken, leer dan gelijk de juiste tools .
De juiste tool is wat je persoonlijk het beste ligt.
pi_39923255
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:53 schreef SpuitElf het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Maar als je ervaring hebt met vi(m), ben je in mijn ogen een stuk verder, en kan je makkelijker op servers uit de voeten waar er vaak geen grafische shell is (of behoort te zijn). Vaak draait daar enkel en alleen vi(m) op. Maar goed, als mensen anders willen dan moeten ze dat vooral doen. Ik ben biased: pro-vi(m).

Op een vrolijkere noot:
Eindelijk!! Eindelijk heb ik met behulp van een #digger mijn postfix/clamsmtpd/spamassassin solution werkende!!

Nu nog een IMAP/POP daemon en we zijn rolling, rolling, rolling in the free world!
Maar dat komt later deze week.
pi_39947618
zijn er mensen die ervaring hebben met ubuntu op laptops ?

ik ga in augustus een core 2 duo laptop kopen en dan wil ik een multi boot windows XP en Linux.
welk type en merk ik ga halen weet ik logischerwijs nog niet maar meestal kwam ik op acer uit.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_39950925
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:02 schreef slakkie het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Maar als je ervaring hebt met vi(m), ben je in mijn ogen een stuk verder, en kan je makkelijker op servers uit de voeten waar er vaak geen grafische shell is (of behoort te zijn). Vaak draait daar enkel en alleen vi(m) op. Maar goed, als mensen anders willen dan moeten ze dat vooral doen. Ik ben biased: pro-vi(m).
Ik heb vanaf het begin al geleerd hoe met VI te werken en het blijft echt mijn favoriete editor. Ik gebruik eigenlijk niks anders meer. Werken met VI te makkelijk en snel, hoef je eigenlijk geen expert voor te zijn. Het werkt ook heerlijk bijj het werken via SSH met Putty. Ik weet bij lange na niet alles uit mijn hoofd, IPtables zelf maken kan ik echt niet zonder een tutorial'tje, maar Ubuntu Linux is erg leuke hobby, dus het leren gaat bij voorbaat erg snel

Als de MS Office support nou 100% was dan stond Ubuntu allang op de vele PC's van vrienden en kenissen. Maar ja, Open Office 2 is erg traag, bloated, kleine dingetjes van documentopmaak worden vaak weer vernaggeld etc. AbriWord beviel stukken beter maar ook daar gaat het lang niet altijd goed met de documentopmaak. MS Office 2k wou overigens na de tweede keer starten voor geen meter meer met WINE
url
pi_39951872
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:01 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Ik heb vanaf het begin al geleerd hoe met VI te werken en het blijft echt mijn favoriete editor. Ik gebruik eigenlijk niks anders meer. Werken met VI te makkelijk en snel, hoef je eigenlijk geen expert voor te zijn. Het werkt ook heerlijk bijj het werken via SSH met Putty. Ik weet bij lange na niet alles uit mijn hoofd, IPtables zelf maken kan ik echt niet zonder een tutorial'tje, maar Ubuntu Linux is erg leuke hobby, dus het leren gaat bij voorbaat erg snel

Als de MS Office support nou 100% was dan stond Ubuntu allang op de vele PC's van vrienden en kenissen. Maar ja, Open Office 2 is erg traag, bloated, kleine dingetjes van documentopmaak worden vaak weer vernaggeld etc. AbriWord beviel stukken beter maar ook daar gaat het lang niet altijd goed met de documentopmaak. MS Office 2k wou overigens na de tweede keer starten voor geen meter meer met WINE
hmmm laatste tijd niet meer met OO gewerkt maar dacht (of hoopte) dat OO 2 nu wel wat beter, sneller en stabieler zou zijn. niet dus als ik het zo lees
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:01:20 #173
35482 LeisureSuitLarry
a.k.a. KenSentMe
pi_39964996
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef GewoneMan het volgende:
zijn er mensen die ervaring hebben met ubuntu op laptops ?

ik ga in augustus een core 2 duo laptop kopen en dan wil ik een multi boot windows XP en Linux.
welk type en merk ik ga halen weet ik logischerwijs nog niet maar meestal kwam ik op acer uit.
Kijk hier maar eens welke laptops van welke merken het goed doen met Ubuntu Dapper: https://wiki.ubuntu.com/CategoryLaptop
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:02:51 #174
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39967916
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:53 schreef SpuitElf het volgende:

[..]

Dat is wel de filosofie van (k)ubuntu ja. Persoonlijk irriteert het mateloos dat je allerlei nieuwe handigheidjes krijgt die zogenaamd een beter alternatief zijn voor je gebruik. Als niemand vi leert, dan krijg je ook geen mooie handige scriptjes bijvoorbeeld.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39969441
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:02 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Dat is wel de filosofie van (k)ubuntu ja. Persoonlijk irriteert het mateloos dat je allerlei nieuwe handigheidjes krijgt die zogenaamd een beter alternatief zijn voor je gebruik. Als niemand vi leert, dan krijg je ook geen mooie handige scriptjes bijvoorbeeld.
Die laatste zin mag je uitleggen want volgens mij slaat het helemaal nergens op.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')