Het begon van de week al binnendruppelen. In het weekend 2 updates, niks gedaan.. daarna 6 en toen 10 ofzo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef mistermaniac het volgende:
Is het vandaag soms update woensdag?
Krijg me een zooi met updates voorgeschoteld, zoals een nieuwe kernel, nieuwe x.org en een nieuwe ati-fgrlx driver.. Doen of niet doen?
Tip: je kan je abonneren op de ubuntu maillist en dan krijg je van alle updates mail binnen met daarin wat details over de update. Dan kun je ook beoordelen of je moet upgraden of niet; eigenlijk is het vrijwel altijd safe (of zelfs zeer aan te raden) om te doen tenzij je een development versie draait en er dingen kunnen kapotgaan ofzo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef mistermaniac het volgende:
Is het vandaag soms update woensdag?
Krijg me een zooi met updates voorgeschoteld, zoals een nieuwe kernel, nieuwe x.org en een nieuwe ati-fgrlx driver.. Doen of niet doen?
Ah opgelost. Lekker handig, het vinkje "Use Software Volume Control" stond uit in de alsa settings van xmms... blond hoor.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:50 schreef Dandelion het volgende:
Waarom reageerd xmms qua volume op Xine? Wanneer ik in xine mute, deze afsluit en xmms start krijg ik daar geen geluid.
Wanneer ik in xine het geluid vervolgens weer aanzet, kan ik in xmms niets bereiken met mijn volume controller
Nee, dat is weer iets heel anders (en IIRC ook verouderd). Het is idd /etc/modules, op Debian/Ubuntu systemen dan.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Bigs het volgende:
Idd /etc/modules.conf
Of gewoon evenquote:Op zondag 16 juli 2006 18:30 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nee, dat is weer iets heel anders (en IIRC ook verouderd). Het is idd /etc/modules, op Debian/Ubuntu systemen dan.
Op Debian/Ubuntu hoef je dus alleen in te tikken: echo snd-essnogwattes >> /etc/modules
En niet per ongeluk maar één groter-dan teken doen eh! En je moet even echt root zijn. Niet gewoon sudo en dan dat commando, maar sudo -s en in de shell die je dan krijgt het commando intikken. Of gewoon als root inloggen als dat kan.
1 |
quote:Op zondag 16 juli 2006 16:03 schreef mistermaniac het volgende:
pin me er niet op vast, maar volgens mij moet je um dan in /etc/modules zetten.
Doe dan liever sudo gvim $file, als je toch GUI based gaat werken, leer dan gelijk de juiste tools .quote:Op zondag 16 juli 2006 19:07 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Of gewoon even
[ code verwijderd ]
voor de mensen die liever GUI based werken
De juiste tool is wat je persoonlijk het beste ligt.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef slakkie het volgende:
[..]
Doe dan liever sudo gvim $file, als je toch GUI based gaat werken, leer dan gelijk de juiste tools .
Daar ben ik het mee eens. Maar als je ervaring hebt met vi(m), ben je in mijn ogen een stuk verder, en kan je makkelijker op servers uit de voeten waar er vaak geen grafische shell is (of behoort te zijn). Vaak draait daar enkel en alleen vi(m) op. Maar goed, als mensen anders willen dan moeten ze dat vooral doen. Ik ben biased: pro-vi(m).quote:Op maandag 17 juli 2006 21:53 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
De juiste tool is wat je persoonlijk het beste ligt.
Ik heb vanaf het begin al geleerd hoe met VI te werken en het blijft echt mijn favoriete editor. Ik gebruik eigenlijk niks anders meer. Werken met VI te makkelijk en snel, hoef je eigenlijk geen expert voor te zijn. Het werkt ook heerlijk bijj het werken via SSH met Putty. Ik weet bij lange na niet alles uit mijn hoofd, IPtables zelf maken kan ik echt niet zonder een tutorial'tje, maar Ubuntu Linux is erg leuke hobby, dus het leren gaat bij voorbaat erg snelquote:Op maandag 17 juli 2006 23:02 schreef slakkie het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar als je ervaring hebt met vi(m), ben je in mijn ogen een stuk verder, en kan je makkelijker op servers uit de voeten waar er vaak geen grafische shell is (of behoort te zijn). Vaak draait daar enkel en alleen vi(m) op. Maar goed, als mensen anders willen dan moeten ze dat vooral doen. Ik ben biased: pro-vi(m).
hmmm laatste tijd niet meer met OO gewerkt maar dacht (of hoopte) dat OO 2 nu wel wat beter, sneller en stabieler zou zijn. niet dus als ik het zo leesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin al geleerd hoe met VI te werken en het blijft echt mijn favoriete editor. Ik gebruik eigenlijk niks anders meer. Werken met VI te makkelijk en snel, hoef je eigenlijk geen expert voor te zijn. Het werkt ook heerlijk bijj het werken via SSH met Putty. Ik weet bij lange na niet alles uit mijn hoofd, IPtables zelf maken kan ik echt niet zonder een tutorial'tje, maar Ubuntu Linux is erg leuke hobby, dus het leren gaat bij voorbaat erg snel![]()
Als de MS Office support nou 100% was dan stond Ubuntu allang op de vele PC's van vrienden en kenissen. Maar ja, Open Office 2 is erg traag, bloated, kleine dingetjes van documentopmaak worden vaak weer vernaggeld etc. AbriWord beviel stukken beter maar ook daar gaat het lang niet altijd goed met de documentopmaak. MS Office 2k wou overigens na de tweede keer starten voor geen meter meer met WINE![]()
Kijk hier maar eens welke laptops van welke merken het goed doen met Ubuntu Dapper: https://wiki.ubuntu.com/CategoryLaptopquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef GewoneMan het volgende:
zijn er mensen die ervaring hebben met ubuntu op laptops ?
ik ga in augustus een core 2 duo laptop kopen en dan wil ik een multi boot windows XP en Linux.
welk type en merk ik ga halen weet ik logischerwijs nog niet maar meestal kwam ik op acer uit.
Dat is wel de filosofie van (k)ubuntu ja. Persoonlijk irriteert het mateloos dat je allerlei nieuwe handigheidjes krijgt die zogenaamd een beter alternatief zijn voor je gebruik. Als niemand vi leert, dan krijg je ook geen mooie handige scriptjes bijvoorbeeld.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:53 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
De juiste tool is wat je persoonlijk het beste ligt.
Die laatste zin mag je uitleggen want volgens mij slaat het helemaal nergens op.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:02 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat is wel de filosofie van (k)ubuntu ja. Persoonlijk irriteert het mateloos dat je allerlei nieuwe handigheidjes krijgt die zogenaamd een beter alternatief zijn voor je gebruik. Als niemand vi leert, dan krijg je ook geen mooie handige scriptjes bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |