ik denk dat hij moeite heeft met slapen, want zijn (k)(edu)ubuntu werkt wel gewoonquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:54 schreef Tijn het volgende:
Editor-wars zijn zo jaren '80.
Emacs forever
Het is andersom, sukkel. Als je regular expressions niet begrijpt, kun je ook niet met vi werken. Maar regexps worden in tig programma's gebruikt, naast grep, awk en sed ook bijv in zo'n beetje elke programmeertaal, met als boegbeeld perl. Zie je nou dat je maar wat in de wilde weg lult.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:17 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, vi is dezelfde manier van searchen, verplaatsen, vervangen, elke vorm van modificatie zoals regular expressies ook gebruikt worden. Ergo, als jij vi niet begrijpt, dan kun je de structuur van je scriptjes ook niet begrijpen.
Dat had ik al uitgelegd, maar dat snapt ie niet. Als meneer wilt denken dat vi een wezenlijk onderdeel van een systeem is dan moet ie dat vooral doen. Laten we dit topic niet gebruiken om een hardhorend persoon duidelijk te gaan maken wat het verschil is tussen een shell, een reguliere expressie, een interpreter en programmeer (en/of script) talen. Zonde van de tijd en energie, en zeer waarschijnlijk geilt ie ook op alle aandacht die hij momenteel krijgt. Laten we ermee nokken dus.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:35 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Het is andersom, sukkel. Als je regular expressions niet begrijpt, kun je ook niet met vi werken. Maar regexps worden in tig programma's gebruikt, naast grep, awk en sed ook bijv in zo'n beetje elke programmeertaal, met als boegbeeld perl. Zie je nou dat je maar wat in de wilde weg lult.
emoquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:04 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dat had ik al uitgelegd, maar dat snapt ie niet. Als meneer wilt denken dat vi een wezenlijk onderdeel van een systeem is dan moet ie dat vooral doen. Laten we dit topic niet gebruiken om een hardhorend persoon duidelijk te gaan maken wat het verschil is tussen een shell, een reguliere expressie, een interpreter en programmeer (en/of script) talen. Zonde van de tijd en energie, en zeer waarschijnlijk geilt ie ook op alle aandacht die hij momenteel krijgt. Laten we ermee nokken dus.
Misschien een idee om het ubuntu irc-kanaal te bezoeken: #ubuntu op irc.freenode.org.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:15 schreef djkoelkast het volgende:
ubuntu kenners help!
ik probeer ubuntu te installeren op een poweredge 2400 waar een IDE controller op zit, ik krijg het maar niet voor elkaar helaasch.
Heb 4 verschillende kaarten, een SIL 0680, een SIL 0680A, een IT8212F en een IT8212F RAID
Geen van allen wil ook vanaf CD booten, op de 0680A heb ik al de nieuwe BIOS gezet, diskette installatie geeft GRUB fouten (error 16, error 2, etc.).
Driver gedownload van de ITE site en geprobeerd te laten compilen maar dat lukt ook niet helaas.
Kan iemand me misschien even op MSN toevoegen? (zie profiel) Bedankt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | iface ra0 inet dhcp #pre-up iwconfig ra0 essid <<SSID>> #pre-up iwconfig ra0 mode Managed #pre-up iwpriv ra0 set Channel=11 #pre-up iwpriv ra0 set AuthMode=WPAPSK #pre-up iwpriv ra0 set EncrypType=TKIP #pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK=<<PASSWD>> #pre-up iwpriv ra0 set TxRate=0 |
Alle sites zijn gekopieëerd vanaf Fedora 2 en daar deden ze het prima, dus is het toch iets in Ubuntu.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:26 schreef Bigs het volgende:
Zorgen dat je van voor tot achteren dezelfde charset gebruikt (dus ISO-8859-1 of UTF-8) en dit ook in je pagina's meegeven zodat de browsers van je bezoekers weten wat ze voorgeschoteld krijgenHeeft niks met Ubuntu te maken in principe (tenzij MySQL op je ubuntu server bijvoorbeeld standaard op een andere character set staat dan je gewend bent bv.)
gewoon verdana in 95% van de gevallen en de fout is zowel onder windows als onder linux te zien. Andere fonts die gebruikt worden zijn ook standaard zoals arial, tahoma, trebuchet (standaard windows fonts dan).quote:Op zondag 30 juli 2006 18:37 schreef Schorpioen het volgende:
Gebruik je niet gewoon een font dat die speciale karakters niet ondersteunt?
Ja, wat voor locales heb je geinstalleerd op je ubuntu systeem? Doe eens "locale" in een console en post de output hier.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:21 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
gewoon verdana in 95% van de gevallen en de fout is zowel onder windows als onder linux te zien. Andere fonts die gebruikt worden zijn ook standaard zoals arial, tahoma, trebuchet (standaard windows fonts dan).
Maar de fouten zitten ook in de titelbalk als daar zo'n teken in staan. Open ik het bestand (html/php pagina of sql dump) via ftp op mijn windows pc dan staan die tekens er wel gewoon... Het moet hem dus echt ergens in Ubuntu zitten want deze data komt 1 op 1 vanaf fedora en heb ik vanaf een SSH verbinding op Ubuntu gezet (was ook nodig om alle attributes mee te nemen).
Nog ideeen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | LANGUAGE=en_NL:en LC_CTYPE="en_US.UTF-8" LC_NUMERIC="en_US.UTF-8" LC_TIME="en_US.UTF-8" LC_COLLATE="en_US.UTF-8" LC_MONETARY="en_US.UTF-8" LC_MESSAGES="en_US.UTF-8" LC_PAPER="en_US.UTF-8" LC_NAME="en_US.UTF-8" LC_ADDRESS="en_US.UTF-8" LC_TELEPHONE="en_US.UTF-8" LC_MEASUREMENT="en_US.UTF-8" LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8" LC_ALL= |
Je kan dit proberen:quote:Op zondag 30 juli 2006 22:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb een probleem sinds gisteren, ik heb een hele rits updates binnen gehaald, maar mijn resolutie komt nu niet meer hoger dan 640x480. Iemand een idee wat ik moet doen om het op te lossen?
1 |
Oke, thanks, ik ga het even proberen...quote:Op maandag 31 juli 2006 00:25 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Je kan dit proberen:
[ code verwijderd ]
Dat vernieuwt je xorg.conf, dus als je daar aanpassingen in hebt gedaan wel even backuppen. Als 't goed is checkt ie dan opnieuw wat je monitor (en alle preifere hardware) aan kan en stopt dat in xorg.conf
-edit- dan ga ik er zo maar even vanuit dat je *Ubuntu gebruikt. Anders kan ook het Monitor gedeelte van je xorg.conf gefuckt zijn..
Hoe weet je dat het aan de kernel ligt? Heb je het getest met een standaard kernel van kernel.org?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:29 schreef JeRa het volgende:
Erg balen, ze hebben iets verneukt in de laatste (paar weken terug) kernel update.
Als ik nu Ubuntu Dapper vanaf cd installeer, metéén alles update (via recovery console) en alles normaal laat starten reageert alles een stuk langzamer zolang ik m'n (USB-)muis niet beweegdus animaties, keystrokes, alles is langzamer behalve wanneer ik de muis beweeg. Kon er geen bugreport over vinden, maar het probleem is voor mij ff te vaag om er een duidelijke bugreport over te doen.
De standaard kernel krijg ik niet eens draaiende met exact dezelfde config als die van Ubuntu, maar ik heb dan ook geen HOWTO gevolgd en puur zoals ik altijd kernels configureer dat ding geprobeerd te laten werken (gaf een kernel panic op de naam vd schijf).quote:Op maandag 31 juli 2006 17:04 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het aan de kernel ligt? Heb je het getest met een standaard kernel van kernel.org?
Natuurlijk heb ik daar gekeken, maar niets gevonden. Zal zo nog eens kijken.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En als het iets met de kernel zou zijn, heb je al op de Ubuntu forums gekeken of er meer mensen het vergelijkbare problemen zijn (en dan wellicht ook een oplossing, en wellicht is er al een bugreport)?
De oudere kernels laat ie gewoon staan. Je kan dus bij opstarten in grub op escape drukken, en een van de vorige kernels booten. Dan weet je het zeker of het daaraan ligt.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:24 schreef JeRa het volgende:
Echter denk ik dat het aan de kernel ligt omdat zodra ik de kernel heb geüpdatet, hij het probleem vertoont. Het ligt niet aan de videodriver of aan X, want ook in de textconsole heb ik het probleem.
Die oudere kernels heb ik nú niet meer, maar voordat ik de oude verwijderde had ik dat vanzelfsprekend uitgeprobeerd en het verhielp het probleem. Ik zal zo eens de ring buffer analyserenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:23 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
De oudere kernels laat ie gewoon staan. Je kan dus bij opstarten in grub op escape drukken, en een van de vorige kernels booten. Dan weet je het zeker of het daaraan ligt.
Ik heb alleen last van het feit dat het forum weer eens niet wil openen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:06 schreef slakkie het volgende:
Firefox bug in Ubuntu:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=227811
Hebben anderen hier ook last van?
En je extensions en themes?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:02 schreef Visitor.Q het volgende:
Ja ik heb hetzelfde probleem, maar ik update ook via de ubuntu updater dus maakt het niet zoveel uit.
Dank voor de reactie. Ik weet alleen niet wat ik precies moet veranderenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:49 schreef LintuxCx het volgende:
Dan heb je een kernel upgrade gekregen. Heb je erg veel last van die twee versies? Je kunt de oude wel verwijderen, of Ubuntu vertellen niet alle versies bij te houden in het bootmenu.
Al kan het zinvol zijn om altijd een backup/fallback te hebben, mocht er op de een of andere manier een niet werkende kernel tussen zitten.
Als je er echt maar één wil hebben kun je howmany= op 1 zetten in /boot/grub/menu.list en daarna "sudo update-grub". Ben je er van af.
iemand al een idee?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:05 schreef djkoelkast het volgende:
en weer een nieuw probleem
proftpd doet het niet meer, ik heb proftpd-common en proftpd-mysql opnieuw geinstalleerd (heb het in combinatie met VHCS2 en als standalone)
begint vervelend te worden al die dingen die niet (meer) werken
Dat is geen probleem, hij (grub) laat een mogelijkheid open om te booten in een andere kernel. Handig voor als je je eigen kernel compiled en vervolgens een fout hebt gemaakt waardoor die niet meer boot. Kan je zo terugschakelen naar een oudere kernel. Ik heb er 3 op dit moment staan (los van de Recovery modes).quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:13 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Dank voor de reactie. Ik weet alleen niet wat ik precies moet veranderen![]()
Dit heb ik er nu staan:
M'n Grub ziet er alsvogt uit:
Ubuntu kernel 2.6.15.126
Ubuntu kernel 2.6.15.126 Recovery mode
Ubuntu kernel 2.6.15.123
Ubuntu kernel 2.6.15.123 Recovery mode
memtest
other OS
Windows XP
Nope, maar vertel vooral meer over het probleem. Je probleem omscrhijving is iets te limited.quote:
Die =all moet je dus in =1 veranderen. Als je inderdaad vindt dat die andere kernel in de weg zit. De kans dat je 'm nodig hebt, is op zich niet al te groot.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:13 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Dank voor de reactie. Ik weet alleen niet wat ik precies moet veranderen![]()
Dit heb ik er nu staan:
## controls how many kernels should be put into the menu.lst
## only counts the first occurence of a kernel, not the
## alternative kernel options
## e.g. howmany=all
## howmany=7
# howmany=all
Uit een ander topic op een engels board en even vertaald:quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:57 schreef slakkie het volgende:
[..]
Nope, maar vertel vooral meer over het probleem. Je probleem omscrhijving is iets te limited.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 | # VHCS proftpd config file # # ServerName "*my server name*" ServerType standalone DeferWelcome off ShowSymlinks on MultilineRFC2228 on DefaultServer on ShowSymlinks on AllowOverwrite on LogFormat traff "%b %u" TimeoutNoTransfer 600 TimeoutStalled 600 TimeoutIdle 1200 DisplayLogin welcome.msg DisplayFirstChdir .message #LsDefaultOptions "-l" DenyFilter \*.*/ DefaultRoot ~ # Uncomment this if you are using NIS or LDAP to retrieve passwords: #PersistentPasswd off # Port 21 is the standard FTP port. Port 21 # To prevent DoS attacks, set the maximum number of child processes # to 30. If you need to allow more than 30 concurrent connections # at once, simply increase this value. Note that this ONLY works # in standalone mode, in inetd mode you should use an inetd server # that allows you to limit maximum number of processes per service # (such as xinetd) MaxInstances 30 # Set the user and group that the server normally runs at. User nobody Group nogroup # Normally, we want files to be overwriteable. <Directory /*> # Umask 022 is a good standard umask to prevent new files and dirs # (second parm) from being group and world writable. Umask 022 022 AllowOverwrite on HideNoAccess on </Directory> <Limit ALL> IgnoreHidden on </Limit> <Global> TransferLog /var/log/xferlog ExtendedLog /var/log/ftp_traff.log read,write traff PathDenyFilter "\.quota$" </Global> <IfModule mod_delay.c> DelayEngine off </IfModule> # # VHCS2 Managment; # SQLAuthTypes Crypt SQLAuthenticate on SQLConnectInfo *db* *user* *pass* SQLUserInfo ftp_users userid passwd uid gid homedir shell SQLGroupInfo ftp_group groupname gid members SQLMinID 2000 # # VHCS2 Quota management; # QuotaEngine on QuotaShowQuotas on QuotaDisplayUnits Mb SQLNamedQuery get-quota-limit SELECT "name, quota_type, per_session, limit_type, bytes_in_avail, bytes_out_avail, bytes_xfer_avail, files_in_avail, files_out_avail, files_xfer_avail FROM quotalimits WHERE name = '%{0}' AND quota_type = '%{1}'" SQLNamedQuery get-quota-tally SELECT "name, quota_type, bytes_in_used, bytes_out_used, bytes_xfer_used, files_in_used, files_out_used, files_xfer_used FROM quotatallies WHERE name = '%{0}' AND quota_type = '%{1}'" SQLNamedQuery update-quota-tally UPDATE "bytes_in_used = bytes_in_used + %{0}, bytes_out_used = bytes_out_used + %{1}, bytes_xfer_used = bytes_xfer_used + %{2}, files_in_used = files_in_used + %{3}, files_out_used = files_out_used + %{4}, files_xfer_used = files_xfer_used + %{5} WHERE name = '%{6}' AND quota_type = '%{7}'" quotatallies SQLNamedQuery insert-quota-tally INSERT "%{0}, %{1}, %{2}, %{3}, %{4}, %{5}, %{6}, %{7}" quotatallies QuotaLock /var/run/proftpd/tally.lock QuotaLimitTable sql:/get-quota-limit QuotaTallyTable sql:/get-quota-tally/update-quota-tally/insert-quota-tally |
1 |
1 2 3 4 | STATUS:> Connecting to "ftp.xxxxxxxxxx.nl" on port 21. ERROR:> Connection closed by the server. ERROR:> Unable to login |
De meest logische plek om te beginnen met zoeken is de logfiles, meestal is er wel een foutmelding die iets over het probleem zegt. Kijk eens in /var/log/syslog of in/var/log/proftpd ofzo.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:25 schreef djkoelkast het volgende:
Iemand een idee?
daar heb ik uiteraard gekeken, maar ben er niets vreemds tegen gekomen. Men zegt ook steeds: herinstalleren, heb dat nu al 3x gedaan maar dat is dus de oplossing niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:09 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
De meest logische plek om te beginnen met zoeken is de logfiles, meestal is er wel een foutmelding die iets over het probleem zegt. Kijk eens in /var/log/syslog of in/var/log/proftpd ofzo.
dat heb ik uiteraard bekeken, mysql ziet er allemaal goed uit en als mysql down zou zijn zou er nog veel meer niet werken en dat is gelukkig niet het geval. Ik heb echt geen idee meer, want ik heb al het logische al geprobeerd...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:35 schreef Schorpioen het volgende:
Is dit niet gewoon een access restriction? want ik zie in je config "DenyFilter \*.*/" en dat zet het wel redelijk dicht... Nou zou hij moeten authenticeren met gegevens uit een mysql database, misschien is daar iets mis mee, verkeerd geconfigureerd, down of onbereikbaar?
Je kunt je home directory -in- -principe- gewoon overzetten naar een andere PC.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:36 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik wil Ubuntu eigenlijk ook wel op mijn desktop hebben (heb het nu al op de laptop), maar ik wil ook graag mijn instellingen grotendeels overzetten (en emails, favorieten, desktopinstellingen etc). Ik had al eens gelezen dat het grootste deel hiervan in de home directory te vinden is. Kan ik dat zomaar kopieren of zou je aanraden om alles even opnieuw in te stellen?
Ubuntu pakt dat netwerk dat het sterkste is en waar verbinding mee gemaakt kan worden. Blame your neighboursquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:40 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb Ubuntu maar eens gedownload, ik wilde het wel eens zien. Opstarten duurt wel even, en verder is het ook niet echt snel, maar dat is misschien ook niet zo gek vanaf CD. Het zit wel stampvol met software zeg, dat is echt handig. Alles in één.
Wel iets raars: hij maakt zomaar, zonder iets te vragen, contact met het onbeveiligde draadloze netwerk van mijn benedenburen. Hoewel het handig is vind ik eigenlijk niet dat dat zo moet.
Thanks! Ik denk dat het handigst is dat ik gewoon Ubuntu installeer en dan de boel overzet. Wat betreft programma's die niet zijn geinstalleerd, die settings staan dan een beetje loos te staan in mijn nieuwe home directory, maar die doen ook niet zoveel kwaad door daar nutteloos te blijven staan. Ik zie ze toch nietquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:42 schreef wdn het volgende:
[..]
In kort: ja kan zondermeer.
Echt heerlijk![]()
en aMule / nieuwsgroepen programma?quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:51 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
IK geloof dat Azureus ook webbased te benaderen is en veel programma's kun je ook via command line bedienen, op afstand via ssh.
Die heb ik nog niet gezien, maar er zijn wel genoeg tools voor cli (command line interface)quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:11 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
en aMule / nieuwsgroepen programma?
Een soort webbased desktop zou erg fijn zijn, ik heb het alleen nog niet werkend gezien.
Wel vetquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:06 schreef wdn het volgende:
System76 geeft 'Powered by Ubuntu'-stickers weg
Dus bestellen die dingen
1 2 3 4 5 6 7 8 | Munteenheid EUR EUR Europa ** 0-20 g. 0,85 0,80 20-50 g. 1,70 1,30 50-100 g. 2,55 1,84 100-250 g. 5,15 3,30 250-500 g. 10,20 6,25 |
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef KeessieX het volgende:
hallo, weet iemand waarom ik MacroMedia niet aan de gang krijg ffs, niet in Opera, FF of Konquerer... weet iemand een howto ofzo, alvast bedankt!!!
Vd rest werkt goed, ik draai Kubuntu, gaat lekker, heb een pakje van 6 cdtjes thuisgekregen, goeie service hoor...
Staat ergens in de mulriverse of universe repositories, ff zoeken op http://packages.ubuntu.comquote:sudo apt-get install flashplugin-nonfree
sudo update-flashplugin
Ik heb sowieso al een schurfthekel aan flash sitesquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:36 schreef Schorpioen het volgende:
Wel beetje jammer dat dat versie 7 is en 8 nog niet beschikbaar is... en een aantal sites flash 8 vereisen.
Apt gebruikt 'dpkg' voor het instaleren van packages. Als je dus een .deb file hebt kan je die gewoon installeren met dpkg -i <naam>.debquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:36 schreef slakkie het volgende:
Zat me wat af te vragen. Onder solaris heb je pkgadd -d ./$mypackage en kan je dus bijvoorbeeld een package die in je homedir staat installen. bestaat hier een zelfde methode voor onder apt-get/aptitude? Of moet ik dan een line adden in mijn sources.list?
Waarom wil je dit? Nou, omdat ik zelf ff aan de haal wil gaan met eigen .debs maken, en deze moeten dus ook worden geinstalleerd en worden verwijderd. Snappeh vouz?
Liefst had ik mijn Ubuntu box willen benaderen met mstsc.exe (extern bureaublad), dat werkt namelijk echt super. Snelheid en flexibiliteit is beter dan VNC (en niet overal is VNC beschikbaar)quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:18 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[..]
Die heb ik nog niet gezien, maar er zijn wel genoeg tools voor cli (command line interface)
Check dit. Internet Explorer 6 en Flash 8 op Linux.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:36 schreef Schorpioen het volgende:
Wel beetje jammer dat dat versie 7 is en 8 nog niet beschikbaar is... en een aantal sites flash 8 vereisen.
Je wil toch geen IE op je Linux bakquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:57 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[..]
Check dit. Internet Explorer 6 en Flash 8 op Linux.
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/index-en.html
Dat kan natuurlijk ook. Ik gebruik IE alleen voor Flash 8 sites en wanneer sites IE eisenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je wil toch geen IE op je Linux bak
Dan is dit toch een nettere optie, Firefox voor Windows binnen Wine draaien
http://www.howtoforge.com/ubuntu_flash_player
Als webdeveloper zijnde vind ik het nog best handig zo af en toe om m'n sites te testen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je wil toch geen IE op je Linux bak
testen is dan ook wat anders dan dagelijks gebruikquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:06 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Als webdeveloper zijnde vind ik het nog best handig zo af en toe om m'n sites te testen.
* SpuitElf slaps Dubbeldrank around a bit with a pink whalequote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
testen is dan ook wat anders dan dagelijks gebruik
1 |
probeer vanuit xterm even gnome-terminal te starten, dan zie je waarschijnlijk wel berichten over waar 't fout gaat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:54 schreef Visitor.Q het volgende:
Hmm, de gnome terminal start niet meer op mijn desktop/xgl... Ik zie nog wel 'starting gnome terminal' in de taskbar maar daarna verdwijnt dat weer... Waar kan ik vinden hoe dit komt?
(xterm doet het nog wel maar die is niet zo fancy doorzichtig)
Bedankt, dat hielp! Schijnt wel vaker voor te komen in combinatie met XGL/AIGLX. Hij zeiquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:13 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
probeer vanuit xterm even gnome-terminal te starten, dan zie je waarschijnlijk wel berichten over waar 't fout gaat.
1 2 | vte_terminal_set_opacity |
Werkt nietquote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:00 schreef mistermaniac het volgende:
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=176752zoeken doet wonderen he
quote:lspci outputs:
02:01.0 Ethernet controller: Atheros Communications, Inc.: Unknown device 001a (rev 01)
There were a few problems at first, but only because I chose to use ndiswrapper at first. If you have this card with this chipset, DONT USE NDIS WRAPPER. everytime you modprobe ndiswrapper, everything locked up.
Instead, use the Madwifi driver. I couldn't find the rpm for my kernel version, so i just compiled it...but...to compile it, i needed to install sharutils first (ftp://ftp.gnu.org/pub/gnu/sharutils/sharutils-4.3.78.tar.gz)
The madwifi driver is from :
http://madwifi.otaku42.de/
Use this site for more info:
http://madwifiwiki.thewebhost.de/wiki
Then it was just "make" then
"make install"
and then "modprobe ath_pci"
From there, just follow:
http://madwifiwiki.thewebhost.de/wiki/DLinkDWLG510
but remember not to use the graphical net utility to ACTIVATE the card (kernel crashed) instead, use this only to edit essid (ssid) and ip information. (use "ifconfig ath0" to activate the card)
One odd thing i noticed is that my wrt54g kept giving out the same ip address to both my main computer and this linux computer, which would bring down the network completely. I had to bring down the wireless card on the linux computer (ifconfig ath0 down), the reboot my router, and change my primary computer's ip to static. Then i brought back up my wireless card on the linux computer, and changed it to static also.
I still have not tested WEP and WPA, because it'll probably take another hour or so...I am not quite a linux junkie yet.
Overall, I am happy with the card and the driver, although, it takes a few seconds to load sites. When pinging sites like google, it would take about 3 seconds to find the IP of google.com (but pinging would be fine) You'd think it would be some dns problem somewhere along the way, but my main computer does not have a problem with this. Might just be the router...no idea, as long as it works.
PS. Card was 20 US Dollars after mail in rebate (Best Buy)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |