abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39970198
Is het niet gewoon zuigbehoefte?
  woensdag 19 juli 2006 @ 12:34:13 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39970869
inderdaad, wat tamea zegt!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_39970975
Als er iets in zn mond komt wat geen tiet is, wordt ie boos en spuugt ie t uit
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_39971495
Mmm, dat is geen zuigbehoefte dan.
Is het in clusters van een paar dagen? Dan zijn het misschien regeldagen geweest.
Maar als dat het niet is Clusteren misschien?
pi_39971638
Tis een weekje geleden begonnen... Toen deed ie t vooral 's avonds...
Maar t "begint" steeds vroeger...
Ook als ie bij me ligt en vast in slaap is pikt ie t trouwens meestal niet om even "weggelegd" te worden....
pi_39972042
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:37 schreef vamperotica het volgende:
Als er iets in zn mond komt wat geen tiet is, wordt ie boos en spuugt ie t uit
Dan kan het nog wel zuigbehoefte zijn natuurlijk. D'r gaat toch zekers ook niets boven een tepel om op te zuigen (mijn dochter is altijd hoogst beledigd geweest als er iets anders in haar mondje ging dan een borst, die heeft dus nooit een speentje gehad en een pink nam ze alleen in uiterste nood).

Als het een week geleden begonnen is (toen was hij drie weken toch?) kan het nog steeds regelen zijn! Daarnaast: deze warmte ontregeld zo veel, niets is meer normaal, helaas.

Lewis, 15 maanden joh en lastige keuze, afbouwen of niet. Kan eventuele medicatie die je slikken wil niet samen met bv? Soms kan dat wel.
Variety is the spice of life
pi_39975064
Natuurlijk is mammies tiet het fijnst!!
Maar heel soms vind mammie dat best even niet zo handig...
Als t andere minimannetje ervan profiteert dat mammie even niet zo handig uit de weg kan bijvoorbeeld!!
En stiekum word ik er ook wel een beetje onzeker van.. Heeft ie echt nog honger, wil ie alleen aandacht??

op de een of andere manier wil ie ook alleen maar door mammie vast gehouden worden lijkt soms wel.... En dat vreet stiekum best een beetje veel energie.. Zeker als er nog drie andere mormels rondlopen ( 9,8 en 3) .
Ik voel me nu ook even een uitgeputte melkkoe en knuffelbeer
pi_39975147
En stikheet ook nog!

Begrijp ik hoor!
  woensdag 19 juli 2006 @ 14:46:55 #209
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39975496
Kendahl dronk meteen na de geboorte, maar daarna wilde hij niet meer. Hij pakte mijn tepel niet. Die is ook niet zo gek groot... Dus gavn ze hem in het ziekenhuis bijvoeding en daarna wilde hij al helemaal niet meer aan de borst. Thuis lukte het nog één keertje en daarna niet meer. Toen kwam de kraamhulp met de oplossing: tepelhoedje. Toen dronk hij iig weer uit de borst, de gezonde nodige voeding.
En nog fijner: sinds zaterdag is hij sterk genoeg gegroeid om weer mijn tepels te pakken, die hij nu aan gort zuigt...
Maar ik heb het er zeker voor over
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 19 juli 2006 @ 14:59:44 #210
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39975951
Vampje Ik voel met je mee!! Lijkt me erg lastig, vermoeiend, heet... Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of het mij straks gaat lukken (met alle opstartproblemen die ik had bij Noa en Emma) om borstvoeding te geven na de kraamtijd .. ik heb bewondering voor je!! Lijkt me energievretend idd...

PV'tje, pas op met dat 'aan gort zuigen' hoor!! Je kunt waarschijnlijk (vergeef me als ik voortvarend ben) wel wat hulp gebruiken bij het aanleggen, en het is zeker geen overbodige luxe als je daarvoor een lactatiekundige zou inschakelen! Als je namelijk echt kloven etc. krijgt wordt het zó vervelend om live te voeden... bij mij heeft dat uiteindelijk geleid tot twee weken fulltime kolven en daarna nog een hele tijd naast het live-voeden, vanwege de pijn. Uiteindelijk hadden we een goede houding en toen ging het beter.
Succes! Enne... goed zeg, dat het toch gelukt is!
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:44:58 #211
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39987048
Vraag aan pv en anderen, overlegt het zkh over bijvoeden? Ik ben erg bang dat ze dat gaan doen als ik in het zkh kom zonder ons medeweten of toestemming. Terwijl de lactatiekundige en ook de wijk aangeven dat een kindje best met minder voeding afkan de eerste 36 uur.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:51:26 #212
132587 Tiberius
Dive! Dive! Dive!
pi_39987237
Dat horen ze wel te doen.

Je kan alvast nagaan bij het zks waar je zou komen of ze een bv-protocol hebben en of daar iets over bijvoeden instaat. Heel belangrijk is ook je partner in te seinen, dat is jouw stem als het jezelf niet mocht lukken (ook voor aanleggen binnen een uur in geval van een ks of ander gedoe waardoor je niet gelijk bij je qui vive bent). Mijn man had het al helemaal geregeld toen ik uit de ok kwam, de schat

Ik had ook nog een briefje in het wieg-ding geplakt waarop stond dat over bijvoeden altijd eerst overleg gepleegd moet worden met de ouders.

(edit: it is I, nebelung, ingelogd elders)
Between what you know and what you wish, lies the secret of...
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:54:16 #213
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39987324
OK, goede tips! Ik verwacht dat het aanleggen bij mij ook wat problemen gaat opleveren en ik wil dus niet dat ze zomaar gaan bijvoeden. Ik weet nog niet of ik in het zkh ga bevallen maar het zou zomaar kunnen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_39987387
Bij Merlijn hebben ze hem dus ook bijgevoed. Werd me tussen neus en lippen door verteld. Dat ziekenhuis staat achteraf zeer bekend om de slechte omgang mbt BV. Verder weet ik niet wat Merlijn gekregen heeft en hoeveel. Stond nergens in de papieren vermeld. Achteraf ben ik er best boos door geweest omdat dit ws het begin van toch een tepel-speenverwarring is geweest.

Bij een volgende hoop ik het meer op de manier van Tiberius in eigen hand te kunnen houden.
pi_39990375
Hier in het ziekenhuis doen ze het ook zonder overleg en ik baal daar best wel van. Ik wil thuis bevallen, maar als ik toch naar het ZH moet dan gaat er een briefje op de wieg en sowieso wil ik de baby eigenlijk niet uit mijn blikveld hebben. Mijn vriend is inmiddels ook geïnstrueerd dat er NIETS met de baby gebeurd op het gebied van voeding zonder onze toestemming.
Ik heb te veel kindjes met veel pijn en moeite weer aan de borst moeten helpen om nog een beetje vertrouwen in dit ziekenhuis te hebben.
  donderdag 20 juli 2006 @ 07:28:37 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40000856
Ik heb m'n man geinstrueerd dat ik alleen onder levensbedreigende omstandigheden bijvoeding wil. Anders dus echt niet. Ik hoop dat hij het in de gaten kan houden en denk ik voor de zekerheid misschien maar een alvast geschreven briefje in de kraamtas ga stoppen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:39:24 #217
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40002458
jaaah! een doorbraak! Emma drinkt goeduit een fles, en nog wel bij mij op schoot (met blote borst binnen mondbereik)
Ze vergat zondag los te laten toen ze haar hoofd omdraaide nu heb ik dus een kras aan de rand van mijn tepel die steeds weer open gaat.Om het een beetje rust te gunnen kolf ik die borst af ende andere mag ze drinken, dat was vanmorgen net genoeg, ze was el tevreden maar ging niet weer slapen. Toen heb ikmaar de afgekolfde melk aangeboden. 50 cc was zo op .Toen nog maar wat gehaald.
Dit geeft wel een gevoel van bevrijding, nu is ze wat minder afhankelijk van mij.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40002594
goedzo emma! en jelief!
pi_40002645
Fijn dat Emma uit de fles drinkt, hier drinkt Merlijn alleen bij ons nog niet goed uit de fles. Magneet raakt dan nog net niet paniek als ik weg ben en meneer honger blijkt te hebben, Merlijn pikt een fles niet van hem. Gelukkig zijn er nu alternatieven naast BV en kan Magneet pap geven als er weer honger is en geen borst aanwezig.
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:55:56 #220
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40002849
Dat is bij ons een beetje het 'probleem' Emma eet wel van alles maar niet genoeg om echt een volle buik te hebben laat staan om 's avonds te gaan slapen. Als ze nu goed blijft drinken uit de fles betekent dat dat ik ook een keer 's avonds weg kan (bioscoopje ofzo) of nog luxer dat Emma uit logeren kan. ( en nee ik wil niet van haar af ofzo maar even zonder is ook rustig)
  donderdag 20 juli 2006 @ 11:42:34 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_40005805
Gisteren was de dame van het consultatie bureau hier. Ze heeft Ive gewogen en hij is in 1 week 460 gram aangekomen! Hij zit nu 300 gram boven zijn geboortegewicht. En dat helemaal op mijn melk.
Maar onder het motto: het is ook nooit goed, vond ze het wel erg veel en ze vindt dat ik, hoewel ik op vraag voed, ten minste 2 uur tussen de voedingen moet laten zitten. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het een beetje raar en nu met dit warme weer vind ik eigenlijk dat hij net zoveel en vaak moet kunnen drinken als hij wil.
pi_40005955
cattie, goed zeg! en gewoon doen wat je zelf het best vindt voelen hoor. met dit weer is 't niet gauw teveel.
pi_40005982
Wat een onzin! Niks te veel, helemaal mooi en keurig! Borstgevoede kinderen groeien nou eenmaal anders (en in het begin vaak veel harder) dan flesgevoede kinderen.

En als je op verzoek voedt, hoef je helemaal niet op de klok te kijken. Je weet immers nooit wat een kind werkelijk naar binnen krijgt, dus op de klok kijken is al tamelijk onzinnig. Het kan zijn dat hij 3 slokken binnen krijgt of dat hij een hele voeding wegklokt. Bovendien is moedermelk zeer licht verteerbaar. En natuurlijk mag je hem zo vaak aanleggen als je wil, zeker nu!

Ik vind het fantastisch en allemaal op jouw melk! Super!

Jelief, wat heerlijk zeg! Ik zit met een echte flesweigeraarster, maar gelukkig wil ze wel uit een bekertje wat oplikken.
pi_40006426
Wat goed Cattie
Myrthe groeide ook zo hard, vond het cb met enige regelmaat ook niet zo leuk, maar de huisarts vond dat 't best mocht, zeker van borstvoeding.. gaat er toch wel weer af

/edit
bovendien schijnt het zo te zijn dat je met bv wel bestaande vetcellen opvult, maar geen nieuwe bijmaakt. Bij fv worden wel nieuwe vetcellen aangemaakt. Een te zware fv-baby heeft dus een veel grotere kans later overgewicht te hebben dan een te zware bv-baby.
Stap je na een tijdje over op fv dan vergroot je dat risico weer, doordat dat op een andere manier verteerd moet worden dan die waaraan het systeem van je baby gewend is geraakt (kan ik evt wel nazoeken voor je).

[ Bericht 18% gewijzigd door poemojn op 20-07-2006 13:03:58 ]
pi_40006439
Niet op de klok kijken cattie en gewoon lekker aanleggen.
Ik keek eik alleen op de klok om te weten of er niet te lang tussen twee voedingen zat, maar nu Finn wat groter is en ik weet dat ie er overdag max 3 uur tussen laat zitten met dit weer (anders 4) doe ik zelfs dat eik niet meer.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:38:22 #226
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40007566
Cattie, wat is ie goed gegroeid!

Verder kan ik me alleen maar bij de adviezen boven me aansluiten..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:16:48 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_40010976
Dank jullie wel voor de adviezen, het steunt mij enorm om gewoon lekker door te gaan met voeden op verzoek!
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:27:25 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_40013926
hier ook een goed gegroeid kindje
Ezra is in 3 dagen ruim 200 gram gegroeid en het gaat dus de goeie kant op. ik ben zo enorm opgelucht!
nu heb ik alleen koorts sinds gisteravond, ws ga ik richting een borstontsteking... zucht...
dus warme compressen voo de voeding en koude erna doen we nu... ik hoop dat het helpt, want koortsig een kind voeden is erg vermoeiend en Ezra pakt nog steeds de ene keer zo door en de andere keer hapt ie, zuigt ie en vind het welletjes. gelukkig gaat het kolven nog steeds goed.
zo maar eerst weer aanleggen aan de borst met vlekken...
stormy waters...
sailin'
pi_40014053
kinnetje richting vlek he Belana, sterkte
pi_40014139
Belana, wel een goed gevoel dat hij gegroeid is. Balen van die aankomende ontsteking. Hopelijk is ie snel weer weg en krijgt Ezra snel de slag te pakken!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:36:50 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_40016724
cattie, wat fijn trouwens dat Ive zo goed gegroeid is ook wat geeft dat een goed gevoel he
stormy waters...
sailin'
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:25:03 #232
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40018426
Belana wat vervelend. Ik hoop dat het niet doorzet en je gewoon lekker door kan gaan met BV...

donderdag 20 juli 2006 @ 17:51:54 #233
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40019154
Even voor de volledigheid chacama, een bo is geen reden om te stoppen met borstvoeding, het wordt erniet prettiger op maar stoppen hoeft niet.

Vervelend Belana, heb je ook al kwark in huis en koolbladeren?
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:11:15 #234
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_40019636
nee jelief, wat zou ik daarmee moeten doen? en wat voor koolbladeren dan?
life is all about priorities
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:13:55 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_40019714
Overigens heeft Ezra daarstraks die hele borst leeg gedronken, hij heeft er een half uur goed aangelegen (hij gaf zelfs mondjes terug na die ene borst en wilde de 2e echt niet meer dus, die heb ik toen maar gekolfd, dat lijkt me de goede manier?) daarna een flinke tijd een koud compres er op gedaan. Nu zit ik ff beneden en heb de boel juist maar weer warm ingepakt... wat een toestand. Ik hoop echt dat het snel weg trekt, want die koorts is zo vermoeiend. net was het na een paracetamolletje wel wat gezakt, maar nog steeds 38.2.
stormy waters...
sailin'
pi_40019731
Witte kool, onderandere goed voor de stuwing Is Magneet ook moeten gaan halen van de kraamhulp. Kwark voor de ontsteking schijnbaar, nooit geprobeerd.
pi_40019937
Kwark in een hydrofiel washandje doen of een zakdoek, dat op de zere plek leggen. Beetje viezig, na een tijdje haal je er een soort plak af. Helpt echt goed.

Ezra kan je er het beste afhelpen, zoveel mogelijk aanleggen, kinnetje naar de zere plek. Kolven is ook goed en verder warmte, warmte, warmte.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:39:58 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_40020362
ik heb nu mijn draagdoek om mijn borsten gebonden, erg warm met dit weer, maarja, ik wil er echt snel vanaf, ben zo wazig van die koorts.
bedankt voor de tips, ga ik zeker doen.
stormy waters...
sailin'
pi_40021868
Belaan, ik heb nog even nagezocht. Koude wordt niet meer aangeraden, door kou krimpen de melkkanalen wat de doorstroom belemmert, ergo niet bevorderlijk voor de verstopping.

En doe de doek niet te strak anders ga je stuwen wellicht, en dat is zeker niet bevorderlijk.

Als de koorts 24 uur aanhoudt kan je om antibiotica vragen.

Sterkte
  † In Memoriam † donderdag 20 juli 2006 @ 19:43:13 #240
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_40021948
Wat je ook kunt doen is met de borst waar de ontsteking in zit in een bakje met warm water gaan hangen en proberen daarna zoveel mogelijk melk te kolven. Bied zo vaak mogelijk de borst aan waar de ontsteking zit en probeer stuwing te vermijden. Als je een beha hebt met knellende randen, hupsakee, uit dat ding!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:56:01 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40023903
Hmm nebelung bij mij werd juist een doek heel strak gespannen om de stuwing tegen te gaan gewoon even uit nieuwschierigheid hoe dat dan precies zit wil ik dta wel eens weten waarom niet?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:13:13 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_40024464
de koorts is gezakt naar 37.5 hetgeen voor mij verhoging is. gaat goed dus, hopen dat het zo blijft.
net ff lekker warm gedouched. ik kolf sowieso na op het moment idd. de doek zit niet straks, maar gewoon er kruislings omheen zodat ze lekker warm blijven, ik ga namelijk nog even in de tuin zitten
bedankt voor alle tips weer
stormy waters...
sailin'
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:11:01 #243
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40026338
Arme Belana, wat vervelend zeg ... Heel veel beterschap en inbinden lijkt me niet echt een oplossing, ik heb van de kraamzorg nooit zoiets gehoord (ook niet om de stuwing tegen te gaan) en lijkt me niet prettig ook?
Sterkte!!
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:16:08 #244
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40026544
Inbinden wordt (weer) gedaan om stuwing tegen te gaan idd.
Maar dat wil je helemaal niet met een bo . Warm houden helpt idd.
Sterkte Belana! Totdat ik zelf een borstonsteking kreeg kon ik me niet voorstellen dat tieten zo verschrikkelijk zeer konden doen...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40026771
Wel fijn dat t wat beter gaat Belana!
Evenstar, inbinden werd idd wel gedaan om de melkproductie te stoppen, maar aangezien de kans op vervelende bijwerkingen (stuwing, ontsteking, pijnlijke borsten) daardoor ook groter werd wordt dat nu juist afgeraden. Nu wordt aangeraden gewoonlijk om de ergste druk er steeds af te kolven, dan gaat langzamerhand je productie ook achteruit en is de kans op ontstekingen veel kleiner.
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:26:50 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_40029445
Ik bind ze niet in hoor! Ik doe allen om ze warm te houden er losjes wat omheen. ik doet dat over mijn tshirt heen zodat er geen koude lucht bij kan komen. niks straks ofzo.
stormy waters...
sailin'
pi_40030301
aiai, hopelijk is de ontsteking snel weg belana, sterkte ermee!
pi_40038128
Ik heb gisteren bv-avond gehad. Het was een heel verhaal en veel dingen had ik toch eigenlijk bij de eerste zwangerschap ook moeten weten dan was het misschien toch anders gelopen.
Het sterkt mij steeds meer in het idee dat dit soort informatie toch eigenlijk gewoon standaard via de verloskundige verteld moet worden.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40038249
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:16 schreef Leah het volgende:
Inbinden wordt (weer) gedaan om stuwing tegen te gaan idd.
Maar dat wil je helemaal niet met een bo . Warm houden helpt idd.
Sterkte Belana! Totdat ik zelf een borstonsteking kreeg kon ik me niet voorstellen dat tieten zo verschrikkelijk zeer konden doen...
Ik wist ook niet dat tepels bij él-ke beweging gebruikt werden totdat ik er spruw aan had. Of dat er nog huisartsen zijn die geen ruk afweten van bv en ronduit beweren dat spruw niet bestaat (nee, ik kauw voor de lol elke voeding door een zakdoek heen, aandacht!)
Kortom: tvp om mezelf alvast/alweer te motiveren voor het grote feest van toeschietreflexen midden in de supermarkt enzo
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40038994
Dat heb ik nooit gehad gelukkig ik ben erg goed gespierd zeker

Snoopy, er zijn wel verloskundigen die zelf ook zo'n info-avond doen tegenwoordig, en allerlei bv-gercertificeerde organisaties doen dat ook op eigen initiatief en er wordt nu dus wel nagedacht over hoe dat het beste gecentraliseerd kan worden.. maar zo ver is 't allemaal nog niet jammer genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')