abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2006 @ 12:34:25 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_39902923
net is Ezra gewogen en hij is uiteraard afgevallen, wel wat veel zelfs, maar de vk en de kraam vinden dat ie het verder zo goed doet dat ik me geen zorgen moet maken, dus dat ga ik proberen. Dat vind ik wel moeilijk, ook vanwege het vele afvallen van Liam toentertijd. ik vind het toch angstig. Hij moet nu wel gaan aankomen ook en dat vind ik erg spannend...
nou zijn mijn borsten sinds gisteravond echt vol aan het worden en die melk die ik nu over zijn wang zag stromen geeft de zekerheid dat er genoeg uit komt, maar ik zal blij zijn als het gewicht weer omhoog zie gaan.
stormy waters...
sailin'
pi_39902996
Jammer dat hij is afgevallen Belana (hoeveel dan eigenlijk?) maar het komt vast wel goed, succes
  maandag 17 juli 2006 @ 12:38:57 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_39903058
het is een beetje schatten vanwege nu met kleertjes aan, maar toch wel zeker 4 ons... wat meer zelfs geloof ik en dat is die 10% grens he...
stormy waters...
sailin'
pi_39903143
Dat was 1 van de dingen die ik helemaal niet wist in de kraamtijd, dat ze eerst afvallen. Man, wat een stress, tot een verpleegkundige zag dat ik het daar erg moeilijk mee had. Hadden ze verkeerd ingeschat, ik gaf de indruk nogal op de hoogte te zijn schijnbaar. Toen ze me vertelde dat babies dat 'gewoon' doen, werd ik wat geruster.

Maar toch geeft dat wat onrust he Belana. Maar het komt vast goed, het gaat zo goed. Over een paar daagjes gaat hij vast ook regelen en dan zul je zien!
Variety is the spice of life
pi_39903162
Jammer, maar gelukkig begon hij al zwaarder, dat scheelt dacht ik ook.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:45:27 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39903273
ja inderdaad poem, max zat ook tegen het randje, maar toen zei de kraam ook; ach hij was lekker zwaar bij de geboorte dus dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken.

maar was liam dan ook zoveel afgevallen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 17 juli 2006 @ 13:13:54 #157
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39904204
Dat is natuurlijk niet leuk Belana, maar ws moest je gewoon nog stuwing krijgen. En hopelijk is het daarmee nu beter. Als ik het zo lees zou ik zeggen van wel. En dan kan het ook hard gaan hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 17 juli 2006 @ 14:34:27 #158
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39906932
Nebelung, dat deed ik ook standaard (ik geef nu geen bv meer, bij mij is het afgelopen zodra ik zwanger ben helaas ) maar als je dan ergens anders voedt moet je eigenlijk een bank hebben en da's best lastig vond ik altijd.

Belana, maak je maar geen zorgen dan inderdaad!! het klinkt goed, dat je borsten voller aanvoelen enzo..dan lijkt de stuwing er toch wel aan te komen! Hopelijk heb je er natuurlijk geen last van, maar het is wel even nodig volgens mij voor de hoeveelheid melk. Misschien een geruststelling als je weet hoeveel er ongeveer uitkomt, door bijv. te kolven?
pi_39907233
Dan kun je er nog minimaal 30cc bij optellen normaalgesproken omdat een baby er meer uit krijgt.
Stuwing hoeft overigens niet perse, als je heel vaak aanlegt heb je er vaak het minste last van.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:38:33 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_39924940
de voeding is goed op gang iig, lekkere volle borsten (nog geen echte stuwing, maar komt misschien wel) Ezra kan mijn linkertepel slechter pakker, zeker als die borest zo gespannen staat, dus net even gekolfd om de spanning eraf te halen en de tepel wat vorm te geven... ik kolfde zo 50 ml dit keer en daarna heeft Ezra nog gedronken en was snel ontevreden omdat er niks meer uit kwam denk ik. al met al een zware dag geweest, maar nu weer iets meer vertrouwen erin.
stormy waters...
sailin'
  maandag 17 juli 2006 @ 23:39:26 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_39924973
ow, die gekolfde melk he, hoe lang is die houdbaar in de koelkast? was dat 24 uur?
en kan ik het eventueel in een aventflesje geven al? indien nodig zeg maar en bovendien zonde om weg te gooien...
stormy waters...
sailin'
pi_39925194

Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden

Moedermelk melk mag maximaal 5 dagen in de koelkast (4 tot 7 graden) worden bewaard.
- Niet in de deur, liefst achterin en onderin de koelkast vanwege de temperatuurschommelingen als de deur wordt geopend.
- De melk direct na kolven in de koelkast zetten
- Geen vers gekolfde melk bij reeds gekoelde melk gieten. Eerst laten afkoelen zodat het dezelfde temperatuur heeft

en http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#4 (wat je moet weten over kolven)

De eerste weken is het verstandig om de baby nog geen speen of fles te geven ivm. zuigverwarring. Na een paar weken heeft je baby geleerd om goed aan de borst te drinken en kan er een 2e techniek bij leren. Het leeg zuigen van een fles is namelijk een hele andere techniek dan het leeg melken van een borst. Na 4 tot 6 weken is dus een goed moment om te beginnen met het oefenen met een flesje afgekolfde moedermelk. Is je baby (veel) ouder dan dat, wordt de kans groter dat de baby de fles niet meer snapt of weigert.
pi_39925205
ja, ik durf tegenwoordig niet langer dan 24 uur in de koelkast te bewaren (had voorheen wel eens langere tijden zien staan dus deed 't toen wel soms). maar als je twijfelt of het binnen 24 uur genuttigd zal worden kun je 't beter invriezen. waarom zou je 't niet in een aventflesje kunnen geven? heb ik wel gedaan. een andere methode zou 'vingervoeden' kunnen zijn, met een spuitje telkens wat naast je vinger de mond in spuiten elke keer als hij zuigt. maar hier nooit last gehad van tepel/speenverwarring. ik weet niet of dat in jullie geval nu een risico is?

super dat 't zo goed op gang is belana. en die stuwing, al sla je 'm over (had je de vorige keer toch ook niet echt gehad of was jij dat niet?), wees blij want 't is vooral erg pijnlijk!
  maandag 17 juli 2006 @ 23:45:53 #164
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39925250
In de koelkast kan het 5 dagen Belana. Als het uit de vriezer komt is het 24 uur houdbaar nadat het ontdooit is (ik houdt altijd anderhalve dag aan).
Als je wilt invriezen, binnen 24 uur na het kolven in de vriezer en zo snel mogelijk koelen. Bij normale temperaturen (nu niet dus) kun je afgekolfde melk zo'n 10 uur buiten de koelkast bewaren.
Ik zoek nog fe een linkje...

spuit elf dus...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_39925260
Een cupje/bekertje (bijv zo'n Difrax-oefenbekertje) werkt ook wel goed bij pasgeboren baby's, wel zelf laten drinken (met de tong oplikken als een jong poesje).
pi_39925291
ah het mag dus wel langer zie ik in de link van nebelung.
pi_39925305
Ik had een handig schema gevonden over het bewaren van BV (wel in het Engels): http://www.kellymom.com/store/freehandouts/milkstorage01.pdf
pi_39925313
Of je geeft het hem in een cupje nu of morgen.

Oh Poemojn zegt het ook al.

Of invriezen. Maar dat zegt Bix ook al. Jeetje wat gaat het snel hier
pi_39925355
We zitten allemaal op Sjak te F5'en ook zeker?
pi_39925387
uhuh
pi_39925421
inderdaad.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:54:29 #172
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39925610
dito
  dinsdag 18 juli 2006 @ 07:31:57 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_39930383
ik ha het ook nog allemal gelezen, maar de wireless internet verbinding valt vaak weg hier en ik had geen puf meer, maar wel bedankt allemaal
Uiteindelijk heeft ie het vanacht nog gehad in een flesje. Hij kwam om half 1 voor een voeding, dat was normaal... ik heb echter tot over 3 uur gezeten
maarja, tussendoor waren die tieten best leeg, dus ik dacht, dan maar ff die 50 ml en dat ging er goed in. daarna heeft ie dus evengoed nog een uur aan de tiet gelegen. en tja, ik had dus pech
Nu slaapt hij de slaap der onschuldigen en wij zitten met wallen tot op onze ballen
Net werd ik wakker en de melk stroomt uit mijn borsten echt heel erg Dat heb ik nooit zo erg meegemaakt.

Iemand vroeg nog hoe het zat met Liam, nou, die was ruim een pond afgevallen en moest ik toen bijvoeden met kv en dat was een enorme slag voor me toen.

Maar het gaat gewoon lukken dit keer
heel fijn om hier mijn ei kwijt te kunnen en mijn vragen. thanks all
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:23:03 #174
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39931412
Belana, mooi zo. Of laat ik het zo zeggen, het klinkt in ieder geval zeer hoopvol.
Ik slaap tegenwoordig met dit weer zo goed als naakt, maar moet onder mijn borsten ook een goed obserberende handdoek hebben. Soms word je 's ochtends wakker met een goed natte plek eronder. Maar dat liever dan dat gebroei in mijn bh 's nachts.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:46:21 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_39931759
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:23 schreef dutchie het volgende:
(..) Soms word je 's ochtends wakker met een goed natte plek eronder.
Ik ook. En de melk begint uit mijn borsten te lopen zo snel Ive gaat huilen!
pi_39931888
En vergeet die handdoek niet als je op je nieuwe bank ligt

Fijn dat het goed gaat Belana, slaapze straks
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:14:33 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_39935549
mijn vk die bij de bevalling was was er net, eigenlijk zou er morgen pas weer iemand komen maar dan had ze geen dienst en ze wilde graag zelf nog ff komen, lief he. met haar ook ff overlegd en ik ga wel ff kolven en dat bijvoeden. het aanleggen gaat goed, maar Ezra zuigt vaak niet goed genoeg door. de ene keer wel en de andere keer niet, dus om hem ff kracht te geven en zeker te weten dat ie genoeg binnen krijgt ff extra kolven. zijn plasluiers zijn nog te weinig, niet zwaar genoeg, dus het is wel ff goed dan. ik kolf 2 borsten 120 cc af, dus dat gaat wel goed.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:04:56 #178
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39937040
Jeumig 120 cc! gij Melkmoeder!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:05:04 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_39946509
nou, ik maak me inmiddels natuurlijk zorgen... aan de borst hapt ie goed, zuigt 1 of 2 keer en dan vind meneer het wel best. ik gooi het echt op de warmte en nu toch echt een beetje tekorten dus ik kolf, kolf en kolf want mijn jochie zal bijtrekken. het maakt wel weer onzeker.
mijn kraam is er morgen niet, dan is er een collega van haar, maar mijn eigen kraam heeft wel via het kraamboek aan haar collega gevraagd om de lactatiekundige te bellen voor advies. Ik hoop dat daar nog wat zinnigs uit komt en anders dat als Ezra na een aantal keren "bijvoeden" wat sterker wordt en het weer zelf doet. sjonge, je wordt wel op de proef gesteld hiermee zeg.
Maar idd jelief, ik heb zoveel en het is toch zonde om daar niks mee te doen
ik kolf gemiddeld nu 100 cc uit 2 borsten denk ik. soms meer soms minder natuurlijk. hij drinkt er nu zo'n 60 per keer weg uit een flesje. zo'n cupje heb ik geen geduld voor en dan gaat de helft ernaast. de kraam heeft een speciaal cupje achter gelaten, misschien dat als ie weer wat op kracht is... nu wil ik er eerst ff regelmatig wat in zien gaan, snappen jullie dat?
stormy waters...
sailin'
pi_39947430
Natuurlijk snappen we dat!

Als hij en de fles kan drinken en ook nog goed aan de borst zuigt, dan zal het wel loslopen met de zuigverwarring. Fijn dat er kontakt opgenomen gaat worden met de lactatiekundige. Altijd fijn als er een kundig iemand meekijkt.

Warmte ontregeld zo veel!

En fijn zeg dat je zoveel kolven kunt!

Succes
pi_39947568
(ik gebruik wel vaak het woord 'fijn' en dat terwijl je je zorgen maakt . Komt een beetje raar over, maar wat ik bedoel is je een hart onder de riem te geven!)
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:54:22 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_39947591
ik loop dus alleen de hele dag te janken, echt vreselijk...
waarom het nou geen rust geeft dat ie uit een flesje drinkt...
ik denk dat ik pas rust heb als ik weet dat ie aankomt en als ie weer goed aan de borst drinkt.

nebelung, je woorden doen me goed hoor
stormy waters...
sailin'
pi_39948893
Ja maar lieverd, het zijn ook kraamtranen he!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:20:35 #184
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39951684
Ach Belana, niet onzeker worden hoor.
En die tranen, mens je bent pas bevallen, mag je even je emoties kwijt?
Heeft de kraam geen weegschaal laten staan dan? Die van ons had er eentje gewoon laten staan en nam het mee aan het eind van de periode. Anders weeg je hem toch tussendoor zelf even?
Ik heb zelf het idee dat het nu wel beter met hem gaat, maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Meer omdat hij toch best wat binnenkrijgt.
Niet twijfelen aan jezelf. Moet je kijken wat je er zo uit kolft, super toch?
Het is het weer, het wennen aan elkaar, en nog zoveel meer. Maar je hebt echt voeding, dus het gaat gewoon goed komen.

het mannetje heeft mijn telefoon mee, maar ik zou er bijna inkruipen om je te steunen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:54:16 #185
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_39953168
vanavond nog even met de vk gebeld en die vond het helemaal goed zoals we het gaan doen nu ff. ze heeft geprobeerd me gerust te stellen. ze zei als ie zo lekker zijn voeding binnen krijgt dat ie dan met 2/3 dagen zijn energie weer terug heeft en alles goed komt.
gewoon net ff tekort gekomen toch in het begin en met dit weer keldert de energie dan snel.
ik probeer weer ff de moed erin te houden en ga zo weer ff kolven. beetje voorraad kan geen kwaad. veel stimuleren ook niet denk ik. ben heel blij dat het bij mij snel toeschiet.
Maar just in case, hoe regel je zo'n neusspray?

edit: it was I belana, voor het eerst weer eens beneden achter de pc
life is all about priorities
pi_39953275
Receptje van de huisarts, Belana.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:14:56 #187
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_39956318
Een papa in het borstvoedingstopic!!!!

Ik heb net Ezra 50cc gekolfde melk gegeven, waarna meneer te kennen gaf dat dat nu net ff niet genoeg was. Hij hangt nu aan de tiet en goed ook..

What a way to end the day..

[ Bericht 2% gewijzigd door Kbot2000 op 18-07-2006 23:26:18 (type-O) ]
life is all about priorities
pi_39956828
Ouch Belana, het gaat jullie helemaal lukken hoor, koppie op he Dat warme weer is voor iedereen een aanslag, en al helemaal voor zijn klein mopje. Zo te lezen lag hij alweer lekker te lurken bij je. Ik ga wel duimen dat zich dat snel allemaal oplost, dan kun je tenminste genieten van het geven van bv.

Ik hou er over 1 maandje mee op en daar heb ik het best moeilijk mee eigenlijk. Maar het is het beste voor mijzelf en Chantel drinkt alleen nog maar als een lekkere beker melk, echt voedingen zijn het niet meer. Ze heeft al eens 1 dag geweigerd, dus tijd om er dan mee te stoppen. En dan heb ik toch mooi wel 15 maanden bv gegeven
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:36:46 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_39957228
wow, 15 maanden lewis, wat goed!!

Ik ga iig opgelucht de nacht in nu. het was dus wat mijn intuitie zei... te wein ig kracht en n u na een paar voedingen op kracht al gekomen. Straks zetten we wel de wekker en krijgt ie eerst een flesje, gewoon ff volhouden nog, maar ik heb weer wat vertrouwen.
stormy waters...
sailin'
pi_39957593
Wat leuk Kbot

Succes vannacht Belana!

Weet je al hoe je het wilt doen Lewis? Plotseling of deels op verzoek (door niet automatisch aan te bieden op vaste momenten of tijdsgrenzen te stellen bijv)?
Ik heb toevallig net een stukje op het bv-forum getikt (hier te lezen), maar ga nu eens slapen.
  woensdag 19 juli 2006 @ 10:01:57 #191
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39966310
Belana, succes en sterkte! Ik vind dat je het hartstikke goed doet ! ik kan me voorstellen dat het veel energie en emoties kost , maar je klinkt hartstikke vastberaden!

Hier gaat de bv goed, hij lijkt alleen nu al een week een ' regelweek' te hebben , ik denk combinatie hitte en .. naja regelen dus , met als gevolg 2 overvolle ' uiers' ( zo voelt dat dan wel een beetje jah en meneer neemt niet meer de tijd om te ademen , z'o verschrikkelijk gulzig.. ik hoor de lucht in zijn darmpjes komen, waarna hij begint te krampen..- zucht- Hij groeit in ieder geval zijn rompertjes uit en plast en poept zowat aan 1 stuk door... Eigenlijk moet ik me dus gelukkig prijzen , maar door dat ' geregel' van hem wordt zelfs een wasje draaien een behoorlijk geplan en gedoe..
pi_39966530
Fijn dat je weer wat geruster bent Belana.

15 maanden Lewis, knap hoor.

Lastig he die regeldagen nanalune. Helemaal als je af en toe toch echt even iets moet doen en je dat amper voor elkaar kunt krijgen.

Weet iemand tot hoevee kilo die 115/150 ml per kilo BV per dag geldt? Ik zat nl. even te rekenen voor over een tijdje als Finn naar het kdv gaat, maar ik kwam er niet helemaal uit. Ik wil nl. minstens tot 6 maanden doorgaan en misschien nog wel langer, maar de hoeveelheid die je dan moet gaan kolven loopt wel heel erg hard op als ze zo zwaar worden, dus ik neem aan dat het ergens ophoudt met die formule, maar wanneer? Bij 6 maanden als ze bijvoeding gaan krijgen?
  woensdag 19 juli 2006 @ 10:30:20 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39967044
bij 6 maanden moeten ze bij fv 1000 cc binnen krijgen, ik weet niet hoe dit met bv zit..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 19 juli 2006 @ 10:35:13 #194
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39967185
Tameavolgens mij gewoon tot een jaar hoor. Bij voeding is BIJvoeding en wordt dus niet meegeteld voor de voedingsstoffeninname. Ennuh tegen die tijd drinkt Finn bij jou ookgewoon meer dus zal je kolf-produktie ook omhoog gaan. En als het niet precies bij elkaar gekolfd krijgt dan wat minder meegeven, hij haalt dat bij jou dan wel weer in.
  woensdag 19 juli 2006 @ 10:40:49 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_39967333
Ezra kwam vanacht uit zichzelf om half 3 en om 5 uur, dat was al goed nieuws. vanmorgen heeft ie na een flesje ook weer aan de borst gedronken
stormy waters...
sailin'
pi_39967383
ik wou net zeggen, je geeft thuis ook nog een aantal voedingen natuurlijk tamea, je hoeft niet alles te kolven. eerst zul je (schat ik) 3 voedingen mee moeten geven, daarna nog 2, en bij anna geef ik al 'eeuwen' nog maar 1 (klein) flesje mee. (maar die is dus al 17 maanden).

hoe lang die regel officieel precies geldt weet ik niet. ik heb altijd meer gekeken naar hoeveel ze wil/drinkt, dan naar hoeveel ze officieel zou moeten hebben.
pi_39967416
goedzo belana (en ezra)!!

succes met afbouwen lewis, superknap gedaan hoor!
pi_39968919
Ik voed haar nu nog 3 keer per dag, en ga aangezien ik nu alleen thuis zit langzaam die middag voeding eraf halen. Daarna denk ik de avond voeding vervangen door een fles melk. En dan de ochtend voeding ineens ergens stoppen. En ik zie dan wel wat er gaat gebeuren.

Het is heel dubbel, aan de ene kant wil ik het eigenlijk helemaal niet stoppen, want Chantel komt ook s'middags alweer regelmatig uit zichzelf en de ochtend en avondvoedingen zijn ook nog zo vertrouwd. Ik had 1 jaar voor mij en die heb ik gehaald. Maar nu ik zover ben gekomen, had ik stiekem alles verschoven naar 2 jaar. Alleen door omstandigheden zit ik dus thuis overstressed. Ik heb de laatste maanden behoorlijk veel problemen gehad met mijn gezondheid, en het zou gewoon handiger zijn als ik het ga stoppen. Misschien dat ik dan wat meer energie ga krijgen en als ik eventueel medicijnen zou moeten slikken, dat ik dan ook niet gelimiteerd ben.

Dus de datum staat voor mijzelf vast, maar als ik het te moeilijk vindt dan laat ik me ook vrij om nog door te gaan. En ja wat me het meeste steekt is dat Chantel toch wel weer erg geniet van de voeding op het moment, dat zou ik haar dan afnemen. Ach de ene dag is het ik ga stoppen en de andere dag wil ik niet
pi_39969781
jee lewis dat klinkt heavy. sterkte ermee. en dat twijfelen over wel/niet afbouwen komt me erg bekend voor.
pi_39969902
Ow Bah... Zelfs nu bij nr 4 ben ik af en toe zo onzeker!!

Miniminimonster groeit als kool, is over het algemeen heerlijk tevreden....
Maar....
Regelmatig zet ie t op een brullen en " hapt" ie naar alles wat maar in de buurt van zn mondje komt....In de box liggen wil ie dan niet..In zn wandelwagen ook niet... Vasthouden is pas na een tijdje goed....
Vriendlief roept dan meteen...Hij heeft honger! Ook al heeft ie net gegeten...
En soms ben ik ook wel geneigd om hem te geloven... Maar als t een half uurtje tot een uurtje nadat ie gegeten heeft is, dan heb ik toch mn twijfels! Hij begint wel heel fanatiek te drinken als ik m aanleg...Maar ik geloof dat als ik dit zo blijf doen ik m om t uur haast wel aan kan leggen...Nou is dat volgens mij met dit weer sowieso wel goed voor m, maar aan de andere kant vraag ik me af of ie wel echt honger heeft....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')