abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:08:57 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_39629490
wow nebelung, ik weet jou straks ook te vinden
stormy waters...
sailin'
pi_39630120
Thanks voor de duidelijke uitleg ET. Ik ga daar zeker ff posten.

Owlet... dat zeg ik ook tegen mezelf in mijn positieve buien. Erg fijn om dat bevestigd te horen.

Linda.. dat van die statisticus was ook het eerste wat mijn man gisteren zei! Wel een goede eigenlijk.. maar ja.. je wilt zo graag dat je kind met het lijntje mee doet he!

Nebelung... Heel erg hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord... daar kan ik echt wat mee. Heb nog één vraag aan je: Kan je ook appeltaart bakken? In dat geval mag je bij me komen wonen.

Thanks Poemojn en jelief, wat steun is altijd lekker...

Wat ik er niet bij had gezet, is dat Tinka met 3875 gram geboren is, en dus nu met 4705 gram nog maar net 800 gram gegroeid is. Dan zie je dus niet echt een bemoedigende lijn. Ze groeit... maar als je het in de curve van het CB zet, lijkt het alsof ze afvalt. Van bovenin de curve in dalende lijn naar beneden!
Mijn oplossing voor komende week is de volgende: Ik ga precies bijhouden wanneer ze drinkt en hoeveel (in de zin van 1 of 2 tieten) met eventueel bijzonderheden erbij. Want het wisselt nogal eens hoevaak en hoe goed ze drinkt. Mocht ze volgende week vrijdag nog steeds niet voldoende gegroeid zijn, vraag ik begeleiding van een lactatiedeskundige aan en heb ik tenminste wat concrete gegevens. Daarnaast ga ik haar snachts ook weer gewoon om de 3 uur voeden en es ff snuffelen op de genoemde sites. Bedankt voor het meedenken en meeleven en ik houd jullie op de hoogte.
pi_39631387
Je moet ook niet uit gaan van het geboortegewicht, doet het CB volgens mij ook niet. Maar van het laagste gewicht. Bij Merlijn gingen we uit van 2800 gram, met de geboorte was hij 3050. Vanuit de 2800 heb ik altijd geteld want vandaar groeit hij uit..
pi_39631696
Klopt, zo rekende oom huisarts het hier ook voor aan de familie.

Klinkt als een goed plan Mammietje
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:33:51 #55
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39635074
Nebelung, jij bent ook al zo'n waardevolle 'asset' hier.

Mammietje als ik je voedingsschema bekijk, kan het daar niet echt aan liggen. Je legt echt regelmatig aan en meer kan je ook niet verlangen volgens mij van jou. Zeker niet omdat je er nog eentje rond hebt lopen. Ik hoop voor je dat je een beetje gerustgesteld bent door alle tips en adviezen die hier gegeven zijn.

Hier zit ik met een 'etappe'drinker. Hij drinkt nu tussen de 10 - 20 minuten aan 1 borst en laat dan los. Boeren, luier verschonen etc. En dan denk je dat je klaar bent. Dan leg je hem weg en een kwartier later komt hij weer. Volgens mij moet ik eens bij gaan houden, wanneer hij dat precies doet. Of daar een bepaalde regelmaat in te vinden is. Hij doet het nl. niet altijd. Het is alleen wel vermoeiend. Vooral als je net iets wilt gaan doen. En manlief gaat maandag weer aan het werk, dus ben ik weer alleen met de kinderen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 10 juli 2006 @ 10:00:18 #56
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39683081
Dutch, heb je al geprobeerd om hem meteen na boeren en verschonen weer aan te leggen?Dan is de tijd die met Cas bezig bent aaneengesloten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:32:39 #57
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39685020
Lastig Dutchie!! Mijn kinderen deden dat helaas ook, en dan ben je vaak wel lang met een voeding bezig, niet handig met een ander kleintje dat rondloopt of kruipt (in mijn geval toen).
Ik heb zelf niet echt een oplossing gevonden, behalve wat Jelief zegt, dat ik uiteindelijk wel meteen weer aanlegde (na het boeren), en soms werkte dat wel. Maar soms ook niet, en dan wilde ze tóch een kwartier later pas weer. Wat kunnen ze soms lastig zijn.... Succes ermee! Enne... ik ben ook beniuewd naar een oplossing, want alletwee mijn meiden deden het, dus wie weet, de volgende misschien ook wel...
pi_39692510
Ik ben naar een lactatie cursus geweest. Daarin wordt gewoon uitgelegd wat borstvoeding precies inhoudt, hoe de dingen in je lijf werken etc.
En bij mij waren ze echt heel erg objectief. Sommige vrouwen lukt het wel, anderen weer niet.
Geen ramp als het niet lukt. Je moet gewoon je eigen keuze kunenn maken, maar daarbij blijft het handig om te weten wat het precies inhoudt.
mama van Myrddin
  maandag 10 juli 2006 @ 21:17:47 #59
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39702665
Jelief, dat doe ik dus idd ook. Ik zal even de boel verduidelijken:
Hij ligt eerst ca. 15 minuten echt goed te lurken en laat dan los. Dan boeren en/of luier verschonen en dan weer aanleggen. En dan begint ie te klooien; drinken en weer loslaten en in tussen de melk er langs laten lopen. Dan weer boeren - want door al dat gemiemel heeft ie veel lucht binnen gekregen en zit het dwars - en evt. weer aanleggen. Meestal valt hij dan in slaap. Dan leg je hem weg en 10 minuten later komt ie weer. Ik kan er nog niet echt een ritme in krijgen. Hij laat zich niet 'regelen' zoals Léon. Is wel eens lastig.
pi_39703353
Mmm ritme, wat is dat Finn heeft dus ook echt geen ritme, soms slaapt ie 4 uur achter elkaar en soms wil ie elk uur drinken. Geen patroon in te ontdekken tot nu toe. Ik heb het maar opgegeven en hoop maar dat ie een beetje ritme gaat ontwikkelen zodra hij eind augustus naar het kinderdagverblijf gaat 3 dagen per week. Soms is het trouwens wel lastig, als we ergens heen moeten of op bezoek gaan.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:41:36 #61
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39713919
Danël heeft zijn prille ritme gisteren en vannacht weer verlaten.. gisteren zou hij , als het aan hem lag maar om de 4 uur komen, maar vannacht kwam hij om de 2 / 3 uur ..
Wat is nu handig? om de drie uur wakker maken , en hem daarmee vermoeien in de hoop dat hij vannacht wat langer slaapt of mezelf helemaal loslaten en op verzoek voeden moeilijk hoor...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:47:52 #62
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39713966
Ik denk dat je het zelf wel weet Nana: loslaten.
Is wel vermoeiend, maar hij vaart er het best bij. Op een schema dwingen lukt toch niet op deze leeftijd, komt vanzelf. (ik wacht ook nog )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:47:56 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_39713967
Nana, na de kraamweek mag je op verzoek voeden toch? alleen die eerste 10 dagen ofzo moet je ze om de 3 uur wakker maken dacht ik? Ik vond het iig heerlijk om op verzoek te kunnen gaan voeden. en tja, dat is dan soms om de 4 uur en soms om de 2, maar zo regelt Daniel wel zelf de toevoer
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:54:57 #64
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39714055
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:47 schreef Belana het volgende:
Nana, na de kraamweek mag je op verzoek voeden toch? alleen die eerste 10 dagen ofzo moet je ze om de 3 uur wakker maken dacht ik? Ik vond het iig heerlijk om op verzoek te kunnen gaan voeden. en tja, dat is dan soms om de 4 uur en soms om de 2, maar zo regelt Daniel wel zelf de toevoer
mja, true, maar hij mag dus 1 maal per etmaal 6 uur doorslapen he? en zoals nu ligt hij zo diep in slaap dat ik vermoed dat hij nu die 6 uur wil pakken.. dus gisteren heb ik hem tot max 4 uur laten doorslapen.
hoe krijg ik nu die 6 uur klokje rond de nacht in??
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:55:21 #65
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39714061
In de kraamweek mag je ook op verzoek voeden hoor

Bij Saskia heb ik niet anders gedaan. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een voeding
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:56:56 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_39714083
ow, is dat zo ET? dat wist ik niet en is goed om te weten, want dat om de 3 uur wordt er zo ingestampt. Nou was Liam erg suf van de hersenschudding door de vaccuumpomp, misschien had dat er ook mee te maken dan? Als alles nu goed gaat en de bv lekker loopt dan ga ik ook meteen op verzoek voeden, dat scheelt een hoop stress
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:00:40 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39714132
yep, gewoon meteen op verzoek. En dan was Saskia nog wel een super lichtgewichtje (5 pond).

Nana, succes met verschuiven van dag-nachtritme
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39716101
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:41 schreef nanalune het volgende:
Danël heeft zijn prille ritme gisteren en vannacht weer verlaten.. gisteren zou hij , als het aan hem lag maar om de 4 uur komen, maar vannacht kwam hij om de 2 / 3 uur ..
Wat is nu handig? om de drie uur wakker maken , en hem daarmee vermoeien in de hoop dat hij vannacht wat langer slaapt of mezelf helemaal loslaten en op verzoek voeden moeilijk hoor...
Is hij van normaal gewicht? Niet te licht, maar ook niet heel zwaar? Dan kan je het gerust loslaten hoor

Aan de andere kant kan het, voor je gemoedsrust, best helpen, om hem nog eens wakker te maken. Je moet er per slot van rekening ook nog ingroeien.

Vergeet maar dat je er een ritme in moet krijgen, lukt jou niet! Je kind regelt dat wel en op een gegeven moment sluipt er een ritme in (die hij dan na een week weer omgooit ) Dat allemaal als je op verzoek voedt dan he

Wat die 6 uur betreft: overdag zou ik die er niet tussen laten, voor de bloedsuikerspiegel. Ik zou wel wakker maken. Voor zo'n klein babietje is 6 uur ertussen nog erg lang. Als hij dat 's nachts bij elkaar knort dan is het wel ok, als hij overdag genoeg voedingen krijgt en als je weet dat hij zich melden zal (en dat hij voor jou goed te horen is).

edit: schrap dat doorgestreepte maar trouwens. Ik zat nog even na te denken. Dat ik dat zei komt vooral door het weer. Al valt het vandaag redelijk mee, het is wel warm de laatste tijd en dan is vaker aanleggen geen overbodige luxe. Dat bedoel ik eigenlijk. Normaal is het: als je kind als het wakker is alert is en tevreden, als je weet dat hij zich melden zal en goede plasluiers heeft, dan kan je hem gewoon op verzoek voeden.

[ Bericht 5% gewijzigd door nebelung op 11-07-2006 10:54:54 ]
Variety is the spice of life
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:56:15 #69
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39716538
Ben ik helemaal met je eens, Nebelung
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:49:12 #70
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39719766
Hier ook vanaf thuiskomst op verzoek gevoed. In het zh kwamen ze nog wel 's nachts voor de voeding bij je aan bed, maar thuis regelde Cas dat gewoon zelf.

Dat van een ritme erin krijgen doet volgens mij elke kraamhulp. Op verzoek voeden is toch nog een beetje een grijs gebied voor hen, net als op het CB.
Wat Nebelung ookal zei, dat ritme regelt de baby zelf (en idd is het de week erop weer compleet anders ). Daar kun je gefrustreerd van raken (ben zelf ook redelijk controlefreak), maar beter is er gewoon op mee te varen. Ookal voel je je soms niet anders dan een veredelde melkkoe.
pi_39719968
Sarah slaapt gelukkig al meer dan een week 's nachts door. Ik hoop dat dat zo blijft
Overdag is ze best vaak wakker en drinkt ze zo om de 2 a 3 uur.

Ik ga straks even naar het consultatiebureau (spreekuur). Wil graag weten hoeveel Sarah is aangekomen en heb wat vragen over de voeding. Ik wil namelijk niet dat ik Sarah teveel geef. Ze heeft net een flesje met 90ml borstvoeding op, begon ze te huilen, sabbelen op haar handjes, smakgeluiden te maken enz, dus ik denk, maar nog maar een flesje klaar met kunstvoeding, dronk ze die 60ml ook helemaal op, en toen was het goed. Nu ligt ze lekker te slapen. Wil gewoon weten of dit niet teveel is...
Heb ook besloten om te stoppen met de borst te geven (misschien dat ik haar soms nog weleens aanleg als ik er behoefte aan heb hihi, als dat lukt dan) en wil gaan kolven. Maar dat wil ik ook iets gaan afbouwen. Om de 3 uur kolven wil ik niet, dus ga nu zo om de 6 uur kolven. Vaak beginnen mijn borsten dan te lekken
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:04:29 #72
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39720202
CM, ik snap het even niet; je wil stoppen met de borst geven en alleen maar gaan kolven?
Ze drinken nl. veel meer als ze uit de borst drinken, dan jij uit een kolfsessie haalt.
Zo blijf je toch bezig met bv en fv? Waarom wil je dat zo? Je zal ws wel een goede reden hebben, maar het klinkt wel raar. Zoals ik het nu lees, wil je het precies 'andersom' als je snapt wat ik bedoel.
pi_39720382
aan de borst drinkt ze haast niks, de eerste 5 minuten drinkt ze goed en daarna sabbelt ze en valt ze in slaap. Ik krijg haar dan met geen mogelijkheid meer wakker. Dan leg ik haar we, kwartier later huilt ze weer en wil ze weer drinken. Leg ik haar weer aan, weer paar minuten drinkt ze en valt weer in slaap. Dat wordt mij gewoon wat te veel, vooral 's nachts, dan word ik boos op mezelf en op sarah dat ze niet goed drinkt.
Met de borstvoeding wil ik wat gaan minderen, en misschien wel helemaal stoppen. Maar dat wil ik even bespreken op het cons.bureau.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:56:48 #74
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39721801
CM , even een opmerking in het wilde weg, het lijkt mij dat dat rare drinken van Sarah komt door de flesjes kv dieze krijgt. Daardoor is ze gewent aan een constante stroom. Als ze bij jou aan de borst drinkt moet ze eerst hard haar best doen, danstroomt het snel(tsr) en dan moet ze weer wat harder zuigen.
Jammer dat je de bv wilt opgeven. Ik zou even bellen met iemand van bv-organisaties, nummers staan bovenaan [url=http://www.borstvoedingsforum.nl/index.php]deze/url] pagina. Zij kunnen je buiten advies over bv ook advies geven over hoe je het beste kunt overstappen. ZIj zijn ook deskundiger dan het cb!!!!!!
pi_39722210
Hier wordt t miniminimannetje 's avonds erg onrustig..
En lijkt dan heel erg hongerig. Maar na een paar slokjes valt ie dan weer in slaap.Om na en minuut of 10 weer erg " hongerig" wakker te worden.
Ik begin me soms af te vragen of ik later op de dag nog wel genoeg melk heb.... Net of er 's morgens een standaard voorraadje melk wordt aangemaakt wat naarmate de dag vordert gewoon opgeslurpt wordt en dan 's avonds helaas pindakaas...Borst leeg....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_39722259
Ik denk dat geduld nu even het beste is en naast de flesje vaak genoeg aanleggen. Ik ben bij Merlijn gestopt met live voeden vanaf dag 4 en vanaf dag 9 kreeg hij de fles. Toen hij 4 weken was ben ik op gaan bouwen door hem aan te leggen. Tussendoor heb ik alles afgekolfd gegeven. (ik had ook een andere reden om te stoppen, Merlijn snapte het niet en ik was te bang om hem aan te leggen). Ik zou bijna zeggen ga tussentijds lekker met haar op bed liggen of in bad ofzo en laat haar goed kennismaken met de borst. Misschien dat het binnenkort wel beter gaat. En ja natuurlijk doen wat Jelief zegt. Heb ik wel wat steun aangehad.
pi_39722319
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:08 schreef vamperotica het volgende:
En lijkt dan heel erg hongerig. Maar na een paar slokjes valt ie dan weer in slaap.Om na en minuut of 10 weer erg " hongerig" wakker te worden.
Ik begin me soms af te vragen of ik later op de dag nog wel genoeg melk heb.... Net of er 's morgens een standaard voorraadje melk wordt aangemaakt wat naarmate de dag vordert gewoon opgeslurpt wordt en dan 's avonds helaas pindakaas...Borst leeg....
Aan het clusteren, lekker bij mamma sabbelen. Ik denk dat het meer mamma honger is dan echte honger. Ik voelde mij in het begin ook zo leeg......
pi_39722358
vamperotica, het schijnt dat je 's avonds inderdaad minder makkelijk voeding aanmaakt dan 's ochtends, onder andere omdat je overdag minder rust hebt dan 's nachts. Maar het vele dirnken kan ook clusteren zijn, dat doen veel babies 's avonds. Zie http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?start=0&t=15368&topic_view=flat voor een uitleg hiervan.
pi_39722418
CM, jammer dat je wilt stoppen, maar dat is helemaal jouw keus natuurlijk. Waar jullie twee het gelukkigst mee zijn!
Ik ben alleen zo bang dat je jezelf nu geen eerlijke kans geeft omdat deze manier van voeden (deels kolven, deels kunstvoeding, veel uit de fles, etc. ook heel veel kans geeft op een moeilijk drinkend kindje.

Sarah zal misschien wel na die vijf minuten borst moe zijn ómdat ze de constante melkstroom van de fles gewend is.
Ze zal misschien na die fles BV dorst hebben ómdat ze eigenlijk wat meer BV nodig heeft. Wat ze normaal gesproken wel uit jouw borst zou halen.

Als je het echt zelf een kans wil geven zou ik toch met een lactatiekundige gaan praten, een consultatiebureau is hier niet de plek voor. Volledig BV geven is zo veel minder vermoeiend dan wat je nu doet, echt dat moet een enorm verschil maken.

En als je toch wilt stoppen, gen schuldgevoelens krijgen hoor, als jij lekker in je vel zit zit Sarah dat ook!
pi_39722483
CM, geef je Sarah na elke voeding 60 ml flesvoeding na?

Hier hebben we ook gedoe gehad met bijvoeden en het begon eigenlijk pas echt goed te lopen met de borstvoeding toen we het bijvoeden hebben afgebouwd. Daarvoor gaf Finn heel slecht aan dat ie honger had en dronk hij ook heel slecht. Na het afbouwen hadden we wel een paar enorme regeldagen, maar sindsdien gaat het goed.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je het niet meer ziet zitten trouwens, want en borstvoeding en flesjes en kolven is een hoop gedoe en dat vreet energie. Ik werd er helemaal gek van in elk geval.
pi_39722678
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:08 schreef vamperotica het volgende:
Bekend verhaal. Veel vrouwen gaan zich dat afvragen. Helaas ontstaat hier vaak de fabel 'ik heb geen melk genoeg' door.

Even met uitroeptekens enzo : dit is normaal gedrag!!!!! Het heeft niets van doen met je melk.

Babies hebben vaak een periode per dag dat ze heel graag (achter elkaar of kort op elkaar) bij mama willen drinken. Heel vaak is dat 's avonds en heel vaak valt dat ook samen met het zgn. 'moeilijke uurtje' (maar dat hoeft niet perse).

Dat gedrag wordt 'clusteren' genoemd en heeft een tweeledig doel: je baby tankt zich vast vol om een langere periode van slaap door te komen (meestal de nacht dus) en je baby verwerkt wat hij/zij heeft meegemaakt die dag op de veiligste plek die hij/zij kent: namelijk mama's borst. Het is dus heel vaak geen echte honger, maar meer mamahonger.

voor meer te lezen, klik hier

Variety is the spice of life
pi_39722827
Wat leg je dat goed uit, nebelung .
pi_39723833
Poemojn en Nebelung... Heel hartelijk bedankt voor het verwijzen aan het borstvoedingsforum. Heb er een hoop gelezen en ook wat gepost en denk toch dat ik wat wijzer ben geworden.
Ik denk dat Tinka een hoop (te veel) energie steekt in lengtegroei en wakker zijn. Aan dat eerste kan ik niet zoveel doen, dat laatste wel, ik ga haar meer apart leggen om te slapen overdag. Tot nu lag ze alleen smiddags van 12.00 - 14.00 uur in haar bedje en de rest van de dag in de kamer. Als ze slapen ging, legde ik haar van de box in een kinderwagenbak, maar misschien slaapt ze daar toch nog te onrustig door Randy. Duss... vaker naar bed! Daarnaast denk ik dat ze misschien wel eens een lichamelijke afwijking zou kunnen hebben waardoor ze minder drinkt en/of groeit? Ik denk aan een kleine maaginhoud of snelwerkende schildklier ofzo? Misschien moet ik eens navragen op het CB of zoiets het onderzoeken waard is.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:05:28 #84
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39726153
Dames, ik lees net op een babysite dat je met 6 maanden colostrum kunt lekken. Nu ben ik bijna 27 weken en ik heb dat dus al veel langer. Niet dat het echt lekt, het is meer opgedroogd, soort van korstjes in mijn tepels. Op die site staat dagelijks meermalen wassen met wate, maar daar gaat het bij mij niet van weg. Ik peuter die korstjes meestal voorzichtig los.
Iemand advies?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:17:53 #85
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39726447
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:05 schreef Moonah het volgende:
Dames, ik lees net op een babysite dat je met 6 maanden colostrum kunt lekken. Nu ben ik bijna 27 weken en ik heb dat dus al veel langer. Niet dat het echt lekt, het is meer opgedroogd, soort van korstjes in mijn tepels. Op die site staat dagelijks meermalen wassen met wate, maar daar gaat het bij mij niet van weg. Ik peuter die korstjes meestal voorzichtig los.
Iemand advies?
Doe ik precies het zelfde, sinds een week of 8 geloof ik!! Soms is mijn bed ook nat (nouja, een beetje dan). Ik denk dat je er weinig mee hoeft te doen, sommigen zeggen dat je verse colostrum uit kunt smeren over je tepel....

Ik heb het de lactatiekundige gevraagd, zij gaf aan dat je niets hoeft te doen van te voren, ook geen wisselbaden, ruwe handdoeken etc.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:23:17 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39726598
Mijn BV-cursus begint pas als ik in week 32 zit geloof ik...
Maar niets speciaals doen dus volgens jouw lactatiedeskundige. Oké, tnx.
pi_39726696
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:05 schreef Moonah het volgende:
Iemand advies?
Lekker laten zitten en niet meer of minder wassen dan je normaal gesproken doet. Bij mij hielp het spul trouwens geweldig tegen de tepelkloofjes die ik vanaf het begin af aan had.
Ik had het ook al veel eerder dan zes maanden trouwens, een soort kleverig gelig, hardopdrogend goedje. Inmiddels is het veel wateriger, meer zoals BV er uit ziet en lekt het mijn t-shirts en bed nat
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:43:42 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39727128
Nebelung Dank
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:08:43 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39727940
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:26 schreef owlet het volgende:

[..]

Lekker laten zitten en niet meer of minder wassen dan je normaal gesproken doet. Bij mij hielp het spul trouwens geweldig tegen de tepelkloofjes die ik vanaf het begin af aan had.
Niet eruit peuteren dus...
Ik was eigenlijk een beetje 'bang' dat de boel zou gaan verstoppen/ ontsteken als ik het gewoon liet zitten.
Tnx Owlet!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:23:51 #90
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39730397
Nog een keer, ik had ook van die korsterige stukjes. Bij het douchen gingen ze wel weg of het ging er wel af met afdrogen. wat zij zeggen dus.
pi_39730879
CM.....
Ik heb ergens gelezen over een moeder die ongeveer hetzelfde probleem als jij had... (geloof ik)
Haar kindje was in het begin te zwak om goed aan de borst te kunnen en viel dus na een paar slokjes in slaap... Ook bijgevoedt met afgekolfde melk en na een tijdje wilde t kindje steeds minder borst en steeds meer fles.
Volgens een lactatiedeskundige moest t kindje ondertussen sterk genoeg zijn om aan de borst te kunnen maar vond het t natuurlijk makkelijker om aan een flesje te lurken...
Heel langzaam heeft moederlief toen de flesvoeding afgebouwd en geeft nu tot volle tevredenheid volledige borstvoeding.
pi_39730930
Owkee... Mamahonger!!!
Joepie helemaal niet erg... Nog meer knuffelen!!!
pi_39756137
bedankt voor jullie berichten, maar heb toch besloten om te stoppen met borstvoeding te geven. Ik ben sinds vandaag begonnen met kolven en heb net al 100ml gekolft. Het gaat dus goed. Ik wil proberen zoveel mogelijk te kolven en dan te stoppen met de kunstvoeding. Wie weet denk ik over een paar dagen/weken wel anders en wil ik haar weer de borst geven.
In het begin gaven we Sarah kunstvoeding per eierdopje ipv de fles, en zelfs toen dronk ze soms nog 40ml kunstvoeding na.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geduld er niet voor heb om zo lang en zo vaak met Sarah aan de borst te zitten. Toen ze net was geboren vond ik het heerlijk, maar na een week werd het mij te veel. Ik wilde ook weleens weg, en ik zie mij absoluut niet voeden in bijv. een restaurant, of bij familie of vrienden. Ik voel mij nu heel gelukkig als ik Sarah de fles geef en ik merk dat zij er ook rustiger door word omdat ik mij nu gelukkiger en rustiger voel. Want aan de borst zat ze soms heel wild te doen en wilde niet goed drinken, en ik denk dat dat kwam doordat ik me niet happy voelde.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39757330
CrazyMoon, als ik het goed begrijp ga je dus niet stoppen met het geven van moedermelk, maar alleen met het live voeden? Anders snap ik het kolven niet helemaal

En het belangrijkste is inderdaad dat jullie allebei gelukkig zijn, niemand heeft er iets aan als jullie je niet goed voelen met z'n tweetjes
pi_39758118
crazymoon, succes ermee. lijkt me wel zwaar om alles te kolven. jammer dat het 'gewoon voeden' zo moeizaam loopt tot nu toe. zeker belangrijk dat jij je er happy bij voelt, dus als dit beter werkt dan maar zo. verwacht je dat het gaat teruglopen nu?
pi_39759210
ja, ik wil stoppen met het live voeden. (had het een beetje onduidelijk getypt)
ik ben wel bang dat het gaat teruglopen, maar dat zie ik dan wel. ik gebruik nu de neusspray met het kolven, zonder die spray komt er haast niks en met die spray gaat het hardstikke goed.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39759614
Volgensmij zijn er best veel moeders die fulltime kolven (ik lees het in elke geval regelmatig op het borstvoedingsforum) en gaat dat meestal prima.
En 100 ml voor een eerste poging met kolven klinkt super!
pi_39759733
zeker! ben ook erg blij dat het zo goed gaat met het kolven.
en voel me ook super
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 12 juli 2006 @ 17:39:19 #99
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39760189
CrazyMoon, ik heb een aantal weken fulltime gekolfd, en daarna wilde Emma gewoon weer aan de borst drinken! Dus je hebt er altijd nog kans op dat het 'live' voeden weer gaat lukken als je dat besluit toch weer te gaan proberen.

Het fulltime kolven kan best vermoeiend zijn, maar nu in de eerste tijd zeker heb je er nog aardig wat tijd voor en dan is het goed te doen als je een goede opbrengst hebt! Ik had teveel melk voor Emma en had daardoor een aardige voorraad in de vriezer opgebouwd (helaas lustte ze die melk niet bleek later...).
Succes!!!
pi_39769861
Succes Crazymoon. Fijn dat je je goed voelt over je beslissing.
Ik weet niet of je de borstvoedingshulpset kent maar misschien vind je die prettig om af en toe (of zo vaak mogelijk) te gebruiken zodat Sarah de borstdrinktechniek niet verleert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')