Daar heb je gelijk in. Ik heb een soortgelijke ervaring. Prima sfeer, ook met de fulltimers onderling hoor. Er is veel geklaag, maar ik denk dat dat ook deels voortkomt uit miscommunicatie, grove miscommunicatie.quote:Op maandag 11 september 2006 21:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar voor een zaterdagkracht neemt het postgebeuren natuurlijk een wat minder centrale plaats in z'n leven in dan een fulltimer. Een fulltimer die iedere dag het krappe schema niet haalt (vooral degenen die veel wijken moeten voorbereiden) wordt na een aantal weken 45+ uur werken chagerijnig, een zaterdagkracht die uitloopt op z'n tijd zal het (mits de uitloop wordt vergoed) niet zo erg vinden.
Ja, en daar wringt de schoen... We krijgen hier geen cent extra als we later zijn.quote:Op maandag 11 september 2006 21:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar voor een zaterdagkracht neemt het postgebeuren natuurlijk een wat minder centrale plaats in z'n leven in dan een fulltimer. Een fulltimer die iedere dag het krappe schema niet haalt (vooral degenen die veel wijken moeten voorbereiden) wordt na een aantal weken 45+ uur werken chagerijnig, een zaterdagkracht die uitloopt op z'n tijd zal het (mits de uitloop wordt vergoed) niet zo erg vinden.
Misschien toch eens contact opnemen met de OR? Uitloop MOET namelijk worden vergoed. Als ik tot 16.00 uur wordt betaald en ik ben dan nog niet klaar, maar de betaling wordt wel stopgezet, dan stop ik met werken. Het is toch geen vrijwilligerswerk, wat je onbetaald doet?quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:58 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Ja, en daar wringt de schoen... We krijgen hier geen cent extra als we later zijn.
Er wordt vanuit gegaan dat een uitloop door jezelf wordt veroorzaakt. ze hebben immers in al hun goedheid alle wijken geklokt (bij postrunners die die wijk al eeuwen lopen)....en loop je meer dan heb je pech...quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien toch eens contact opnemen met de OR? Uitloop MOET namelijk worden vergoed. Als ik tot 16.00 uur wordt betaald en ik ben dan nog niet klaar, maar de betaling wordt wel stopgezet, dan stop ik met werken. Het is toch geen vrijwilligerswerk, wat je onbetaald doet?
Wat werken jullie allemaal op correcte vestigingen, ik zal het weer eens ter sprake brengen maar heb bijna ook een lucratieve bezigheid voor doordeweek...quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:04 schreef Carport het volgende:
Dat is grootste onzin.
Het is niet jouw schuld als er meer post is waardoor het werkt uitloopt.
Het is niet jouw schuld als je wijk nog niet klaar staat op jouw begintijd.
Het is niet jouw schuld als je nabrengzakjes niet op tijd worden gebracht.
Het is niet jouw schuld als je een lekke band krijgt.
Het is niet jouw schuld als de temperatuur zo hoog is, dat normaal werken niet mogelijk is.
Het is niet jouw schuld...
Nee, zoals Kramerica al zegt MOET je je uitloop vergoed krijgen, dat is een aantal maanden terug zelfs nog officieel besproken. Het is in een van de OR-mailings uitgebreid aan de orde geweest. Je hebt het volste recht op uitbetaling
Als het management bij jou het niet met je eens is, zou ik, als ik jou was, morgen even bellen naar je Area-kantoor of naar een OR.
Wat kunnen die er aan doen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien toch eens contact opnemen met de OR? Uitloop MOET namelijk worden vergoed. Als ik tot 16.00 uur wordt betaald en ik ben dan nog niet klaar, maar de betaling wordt wel stopgezet, dan stop ik met werken. Het is toch geen vrijwilligerswerk, wat je onbetaald doet?
In de brief staat dat onbruikbare kleding (beschadigde kleding, dus) niet hoeft worden ingeleverd, maar dat er wel het logo uit geknipt moet worden als het wordt weggegooid.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:35 schreef sempron2400 het volgende:
Nee, die moet je ook inleveren, en dan moet je het logo er zelfs nog uitknippen !
Wat ook weer extra vrije tijd kost.
En ik gooi het niet weg, dus dan hoeft het logo er ook niet uit.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
In de brief staat dat onbruikbare kleding (beschadigde kleding, dus) niet hoeft worden ingeleverd, maar dat er wel het logo uit geknipt moet worden als het wordt weggegooid.
Het is inprincipe voor doordeweeks.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:54 schreef Carport het volgende:
Hangt er een beetje vanaf hoe je die functie binnenkomt
Als je al een (zaterdag)contract hebt bij de TPG zal je waarschijnlijk dat uurloon krijgen.
quote:Vroeger kregen chauffeurs betaald in schaal 3, maar dat is nu teruggezet naar schaal 2 (uit m'n hoofd).
Er zit een piepklein gaatje in een manchet, maar daar gaat het niet om, een gat is een gat.quote:Op donderdag 14 september 2006 18:51 schreef MadGuy het volgende:
Ik hb mijn afgeragde kledij altijd weggemikt.
Misschien worden de plaatselijke posterijen ermee bevoorraad. Sturen ze de oude fietstassen er ook heen?quote:Op donderdag 14 september 2006 23:18 schreef Dormael het volgende:
TPG-dorpen (is dat wel of niet met verbindingstreepje volgens groene/witte boekje?) in Angola, Malawi, Zambia, Zimbabwe en Mozambique! (ik wil foto's!)
De onderkleding is onderweg, vallen daar ook lange wolle onderbroeken voor de heren onder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |