abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:42:16 #226
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41655162
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:52 schreef Paran0id het volgende:

[..]

wat bij mij op het rooster staat klopt nooit, vandaag stond ik bijvoorbeeld ingeplant om 10.00 tot 12.35. Ik heb gewerkt van 7.30 tot 14.00

Ik moet altijd mijn uren opschrijven als ik klaar ben.
Dat doen wij alleen met Kerst (ben collega van "Dormaël")...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_41676394
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:10 schreef Paran0id het volgende:
Ik heb ook een nieuwe auto voor mijn wijk

Weet iemand btw hoe het zit met inhoudingen van pauzes? Ik hoorde vandaag iemand vertellen dat er standaard 3 kwartier pauze wordt ingehouden. Terwijl als ik van half 8 tot half 2 werk, maar 1 kwartiertje pak
Dat zou best kunnen dat ze dat doen, bijv. als je een dienst hebt die langer staat dan 5,5 uur. Bij ons kloppen de contracturen ook vaak niet met de diensten. Veel mensen hebben geen vaste wijk meer, en er zijn bijv. zaterdagkrachten die maar een 3 uurs contract hebben. Terwijl we geen diensten hebben die maar 3 uur duren.

Wij moeten ook altijd de gewerkte uren opschrijven, en het is mij ook al eens overkomen dat er 45 min. pauze werd afgehaald, terwijl ik die niet had genomen. Nu zijn daar 2 oplossingen voor: Of je schrijft je eindtijd 45 min. later, of je zet op het schema waar je de gewerkte uren invult met nadruk GEEN MP! (MP=MiddagPauze)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 10 september 2006 @ 16:31:50 #228
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41678383
Ik wil een schema waar we de gewerkte uren kunnen invullen. Ze nauwkeurig bijhouden in mijn agenda is leuk voor mijn eigen administratie, maar sorteert natuurlijk weinig effect...
pi_41678902
Ik vul altijd de tijd van mijn pauze in als deze korter of langer is uitgevallen dan de gebruikelijke drie kwartier. Dus 'geen pauze!' of '15 minuten pauze' of iets dergelijks. Nooit problemen mee gehad.
pi_41680051
Bij ons liggen er formulieren waarop je de gewerkte uren, genuttigde pauzes, redenen van uitloop etc, kan invullen Op maandag worden alle uren vervolgens in het systeem verwerkt, werkt prima.
  zondag 10 september 2006 @ 17:59:49 #231
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_41681122
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen dat ze dat doen, bijv. als je een dienst hebt die langer staat dan 5,5 uur. Bij ons kloppen de contracturen ook vaak niet met de diensten. Veel mensen hebben geen vaste wijk meer, en er zijn bijv. zaterdagkrachten die maar een 3 uurs contract hebben. Terwijl we geen diensten hebben die maar 3 uur duren.

Wij moeten ook altijd de gewerkte uren opschrijven, en het is mij ook al eens overkomen dat er 45 min. pauze werd afgehaald, terwijl ik die niet had genomen. Nu zijn daar 2 oplossingen voor: Of je schrijft je eindtijd 45 min. later, of je zet op het schema waar je de gewerkte uren invult met nadruk GEEN MP! (MP=MiddagPauze)
Of je neemt daadwerkelijk die 45 mins pauze, oplossing 3

Maar ik ga dit in iedergeval even navragen. Overigens zou een kloksysteem (met een pasje oid) makkelijker zijn voor je uren. Onbegrijpelijk dat er zoiets niet is..
pi_41685998
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:59 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Of je neemt daadwerkelijk die 45 mins pauze, oplossing 3

Maar ik ga dit in iedergeval even navragen. Overigens zou een kloksysteem (met een pasje oid) makkelijker zijn voor je uren. Onbegrijpelijk dat er zoiets niet is..
Dat gaat snel tegen je werken.
Nu is het redelijk vrij en het wordt natuurlijk gewoon van je verwacht dat je pauze neemt (met het oog op werkdruk/stress)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 10 september 2006 @ 23:47:16 #233
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_41693850
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat gaat snel tegen je werken.
Nu is het redelijk vrij en het wordt natuurlijk gewoon van je verwacht dat je pauze neemt (met het oog op werkdruk/stress)
Pauze nemen is niet echt gezellig in je eentje.

3 kwartier stilstaan
pi_41694779
stem dan (indien mogelijk) je pauze af op die van je collega's (en vraag ze ook of ze jou een seintje willen geven als er pauze is)... Als mensen op verschillende tijden vertrekken, probeer dan om een vast tijdstip te nemen om gezamelijk koffie te drinken (dus ook gezamelijk het werk een kwartiertje stil leggen). In het compartiment waar ik werk, gaat men doorgaans gezamelijk de straat op en wordt er voor vertrek koffie gedronken.

Ik drink zaterdagochtend gezamelijk koffie met de collega's en 's middags met de mensen die dan nog aanwezig zijn (ik heb vier wijken voorbereiden en één wegbrengen, dus ik ga doorgaans als een van de laatste mensen de wijk in)... soms drink ik koffie met de collega's uit het compartiment naast ons en soms blader ik in m'n uppie wat in de leesmap, maar ik neem wel pauze! Ik heb die rust gewoon nodig, zodat ik tijdens het werk een hoog tempo aan kan houden.
In grote wijken ook, trouwens... Eventjes vijf minuutjes pauze tussendoor geeft echt een wereld van verschil.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 11 september 2006 @ 09:29:51 #235
157991 Dormael
Going Postal
pi_41698704
Hmmm ik ga eens navragen waarom er bij ons geen systeem is dat je kunt invullen hoelang je daadwerkelijk gewerkt hebt.

Iet anders: hoe is bij jullie de relatie tussen zaterdagwerkers en vaste krachten. Gelijk vanaf het begin (eerst werkdag) begonnen de vaste krachten een heel verhaal over dat de zaterdag niet meer is wat het geweest is (meer zaterdagwerkers, die ook nog eens alleen maar hun wijk komen voorbereiden en er weer vandoorgaan). Tot op de dag van vandaag. Ik snap best dat er dingen veranderd zijn en dat dat jammer is maar waarom moet dat elke zaterdag herhaald worden. Trouwens, ik werk de laatste tijd ook doordeweek maar daar is valt het onderwerp ook wel eens.
Afgezien daarvan heb ik grappige collega's hoor!
pi_41699694
Bij ons is de relatie uitermate goed. Al moet ik wel zeggen dat er een verschil is tussen mensen die er al langer werken - zoals ik - en mensen die er korter werken en vaak inderdaad alleen maar even hun wijk op komen halen.
pi_41699727
nogal wiedes... mensen hebben (zeker op zaterdag) geen tijd meer om op het kantoor rond te blijven lummelen.

Er zijn op zaterdag altijd veel grote stukken en daar gaat al je tijd inzitten (de kleine stukken hoef je niet te sorteren)...

Vorige zaterdag had ik 7 blauwe bakken met post die moest worden ingegooid... Ben ik dik twintig minuten mee bezig geweest, terwijl er nog geen uur voor de voorbereiding staat! Ik kan dan ook niet wachten tot ze met het nieuwe prognosesysteem komen. Het nieuwe systeem houdt er rekening mee welk soort post er is en stemt hier de prognose op af (omdat grote stukken nou eenmaal veel meer tijd vergen dan het kleine spul). Voor zaterdagwerkers kan dit niet anders betekenen dan dat je òf een boel tijd òf een boel hulp krijgt.
pi_41700071
quote:
Op maandag 11 september 2006 09:29 schreef Dormael het volgende:
Hmmm ik ga eens navragen waarom er bij ons geen systeem is dat je kunt invullen hoelang je daadwerkelijk gewerkt hebt.

Iet anders: hoe is bij jullie de relatie tussen zaterdagwerkers en vaste krachten. Gelijk vanaf het begin (eerst werkdag) begonnen de vaste krachten een heel verhaal over dat de zaterdag niet meer is wat het geweest is (meer zaterdagwerkers, die ook nog eens alleen maar hun wijk komen voorbereiden en er weer vandoorgaan). Tot op de dag van vandaag. Ik snap best dat er dingen veranderd zijn en dat dat jammer is maar waarom moet dat elke zaterdag herhaald worden. Trouwens, ik werk de laatste tijd ook doordeweek maar daar is valt het onderwerp ook wel eens.
Afgezien daarvan heb ik grappige collega's hoor!
De reden waarom de zaterdag niet meer is wat ie was, is die achterlijke huisnummersortering.. Daarvoor begon iedereen op dezelfde tijd, je praatte meer, je hielp elkaar sneller, de sfeer was beter..
Sinds die machine is het veel meer ieder voor zich, je moest de post zetten terwijl de volgende in je nek stond te hijgen, je werkte langer voor hetzelfde geld, en ze willen al die dure mensen met een vast contract eruit werken...
Toch spreek ik nog steeds wel bepaalde collega's van de post, ook al werk ik er al tijden niet meer...
ik zat op de Diamantlaan, heb veel in Selwerd gelopen, dus ik ken de sfeer een beetje op jouw vestiging..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 11 september 2006 @ 12:30:24 #239
157991 Dormael
Going Postal
pi_41702866
Jammer, heel jammer, de goede ouwe tijd, had ik wel willen meemaken.

Om er even een positieve draai aan te geven: wat is een positieve verandering, afgezien van ons retegave kledingpakket! Ik ben superblij met het regenpak trouwens!

maandag 11 september 2006 @ 12:33:40 #240
157991 Dormael
Going Postal
pi_41702959
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:45 schreef teigan het volgende:

[..]

De reden waarom de zaterdag niet meer is wat ie was, is die achterlijke huisnummersortering.. Daarvoor begon iedereen op dezelfde tijd, je praatte meer, je hielp elkaar sneller, de sfeer was beter..
Sinds die machine is het veel meer ieder voor zich, je moest de post zetten terwijl de volgende in je nek stond te hijgen, je werkte langer voor hetzelfde geld, en ze willen al die dure mensen met een vast contract eruit werken...
Toch spreek ik nog steeds wel bepaalde collega's van de post, ook al werk ik er al tijden niet meer...
ik zat op de Diamantlaan, heb veel in Selwerd gelopen, dus ik ken de sfeer een beetje op jouw vestiging..
hoe weet je dat ik daar werk btw?
  maandag 11 september 2006 @ 12:50:55 #241
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41703345
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:30 schreef Dormael het volgende:
Jammer, heel jammer, de goede ouwe tijd, had ik wel willen meemaken.

Om er even een positieve draai aan te geven: wat is een positieve verandering, afgezien van ons retegave kledingpakket! Ik ben superblij met het regenpak trouwens!
Ik neem aan dat je bedoelt dat het nieuwe pakket retegaaf is?

Trouwens, wanneer moet je dat pakket krijgen? Ik heb nu nog steeds niks.
pi_41704284
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:50 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt dat het nieuwe pakket retegaaf is?

Trouwens, wanneer moet je dat pakket krijgen? Ik heb nu nog steeds niks.
Dat had je allang moeten krijgen. Wellicht staat de doos met jouw naam nog op kantoor, maar anders zou ik er toch wel even achteraan bellen. (ik geloof dat je alles voor 15 september geregeld moet hebben)
  maandag 11 september 2006 @ 13:43:18 #243
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41704693
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat had je allang moeten krijgen. Wellicht staat de doos met jouw naam nog op kantoor, maar anders zou ik er toch wel even achteraan bellen. (ik geloof dat je alles voor 15 september geregeld moet hebben)
Ik heb niks vernomen van een deadline, dus ik vraag het zaterdag wel even. Ik heb de hele vestiging al doorzocht, maar geen doos met mijn naam erop gevonden...

Jedenfalls, het niet is niet mijn probleem, maar dat van mijn baas.
pi_41704901
Hoe zit dat met die kleding? Ik werk dan alleen op zaterdag als postbode (ben je postbode als je ook post sorteert en aangetekent mag brengen? anders ben ik bezorger) anyway, ik heb dus nog geen kleding, toen ik er aan werd genomen hadden ze alleen XL en dat past me niet. Maar ze hebben het er niet meer over gehad, nou vind ik het opzich best om met me zondagse kloffie over straat te lopen, maar ik vind zo'n tpg shirtje ook wel leuk Bedoel, Pino zonder pak is ook maar een man die weleens in het pak van pino zit..
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  maandag 11 september 2006 @ 14:01:07 #245
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_41705181
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:50 schreef Lanvin het volgende:
Hoe zit dat met die kleding? Ik werk dan alleen op zaterdag als postbode (ben je postbode als je ook post sorteert en aangetekent mag brengen? anders ben ik bezorger) anyway, ik heb dus nog geen kleding, toen ik er aan werd genomen hadden ze alleen XL en dat past me niet. Maar ze hebben het er niet meer over gehad, nou vind ik het opzich best om met me zondagse kloffie over straat te lopen, maar ik vind zo'n tpg shirtje ook wel leuk Bedoel, Pino zonder pak is ook maar een man die weleens in het pak van pino zit..
Je moet dan een formuliertje aanvragen op je vestiging. Dat moest ik in iedergeval wel. Op dat formuliertje moet je al je maten opgeven, en weer inleveren. Ik heb 'm 2 weken terug ingeleverd, benieuwd wanneer ik mijn spullen binnenkrijg
pi_41705586
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:43 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Precies, waarom zou jij achter iets aan moeten gaan waar je niet eens om gevraagd hebt? Nee, als ik mijn nieuwe kleding nog niet heb op de dag dat ik de oude kleding niet meer mag dragen, kan niemand mij wat maken
pi_41705625
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:33 schreef Dormael het volgende:

[..]

hoe weet je dat ik daar werk btw?
Door Hooghoudt:
quote:
Dat doen wij alleen met Kerst (ben collega van "Dormaël")...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 11 september 2006 @ 15:04:41 #248
157991 Dormael
Going Postal
pi_41707195
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:16 schreef teigan het volgende:

[..]

Door Hooghoudt:
[..]
ach op die manier, ik snap het! Trouwens ben jij dan van de generatie met zwarte schoudertassen?
pi_41708967
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:43 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ik heb niks vernomen van een deadline, dus ik vraag het zaterdag wel even. Ik heb de hele vestiging al doorzocht, maar geen doos met mijn naam erop gevonden...

Ik dacht dat 15 september de deadline was om wijzigingen te maken als het ontvangen pakket incompleet en/of in de verkeerde maat is... weet ik trouwens niet zeker, want mijn pakket was gewoon goed.

Maar ga er wel achteraan, want het is een mooi en compleet pakket, wat zeker beter geschikt zal zijn dan je eigen kleding (al was het alleen maar vanwege de jas en het regenpak)
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:50 schreef Lanvin het volgende:
Als je zelf post sorteert en aangetekende brieven tegenkomt, ben je zaterdagpostbode, idd.. In verband met de nieuwe kleding in oktober, zullen ze je tot die tijd wel in je eigen kleding laten lopen, maar je moet wel iets herkenbaars hebben (een jas, ofzo) en tzt ook een identificatiebewijs van de TPG/TNT... Dat laatste is nodig als je nog niet bij alle collega's bekend bent, zodat je kan laten zien dat je 'bevoegd' bent om op het postkantoor te zijn (Hier in Assen zijn een paar weken geleden twee meisjes van de bovenverdieping (management) gehaald, die van plan waren om het één en ander te slopen, waarna de nieuwe zaterdagwerkers gelijk gewaarschuwd werden dat ze herkenbaar moesten zijn als medewerkers).
pi_41720165
Is zaterdag niet meer wat het geweest is? Ik ben inmiddels al zo'n 9 jaar zaterdagkracht (hoe het zo heeft kunnen lopen is een verhaal wat ik jullie zal besparen), en ik vind het wel meevallen. Als je praat over de sfeer op zaterdag, dus de zaterdagkrachten onderling, dan is die best goed, zeker niet minder dan vroeger. Wat wel veranderd is, is de tijdsdruk. Vroeger begonnen de zaterdagkrachten om 6 uur (voor VOS of postbussen), of om 7 uur, en dan nog een paar die geen ochtendwijk hadden, maar bijv. 2 middagwijken, om 10.00 uur. Nu is er veel meer variatie in de aanvangstijdstippen, sommigen komen 6.15, anderen 6.30, dan komen er om 7.30 nog wat mensen binnen, om 8.00 uur, om 8.30, om 9, uur, en de laatste komt rond 12'en. Dat heeft als nadeel dat als de VOS is afgelopen je met een paar man vakken aan het trekken bent, ook voor degenen die nog niet binnen zijn. Vroeger waren dat slechts die 4 man die om 10.00 uur kwamen, nu zijn dat er veel meer. Op zaterdag hoort de VOS om 7.30 afgelopen te zijn, dat loopt vaak al uit door het vele plaatwerk, en dan ben je ook nog eens 15 minuten aan het vakken trekken voor jezelf en vele anderen. Dus de VOS loopt sowieso al 20 minuten uit. Dan het voorbereiden van je wijk. Sinds de komst van de HSM zijn de voorbereidingstijden gehalveerd, wat betekent dat de meeste mensen nog maar een uur ofzo hebben om die wijk in elkaar te draaien. Ik heb een wijk waar vrij veel post invalt (afgelopen zaterdag 9 blauwe bakken), en vroeger stond er 3 uur tijd voor de voorbereiding, nu nog 1,5 uur. Gelukkig hebben we hier nog een paar wijken met eem idioot lange looptijd (2,5 uur terwijl je sommigen in 1,5 tot 1 uur 45 min kan lopen), dus dan kan je op straat de tijd goedmaken.

Maar de HSM heeft vooral doordeweeks de sfeer verziekt, net als de andere reorganisaties. Er wordt doordeweeks veel geklaagd en gekankerd op de werkvloer. Jammer, hoewel het geklaag terecht is, want het verpest wel de sfeer. En zo'n fulltimer kan wel z'n klaagzang bij mij kwijt, maar aangezien ik het probleem ook niet kan oplossen kan zo iemand beter z'n mond houden of bij de leiding klagen.

Maar voor een zaterdagkracht neemt het postgebeuren natuurlijk een wat minder centrale plaats in z'n leven in dan een fulltimer. Een fulltimer die iedere dag het krappe schema niet haalt (vooral degenen die veel wijken moeten voorbereiden) wordt na een aantal weken 45+ uur werken chagerijnig, een zaterdagkracht die uitloopt op z'n tijd zal het (mits de uitloop wordt vergoed) niet zo erg vinden.

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')