Het zal wel zijn; ''het ontrekken van je ware gevoelens/liefde die in jezelf is/bestaat waarvoor je wijkt/bezwijkt voor de negatieve energie = haat in het dagelijkse leven voor jouzelf en/of anderen door anderen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:01 schreef Fruithapje het volgende:
op zich ben ik het niet helemaal oneens met deze theorie, want dat is het tenslotte. Hier valt niets te bewijzen, maar ook niets te ontkrachten, maar dit terzijde.. Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen quantum mechanics, een beetje lekker gemaakt door de film "what the "BLEEB" do we know". Onze realiteit is volgens de QM niet de realiteit wat we altijd hebben gedacht dat het was. Wanneer we maar diep genoeg een kijkje nemen door onze microscopen en de resusltaten van de deeltjesversneller in Bern blijkt dat alle "materie" uiteindelijk is opgebouwd uit "waves" die er tegelijkertijd wel en niet zijn, of deeltjes die zich in meerdere plaatsen tegelijkertijd bevinden in de zg superpositie. De waarnemer is hier van grote invloed want hij of zij bepaald op basis van ideeen, gevoelens (emoties) en (genetische) achtergrond plus locatie welke positie ten opzichte van de superpositie wordt bepaald. en dit gaat elke nanoseconde in giga-aantallen ineens, continue en in weer elk nieuw nu-moment.. Dusss: dat idee vd Matrix is niet zo raar, maar wel dat idee dat we worden gemanipuleerd, want dat is alleen maar zo wanneer je dat als je eigen werkeljkheid schept.. Het klinkt ook een beetje paranoia want dat betekent dat ik niet meer mijn buurman kan groeten, de timmerman kan laten komen of zelfs een kat op straat mag aaien zonder dat ik het idee krijg: daar heb je ze weer, ze willen mn energie..
Haat is imho altijd haat, of je nou iets 'slechts' haat of iets 'goeds' (en wat is goed en wat is slecht?hoe stel je dat vast? is er wel een door ons vast te stellen absoluut goed of kwaad?) haat is dus altijd negatief.quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:05 schreef Tatutatu het volgende:
Je kan het slechte haten en het goede liefhebben en de dingen die je haat is opzichzelf is niet altijd slecht en of negatieve energie?. Gewoon een haat tegen de negatieve energie om die te bevechten en de wegen van het goede (positieve energie) weer recht te maken is nog altijd positieve energie zijn ookal is het haat jegens deze negatieve energie? Of is goede energie altijd goed en kent het nooit geen haat? Dit is nog altijd een stukje waar ik mee zit...... En is goed dus altijd goed/positieve energie? Of mag deze positieve energie ook haat gevoelens hebben tegen het kwade/negatieve energie? Altijd een stukje wat lastig is... voor mij.
Tot hoeverre is een mens zich bewust van wat nu goed is en is haten mogelijk als je gewoon enkel het goede volgt?
euhz? Je bent de TSquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:31 schreef MostValuablePrincess het volgende:
tvp
Weet je zeker dat je de juiste pil hebt genomen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Dromenvanger het volgende:
(...)
Ik weet zeker dat ik me vandaag goed voelquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef spliffy het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je de juiste pil hebt genomen?
Jawel... al meerdere keren gesteld zoals je weet. Ik krijg alleen geen antwoord van je, tenzij je het volgende als antwoord hebt bedoeld:quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:37 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Dan nog.
Nog concrete vragen?
Paar leuke reacties trouwens.
Voor het geval je op mijn toelichting zit te wachten: met complexiteit bedoel ik alle entiteiten en dwarsverbanden daartussen die je nodig hebt om een doel te bereiken. Jouw 'energie-zuig' theorie rammelt aan alle kanten en geeft een bijzonder wazige omschrijving van een mogelijk complot tegen de mensheid. Het doel is om de mensheid als energiebron te gebruiken en om dat enigzins in de hand te houden, worden de mensen kunstmatig gevoed met illusies die zij als realiteit accepteren (kijk gewoon ff lekker The Matrix en iedereen weet waar je je idee vandaan haalt).quote:@Circle wat bedoel je met simpeler, complexiteit is maar subjectief. Als je het hebt over emotie e.d. dan is het antwoord simpelweg energie. Emotie-Energie. Natuurlijk zit het allemaal wat moeilijker in elkaar, maar die uitleg kom tzt.
Interessant.... heb jouw OP gelezen (meerdere keren zelfs, maar om nou te zeggen dat het steekhoudender is dan DV's bijdragen ???? Ik dacht dat TRU juist de gemeenplaats was waar onbevangen en onbevooroordeeld gedachten uitgewisseld konden worden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:27 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Wederom vraag ik me af of je de OP wel hebt gelezen. Zo niet, dan hoop ik dat je bereid bent je berichten leeg te editen, want het raakt kant noch wal.![]()
Vrijheid blijheidquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Kerel. Je zou het topic links laten liggen. Enfin, ik zal eens lezen wat je zegt.
Ik weet dat je dit niet weel horen, maar toch - je ziet toch wel het verband tussen die voorbeelden van onzin die je daar oprakelt? Het zijn allemaal vormen van veel energie. Je onderschat de sterkte van de binding emotie - energie. Ik bespeur ook enige aversie tegen simpele antwoorden, en dat terwijl de antwoorden gewoon simpel en eenvoudig zijn. Wat wil je horen? Iets met Aliens, Agenten o.i.d.?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:29 schreef Circle het volgende:
Mijn punt over complexiteit: als je mensen onder de duim wilt houden door ze een kunstwereld te bieden waarin je volledig baas bent over hetgeen daarbinnen gebeurt, waarom zou je dan in godsnaam zo'n ingewikkelde wereld maken (ergo: je hebt bijzonder veel entiteiten en dwarsverbanden nodig om die wereld in stand te houden == complexiteit). Waarom zou je mensen in hun kunstwereld verliefd laten worden, boos laten worden, ziek laten worden, oorlog laten voeren en meer van die onzin.
Des te complexer een systeem, des te stabieler het is. Ook al zo simpel. Je zegt dat er in een ingewikkeld systeem meer kans is op het fout gaan van niets. Maar dat is zeker niet aannemelijk. Juist een simpel ongecompliceerd systeem ligt zo op zn gat.quote:Dat maakt het beheer van die kunstwereld alleen maar ingewikkelder zodat de kans op foutgaan groter wordt. Complexiteit is dus helemaal niet subjectief, zolang je maar een maat hebt om dat tot uitdrukking te brengen.
Koppel nou eens niet alles aan jouw persoonlijkheid ajb. Dat jouw complex denken je narigheid bezorgt, is geen geldig argument noch boeiend.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:42 schreef Dromenvanger het volgende:
Je praat onzin
Een simpel systeem is ultiem.
Simpelheid siert tevens de mens. Complexheid leidt tot niets. Heb je te maken met complex denken, wat ik dus altijd heb gehad. Dan ben je zo grijs en versleten. Je moet teveel nadenken om antwoorden te vinden.
Bij complexheden moet je teveel en telang zoeken naar antwoorden.
Onzin dus. Een systeem is simpel en effectief. Zo zal dat in de toekomst ook zeker moeten gaan.
Je gaat als programmeur toch niet onnodig veel moeite doen door veel complexe zaken erin te zetten terwijl je het met 1 druk op de knop ook kunt krijgen?
Logica is ook logisch en belangrijk.
Van 0 tot en met 10 op 1 rijtje.
Op die manier bereik je het mekka. Op die manier kun je systemen bouwen die in orde zijn.
Op die manier speel je als mensheid voor God.
Ik vraag me af of je 'weet wat ik niet wil horen'. Ik weet dat zelf niet eens, dus het zou knap zijn van je.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:40 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Ik weet dat je dit niet weel horen, maar toch -
Aha... wederom jouw mening over mij: "je ziet toch wel ...". Om je wat beter te informeren: neen, ik zie het verband tussen die voorbeelden ECHT niet. Derhalve kan ik ook de sterkte van een binding tussen emotie en energie niet onderschatten, gewoonweg omdat ik geen reet begrijp van wat je probeert te zeggen.quote:je ziet toch wel het verband tussen die voorbeelden van onzin die je daar oprakelt? Het zijn allemaal vormen van veel energie. Je onderschat de sterkte van de binding emotie - energie. Ik bespeur ook enige aversie tegen simpele antwoorden, en dat terwijl de antwoorden gewoon simpel en eenvoudig zijn. Wat wil je horen? Iets met Aliens, Agenten o.i.d.?
Oei...u is abuis. Complexiteit en stabiliteit hebben weinig met elkaar te maken en al helemaal niet via jouw relatie 'hogere complexiteit == meer stabiliteit'. Laat me je een voorbeeld geven: het weer op aarde is een van de meest complexe systemen die we kennen. Ik laat het aan jou over om te bepalen hoe stabiel het is. Stabiliteit zou je kunnen definieren als de eigenschap van een systeem om in een specifieke toestand te geraken en hoe complexer het systeem is, hoe meer toestanden je kan verwachten. Of en hoe vaak zo'n systeem in zo'n toestand komt, is niet triviaal te bepalen. Lees eens wat over moderne regeltechniek en chaos-theorie en denk dan eens terug aan bovenstaande quootje van jezelf.quote:Des te complexer een systeem, des te stabieler het is. Ook al zo simpel. Je zegt dat er in een ingewikkeld systeem meer kans is op het fout gaan van niets. Maar dat is zeker niet aannemelijk. Juist een simpel ongecompliceerd systeem ligt zo op zn gat.
....en dat is nou precies wat het doel van de wetenschap is ;-). Thanks DV, je gaat weer goedquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:23 schreef Dromenvanger het volgende:
En even wat circle zegt. De wereld is al complex genoeg en het universum ook, we leven inderdaad al in een van de meest complexe systemen, het menselijk lichaam alleen al is al complex genoeg om van door te draaien. Je hersens alleen al genomen en de samenstelling van het bloed en hoe moleculen werken. Dat is belangrijk, om dat in kaart te brengen helemaal. Laat de mensheid eerst alles gaan verklaren en in kaart brengen. Eerst eens verklaren hoe het universum in elkaar steekt. Vervolgens kun je verder.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:32 schreef Circle het volgende:
[..]
....en dat is nou precies wat het doel van de wetenschap is ;-). Thanks DV, je gaat weer goed![]()
Ah, kijk je edit brengt werpt wat licht op de zaak. Dit is inderdaad een duidelijke vraagquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:12 schreef Circle het volgende:
Mijn vraag staat dus nog steeds open: waarom zo'n ingewikkelde schijnwereld creeeren als iedereen bij wijze van spreken gewoon in een coma gebracht kan worden om af en toe energie te oogsten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |