Of het is een teken aan de wand voor de eventuele straffen voor de omkoopschandalen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Verstandige keuze, met Italië viel er niets meer te presteren. Stoppen op je hoogtepunt.![]()
Mee eens.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Verstandige keuze, met Italië viel er niets meer te presteren. Stoppen op je hoogtepunt.![]()
Doe mij maar Arrigo Sacchi of Alberto Zaccheroni, jammer dat Fabio Capello al getekend heeft in Madrid.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:06 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Mee eens.
Kandidaten voor opvolger: Gentile, Vialli, Sacchi, Donadoni, Zaccheroni.
quote:Zidane to lose Golden Ball?
Zinedine Zidane could be stripped of his World Cup Golden Ball award, FIFA chief Joseph Blatter has stated.
The Frenchman pipped Fabio Cannavaro and Andrea Pirlo to the honour, but there is the possibility that FIFA could act to reverse the decision made by a panel of journalists after his head-butt on Marco Materazzi in the World Cup Final.
“I’ve ordered our disciplinary section to open an investigation regarding the incident,” Blatter told the Repubblica newspaper. “We’ll await their findings before taking any action.
“The winner of that award is not decided by FIFA, but by an international commission of journalists.
“Saying that, FIFA’s executive committee has the power and the need to intervene when dealing with comportments which go against the ethics of sport.
“But we have to wait for the time being. Being innocent until being proved guilty is a sacred principle.”
Zidane shocked the footballing community with his gesture, one which Blatter has admitted was rather unexpected.
“It hurt me,” he continued. “I’ve known Zidane for many years. Seeing him react like that was bad, for himself and for fair play.
“He was so distraught after the game that when the French officials told him to go and collect his medal, he replied by stating that he didn’t deserve a medal.”
The Italian newspaper also used the interview to ask Blatter why he wasn’t part of the ceremony in which the Azzurri were handed the World Cup trophy.
“I was convinced that the honour should have gone to my Vice-President and UEFA President Lennart Johansson,” he explained.
“The decision had already been taken after the quarter-finals when it became clear that the title would have gone to a European nation. I thought it was the right thing to do.”
Meanwhile, Zidane is set to speak publicly for the first time after his controversial red card on French television this evening.
Ik denk dat we het zaterdag pas te horen krijgenquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef JeroenV het volgende:
Hoe laat krijgen we het nieuws over de grote clubs?
Je bedoelt in A.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:44 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.lastampa.it/sp(...)icoli/2526girata.asp
La Stampa (Turijnse krant, toch?) meldt dat AC Milan, Fiorentina en Lazio in B blijven, weliswaar met puntenaftrek en dat Juventus naar de Serie B verdwijnt.
Euh, ja. Of course. Lazio zou dan in A blijven, met 15 punten in mindering. Jammer dat UEFA waarschijnlijk iedere straf (wat dan ook) als reden zal zien voor uitsluiting van Europese deelname.quote:
De Zweedse media vult haar kranten al de hele week met dat gerucht, lijkt me sterk. Internazionale moet een spits in vorm halen, want anders kan Zlatan mooi naast Adriano gaan zitten op de reservebank.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:21 schreef DIGGER het volgende:
Lekker transfergerucht: Diverse Italiaanse kranten melden dat Ibrahomovic bezig is een deal te sluiten met........ Inter.
12.5 miljoen euro per jaar. Een Portsmouth krijgt al 20 miljoen per jaar. Of is Italië wat dat aangaat zoveel minder interessant?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:50 schreef pfaf het volgende:
Even tussendoor: Parma heeft haar tvrechten van de komende 4 jaar voor 50 miljoen verkocht. Geen slechte deal!
In Engeland groeien de bomen wat dat betreft wel tot de hemel ja. 12,5 m per jaar is bijna de helft van de begroting van Parma.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
12.5 miljoen euro per jaar. Een Portsmouth krijgt al 20 miljoen per jaar. Of is Italië wat dat aangaat zoveel minder interessant?
Dat lijkt mij niet, al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het puur gevoelsmatig is. Volgens mij heeft Heerenveen als een begroting van rond de 20 miljoen. Dat Parma daar maar een miljoentjes boven hangt lijkt mij zeer sterk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
In Engeland groeien de bomen wat dat betreft wel tot de hemel ja. 12,5 m per jaar is bijna de helft van de begroting van Parma.
Dat is toch al weet ik hoe lang al bekend.... Hij werd eerst gestald bij Empoli om de buitenlandersregel te omzeilenquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:15 schreef jorienvdherik het volgende:
maxwell naar inter
Parma is een kleine club, de prestaties de afgelopen 15 jaar waren groter dan de club zelf.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
12.5 miljoen euro per jaar. Een Portsmouth krijgt al 20 miljoen per jaar. Of is Italië wat dat aangaat zoveel minder interessant?
20.000 supporters of zo?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:59 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Parma is een kleine club, de prestaties de afgelopen 15 jaar waren groter dan de club zelf.
En Douglas Maicon, de Braziliaanse rechtsback van AS Monaco ook al.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:00 schreef DIGGER het volgende:
Olivier Dacourt, einde contract bij Roma, heeft vandaag ook bij Inter getekend.
Da's eerder de capaciteit vna hun stadion, deel het maar door 2.quote:
De begroting lag volgens mij zo rond de 30 miljoen. Een paar jaar degradatievoetbal en een failliete sponsor/eigenaar doen ook geen wonderen natuurlijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:53 schreef 6liNes het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet, al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het puur gevoelsmatig is. Volgens mij heeft Heerenveen als een begroting van rond de 20 miljoen. Dat Parma daar maar een miljoentjes boven hangt lijkt mij zeer sterk.
quote:Seven nation army italiaans gladiatorenlied
Het meest gehoorde en meest meegezongen liedje in Italië is momenteel Seven Nation Army van The White Stripes omdat de Italiaanse fans er hun nationale ploeg mee aanmoedigde op het Wereldkampioenschap.
Toen Javier Portillo in de 61ste minuut scoorde tegen AS Roma knalde zoals gebruikelijk Seven Nation Army uit de boxen van het Jan Breydelstadion. Voor de Italianen was het echter helemaal nieuw,Zij waren meteen verkocht van het aanstekelijke deuntje. De fans van AS Roma introcudeerden het in Italië en Francesco Totti deed hetzelfde bij de Italiaanse nationale ploeg.
Totti: "Ik had de song nog nooit gehoord voor we in Brugge op het veld stapten. Sindsdien krijg ik de po-po-po-po-po-poo-pooo niet meer uit mijn hoofd. Het klonk fantastisch en het publiek was er meteen helemaal weg van. Ik ben snel een album van de groep gaan kopen."
Paar dagen geleden plaatste ik het gerucht al in het Paolo di Canio-topic:quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:33 schreef DIGGER het volgende:
[afbeelding]
Note voor Montana: Let op het kopje over Di Canio
Is het nu 100% rond of alleen nog maar een gerucht?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:24 schreef M0NTANA het volgende:
Paolo di Canio zou een aanbieding hebben gekregen van A.S. Cisco Roma, deze club is in 2004 opgericht na een fusie van A.S. Lodigiani en Cisco Calcio Roma. Associazione Sportiva Cisco Roma speelt haar wedstrijden in Stadio Flaminio, met een capaciteit van 25.000 toeschouwers en eindigde afgelopen seizoen op de derde plaats van de Serie C2/C. A.S. Lodigiani stond bekend om haar goede jeugdopleiding, onder andere Luigi Apolloni, Valerio Fiori, Emiliano Moretti en Francesco Totti schijnen hier gespeeld te hebben en ook de namen van David Di Michele en Luca Toni worden genoemd, hier kan ik echter niets van terugvinden. Leuk dat men het probeert, maar ik acht de kans klein dat Paolo di Canio tekent bij Cisco Roma.
Hulde! Alessandro Del Piero en Paolo Maldini vast ook wel.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:06 schreef DIGGER het volgende:
Is nog rond op de handtekening na, maar al wel bevestigd door beide partijen. Cotract voor een jaar met optie voor een 2e seizoen.
Verder in de kranten vandaag: Nedved, Gattuso en Gilardino hebben gezegd bij hun clubs te blijven, no matter what.
quote:Gevolgen Italiaans schandaal niet te overzien
RIJSWIJK - De Italiaanse voetbalclub Juventus hangt degradatie naar de Serie C boven het hoofd. Het voormalig management van de vereniging bemoeide zich met de aanstelling van scheidsrechters en dat kwam uit. Een sporttribunaal doet binnen enkele dagen uitspraak in de zaak. Ook AC Milan, Fiorentina en Lazio Roma zijn betrokken.
Wat betekent het eigenlijk voor een traditierijke topclub om te degraderen? Jeroen Slop is financieel directeur bij Ajax. "Het grootste probleem is dat een topclub ook topinkomsten heeft. Als je degradeert, valt dat voor een groot gedeelte weg, terwijl de kosten wel hoog blijven. Het komt dus aan op het eigen vermogen dat je hebt. Als je een stabiel eigen vermogen hebt en de klap kunt opvangen, hoeven de gevolgen niet zo groot te zijn. Ik denk bijvoorbeeld dat Ajax het goed zou kunnen opvangen", aldus Slop.
Hij somt op: "Normaal gesproken heeft een voetbalbedrijf vier bronnen van inkomsten. 1. Het voetbal, de inkomsten uit recettes en Europees voetbal. 2. Sponsoring. 3. Merchandise. 4. Inkomsten uit televisierechten. Afhankelijk van de afspraken die je hebt gemaakt met hoofdsponsor wordt dat allemaal minder. Als je degradeert, ben je nu eenmaal minder interessant."
Spelersgroep
Als oplossing om de kosten te reduceren noemt Slop het snijden in de spelersgroep, omdat de salarissen van voetballers in de top van het Italiaanse voetbal enorm hoog zijn. Volgens technisch directeur Marcel Brands van AZ is die ingreep niet zaligmakend: "Omdat je zo snel mogelijk weer op het hoogste niveau actief wilt zijn, moet je daar voorzichtig mee zijn. Stel dat zoiets misloopt, dan kom je steeds moeilijker terug op je oude niveau." Brands noemt de gevolgen voor een topclub "niet te overzien".
"Een speler is in de Serie A misschien 50 miljoen waard. Maar wat is zijn waarde in de Seie C? Je kunt voor de spelers zoeken naar oplossingen in huurconstructies, zodat je toch de transferrechten behoudt. Maar het is duidelijk dat zo'n degradatie sowieso een financieel debacle is. Dat zie je onherroepelijk terug in het sportieve."
Scenario
In vrijwel alle geschetste scenario's worden de voetballers de dupe van de situatie. "Een scenario waar Juventus nu voor staat is ook eigenlijk niet te vangen in een spelerscontract", zegt Kees Ploegsma. Ploegsma behartigt als zaakwaarnemer de belangen van veel spelers. Bovendien was hij jaren actief als algemeen manager van de Brabantse topclub PSV. "Ik geloof nooit dat spelers een transfervrije status krijgen als zoiets gebeurt."
"Het is in eerste instantie natuurlijk de vraag wat een speler zelf wil. Del Piero heeft bijvoorbeeld gezegd dat hij wil blijven, ook als Juventus degradeert. In elk ander geval moet je om de tafel. Clubs als Juventus nemen in ieder geval nooit cluasules op in contracten dat spelers weg mogen of minder gaan verdienen. Dat zie je in Nederland bijvoorbeeld wel bij Willen II of NAC Breda. Zulke clubs houden rekening met degradatie."
Volgens Ploegsma kan een speler uiteindelijk de burgerrechter inschakelen. "Ik denk dat een speler wel een zaak heeft. Het is voor hen toch overmacht. Maar zover zal het niet komen. De clubs waar het om gaat zijn instituten. Daar wil je ook als speler op een fatsoenlijke wijze afscheid van nemen."
"Ik verwacht ook een gentlemens-agreement als de clubs degraderen. De verenigingen zullen elkaar de spelers niet willen afvangen. Maar het is geen vaststaand gegeven dat een speler transfervrij is. Dat is wel duidelijk."
Volgens Slop dreigt er voor Juventus ook nog een ander gevaar. Naast sportieve ellende kan de club bij degradatie ook in 'andere' handen vallen. "Ze zijn beursgenoteerd. Ik weet niet hoe ze hebben afgedekt, maar waarschijnlijk worden de aandelen minder waard. Dat kan tot een overname leiden. Bij Ajax kan dat trouwens niet, wij hebben maar 27 procent van de aandelen uitgegeven."
Misschien wel de ideale man naast Adriano.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:21 schreef DIGGER het volgende:
Lekker transfergerucht: Diverse Italiaanse kranten melden dat Ibrahomovic bezig is een deal te sluiten met........ Inter.
quote:Donadoni named new Italian coach
World Cup winners Italy have appointed Roberto Donadoni as their new coach to succeed Marcello Lippi.
Full story to follow.
Leuk!quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://news.bbc.co.uk/spo(...)ms/italy/5178212.stm :
[..]
Het kan twee kanten op, Jürgen Klinsmann heeft het bij Duitsland goed gedaan en bij Oranje blunderde Marco van Basten, ik hoop dat Roberto Donadoni het goed gaat doen. Persoonlijk had het liefst Fabio Capello gezien en anders Arrigo Sacchi of Alberto Zaccheroni.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 07:41 schreef DIGGER het volgende:
Jammer dat ze niet voor iemand kozen die al meer ervaring heeft en zeker betreffende het leiden van een elftal met wereldvoetballers want met alle respect, het goed doen met een middelmatig clubje als Livorno is wel even wat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |