abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:10:10 #201
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39780525
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:20 schreef Koningin het volgende:

[..]

600 a 700 calorieën is ook niet gezond, je mag er best 1000 hebben op een dag, niet?
Nu weet ik dat ik weer de "gebeten hond" ben, maar ik heb al vaker gezegd hier dat ze volgens mij de dingen voor haarzelf zit aan te vullen. De "veilige vruchten" (BE) zijn alleen als extra bedoeld als je het niet meer trekt. Je moet wel wat strenger zijn voor jezelf en proberen niet zo snel toe te geven aan het rommelgeluid in je buik.

Ook worden er nu dingen uit verschillende adviesbronnen gehanteerd. Die 1000 komt van iets anders. Dingen worden anders uitgelegd door iedereen. Het spijt me maar ik zei het al eerder dat ze voor mijn gevoel de dingen zat te veranderen en dat van die omelet had ik gezien dat ze dubbel had genomen maar daar had ik eerst maar niet op gereageerd. Ik vind het sneu maar ik denk dat daar het begin in zit. Wees wat strenger en hou je je aan het advies zoals in het boek. Als het je niet lukt is het ook geen ramp.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:11:46 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39780568
Ik heb tot dusver misschien 2x een extra appel genomen omdat ik het idee had dat ik om ging vallen, echt niet iedere dag hoor . En één keer "gezondigd" door die omelet.

Daarentegen vertel ik het hier niet als ik dingen niet neem, terwijl ik ze wel mag. Bijvoorbeeld, gister mocht ik nog een liga, nou die zit nog steeds in m'n tas. Ik zorg er wel voor dat ik in "evenwicht" blijf wat dat betreft.

En nogmaals, ik vul het dagelijks in op een calorieënteller en ik ga niet over de 1000. Meestal hang ik rond de 800 a 900.

Én ik sport erbij.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_39780628
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ik vries in!
Bijvoorbeeld vlees, koeken, brood enz enz. Ik heb tot nu toe nog niets hoeven weggooien eigenlijk.
Kan je dat allemaal invriezen? Dat scheelt wel, maar dan heb je denk ik iets meer ruimte nodig dan alleen een vriesvakje.
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:16:12 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39780670
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:10 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Het spijt me maar ik zei het al eerder dat ze voor mijn gevoel de dingen zat te veranderen en dat van die omelet had ik gezien dat ze dubbel had genomen maar daar had ik eerst maar niet op gereageerd. Ik vind het sneu maar ik denk dat daar het begin in zit. Wees wat strenger en hou je je aan het advies zoals in het boek. Als het je niet lukt is het ook geen ramp.
Sorry, maar nu ga ik even uit mijn slof schieten, want ik vind dat je behoorlijk loopt te zwetsen.

Als jij denkt dat één keer zo'n klote omelet hier invloed op heeft, dan moet je jezelf echt laten nakijken. Behalve dit puntje wordt dat dieet gewoon behoorlijk keurig gevolgd. Soms extra fruit kàn het verschil niet maken. Als je denkt dat jezelf uithongeren een goede weg is, ga je gang. Als je echter wil dat je een duurzaam effect bereikt, lijkt dat mij niet zinvol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39780727
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb tot dusver misschien 2x een extra appel genomen omdat ik het idee had dat ik om ging vallen, echt niet iedere dag hoor . En één keer "gezondigd" door die omelet.

Daarentegen vertel ik het hier niet als ik dingen niet neem, terwijl ik ze wel mag. Bijvoorbeeld, gister mocht ik nog een liga, nou die zit nog steeds in m'n tas. Ik zorg er wel voor dat ik in "evenwicht" blijf wat dat betreft.

En nogmaals, ik vul het dagelijks in op een calorieënteller en ik ga niet over de 1000. Meestal hang ik rond de 800 a 900.

Én ik sport
Lieve schat, als ik de posts hierboven lees, smokkel je wel vaker en kom je een paar keer boven de 1000 uit.

Dat zal het dan wel zijn, al vind ik ruim onder de 1000 gaan zitten idiooit, SB is best een crashdieet, al vinden jullie van niet, maar goed, ik denk dus dat het bij dit dieet zaak is dat je níet smokkelt, om snel resultaat te zien, in gewicht.

Zie je ook geen verschil in de spiegel, merk je niet dat kleding iets ruimer gaat zitten?
Ms je niet zo blind staren op het gewicht, maar hoe je je voelt en wat je ziet laten tellen, dat motiveert ook, ms wel beter?

En ja van sporten word je zwaarder, maar dat is enkel in het begin, als je er zo karig bij eet, ga je op een bepaald moment echt afvallen, al duurt dat bij jou ms wat langer, omdat er "veel" af te vallen is.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:24:34 #206
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39780843
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sorry, maar nu ga ik even uit mijn slof schieten, want ik vind dat je behoorlijk loopt te zwetsen.

Als jij denkt dat één keer zo'n klote omelet hier invloed op heeft, dan moet je jezelf echt laten nakijken. Behalve dit puntje wordt dat dieet gewoon behoorlijk keurig gevolgd. Soms extra fruit kàn het verschil niet maken. Als je denkt dat jezelf uithongeren een goede weg is, ga je gang. Als je echter wil dat je een duurzaam effect bereikt, lijkt dat mij niet zinvol.
Kom maar op, ik ben toch al de gebeten hond hierin, maar milagro is het blijkbaar ook al opgevallen. Shoot me!
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_39780861
Ik smokkel wel en val toch af. Niet dat ik elke dag smokkel, maar eens per week iets anders, bijvoorbeeld een bbq.
Maar goed, wat ik net zei, misschien je je eens meten ipv wegen. Kan soms ook een groot verschil laten zien!
Laten we nou niet met z'n allen gaan hakken over smokkelen en hoe of wat, heeft geen zin en is voor XcUZ_Me ook niet echt een oppepper.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:25:34 #208
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39780880
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Lieve schat, als ik de posts hierboven lees, smokkel je wel vaker en kom je een paar keer boven de 1000 uit.
Klopt, in het weekeinde. Dan ga je nl. ook mét SB over de 1000 heen.
quote:
Dat zal het dan wel zijn, al vind ik ruim onder de 1000 gaan zitten idiooit, SB is best een crashdieet, al vinden jullie van niet, maar goed, ik denk dus dat het bij dit dieet zaak is dat je níet smokkelt, om snel resultaat te zien, in gewicht.
Als ik smokkel, is het doorgaans met fruit, een paar aardbeien door de yoghurt, dat moet het niet zijn volgens mij.
quote:
Zie je ook geen verschil in de spiegel, merk je niet dat kleding iets ruimer gaat zitten?
Ms je niet zo blind staren op het gewicht, maar hoe je je voelt en wat je ziet laten tellen, dat motiveert ook, ms wel beter?
Ik heb de indruk dat sommige dingen wel ruimer zitten ja en dat m'n vorm verandert, maar nu blijkt dat ik niks ben afgevallen, ben ik daar ineens niet meer zo zeker van.
quote:
En ja van sporten word je zwaarder, maar dat is enkel in het begin, als je er zo karig bij eet, ga je op een bepaald moment echt afvallen, al duurt dat bij jou ms wat langer, omdat er "veel" af te vallen is.
Mja, misschien is dat het dan, in combi met die ellendige Mirena. En wat ik af moet vallen is ook weer niet zó schrikbarend hoor .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:27:09 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39780912
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:25 schreef Fuente het volgende:
Ik smokkel wel en val toch af. Niet dat ik elke dag smokkel, maar eens per week iets anders, bijvoorbeeld een bbq.
Ik heb er in de afgelopen 3 weken 2 afgezegd vanwege m'n dieet.
quote:
Maar goed, wat ik net zei, misschien je je eens meten ipv wegen. Kan soms ook een groot verschil laten zien!
Dat is misschien wel een idee ja .
quote:
Laten we nou niet met z'n allen gaan hakken over smokkelen en hoe of wat, heeft geen zin en is voor XcUZ_Me ook niet echt een oppepper.
Dankje. En nu ga ik naar de markt, even een lading fruit en groente halen .
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:28:01 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39780931
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:02 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe gaan jullie om met het boodschappen doen voor dit dieet? Ik vind het er op zich prima uitzien, maar 1 koekje hier, 1 plakje van dit daar, het lijkt me zo zonde om de rest gewoon weg te gooien! Ook als je bijvoorbeeld 100 gram van iets mag hebben en het wordt normaal in porties van 300 gram verkocht ofzo en het is niet houdbaar... Tsja, ik denk dat dit allemaal erg duur is en vooral zonde.
Ik ben juist veel goedkoper uit met boodschappen.
Voordeel is dat wij met zijn 2-en zijn en je dus minder snel dingen weg zal moeten gooien maar verder vries ik alles gewoon in.
En dingen als 1 speculaasje doe ik gewoon niet. Dan neem ik wel een plak ontbijtkoek of zo.
Crackers en andere dingen gaan gewoon in vershoudbussen.
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:30:44 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39780997
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

Én ik sport erbij.
Ik denk dat dingen niet nemen fouter is dan dingen extra nemen!
Bij elk dieet is de eerste regel dat je de motor brandend moet zien te houden. Minder eten dan wat is voorgeschreven is dus geen goed plan! Gewoon netjes alles opeten!

Dingen spreiden is bijvoorbeeld ook zoiets dat geen goed idee is. Die fruitlunch die zo veel is moet ook gewoon in 1 keer gegeten worden ipv elk uur iets. Je lichaam moet wennen aan 3 keer per dag een maaltijd en om de boel gaande te houden zijn er de tussendoortjes.
pi_39781011
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Voordeel is dat wij met zijn 2-en zijn en je dus minder snel dingen weg zal moeten gooien maar verder vries ik alles gewoon in.
En dingen als 1 speculaasje doe ik gewoon niet. Dan neem ik wel een plak ontbijtkoek of zo.
Idd, ik merk nu dat ik ( op de eerste week na) goedkoper uitben. Ben nu aan voedsel en drinken zo'n 50 euro kwijt per week, dat was eerst 70 euro!
Gewoon doordat we meer pakjesvoer aten (ook lekker, maar duur en vet)

En speculaasjes hebben wij wel, maar dan in de koektrommel en er zijn er nu in totaal 4 uit
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:32:07 #213
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39781038
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik denk dat dingen niet nemen fouter is dan dingen extra nemen!
Bij elk dieet is de eerste regel dat je de motor brandend moet zien te houden. Minder eten dan wat is voorgeschreven is dus geen goed plan! Gewoon netjes alles opeten!
Doe ik doorgaans ook hoor, maar ik was zo vol na al dat fruit .
quote:
Dingen spreiden is bijvoorbeeld ook zoiets dat geen goed idee is. Die fruitlunch die zo veel is moet ook gewoon in 1 keer gegeten worden ipv elk uur iets. Je lichaam moet wennen aan 3 keer per dag een maaltijd en om de boel gaande te houden zijn er de tussendoortjes.
Ik doe ook niet aan spreiden. Gister had ik van al dat fruit een fruitsalade gemaakt en in 1x opgegeten. Heb alleen dat opkikkertje en die liga laten zitten.
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:34:08 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39781082
Gewoon nog even volhouden dan! Mss een ietsje strenger hier en daar en idd meten! Mss zit daar dan toch wel het verschil.
Het kan namelijk bijna niet dat je nergens iets kwijt zou raken als je dit een beetje volgt. Komt vast goed volgens mij!
Maar ik snap dat het superdemotiverend werkt hoor!

(Oh en dat spreiden was gewoon een algemene comment, niet specifiek voor jou.)

Fuente, wij aten bijvoorbeeld vaak van die Knor Wereldgerechten. Dat is dan weer allemaal extra bovenop het vlees en de groente die je erbij moet doen enzo. Dat tikt hard aan volgens mij hoor.
pi_39781164
Idd BE, en die vond ik echt heerlijk (nog steeds hoor als ik eerlijk moet zijn). Maar het is eigenlijk heel duur, en al die marinades en sausjes
Maar goed, als ik ooit op m'n streef kom, en dat duurt nog heeeeel lang, dan eet ik wel af en toe zo;n pak
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:39:04 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39781221
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:24 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Kom maar op, ik ben toch al de gebeten hond hierin, maar milagro is het blijkbaar ook al opgevallen. Shoot me!
Hoezo kom maar op? Ik heb mijn zegje toch al gedaan?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:40:48 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39781270
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:36 schreef Fuente het volgende:
Idd BE, en die vond ik echt heerlijk (nog steeds hoor als ik eerlijk moet zijn). Maar het is eigenlijk heel duur, en al die marinades en sausjes
Maar goed, als ik ooit op m'n streef kom, en dat duurt nog heeeeel lang, dan eet ik wel af en toe zo;n pak
Wij waren de laatste tijd nogal verslaafd aan de Beef Chimichurry!
Dat wil wel met de creme fraiche enzo.
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:42:46 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39781319
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:31 schreef Fuente het volgende:

[..]

Idd, ik merk nu dat ik ( op de eerste week na) goedkoper uitben. Ben nu aan voedsel en drinken zo'n 50 euro kwijt per week, dat was eerst 70 euro!
Dat idee heb ik nou ook al! Ik tel alleen niet echt wat ik kwijt ben per week... Maar omdat je iedere keer met een vrij beperkt boodschappenlijstje op pad gaat (namelijk exact wat je de komende dagen mag hebben), kom je niet thuis met allerlei onzin.

En die pakken met van alles en nog wat zijn inderdaad nogal duur in vergelijking met wat je nu eet. Ik vind dit eigenlijk ook wel een fijne bijkomstigheid!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39781437
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja en die wraps met dat lekkere creme fraiche sausje.. mjam mjam!

Idd Duvel, je haalt geen onzingedoe meer en we gooien ook veel minder weg nu.
Scheelt me behoorlijk in de portemonnee Ik dacht van tevoren dat het duurder zou zijn (kipfilet, tartaar, 30 + kaas) maar het valt me ontzettend mee.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:47:54 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39781496
Ja, mij ook hoor! De eerste keer was even happen want toen moest ik zo ongeveer alles nog halen wat je nodig hebt, yogonaise, yoghurt dressing, crackers, ontbijtkoek etc. etc. maar goed, daar doe je best een tijd mee dus dat compenseerde wel weer.
pi_39781626
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wij hadden al weken geen aardappels meer gekookt. Alleen maar bakken of van die kant en klare zakken aardappelbolletjes enzo. En daar hoort natuurlijk weer mayonaise enzo bij....
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:53:55 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39781682
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:51 schreef Koningin het volgende:
Wij hadden al weken geen aardappels meer gekookt. Alleen maar bakken of van die kant en klare zakken aardappelbolletjes enzo. En daar hoort natuurlijk weer mayonaise enzo bij....
Lekker veel zout erop!
pi_39782441
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lekker veel zout erop!
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:22:10 #224
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39782585
ow... satesaus.. bij alles wat chinees/indisch was.. ook zo'n fijne
pi_39783280
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:22 schreef Mickeys het volgende:
ow... satesaus.. bij alles wat chinees/indisch was.. ook zo'n fijne
en kroepoek!
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:48:34 #226
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39783418
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:45 schreef Fuente het volgende:

[..]

en kroepoek!
maar het rare is... de mensen van chinese/indische afkomst zijn vaak slank... die zullen vast geen satesaus nemen of zo en kroepoek
pi_39783501
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is inderdaad wel slim.

En Fuente koop jij het ook voor 2 personen? Ik ben nu voor 2 personen wekelijks tussen de 30 en 40 euro kwijt aan eten, met soms nog wat andere dingen van de supermarkt erbij zoals toiletpapier. Nouja ik ben ook niet van plan dit dieet te gaan volgen eigenlijk maar het was gewoon iets wat me opviel.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:06:34 #228
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39787535
Ik heb lekker allemaal nieuwe kleren voor mezelf gekocht én.... alles een maatje kleiner .

Blijkbaar toch wel een verandering, alleen niet in kilo's. Jammer dan.

En nu ga ik eindelijk lunchen, heb sinds de yoghurt vanochtend niks meer gehad .
pi_39788136
Petra, ik koop voor 2 personen idd.Bij die 50 euro die ik kwijt ben zit ook fruit en eten voor mijn dochtertje bij, dus kook elke dag iets meer en ze eet gewoon mee (ze eet vroeger dan ons, dus haar portie gaat in de koelkast en een dag later eet ze dat).
Alleen haar luiers enzo zitten er nog niet bij in.

XcUZ_Me, zie nou wel? Je wordt echt wel dunner Goed zo meis! Fijn is dat he, als je een maatje kleiner kan?

Bij mij zakken de broeken maat 50 van m'n kont, maar ik pas ook nog niet in 48 (niet over m'n buik) dus nog ffies en dan kan ik ook
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:30:19 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39788246
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:26 schreef Fuente het volgende:

XcUZ_Me, zie nou wel? Je wordt echt wel dunner Goed zo meis! Fijn is dat he, als je een maatje kleiner kan?
Niet overal hoor, sommige broeken zaten nog steeds idioot, maar ik heb een broek gekocht in maat 42 en dat is echt een tijdje geleden!
quote:
Bij mij zakken de broeken maat 50 van m'n kont, maar ik pas ook nog niet in 48 (niet over m'n buik) dus nog ffies en dan kan ik ook
Irritant is dat he, tussen 2 maten inzitten? Ik merkte net met het passen dat ik qua onderlijf echt tussen 42 en 44 inzit. Bovenlijf is nooit zo'n probleem dat varieert van M tot XL, afhankelijk van de winkel, merk, enz.

Ik was echt zo gefrustreerd en heb echt heel veel gekocht met geld dat ik niet heb .
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:59:07 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39791313
XcUZ_Me, zie je nou wel!
pi_39791655
Ik ben even benieuwd, ik volg geen dieet ofzo, maar hoe kun je nou zo goedkoop uit zijn met eten? Ik ben per week voor 2 personen tussen de 110-150 euro kwijt in de supermarkt en dan vind ik helemaal niet dat ik overdreven veel haal. Ik eet niet eens vlees. Hoe doe je dat voor 40 of 50 euro per week?
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:27:10 #233
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39792238
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:08 schreef weathergirl het volgende:
Ik ben even benieuwd, ik volg geen dieet ofzo, maar hoe kun je nou zo goedkoop uit zijn met eten? Ik ben per week voor 2 personen tussen de 110-150 euro kwijt in de supermarkt en dan vind ik helemaal niet dat ik overdreven veel haal. Ik eet niet eens vlees. Hoe doe je dat voor 40 of 50 euro per week?
Letten op welk merk je koopt en welke supermarkt. Soms is de markt (met al dat groente en fruit) goedkoper dan de supermarkt.

Ik moet wel bekennen dat ik ook rond de 60 euro in de week kwijt ben en ik ben alleen.
pi_39793821
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:08 schreef weathergirl het volgende:
Absoluut niet als verwijt bedoelt hoor, maar ik snap dus ook niet wat je dan allemaal haalt voor meer dan 100 euro?
Ik doe boodschappen bij Aldi en C1000, en voor mijn dieet was ik inclusief luiers en voeding voor mijn dochtertje en kattevoer enz, nooit meer kwijt dan 80 euro. En dan aten we echt lekker, en uitgebreid.

Ik zou niet weten wat ik allemaal moet kopen met zoveel geld, dus eigenlijk kan ik ook geen goed antwoord geven, behalve mijn vraag dan stellen En nogmaals, echt geen verwijt ofzo, voor wat je vraag betreft.
Moet er overigens wel bijzeggen dat ik het me financieel ook niet zou kunnen veroorloven om veel geld uit te geven dus misschien is het een gewoonte van kijken naar wat goedkoop is. En wij eten (en aten voor het dieet ook) alleen maar verse groenten.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:32:36 #235
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39794328
Mijn mihoen met kip en rauwkost is weer op. Ik nam een eerste hap en dacht meteen al dat ik het niet ging halen.. qua smaak dan. Ik heb er 2 theelepels ketjap door heen gedaan. Het is anders wel erg kaal. Ik vind het trouwens raar dat er geen roerbakgroente door heen moesten.. maar goed. Het zit er weer in.

Ik ga zo weer mijn blokje lopen en kijken of ik het vandaag ook weer in 1 keer kan belopen. Zo ja, dan plak ik er morgen een klein stukje er bij aan. Dat ik 'kapot' thuis kom vind ik niet zo erg. Plof dan op de bank onder de fan met een dvd en kom dan heerlijk rustig bij met uiteraard een groot glas water.

Succes all
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:39:51 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39794524
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:27 schreef Mickeys het volgende:
Letten op welk merk je koopt en welke supermarkt. Soms is de markt (met al dat groente en fruit) goedkoper dan de supermarkt.

Ik moet wel bekennen dat ik ook rond de 60 euro in de week kwijt ben en ik ben alleen.
Wat bij ons mss vertekent is dat wij sowieso voornamelijk water en thee drinkers zijn, dus geen pakken sap en fris enzo. Dat scheelt mss ook al wel.
pi_39795122
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:17 schreef Fuente het volgende:

[..]

Absoluut niet als verwijt bedoelt hoor, maar ik snap dus ook niet wat je dan allemaal haalt voor meer dan 100 euro?
Ik doe boodschappen bij Aldi en C1000, en voor mijn dieet was ik inclusief luiers en voeding voor mijn dochtertje en kattevoer enz, nooit meer kwijt dan 80 euro. En dan aten we echt lekker, en uitgebreid.

Ik zou niet weten wat ik allemaal moet kopen met zoveel geld, dus eigenlijk kan ik ook geen goed antwoord geven, behalve mijn vraag dan stellen En nogmaals, echt geen verwijt ofzo, voor wat je vraag betreft.
Moet er overigens wel bijzeggen dat ik het me financieel ook niet zou kunnen veroorloven om veel geld uit te geven dus misschien is het een gewoonte van kijken naar wat goedkoop is. En wij eten (en aten voor het dieet ook) alleen maar verse groenten.
Ik vat het ook totaal niet op als verwijt. Ik ben juist blij met de antwoorden en vraag me echt af wat ik fout doe.

Ik haal met mijn vriend 2 x per week boodschappen bij Albert Heijn. Ik haal dan dus voor 3 of 4 dagen avondeten. We eten veel groente. Als we bijvoorbeeld broccoli of een witlofsalade eten moet je denken aan een kilo tot 1,2 kilo groente met z'n tweeën. En bij een witlofsalade hoort natuurlijk ook nog 2 appels, eieren en zilveruitjes. Dus in die groente gaat al veel zitten. Ik haal bijvoorbeeld soms ook van die kleine snackpaprikaatjes en die kosten 1,99.

Daarnaast heb ik ook altijd appels en een andere soort fruit in huis. Wat wordt er verder gehaald? Knorr Vie, kaas, broodbeleg (sellerie- of komkommersalade en Philadelphia bijvoorbeeld), sladressing, wasmiddel (niet elke keer natuurlijk), keukenrollen en/of toiletpapier, nootjes (Japanse mix of amandelen ofzo), toastjes, brood, soms iets van een appelcake of zoiets (voor het weekend bijv.) eieren, koffiemelk, thee en koffie, volkorenbiskwie, pure chocola (biologisch), 1 of 2 pakken fruitdrank, bier (6pack), boter (ook niet altijd natuurlijk), crackers, beschuit, Vifit... en meestal nog een of twee pakken ijsjes (bijvoorbeeld Raketten en cornetto's). Ook halen we regelmatig wijn, meestal flessen van een euro of 5. En heel soms neem ik iets van gel mee ofzo, als ik dat ben vergeten bij de drogist.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelden tot nooit goedkope spullen uitkies, ik neem bijvoorbeeld altijd superzacht pleepapier, Maestro keukenrollen, dat soort dingen. Groente haal ik graag biologisch, maar als het 'normale' veel goedkoper is dan kies ik daarvoor. Als een gewone komkommer 79 cent is een een biologische 1,09, dan haal ik die laatste. Is de biologische 1,49 dan koop ik de gewone. Een salade voor op brood is dan altijd de ambachtelijke soort van de versafdeling, niet de goedkope versie. Die is gewoon minder lekker. Ook met kaas koop ik regelmatig duurdere soorten zoals Prima Donna light. Het brood dat ik lekker vind kost 1,79 voor een sneetje of 15. Aan de andere kant koop ik veel huismerken (koffie, thee, wasmiddelen, etc.). Aan Euroshopper doe ik niet, ik heb het allemaal geprobeerd maar de kwaliteit is toch echt minder.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie de producten kiezen. Mag je bij SB zelf merken kiezen of staan die 'voorgeschreven'?
pi_39796136
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:06 schreef weathergirl het volgende:
uitleg over bestedingen
Volgens mij leg je zelf al prima uit waar de kosten vandaan komen.
Ik volg ook geen specifiek dieet maar haal voor 2 personen eens in de 3 weken ongeveer een zak van 5 kilo aardappels, elke dag wat groente erbij (hoe veel weet ik niet precies, ik doe dat op het oog) en een stukje vlees van ongeveer 100 gram per persoon. Dat ligt ook aan de soort vlees, maar een slavink is toch ongeveer 100 gram? Dat als gemiddelde zegmaar.

Nou goed dan eet je natuurlijk wel eens iets anders dan dat, bijvoorbeeld met rijst ofzo maar dat is ook niet duur. Komt denk ik ongeveer op hetzelfde neer, rijst + vlees + roerbakgroente (prei, ui, paprika enzo). Dan nog brood: jij koopt erg duur brood, je hebt een heel tarwebrood voor 1 euro. Qua beleg vleeswaren (ham, boterhamworst) en kaas. Nou goed jij koopt dan salades maar daar zou je ook op kunnen besparen want je zegt zelf al hoe je hier mee omgaat. Ontbijt bestaat uit zoetigheid op brood of cornflakes.

Tussendoortjes (vooral voor mijn vriend) zijn chocola en koekjes, chocola is 29 cent per 100 gram en lekker en koekjes gewoon biscuit of iets anders wat niet te duur is. Fruit gewoon appels, sinaasappels, kiwi's, bananen... Alles eigenlijk wel maar dat maakt het niet duur. Drinken is water, aanmaaklimonade, yogidrink, soms een sapje en veel Aldi-ijsthee voor m'n vriend. Die ijsthee is ook niet duur te noemen. Oh en natuurlijk veel thee.

Je koopt inderdaad veel merken. Knorr Vie (je eet al zo veel groente en fruit joh!), Vifit, inderdaad het dure toiletpapier enzo... Als je alleen al naar de Aldi gaat kan je een hoop besparen. Je hebt daar superzacht toiletpapier van Solo Tissue wat vast een stuk goedkoper is. En zo zijn er nog een hoop meer dingen. Jet moet het alleen wel willen want als ik zo lees wat je koopt dan wil je per se die hoge kwaliteit en daar betaal je nu eenmaal voor.
pi_39797974
Ik moet zeggen dat ik altijd van tevoren een lijst maak, wat er niet op de lijst staat, wordt niet gehaald (tenzij ik er in de winkel achterkom dat ik het echt nodig heb).
WC papier en heel veel broodbeleg halen wij bij de Aldi. Ook salades halen we daar.
Bij SB mag je zelf de merken kiezen, ze geeft in het boek wel merken aan (optimel) maar je mag ook goedkopere merken kiezen, mits ze qua ingredienten overeen komen met die in het boek.
Knorr Vie en zo zou ik zelf nooit halen, omdat ik 't (vooral nu) uit gewone groenten en fruit probeer te halen.
Biologisch zou ik zelf ook nooit halen, omdat ik het te duur vindt, maar op zich vind ik het wel een goed iets om te kopen, en als ik meer te besteden had zou ik dat ook zeker doen! Verder eten wij wel vlees, maar dat sla ik in voorraden in en vries ik in (wanneer het in de aanbieding is).
Ook frisdrank haal ik bij de Aldi, toegegeven,Coca cola is het lekkerst, maar 5 keer zo duur als een fles cola van de Aldi.
Verder let ik op aanbiedingen, zie ik dat (ik noem maar wat) WC papier in de aanbieding is? Dan haal ik 4 pakken. Zoiets bijvoorbeeld.
Brood bespaar ik niet op, want ik heb een hekel aan brood dat niet lekker is En ik moet zeggen dat ik verder nooit merk dat producten minder lekker zijn dan van de A merken, maar dat is persoonlijk en smaken verschillen.
En ik koop nooit voorgesneden spul, gewoon alles zelf snijden, scheelt vaak ook een boel.

Ik merk wel dat nu met SB ik veel minder weggooi dan voorheen, omdat je alles inkoopt qua juiste hoeveelheden, en ook alles invriest in de juiste hoeveelheden.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:28:13 #240
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39814078
Vanmorgen moest ik yoghurt met 4 schijven meloen doen.. tja.. hoeveel is 1 schijf?

Nu heb ik gewoon alleen yoghurt genomen. Ik was nog zo moe van te weinig slaap dat ik met moeite de yoghurt naar binnen kon krijgen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:40:52 #241
105850 Fuente
mamamuts
pi_39814423
Ik vind de yoghurt 's morgens ook moeilijk om naar binnen te krijgen. Vanmorgen moest ik yoghurt met een schepje halvajam, maar meer dan 150 ml krijg ik er 's ochtends niet in van yoghurt dan. 2 boterhammen zouden er makkelijk ingaan
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:01:14 #242
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39815043
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:40 schreef Fuente het volgende:
Ik vind de yoghurt 's morgens ook moeilijk om naar binnen te krijgen. Vanmorgen moest ik yoghurt met een schepje halvajam, maar meer dan 150 ml krijg ik er 's ochtends niet in van yoghurt dan. 2 boterhammen zouden er makkelijk ingaan
Ja idd. die yoghurt met halvajam was 1 keer maar nooit weer. Ik heb nu optimel yoghurt en die is beter te doen.

Als ik klaar ben met de 9 weken wil ik idd overgaan op 2 bammetjes 's morgens. Dat moet ik wel kunnen halen
pi_39815472
Ik at altijd boterhammen 's morgens, maar ik denk dat SB juist bewust dat niet meer doet.
Brood is gezond, maar te veel is weer slecht........

Ik doe gewoon 's morgens in de yogurth wat zoetstof....
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:31:46 #244
105850 Fuente
mamamuts
pi_39815862
Op zich smaakt de yoghurt me wel, maar krijg zoveel gewoon niet weg 's morgens
Sara
Merel
Ukje
pi_39821861
-edit: doe normaal joh

[ Bericht 74% gewijzigd door Mylene op 14-07-2006 15:12:11 ]
pi_39822399
Als ik 125 gram gekookte rijst moet hebben, hoeveel is dat dan ongekookt?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 15:07:31 #247
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39822495
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:04 schreef Koningin het volgende:
Als ik 125 gram gekookte rijst moet hebben, hoeveel is dat dan ongekookt?
Volgens mij stond dat ergens achter in het boek. Ik pakte elke keer 100 gram maar had altijd over.
pi_39834926
ik doe ook mee!
Ik heb online programma en start maandag. Morgen ff boodschappen doen!
echt super, alles helemaal naar wens in mailbox, zonder vlees, vis en pasta

Nou ik ga hopen dat t goed gaat. ik zal zondag ff wegen en bekijken wat de schade is en posten hoe het hier gaat

de boeken zijn alleen uitverkocht, die krijg ik pas in loop volgende week.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:42:44 #249
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39835335
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 22:28 schreef Babbelzz het volgende:
ik doe ook mee!
Ik heb online programma en start maandag. Morgen ff boodschappen doen!
echt super, alles helemaal naar wens in mailbox, zonder vlees, vis en pasta

Nou ik ga hopen dat t goed gaat. ik zal zondag ff wegen en bekijken wat de schade is en posten hoe het hier gaat

de boeken zijn alleen uitverkocht, die krijg ik pas in loop volgende week.
Welkom en succes
pi_39835476
dank je wel Mickeys...
Hoe lang ben jij al bezig?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:52:50 #251
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39843533
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 22:47 schreef Babbelzz het volgende:
dank je wel Mickeys...
Hoe lang ben jij al bezig?
Ik ga maandag aan week 5 beginnen. Het gaat niet snel maar heel gestaag en zo kom ik er dus ook
pi_39843780
Gisteravond naar de Griek geweest, was heel erg lekker en ik kreeg het allemaal niet eens op
Vandaag is manlief op kamp (scouting) gegaan, dus even een moeilijk dagje, ga vandaag ook niet heel streng doen en morgen gewoon weer lekker verder.
Sara
Merel
Ukje
pi_39862409
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:52 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik ga maandag aan week 5 beginnen. Het gaat niet snel maar heel gestaag en zo kom ik er dus ook
haastige spoed is zelden goed! dus t zal vast een blijvend resultaat zijn!
  zondag 16 juli 2006 @ 11:29:52 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39871640
Gister een rokje gekocht in maat M .
  zondag 16 juli 2006 @ 13:00:21 #255
105850 Fuente
mamamuts
pi_39873669
Ik heb me de laatste 3 dagen totaal niet aan het dieet gehouden. Morgen met frisse moed weer verder, er is gelukkig nog steeds 7 kilo af
Sara
Merel
Ukje
pi_39876200
Ik heb gister ook BBQ gehad, maar vandaag er weer tegenaan!
  zondag 16 juli 2006 @ 21:02:50 #257
16245 CarOnline
met lange O
pi_39885702
Even een tvp hoor! Ik was ooit eens begonnen (in topic 1) maar doordat ik 5 dagen in londen was, heb ik niet gelijnd. En omdat het daarna zulk mooi weer was en meer kulsmoesen heb ik daarna óók niet gelijnd. Vanmorgen op de weegschaal: 1 onsje aangekomen. Dat valt dus mee!

Ik probeer morgen weer te beginnen.
Dat zeg ik verkeerd: Morgen begin ik weer! Gewoon met week 1.
Screw them.
We're going home.
  maandag 17 juli 2006 @ 09:02:49 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39897585
Vandaag las ik een fruitdagje in... Het weekeinde waren de wijn en de toastjes té verleidelijk .
pi_39897713
Ik moet alleen nog iets vinden dat ik meer ga bewegen!
  maandag 17 juli 2006 @ 09:18:30 #260
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39897780
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:13 schreef Koningin het volgende:
Ik moet alleen nog iets vinden dat ik meer ga bewegen!
Ik vind een crosstrainer echt perfect, alleen hij staat binnen en 't is hier nu al 29 graden in huis, dus met dit weer komt er ook niet veel van terecht .
pi_39897791
Ik vind een crosstrainer te duur...... en ik kan alleen 's avonds.
  maandag 17 juli 2006 @ 09:20:48 #262
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39897812
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:19 schreef Koningin het volgende:
Ik vind een crosstrainer te duur...... en ik kan alleen 's avonds.
Wat heb je te besteden dan, want die dingen staan ook en masse op marktplaats! Wij hebben 'm daar ook vandaan, voor 145 euro .
pi_39897895
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wat heb je te besteden dan, want die dingen staan ook en masse op marktplaats! Wij hebben 'm daar ook vandaan, voor 145 euro .
Tja, ik heb wel wat te besteden. Maar ik kan het geld er gewoon niet aan kwijt.
Misschien toch maar eens via Marktplaats zoeken.

Wat is eigenlijk een goede?
  maandag 17 juli 2006 @ 09:33:25 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39898020
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:25 schreef Koningin het volgende:

[..]

Tja, ik heb wel wat te besteden. Maar ik kan het geld er gewoon niet aan kwijt.
Misschien toch maar eens via Marktplaats zoeken.

Wat is eigenlijk een goede?
Kettler is wel aardig geloof ik en de bekende sportmerken natuurlijk.

MPS (ofzo) zou ik ver van blijven, krakkemikkerig rotspul .
  maandag 17 juli 2006 @ 09:46:10 #265
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39898186
Afgelopen week niets afgevallen. Mogelijk zijn de hormonen in de war. Ik kan niet nagaan of het afgelopen week mijn cyclus zou moeten zijn dus daar hou ik het voor nu maar even op. Mocht er volgende week geen verbetering zijn dan mail ik Sonja om te kijken waar ik wat kan aanpassen. En ja, ik ben niet de fout ingegaan en heb het gedaan zoals het beschreven was
pi_39901754
Hoi hoi,

Ik was benieuwd of ik met julli emee mag schrijven.
Ik zit nu in week 3 van het SB-dieet en het bevalt me eigenlijk wel erg goed.
Gisteren de verjaardag van mijn jongste dochter gevierd die is 1 jaar geworden en een beetje gesmikkeld en daarom vandaag een fruitdag , ik wil dat denk ik iedere maandag gaan doen zodat ik in het weekend iets meer speling heb.

Hoop dat ik gezellig mee mag schrijven

Groetjes Danielle
leef met de dag je leeft tenslotte maar 1 keer
pi_39972504
Danielle, iedereen is welkom!

Effe wat opmerken: ik vind het vreselijk om met dit weer warm te koken.
Het liefst at ik gewoon brood met een koude huzarensalade of een lekker ijsje bij de ijsboer.
pi_39976395
Ik maak zomerrecepten.
Gister 300 gr friseesla/rucola, 80 gram uitgebakken spekjes, verkruimeld stukje geitenkaas, in stukjes gesneden Granny Smith en een dressing van 1 el witte wijnazijn, 2 el honing en 2 el olijfolie.
Dat voor 2 personen.
Hier kan per persoon niet meer inzitten dan 500 kcals.
pi_39976570
En eergister:

Penne gekookt en afgekoeld.
Cherrytomaatjes gehalveerd in ovenschaal gelegd met de open kant naar boven, sprayen met olijfolie, Italiaanse kruiden en knoflook erop.
Dat 10 mins op 180 graden (heteluchtoven) en daarna 50 mins op 80 graden.
Voila je heb zongedroogde tomaatjes! Je kunt ze af laten koelen maar lauwwarm eten kan ook.
Dat bij de penne gedaan incl. een bol mozzarella in stukjes en geroosterde pijnboompitten.
Afmaken met een dressing van olijfolie en uitgeperste knoflook.

Als je de een Sonjaportie Penne (75 gr. ongekookt) neemt dan kan dit ook prima.
pi_39976813
Aan dat soort recepten was ik ook al aan het denken......
Aan de gedachte om nu aardappels te koken met vlees en groente
pi_39977036
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:23 schreef Koningin het volgende:
Aan dat soort recepten was ik ook al aan het denken......
Aan de gedachte om nu aardappels te koken met vlees en groente
No way!
Ik doe mijn zomer-ding nu.
Het mooie is dat je nu automatisch met verse ingredienten werkt zodat je het zo licht/zwaar kan maken als je wilt.
pi_39977210
Hallo allemaal!

Mijn vriend kwam 3 weken geleden met het SB dieet aanzetten. hij had van zijn vrouwelijke collega's gehoord, dat dit écht werkt. Aangezien ik de hele tijd over afvallen sprak, hebben we besloten dit dieet te volgen.
dit is dus de eerste week, is wel even wennen zeg!
vooral de lunch vind ik minimaal. Het avond eten daarentegen vult vreselijk goed.
ik kan er eigenlijk nog niet zoveel over zeggen, omdat ik pas 3 dagen bezig ben..

maar ik ga dit topic iniedergeval in de gaten houden!
ik hoop een kilo of 8 kwijt te raken. naja als het er 15 worden vind ik het ook niet erg, maar eerst maar weer eens naar de 70 kilo.

hoeveel val je ongeveer af van dit dieet? Sonja zei geloof ik halve kilo tot 1 per week? klopt dat een beetje volgens jullie?

groetjes,
Sas
Babe In Totale Control of Herself
  woensdag 19 juli 2006 @ 16:04:57 #273
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39978188
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:35 schreef Sassefras het volgende:

hoeveel val je ongeveer af van dit dieet? Sonja zei geloof ik halve kilo tot 1 per week? klopt dat een beetje volgens jullie?

groetjes,
Sas
Welkom

Bij mij klopt het wel aardig, de eerste week 6 de 2e week 7 en de 3e week 8 ons. de 4e week niets maar dat kan andere oorzaken hebben
pi_39979020
Ik viel in week 1 1,5 kg af, nu ben ik minder streng en geef mijn eigen draai aan het dieet. Dit omdat ik in deze periode soms dagen en nachten van huis ben en het dus onmogelijk is om strikt aan te houden.
  woensdag 19 juli 2006 @ 16:32:24 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39979080
Ik viel niets af in de eerste 3 weken, maar ben er actief bij gaan sporten en m'n kleding zit wel ruimer... Maar in gewicht dus niets verloren.

Nu wilde ik me morgen gaan wegen (zit in het huis van mn ouders om voor de kat + tuin te zorgen), kom ik er net achter dat m'n moeder de weegschaal heeft meegenomen op vakantie .
pi_39984692
Xcuz-me, hebben ze bij de sportschool of bijv. de apotheek geen weegschaal? Of wil je je graag wegen op die van je ouders?
pi_39986970
Hoi hoi,

Ik eet nu met dit warme weer met name rauwkorst dat is toch niet erg om dat te eten met een aardappel en iets van kipfilet of tartaar ofzo.

Ik heb het in ieder geval erg warm en zuip me klem aan het water.Resultaat ben vriendjes geworden met het toilet hihih

Groetjes Danielle
leef met de dag je leeft tenslotte maar 1 keer
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:48:25 #278
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39989009
Ik kook nog gewoon wel, warm weer of geen warm weer.

@XcUZ_Me: voor een tientje heb je een weegschaal bij de mediamarkt en mogelijk bij heel veel andere winkels ook.
pi_39992027
Hallo,
Ik heb de topics allemaal eens zitten lezen, en het lijkt mij een geweldig dieet.
Alleen....Er staan een paar dingen op de boodschappen lijstjes die ik absoluut niet lekker vind. Verder heb ik het volgende probleem:
Mijn vader heeft een groente tuin, wij eten 4x in de week groenten v/d tuin. Deze groente staan niet altijd op de lijstjes....Dus dat wordt al een probleem. (Of kan je ook wat anders nemen).
Verder kook, ik voor mijn vader, broertje en 2 zusjes. Dit zijn echt moeilijke eters, en houden niet van speciaal voedsel....Iemand daar nog tips voor, hoe je daar mee om moet gaan.
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:10:53 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40001887
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:26 schreef Platinum het volgende:
Xcuz-me, hebben ze bij de sportschool of bijv. de apotheek geen weegschaal? Of wil je je graag wegen op die van je ouders?
Ja, want daar heb ik me ook "voor het eerst" op gewogen. Verder wil ik zelf geen weegschaal hebben... Ik weet van mezelf dat ik me dan toch iedere dag ga wegen en ontzettend gefrustreerd raak.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:59:25 #281
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40004472
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, want daar heb ik me ook "voor het eerst" op gewogen. Verder wil ik zelf geen weegschaal hebben... Ik weet van mezelf dat ik me dan toch iedere dag ga wegen en ontzettend gefrustreerd raak.
Ah, dan kan daar het verschil in zitten. Het is vaak zaak om altijd op dezelfde weegschaal te wegen ivm de afwijking die er in kan zitten. Misschien ben je toch wel wat afgevallen als je nu op de weegschaal gaat staan die je de allereerste keer ook hebt gebruikt
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:01:50 #282
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40006398
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:59 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ah, dan kan daar het verschil in zitten. Het is vaak zaak om altijd op dezelfde weegschaal te wegen ivm de afwijking die er in kan zitten. Misschien ben je toch wel wat afgevallen als je nu op de weegschaal gaat staan die je de allereerste keer ook hebt gebruikt
Dat was een en dezelfde weegschaal .
pi_40038817
Goedemorgen!

gaat nog steeds goed hier. Ik heb nog helemaal geen echte honger gehad. ik loop wel heel veel naar de wc, om het uur toch wel denk ik zo.

ik heb een vraag, ik moet vanavond macaroni eten, met quorn (of hoe je het ook schrijft ) en roerbak groente.. Maar dat lijkt me echt vies zonder macaroni saus..
of mag je daar wel saus (zo'n zakje macaroni-kruiden van knorr) bij gebruiken? of moet het echt "droge" macaroni zijn?

Sas
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:16:24 #284
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40039066
Je kan er gewoon een pakje tomatensaus doorheen mikken hoor . Van Heinz hebben ze hele lekkere, met een vleugje knoflook erdoor, het hele pakje is iets van 40 kcal ofzo, daar val je je geen buil aan.

Sonja zegt ook *ergens* op een site dat je altijd een rode saus erbij mag maken .
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:46:52 #285
105850 Fuente
mamamuts
pi_40039530
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je kan er gewoon een pakje tomatensaus doorheen mikken hoor . Van Heinz hebben ze hele lekkere, met een vleugje knoflook erdoor, het hele pakje is iets van 40 kcal ofzo, daar val je je geen buil aan.

Sonja zegt ook *ergens* op een site dat je altijd een rode saus erbij mag maken .
Klopt, in haar boekje staat het ook, rode sauzen mogen!
Sara
Merel
Ukje
pi_40039839
oke! dan gooi ik er gewoon van die blikjes rode tomatensaus bij.(die heb ik nog thuis staan), maar dat pakje van heinz met een vleugje knoflook klinkt ook lekker.. maar ik moet daarna nog wel sporten... nee laten we maar zonder knoflook doen..

dank voor de antwoorden!
  zondag 23 juli 2006 @ 19:32:16 #287
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40110317
Vandaag een stukje op internet
quote:
Bestsellerschrijfster dankzij moeilijke zwangerschap

In de ban van... Sonja Bakker!
door Vanessa Bontje

AMSTERDAM - Een nieuwe dieetgoeroe is opgestaan. Sonja Bakkers eerste boek, Bereik Je Ideale Gewicht, is al goed voor 240.000 exemplaren. En van de tweede, voor tieners en kinderen, staat de teller na amper tien weken op 50.000. Nederland is in de ban van het 'Sonja Bakkeren'. Zelf staat de schrijfster nog steeds versteld van haar succes. "Ik bén geen hype, ik ben gewoon Sonja Bakker uit Spierdijk. Ik doe wat ik leuk vind: mensen helpen met afvallen zodat ze meer zelfvertrouwen krijgen."

Sonja gaat binnenkort ook op tv mensen met overgewicht begeleiden, in het SBS6-programma Je echte leeftijd. Uit talloze verzoeken van allerlei omroepen om een programma te maken, koos ze voor de Amsterdamse zender. Resoluut: "Ik mocht hier gewoon mezelf blijven. Dus... lekker praten zoals ik praat, mét Westfries accent natuurlijk, en adviezen geven zoals ik het wil. Niet van: hier heb je je tekst, lepel die op en dan ben je klaar. Zo zit ik niet in elkaar."

Sonja's man Koen, met wie ze twee zoontjes heeft, valt bij: " Programmamakers, uitgeverijen en levensmiddelenfabrikanten hebben ons de mooiste voorstellen gedaan, maar als Sonja niet haar methode kan uitdragen zoals ze dat de laatste tien jaar al doet, dan houdt het op."

Ooit was de nu superslanke Sonja zelf ook veel te zwaar. "Ik lijnde en lijnde, heb alles geprobeerd, van hongerdiëten tot poedertjes en shakes. Maar niets hielp blijvend. Toen ik er op een gegeven ogenblik achter kwam dat ik me moest gaan verdiepen in de werking van eten. Ik ging een studie doen en begon alle, maar dan ook écht alle etiketten van mijn boodschappen in de supermarkt te lezen. Ik ging vergelijken, wilde alles weten over voedingsmiddelen en stelde zo mijn eigen eetpatroon samen. In no time viel ik twintig kilo af. Ik was trots om te merken dat mijn methode werkte."
pi_40124051
oke, dus er komt ook een sonja bakker tv programma!

ik ga vandaag beginnen met week 2. ik stond vanochtend op de weegschaal en er was 3!! kilo vanaf! ik heb ook niets extra's gegeten vorige week, geen veilig fruit, helemaal niets. en ik ben naar de sportschool geweest.

ben benieuwd wat deze week brengen zal!
  maandag 24 juli 2006 @ 08:22:37 #289
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40124215
quote:
Op maandag 24 juli 2006 07:52 schreef Sassefras het volgende:
oke, dus er komt ook een sonja bakker tv programma!

ik ga vandaag beginnen met week 2. ik stond vanochtend op de weegschaal en er was 3!! kilo vanaf! ik heb ook niets extra's gegeten vorige week, geen veilig fruit, helemaal niets. en ik ben naar de sportschool geweest.

ben benieuwd wat deze week brengen zal!
De eerste week zou je het meeste verliezen. voornamelijk vocht. Maar het is een enorme opstekker en stimulans om door te gaan natuurlijk

Zelf ben ik nu na 5 weken totaal 3 kilo kwijt. Vandaag een fruitdag en ik kijk er best wel een beetje tegenop. Ach, ik overleef het wel natuurlijk hihi.
pi_40126196
Dit vond ik op de site van SBS6:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
[b]Wat is jouw echte leeftijd eigenlijk?[/b] 

Maak jij je zorgen om iemand in je omgeving die ongezond eet, 
teveel drinkt of nauwelijks beweging krijgt, geef die dan op voor 
het televisieprogramma Je Echte Leeftijd! 

Half september gaat op SBS6 een nieuwe reeks afleveringen van 
start, waarin de kandidaten geconfronteerd worden met de gevolgen 
van hun ongezonde levensstijl. 
Onder begeleiding van een team professionals (een internist, een 
personal trainer en gewichtsconsulente Sonja Bakker) ondergaat 
de kandidaat een lifestyle verandering die de levensduur aanzienlijk 
zal verlengen en die de kwaliteit van het leven zal verhogen.

Stuur een mail met naam, leeftijd, beroep en een korte omschrijving 
van de persoon die je op wilt geven én je eigen telefoonnummer naar:
jeechteleeftijd@eyeworks.tv

Of stuur een brief met dezelfde gegevens naar:

Eyeworks
T.a.v. Je Echte Leeftijd 
Anthony Fokkerweg 61
1059 CP Amsterdam

Lijkt in eerste instantie een beetje op "Wat je eet ben je zelf" op RTL4.

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 24-07-2006 11:43:52 (zo klopt de layout weer :)) ]
  maandag 24 juli 2006 @ 10:45:03 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40126507
Of je verneukt de lay-out even .
pi_40126710
quote:
Op maandag 24 juli 2006 08:22 schreef Mickeys het volgende:

[..]

De eerste week zou je het meeste verliezen. voornamelijk vocht. Maar het is een enorme opstekker en stimulans om door te gaan natuurlijk

Zelf ben ik nu na 5 weken totaal 3 kilo kwijt. Vandaag een fruitdag en ik kijk er best wel een beetje tegenop. Ach, ik overleef het wel natuurlijk hihi.
zeker een opsteker! Mijn vriend is ook 3 kilo kwijt!
Maar ik reken er ook niet op dat volgende week de weegschaal weeg -3 aangeeft. alhoewel dat wel leuk zou zijn natuurlijk!

vanaf wanneer mag je een fruit dag invoeren? (heb je dan niet ongelofelijke honger? of eet je dan echt 20 stuks fruit op een dag?)
  maandag 24 juli 2006 @ 12:29:15 #293
105850 Fuente
mamamuts
pi_40129458
Ik ben nu na 5 weken SB 8 kilo afgevallen. Hadden er meer kunnen zijn maar in de week dat manlief op kamp was heb ik me er (totaal) niet aan gehouden en gewoon lopen snaaien enzo.
Dus tot dusver nog steeds heel tevreden.
Vandaag weer netjes bezig, vanavond staat er witlof op het programma maar daar maak ik wel een lekkere witlofsalade van
Sara
Merel
Ukje
  maandag 24 juli 2006 @ 12:33:15 #294
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40129566
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:52 schreef Sassefras het volgende:

[..]

zeker een opsteker! Mijn vriend is ook 3 kilo kwijt!
Maar ik reken er ook niet op dat volgende week de weegschaal weeg -3 aangeeft. alhoewel dat wel leuk zou zijn natuurlijk!

vanaf wanneer mag je een fruit dag invoeren? (heb je dan niet ongelofelijke honger? of eet je dan echt 20 stuks fruit op een dag?)
De fruitdag is dag 1 van week 6. Begon met Jus d'orange. daarna een kiwi, nu net druiven, appel en banaan gehad. zometeen weer een peertje en vanavond roerbakgroenten met tartaar en dan als afsluiter geloof ik weer een glas jus maar dat zie ik wel weer.

@Fuente: 5 weken SB en dan nu witlof? welke week doe je nu dan?
  maandag 24 juli 2006 @ 12:34:18 #295
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40129597
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:29 schreef Fuente het volgende:
Ik ben nu na 5 weken SB 8 kilo afgevallen. Hadden er meer kunnen zijn maar in de week dat manlief op kamp was heb ik me er (totaal) niet aan gehouden en gewoon lopen snaaien enzo.
Dus tot dusver nog steeds heel tevreden.
Vandaag weer netjes bezig, vanavond staat er witlof op het programma maar daar maak ik wel een lekkere witlofsalade van
Lekker zeg!

Ik heb vorige week ook een slechte week gehad... Veel gesnaaid en gesnoept. Geen ongezonde dingen, maar een extra plakje ontbijtkoek en 's avonds paar keer 2 glaasjes wijn... Zulke zomeravonden maak je ook niet elk jaar mee en de buren van m'n ouders vroegen of ik even kwam buurten...dus tja...

Vanavond maak ik ook witlofsalade, het is veeeeeel te warm voor meer warm eten!
  maandag 24 juli 2006 @ 12:43:34 #296
105850 Fuente
mamamuts
pi_40129919
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:33 schreef Mickeys het volgende:

[..]

De fruitdag is dag 1 van week 6. Begon met Jus d'orange. daarna een kiwi, nu net druiven, appel en banaan gehad. zometeen weer een peertje en vanavond roerbakgroenten met tartaar en dan als afsluiter geloof ik weer een glas jus maar dat zie ik wel weer.

@Fuente: 5 weken SB en dan nu witlof? welke week doe je nu dan?
Week 5, omdat ik die vorige week niet gedaan heb
Sara
Merel
Ukje
pi_40129981
Hier is het rampzalig, krijg de kans niet op fatsoenlijk het dieet te volgen......
Denk dat ik na mijn vakantie opnieuw ga beginnen! Start dan weer met goede moed en nu maar even gewoon goed opletten.
pi_40130057
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:45 schreef Koningin het volgende:
Hier is het rampzalig, krijg de kans niet op fatsoenlijk het dieet te volgen......
Denk dat ik na mijn vakantie opnieuw ga beginnen! Start dan weer met goede moed en nu maar even gewoon goed opletten.
er zijn teveel bbq's enzo?
wij hebben zondag een bbq, maar ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen...
ik hoop dat mijn vriend eigenlijk geen zin heeft..
pi_40131350
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:47 schreef Sassefras het volgende:

[..]

er zijn teveel bbq's enzo?
wij hebben zondag een bbq, maar ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen...
ik hoop dat mijn vriend eigenlijk geen zin heeft..
o.a. en te veel terrasjes pikken, teveel uit eten afspraken en teveel verjaardagen....
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:55:54 #300
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_40210812
tralallalaa 8 kg eraf
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: