abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 september 2006 @ 15:55:57 #251
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_41677097
Douglas Coupland - Generation X

en

Haruki Murakami - Kafka on the Shore

Jaja, wat een combi. Maar kon het niet laten.

Ohja, en nog de laatste beetjes van Memoires of a Geisha

[ Bericht 26% gewijzigd door Cutebutpsycho op 10-09-2006 16:06:13 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_41677256
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 11:07 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit is toch de nieuwe van deze geniale Portugees? Laat even weten wat je ervan vondt, ik wil hem misschien ook gaan halen. (Maar ik heb nog zoveel te lezen
Jup, dat is hem. Ik ben net begonnen hoor. Zijn stijl is heel wollig - veel bijzinnen en uitzonderlijk correct, de dialogen zijn niet netjes gescheiden door aanhalingstekens - maar ik kan het wel waarderen. Venijnige humor ook hier en daar. Ik ben benieuwd naar de rest.
pi_41677356
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:55 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Haruki Murakami - Kafka on the Shore
Ik ben erg benieuwd wat je van dat boek vind. Het staat op mijn verlanglijstje.
Ben nu 'De jacht op het verloren schaap' aan het lezen.
pi_41684987
Hugo Borst - De Coolsingel bleef leeg
  zondag 10 september 2006 @ 22:14:01 #255
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_41690043
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:02 schreef mirugai het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd wat je van dat boek vind. Het staat op mijn verlanglijstje.
Ben nu 'De jacht op het verloren schaap' aan het lezen.
Mja.. Oke, maar realiseer je dat dit vooral mijn beleving en interpretatie ervan is...
Ondanks dat ik het af en toe wat langdradig vind overkomen is Kafka on the Shore naar mijn mening mooi geschreven...Wat bijzonderheden van dit boek (zal proberen niet al teveel te verklappen )..

Er lopen eigenlijk twee verhaalijnen langs elkaar, en later in het boek door elkaar heen. Soms vind ik dit storend verwarrend in dit soort boeken, maar de strucuur en opbouw die Murakami hiervoor gebruikt gebruikt is in mijn beleving precies goed; helder, maar niet té simpel. Een hapklare brok is het niet, maar ik lekker vlot doorlezen, dat lukt wel.

De eerste verhaalijn (over Kafka) lijkt wel Murakami's variant van het Oedipus verhaal te zijn, met wat fantasie elementjes erbij. Ik vind het een boeiende variatie hierop maar af en toe gaat hij er naar mijn mening net iets teveel in op; het "sprookjesachtige" word me net iets te overdone... Maarja, dat is nou eenmaal het boek, en ook dat is een gevoelskwestie.. Lijkt me dat dat bij een andere lezer totaal verschillend kan zijn... Misschien vind jij dat juist prachtig en ben ik een doodsaaie realist...

De tweede verhaallijn heeft tot de verbeelding sprekende overeenkomsten met de eerste, maar is toch net wat anders.. Dit vind ik leuk gevonden (tsja je moet hem zelf lezen hoor, anders ist niet meer leuk )...
Conclusie.. Murakami schrijft dus zoals ik al zei zeker mooi en boeiend, maar af en toe misschien net een beetje overdone en langdradig naar mijn smaak..

Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  maandag 11 september 2006 @ 10:23:23 #256
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_41699595
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:49 schreef vencodark het volgende:
Ik ben van plan juist eerst het boek te lezen en daarna de film te huren. Ik ben rond pagina 260 dus nog een kleine helft te gaan. Ben erg benieuwd hoe het afloopt. Het blijft me boeien
Het boek is veeeel uitgebreider dan de film, zoals altijd.
Je snapt de film ook beter als je eerst het boek hebt gelezen, maar de film doet zeker geen afbreuk aan het boek.

Succes met lezen!
(Un)masking for the greater good.
pi_41705221
Ncci French - De bewoonde wereld
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  maandag 11 september 2006 @ 20:21:30 #258
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_41717333
Nelson DeMille - "De Crash"

"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
  maandag 11 september 2006 @ 21:15:13 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41719425
"De stad er blinden" van José Saramago.

Ff wennen die schrijfstijl, maar tot nu toe een erg mooi boek.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 11 september 2006 @ 21:16:31 #260
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41719473
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:52 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb Hart van Inkt van Cornelia Funke maar even terzijde gelegd. Ik weet niet, ze blijft een beetje hangen in haar verhaal...

Dus ben ik maar begonnen in Het Verzuim van de Dood van José Saramago.

[afbeelding]
Ik ben nu dus bezig in een boek van hem en deze staa op mijn "te kopen" lijstje. Wilde alleen ff weten of ik zijn stijl leuk vond. Is Het Verzuim ook zo geschreven als de stad der blinden, ofwel veel komma's, geen " " en achter elkaar door?
L'Amour menaçant:
pi_41719866
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ben nu dus bezig in een boek van hem en deze staa op mijn "te kopen" lijstje. Wilde alleen ff weten of ik zijn stijl leuk vond. Is Het Verzuim ook zo geschreven als de stad der blinden, ofwel veel komma's, geen " " en achter elkaar door?
Jup, helemaal. Dat is gewoon zijn stijl. Veel bijzinnen, veel wollig taalgebruik, veel kitsch, maar ergens heel erg mooi en bij tijd en wijle zelfs venijnig hilarisch.
pi_41722729
En altijd geniaal onderwerpen. Neem de stad der zienden. Een overgrote meerderheid stemt blanco bij de verkiezingen, Niks wordt bij naam genoemd, je leert slechts enkele personen beter kennen en hij weet er gewoon een boek overt vol te schrijven.

En ook nog eens een ontzettend sterk geschreven boek, wat goed aansluit op het huidige politieke klimaat in de wereld.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 11 september 2006 @ 22:59:34 #263
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41723070
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:47 schreef Steven184 het volgende:
En altijd geniaal onderwerpen. Neem de stad der zienden. Een overgrote meerderheid stemt blanco bij de verkiezingen, Niks wordt bij naam genoemd, je leert slechts enkele personen beter kennen en hij weet er gewoon een boek overt vol te schrijven.

En ook nog eens een ontzettend sterk geschreven boek, wat goed aansluit op het huidige politieke klimaat in de wereld.
O Ik dacht dat het echt een vervolg was op de Stad der Blinden. Zo van "Tadaa, iedereen kan weer zien". Maar misschien kunnen ze dat uiteindelijk in Blinden ook wel. SHHHT niet verklappen!!!
L'Amour menaçant:
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:18:31 #264
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41725653
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:21 schreef Poedel het volgende:
Nelson DeMille - "De Crash"

[afbeelding]
Begin is een beetje saai, veel technisch gepraat over vliegtuigen. Na 100 bladzijdes komt DeMille pas op gang. Al met al een redelijk vermakelijk boek. Heb je ook het Spel van de Leeuw gelezen?
pi_41728688
Ik lees nu Nacht van Elie Wiesel
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:08:59 #266
140318 Thy...
Met puntjes
pi_41731292
Net Dan Brown - Angels & Demons (Het Bernini mysterie) uit. Ik heb de 4 boeken van Brown gekocht in een box set. Na de da vinci code heb ik deze gelezen. Ik snap nu wel waarom hij zo populair is. De boeken zijn leuk en lezen erg makkelijk weg, echter vind ik ze té makkelijk, het mist iets. Het ergste vind ik nog wel dat tot ong. 3/4 in het boek het ontzettend veel op de da vinci code lijkt. Zelfde persoon, beetje rondrennen in een oude stad met een meisje op zoek naar oude spullen. Pas daarna wordt hij wezelijk anders en ook een stuk leuker.
Al met al wel een leuk boek, maar absoluut geen meesterwerk. Het zal ook wel even duren voor ik aan zijn andere 2 boeken begin, eerst maar eens wat compleet anders.

Nu net begonnen aan Douglas Adams - Dirk Gently's Holistic Detective Agency. Net 5 blz. gelezen maar ik vind hem nu al geniaal!
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:46:34 #267
71796 dossie
lekker makkelijk
pi_41733684
Net begonnen aan de goelag archipel van solzjenitsin (of zoiets :-) ).

Het is een hele tijd geleden dat ik een boek niet uit heb gelezen, maar deze maakt weer eens een kans...

Je wordt heel hard doodgegooid met namen en instituten, ik wordt er kriegel van... Daardoor blijft het wel beter hangen wat hij eigenlijk wil zeggen, maar lekker weglezen doet het iig niet...

Iemand ervaring met dit boek?
"Het geheugen van het hart zeeft slechte herinneringen weg en maakt de goede mooier. Dat stelt ons in staat om met het verleden te leven." - Gabriel Garcia Marquez
pi_41735164
Shopaholic Takes Manhattan Eindelijk aan de serie begonnen . Yay voor het boekenfestijn.
Tap tap tap
pi_41735855
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:46 schreef dossie het volgende:
Net begonnen aan de goelag archipel van solzjenitsin (of zoiets :-) ).

Het is een hele tijd geleden dat ik een boek niet uit heb gelezen, maar deze maakt weer eens een kans...

Je wordt heel hard doodgegooid met namen en instituten, ik wordt er kriegel van... Daardoor blijft het wel beter hangen wat hij eigenlijk wil zeggen, maar lekker weglezen doet het iig niet...

Iemand ervaring met dit boek?
Ik ben er in begonnen, maar na 100 pagina's ging ik op vakantie en had geen zin het mee te nemen. Wilde daar meer verhalen lezen als Joe speedboot. Wil er wel weer eens in beginnen, maar moet zeggen dat andere boeken hoger op mijn verlanglijst staan.
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O Ik dacht dat het echt een vervolg was op de Stad der Blinden. Zo van "Tadaa, iedereen kan weer zien". Maar misschien kunnen ze dat uiteindelijk in Blinden ook wel. SHHHT niet verklappen!!!
Ik heb de Stad der Blinden niet gelezen, maar naar het verhaal te lezen in de Stad der Zienden komt er een stukje terug uit de Stad der Blinden, daar ben ik bijna 100% zeker van. Toen ik dat stukje las dacht ik even, shit waarom heb ik niet eerst dat boek gelezen, maar uiteindelijk valt het verhaal nog wel goed in elkaar.
pi_41743796
Niet teveel verklappen over Saramago, ik wil eigenlijk ook meer van hem lezen.

Het Verzuim van de Dood is nog steeds cool. Klopt het dat de dialogen soms echt van triviale en haast kinderachtige aard zijn? Dat werkt heel hilarisch door, maar soms doet het ook heel raar aan.
pi_41754589
Pitface van Brusselmans.
pi_41761982
De Shopaholic omnibus van Sophie Kinsella .
pi_41769327
Raymond Feist - Magician, bijna uit
pi_41772034
Zijn er hier toevallig mensen die het boek "complot tegen Amerika" van de schrijver Philip Roth gelezen hebben? En wat is jullie mening erover?
Ik zag het vandaag in de winkel liggen en overwoog het te kopen, maar wou me toch eerst even laten informeren. Gaarne reactie.

pi_41777351
Ik heb gehoord dat-ie wel aardig goed is. Ik heb hem dus niet gelezen, dus of je echt veel waarde moet hechten aan deze post is een tweede.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:52:10 #276
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41777743
Ik had Saramago in m'n handen maar was zowel mijn kortingsbon als mijn boekenbonnen vergeten 50,- boekenbonnen... welke zou ik allemaal kiezen?

In ieder geval "het verzuim van de dood" en "mevrouw verona daalt de heuvel af".....
L'Amour menaçant:
pi_41777820
Ik kan de Stad der zienden van harte aanbevelen.
  Moderator zaterdag 16 september 2006 @ 22:58:42 #278
42184 crew  DaMart
pi_41873661
Het volgende boek dat door mij verslonden gaat worden is:

Valerio Massimo Manfredi - De Talisman van Troje.
pi_41876669
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:59 schreef Natalie het volgende:

[..]

Halverwege. Sayuri is miko en Hatsumomo maakt haar het leven zuur.
Heb eerst de film gezien, en het boek kreeg ik laatst op m'n verjaardag. Vind het een leuk boek, maar er zijn sommige dingen die ik niet begrijp. Bepaalde uitdrukkingen bijv.
Heb het boek een hele tijd gelezen, vind je het met de film overeen komen of totaal niet?
Ik vond het een mooi boek en twijfel of ik de film wil zien, ben toch bang dat ze het niet goed verfilmd hebben...
pi_41877100
Ík ben nog steeds bezig in Feel over Robbie Williams. Dikke pil, maar als ik eenmaal bezig ben lees ik zo door. Jammer dat ik ook zoveel andere dingen te doen heb, vind bijna de rust niet om te lezen...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zondag 17 september 2006 @ 01:19:24 #281
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_41877512
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:59 schreef Blinky het volgende:
Ík ben nog steeds bezig in Feel over Robbie Williams. Dikke pil, maar als ik eenmaal bezig ben lees ik zo door. Jammer dat ik ook zoveel andere dingen te doen heb, vind bijna de rust niet om te lezen...
Die heb ik ook gelezen, ik vond het een heerlijk boek...
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_41879185
Ben nu bezig met 'Fear and Loathing in Las Vegas' van Hunter S. Thompson. Blijft een geweldig, onconventioneel schrijver.

Hierna ga ik beginnen aan een boek van Bas Haring. 'De IJzeren Wil' heet het. Ik kreeg het boek ineens van mijn zus en ik ken die schrijver vaag van TV-programma's. Nou ja, ben benieuwd. Daarna heb ik nog 'Er is geen vrouw die deugt' van Arthur Schopenhauer liggen plus 'On the Road' van Jack Karouac (voor de tweede maal).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2006 03:03:57 ]
pi_41881326
Ik heb net Magier van Feist uitgelezen en ben begonnen in Zilverdoorn, ik vind het geweldige boeken, die man is echt briljant! Gelukkig zijn er nog veel vervolgen!
  zondag 17 september 2006 @ 10:42:17 #284
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_41881918
quote:
Op zondag 17 september 2006 09:49 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb net Magier van Feist uitgelezen en ben begonnen in Zilverdoorn, ik vind het geweldige boeken, die man is echt briljant! Gelukkig zijn er nog veel vervolgen!
Ik heb de Kronder Trilogie uitgelezen en ga, nadat ik klaar ben met The Name of the Rose Magier lezen.

Heb ook net Schaduw van de Wind gelezen, ge-wel-dig leesavontuur
I spoke proper England since I was a children.
pi_41881931
Ik ben nu bezig met De Schaduw van de Wind, ben nog niet zo ver maar volgens mij is het een erg mooi boek. Heb sinds gister Het Leven Van Pi uit, geweldig!
De koningin van de mode is terug.
pi_41882426
De Schaduw van de Wind is écht geweldig. Ik heb enorm genoten.

Het Verzuim van de Dood van Saramago is inmiddels uit. Merkwaardige schrijver, die man. Ik ga nu doot met een boek van Frederick "Day of the Jackal" Forsyth, genaamd De Afghaan.

zondag 17 september 2006 @ 13:45:55 #287
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_41887072
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef ik.ben.hier het volgende:

[..]

Heb het boek een hele tijd gelezen, vind je het met de film overeen komen of totaal niet?
Ik vond het een mooi boek en twijfel of ik de film wil zien, ben toch bang dat ze het niet goed verfilmd hebben...
Ze hebben wel dingen weggelaten in de film. Maar denk niet dat zoiets te voorkomen is.
Was erg onder de indruk van de film, en het boek lezende snap ik ook bepaalde verbanden beter.
't Is een goede cast en de set sluit precies aan bij hoe het in het boek beschreven wordt. Denk persoonlijk niet dat je teleurgesteld zal worden. De film doet geen afbreuk aan het boek.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 17 september 2006 @ 14:09:11 #288
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41887974
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:43 schreef C.o.C.o het volgende:
Ik ben nu bezig met De Schaduw van de Wind, ben nog niet zo ver maar volgens mij is het een erg mooi boek. Heb sinds gister Het Leven Van Pi uit, geweldig!
Die eerste heb ik gekregen voor m'n verjaardag, maar staat nog te wachten in de kast. Heb er zoveel die daar staan die ik nog moet lezen, en dan sneuvelt een dik uitziend boek vaak eerder

Leven van Pi Binnenkort verfilmd
L'Amour menaçant:
pi_41893198
Ik ben nu bezig in Nieuwe Buren van Saskia Noort.
pi_41907804
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:45 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ze hebben wel dingen weggelaten in de film. Maar denk niet dat zoiets te voorkomen is.
Was erg onder de indruk van de film, en het boek lezende snap ik ook bepaalde verbanden beter.
't Is een goede cast en de set sluit precies aan bij hoe het in het boek beschreven wordt. Denk persoonlijk niet dat je teleurgesteld zal worden. De film doet geen afbreuk aan het boek.
Dan ga ik hem kijken, ik weet je te vinden he
Vond het boek erg verslavend, hoewel het misschien toch meer een girl thing is.
  maandag 18 september 2006 @ 14:50:26 #291
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_41920531
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die eerste heb ik gekregen voor m'n verjaardag, maar staat nog te wachten in de kast. Heb er zoveel die daar staan die ik nog moet lezen, en dan sneuvelt een dik uitziend boek vaak eerder
Ik kan je ook van harte aanraden daar de volgende keer in te beginnen!! Als je eenmaal bezig bent lees je er zo doorheen...

Ik heb Labyrinth (zie vorige post) even aan de kant gelegd, ik heb al twee weken lang niet de moeite genomen er in verder te lezen. Het lijkt me supermooi, maar ik denk dat ik gewoon even behoefte heb aan een ander soort boek.

Dus heb ik het pas gekregen boek "Joe Speedboot" van Tommy Wieringa maar te voorschijn gehaald! Het begin leest inderdaad erg lekker weg! Ben benieuwd naar de rest...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_41923130
Vanavond beginnen in de schaduw van de wind..heb louter positieve reactie gehoord.
  maandag 18 september 2006 @ 18:34:45 #293
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_41926393
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:50 schreef Foeske het volgende:

Dus heb ik het pas gekregen boek "Joe Speedboot" van Tommy Wieringa maar te voorschijn gehaald! Het begin leest inderdaad erg lekker weg! Ben benieuwd naar de rest...
Die heb ik van de boekenbonnen van mijn verjaardag gekocht, samen met "Het verzuim van de dood" en "De vliegeraar".
L'Amour menaçant:
pi_41929140
Ben nu bezig in Freakonomics van Stephen Levitt. Geweldig boek met antwoorden op vragen waarop normale mensen niet zouden komen, bijvoorbeeld waarom drugsdealers nog bij hun moeders wonen.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_41933756
Iemand nog een tip voor mij? Laatste boeken die ik heb gelezen zijn

- De eeuw van mijn vader - Geert Mak
- De zwarte met het witte hart - Arthur Japin
- De misterieuze vlam van koningin Loana - Umberto Eco

Iemand nog iets om op dit lijstje verder te gaan?
pi_41939078
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:55 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Iemand nog een tip voor mij? Laatste boeken die ik heb gelezen zijn

- De eeuw van mijn vader - Geert Mak
- De zwarte met het witte hart - Arthur Japin
- De misterieuze vlam van koningin Loana - Umberto Eco

Iemand nog iets om op dit lijstje verder te gaan?
Als je van Geert Mak houdt, is 'Hoe God verdween uit Jorwerd' een absolute aanrader!
  FOK!fotograaf dinsdag 19 september 2006 @ 01:29:22 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41940457
Kluun - de weduwnaar.

Hoor er verschillende verhalen over... Maar dat moet je toch altijd zelf even controleren. Valt me tot nu toe nog niet tegen. Leest vlot weg, maar is ook minder aangrijpend.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41944115
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 00:21 schreef Promovendus het volgende:

[..]

Als je van Geert Mak houdt, is 'Hoe God verdween uit Jorwerd' een absolute aanrader!
Die heb ik al gelezen en was inderdaad de moeite waard.
pi_41998458
De Afghaan is uit. Gewoon een standaard techno-thriller die voortborduurt op de 9/11-angst van de goegemeente. Niet zo goed als De Dag Van De Jakhals, maar wel vermakelijk.

Nu ga ik me eens wagen aan iets van P.J. Tracy. Ook daar verwacht ik niet echt iets heel bijzonders van, maar wel iets wat enigszins onderhoudend is. Snow Blind it is.

pi_42020615
Ben nu in Wheel of Time deel 4 (The Shadow Rising) bezig van Robert Jordan. Echt een erg vet boek..!
Normaal lees ik niet of weinig fantasy, maar dit is echt aan te raden, fantastisch geschreven!

Pas geleden 'Ben je ervaren?' van William Sutcliffe gelezen, wat echt een heerlijk boek was! Gaat over een backpacker die naar India gaat Erg hilarisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')