abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2006 @ 07:18:52 #51
30252 Soempie
Procreating
pi_39930323
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:13 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Wat vind je ervan?
zeer goed.
Had hem al eerder gelezen. Het vervolg ook: 'ons derde lichaam'. Heb je dat boek ook gelezen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_39932746
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 07:18 schreef Soempie het volgende:

[..]

zeer goed.
Had hem al eerder gelezen. Het vervolg ook: 'ons derde lichaam'. Heb je dat boek ook gelezen?
Nee, ik wist niet eens dat het bestond!

Dankjewel voor de tip!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:21:49 #53
30252 Soempie
Procreating
pi_39935752
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef Soempie het volgende:
Edward van de Vendel - De dagen van de bluegrassliefde
Leon de Winter - De ruimte van sokolov (straks uitlezen in de zon)
Peter Gray - Psychology (studieboek halverwege)
Hall - after Raphael (studieboek halverwege)
Geert Mak - In Europa (halverwege)
Gister naar de boekhandel geweest. Dit is m'n extra 'leesvoer' voor de verdere vakantie:

Homerus - Ilias & Odyssee (vertaling: M.A. Schwartz)
Emily Bronte - Wuthering Heights
Louisa May Alcott - Little Women
Saskia Noort - De eetclub
Ovidius - Lessen in liefde
En nog twee boeken van Stephen King

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_39937815
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Gister naar de boekhandel geweest. Dit is m'n extra 'leesvoer' voor de verdere vakantie:

Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:09:51 #55
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39939251
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Homerus - Ilias & Odyssee (vertaling: M.A. Schwartz)
Louisa May Alcott - Little Women
Saskia Noort - De eetclub
Ovidius - Lessen in liefde
En nog twee boeken van Stephen King

Deze leest erg makkelijk weg, lekker boek voor tussendoor
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:23:27 #56
30252 Soempie
Procreating
pi_39939728
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:09 schreef melismay het volgende:

[..]

Daar had ik hem dan ook voor gekocht. Evenals de boeken van Stephen King.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:24:09 #57
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39939760
net onzichtbaar van karin slaughter uit, heb me er wel doorheen moeten worstelen.
nu begonnen in 'dagboek van een geisha'
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:52:24 #58
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_39942428
bordewijk - blokken/knorrende beesten/bint
De Narcis van Gabon
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:15:36 #59
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_39949356
Ik heb net 'Zappa; de biografie', van Barry Miles uitgelezen. Toch wel ontluisterend om te lezen dat Zappa best wel een vervelend persoon was die de muziek die voor het merendeel door de Mothers Of Invention was bedacht aan zichzelf toeschreef, alsof hij het zelf allemaal had bedacht...
pi_39956978
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:09 schreef melismay het volgende:

[..]

Vreselijk boek!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:53:07 #61
22273 Dizer
Save the beard!
pi_39957870
Op dit moment naast de Bijbel, lees ik ook: Beyond Band of Brothers: The War Memoirs of Major Dick Winters.

Friends don't let friends remain beardless...
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:32:27 #62
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_39972918
Howard Owen - Littlejohn
Wel toepasselijk met dit weer. In het boek probeert een personage zelfmoord te plegen door een zodanige zonnesteek op te lopen dat ie bij zichzelf een beroerte opwekt.
Tegelijkertijd nog maar eens Jane Eyre aan het lezen, voor mijn broodnodige portie (literair verantwoorde ) damesromantiek Anders af en toe wel een rigide kwezel, die Jane Eyre.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sasandra op 19-07-2006 22:47:34 ]
A spoonful of sugar...
pi_39987562
Hmm right now... "het familiehuis" van carol o'connel

Lang geleden dat ik een echt misdaadboek las
Toch wel leuk : )
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  Moderator woensdag 19 juli 2006 @ 21:08:10 #64
42184 crew  DaMart
pi_39987752
Ik ben maar eens begonnen in een dun boekengeschenkje dat ik een paar maanden geleden kreeg bij aanschaf van wat boeken. 'De voeten van Abdullah', van Hafid Bouaza.

Ik moet zeggen dat ik het, in tegenstelling tot de lovende kirtieken op de achterflap, nog niet een heel erg boeiend verhaal vind.
pi_40021358
Emoticon van Jessica Durlacher
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:20:48 #66
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_40021411
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:18 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ben er heel benieuwd naar, dus laat even weten wat je er van vond
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_40021814
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:18 schreef DanseMacabre het volgende:
Schijnt heel erg slecht te zijn!
pi_40022796
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef melismay het volgende:

[..]

Ik ben er heel benieuwd naar, dus laat even weten wat je er van vond
Oké
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:37 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Schijnt heel erg slecht te zijn!
Ssst.
pi_40023872
Ga volgende week aan Perfect Day van Zwagerman beginnen, mits ik dan eindelijk door De Movo Tapes heen ben.....
pi_40024398
The miracle of castel di Sangro van Joe McGinnis
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:57:56 #71
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40025833
Jophn Krakauer - De ijle lucht in

T is het verhaal van een klimmer die de Mount Everest heeft geklommen.

Ik ben net op de eerste pagina dus ik kan er nog niks over zeggen...

Kom ik dus nog op terug
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:02:17 #72
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40025999
Momenteel: Lake Wobegon Days, van Garrison Keillor. Het is een verhaal over een midden-amerikaanse stadje, over de ontstaansgeschiedenis en het leven in zo'n gat. Het heeft wel een beetje humor of en toe, en ik vind het wel aardig. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn verwachtingen ook niet hoog waren, voor een boek dat voor 1,95 op het boekenfestijn lag, en waarbij de auteur in het voorwoord een treurverhaal houd over twee verhalen die hij ooit kwijt raakte in de trein, dat hij nog steeds hoopt ze terug te vinden en dat wij als lezer het tot die hier maar mee moeten doen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40039149
Niks meer

Boek gisteravond uitgelezen

Nu nog even wat nieuws bedenken
jobensaskia.nl
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:00:48 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40043246
Ik lees momenteel Joe Speedboot van Tommy Wieringa.
Leest lekker weg.

quote:
Joe Speedboot' is een roman over liefde en rivaliteit, over een verlosser zonder belofte en een heroïsche odyssee. Het toont het lot van nieuwkomers in een Nederlands dorp, waar de last van het onverwerkte verleden op de inwoners drukt. De tragikomische maalstroom van gebeurtenissen geeft het ingeslapen dorp een onverwachte dynamiek waar het niet meer van zal herstellen.
Tommy Wieringa schreef met 'Joe Speedboot' een gedreven, aanstekelijke ontwikkelingsroman, met een hoofdrol voor de mateloze verbeeldingskracht van één man.

Fransje Hermans, de verteller van het verhaal, is na een ongeluk invalide geraakt en heeft voorgoed zijn spraakvermogen verloren. Hij is de zelfbenoemde chroniqueur van het dorp Lomark. Zijn fascinatie voor de nieuweling Joe Speedboot is grenzeloos: Joe Speedboot, de jongen die zijn eigen naam gekozen heeft en op zijn vijftiende al bommenlegger, vliegtuigbouwer en bewegingsfilosoof is. Nauwgezet observeert Fransje hoe nog een nieuwkomer de natuurlijke orde van het dorp komt verstoren: Joe's stiefvader Papa Afrika, een zachtaardige Nubiër met gazellenogen die een kleine scheepswerf begint op de oever van de Rijn. Dan verschijnt de geheimzinnige Picolien Jane, een beeldschone Zuid-Afrikaanse, aan wie Fransje zijn kronieken opdraagt en voor wie levenslange vriendschappen op het spel worden gezet. In haar komen alle verhalen samen, met noodlottige gevolgen.

Op originele wijze en met speels vernuft, toont Tommy Wieringa de loop van een geschiedenis, waarin niemand aan zijn bestemming ontkomt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40069952
Joe speedboot is geweldig<3
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:21:20 #76
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_40076316
Sebastian Junger - The perfect storm. Spannend.
A spoonful of sugar...
  zondag 23 juli 2006 @ 12:29:35 #77
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_40100101
Robert Musil – Der Mann ohne Eigenschaften, de barokke stijl, de ironie, het tijdsbeeld (eind van de Oostenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie met de overgang van een rangen- en standenmaatschappij naar een veelmeer klasseloze samenleving, de rationalisering, verwetenschappelijking), het is een aanrader. De eerste alinea zet de toon al een beetje:
quote:
Über dem Atlantik befand sich ein barometrisches Minimum; es wanderte ostwärts, einem über Rußland lagernden Maximum zu, und verriet noch nicht die Neigung, diesem nördlich auszuweichen. Die Isothermen und Isotheren taten ihre Schuldigkeit. Die Lufttemperatur stand in einem ordnungsgemäßen Verhältnis zur mittleren Jahrestemperatur, zur Temperatur des kältesten wie des wärmsten Monats und zur aperiodischen monatlichen Temperaturschwankung.
Der Auf- und Untergang der Sonne, des Mondes, der Lichtwechsel des Mondes, der Venus, des Saturnringes und viele andere bedeutsame Erscheinungen entsprachen ihrer Voraussage in den astronomischen Jahrbüchern. Der Wasserdampf in der Luft hatte seine höchste Spannkraft, und die Feuchtigkeit der Luft war gering. Mit einem Wort, das das Tatsächliche recht gut bezeichnet, wenn es auch etwas altmodisch ist: Es war ein schöner Augusttag des Jahres 1913.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_40102282
Ik heb Kluun geleend van iemand. Ik vind de manier waarop het geschreven is erg goed, moet ik zeggen. Maar ben nog maar bij deel 1, hfdst 12 ofzo.
  zondag 23 juli 2006 @ 13:53:32 #79
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_40102430
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
net onzichtbaar van karin slaughter uit, heb me er wel doorheen moeten worstelen.
nu begonnen in 'dagboek van een geisha'
lees onverwacht lekker weg, ik ben steeds weer benieuwd naar wat er verder gaat gebeuren.
pi_40108878
de wereld als markt en strijd van houellebecq is mooi sober. Met wat verwijzingen naar the stranger van Camus. En zo'n heerlijke cynische kijk op wereld. (winnaars en verliezers in de wereld van markt en strijd -> zij die mooi zijn en zij die dat niet zijn) Ik heb erg medelijden met Tisserand
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  FOK!fotograaf zondag 23 juli 2006 @ 19:34:06 #81
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40110373
Paulo Coelho - De Zahir
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40110530
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:28 schreef steeg het volgende:
de wereld als markt en strijd van houellebecq is mooi sober. Met wat verwijzingen naar the stranger van Camus. En zo'n heerlijke cynische kijk op wereld. (winnaars en verliezers in de wereld van markt en strijd -> zij die mooi zijn en zij die dat niet zijn) Ik heb erg medelijden met Tisserand
Ook gelezen. Mooi boek, hè?
Graag op anoniem
pi_40110614
Ik ben nu bezig in Dean Koontz' "Grijp de Nacht". Een thriller, maar ik ben nog niet echt gespannen geraakt!
pi_40112494
Trainspotting. Wel even wennen aan de schrijfstijl
  maandag 24 juli 2006 @ 00:55:49 #85
102636 Snurk
Life's a bitch, sometimes
pi_40120257
Samenspel van Liz Greene, een astrologische gids voor het samenleven
erg interessant als je van dit genre houdt
pi_40126791
Bweh... zaterdag jarig geweest... zondag boek mee genomen naar het strand
En nu is het alweer uit.

Dat zijn toch geen boeken meer?
Anyway.. De brandende man van Phillip Margolin

Had nooit van de man gehoord.. heb het boek eigenlijk gekocht om te bookcrossen.
Maarja.. wel zelf eerst even lezen natuurlijk
Maar dat viel absoluut niet tegen dus.

Maarja.. nu wederom: wat zal ik nu weer gaan lezen
jobensaskia.nl
  maandag 24 juli 2006 @ 11:43:21 #87
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_40128086
Tom Lanoye - Fort Europa
A spoonful of sugar...
pi_40128461
De nieuwe kluun; De weduwnaar...
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_40134410
Geschiedenis van de filosofie, van Storig...(voor mijn studie)

En als lichtere kost:
De filosofieclub van Alexander McCall Smith: een detectiveboek met een filosofisch tintje, aangeraden door mijn moedertje.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_40143123
Na afgelopen week Joe Speedboot nog maar een keer gelezen te hebben, omdat het zo'n meesterlijk goed boek is, vandaag een ander boek van Tommy Wieringa gelezen.

Namelijk; Alles over Tristan.
Leest leuk, met een onverwacht einde. Kortom leuk boekje voor tussendoor.

Heeft iemand trouwens "Ik was nooit in Isfahaan" van Tommy gelezen, zo ja, is het een beetje aan te raden?
pi_40180980
Net Oefeningen in nergens bijhoren , over Jean Améryvan Jeroen Brouwers uit.
Nu wachten op De vervalsers van Theo Kars, tweedehands besteld! Dit boek las ik op de middelbare school en vond het destijds fantastisch.... ben benieuwd of ik het nog kan waarderen.
pi_40194273
ik lees nu Onteerd van Mukhtar Mai, gaat over een vrouw die veroordeeld werd tot groepsverkrachting in Pakistan, waar vrouwen nog dienen als voorwerp en ruilmiddel. Opdat haar broertje een mogelijke misstap heeft begaan word zij door een groepje mannen uit een andere familie verkracht om zo hun familie eer hoog te houden, de internationale pers krijgt echter lucht van deze vreselijke praktijken omdat Mukthar tegen alle regels in haar mond opent. Mukthar is uitgeroepen tot een van de belangrijkste vrouwen ter wereld die vechten voor de rechten van vrouw. Ben nog niet zo ver in het boek ben gisteren pas begonnen maar tot zo ver is het goed te lezen en wat hebben we het goed in nederland.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:46:02 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40194424
Na Joe Speedboot, die me uitermate goed is bevallen, ben ik nu bezig in

Nog maar een pagina of 30 gelezen, dus echt een oordeel kan ik er niet over vellen, maar het begin smaakt naar meer. Een lekker leesbare, sinistere thriller:
quote:
Three women have been found dead, the fourth was not so fortunate. But it seems Alison is unlucky to be alive. She has survived a stroke, deliberately induced by skilful manipulation of pressure points on the head and neck. She can see, hear and is completely aware of everything going on around her, but she cannot move and she cannot communicate. It's called locked-in syndrome. Because Alison is still alive the police believe that finally the killer has made a mistake.
DI Tom Thorne begs to differ, he believes that Alison isn't the mistake - the three women who are dead are. Thorne believes this smart, twisted killer is deliberately trying to induce locked-in syndrome believing he is sending his victims to a better place. Try telling that to Alison as her frustration builds - she saw her attacker, she knows what he looks like, but she has no way of telling DI Thorne. Meanwhile the killing speeds up.

Impeccably researched and clearly told, 'Sleepyhead' is a sinister thriller with an excellent twist. Moving away from the contemporary crime novel style, Billingham delves deeper into the psychosis of his characters. For a first attempt he has exceeded all expectations.
pi_40204136
Ik ben weer bezig in Feel van Chris Heath, een biografie over Robbie Williams. Dikke pil, maar erg leuk om te lezen. Soms is het echt heel erg grappig.

In de vakantie heb ik 'Die liefde van Aurora' gelezen van Joan Clark.

Roman over een meisje dat wordt gevonden op een ijsschots bij Newfoundland en blijkt van de Titanic afkomstig blijkt te zijn....
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_40204224
en oh ja, deze ben ik ook aan het lezen
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_40310850
Ik heb ''Komt een vrouw bij de dokter' bijna voor de tweede keer uit.
Verder zou ik moeten lezen in 'Physiology of behavior' (studieboek), maar dat gaat niet zo denderend.
pi_40316418
Ik heb eindelijk iets van Foer gelezen, Extremely loud and incredibly close. Wat een prachtig boek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 30 juli 2006 @ 10:59:18 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40316559
quote:
Op zondag 30 juli 2006 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eindelijk iets van Foer gelezen, Extremely loud and incredibly close. Wat een prachtig boek.
Eens!
Helaas vond ik zijn debuut Everything Is Illuminated stukken minder. Misschien dat ik me er ooit nog toe zet om het toch uit te lezen,
  zondag 30 juli 2006 @ 11:54:03 #99
22273 Dizer
Save the beard!
pi_40317793
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 10:46 schreef Copycat het volgende:
Hoor jij niet een ander boek te lezen?

Na mijn boek van Dick Winters, twijfel ik of ik aan Band Of Brothers ga beginnen, ondanks dat ik hem door en door ken, toch blijft het ene goed boek om nog een keer te lezen, of aan Flag of Our Fathers. Moelijk...
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 30 juli 2006 @ 13:01:37 #100
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_40319952
net begonnen in zoenoffer, van karin slaughter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')