welke mensa bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:32 schreef Nosh het volgende:
En dan begin ik niet eens over al die ouders die er 100% zeker van zijn dat hun kinderen ook talloze dingen hebben, van dyslectie, tot ADD tot hoogbegaafdheid.
'Ja, Mickey had in groep 3 al 'Poes Tom zat in de boom' helemaal gelezen, dus die Mensa inschrijving is al op de post hoor!'
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:35 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt een beetje alsof je aan een obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis lijdt.
typisch geval van borderline...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:32 schreef Nosh het volgende:
Zo schattig, sinds iedere boer een schriftelijke LOI-cursus Psychologie voor dummies kan volgen, wordt je echt doodgegooid met de meest zwakzinnige diagnoses.
Iemand is wat terughoudender in de omgang? Asperger-syndroom!
Teveel energie? ADHD! Snel aan de Ritalin!
Loop je over van het zelfvertrouwen? Narcistische persoonlijkheidsstoornis, voortkomend uit een chronische onzekerheid door nare evaringen met boerderijdieren vroeger!
Leukste is nog dat mensen waarde hechten aan die huis, tuin en keuken diagnoses ook. Opeens is Truus er heulemaal zeker van dat ze manisch depressief is, want eerst bij het aardappelen schillen was ze een beetje sip, en toen was ze klaar, en toen was ze opeens blij! Moodswings, omg!
En dan begin ik niet eens over al die ouders die er 100% zeker van zijn dat hun kinderen ook talloze dingen hebben, van dyslectie, tot ADD tot hoogbegaafdheid.
'Ja, Mickey had in groep 3 al 'Poes Tom zat in de boom' helemaal gelezen, dus die Mensa inschrijving is al op de post hoor!'
Doe gewoon normaal, en laat die opmerkingen van mensen die eens een keer Dr. Phil hebben gezien, en zich nu experts op het giebied van psycho-sociologie wanen, voor wat ze zijn.
Je gaat toch ook je motorblok niet vervangen, omdat de buurman van de neef van je vrouw zegt 'dat de aandrijving misschien stuk is, en dat echt niet zo hoort hoor!'
Er zijn zelfs mensen met een psychologische achtergrond die dat doen, en daar heel interessante diagnoses op weten te verzinnen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:37 schreef Rnej het volgende:
mwoh, ik vind het nog een potje erger als mensen zonder psychologische achtergrond whatsoever mij gaan vertellen wat ik ervaar en voel terwijl ik er zo bij zit van: " ik ben niet depressief, ik ben vrolijk"
(ja dat maak ik dus af en toe mee.....)
cool ....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen met een psychologische achtergrond die dat doen, en daar heel interessante diagnoses op weten te verzinnen.
Of van "zo rustig als je bent past niet bij de stoornis die ik in gedachten heb, dus maak ik er gewoon van dat je geen agressie uit, maar wel heel erg agressief bent."quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:45 schreef Rnej het volgende:
[..]
cool ....
zo van... "je heb adhd"
"ik slaap 14 uur op een dag..."
jij wordt vaak geanalyseerd, of niet?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of van "zo rustig als je bent past niet bij de stoornis die ik in gedachten heb, dus maak ik er gewoon van dat je geen agressie uit, maar wel heel erg agressief bent."
Neuh, gelukkig niet. Het heeft bovendien al genoeg onzin opgeleverd.quote:
Dat is weer het persoonlijke ervaringen op iedereen projecteren virus. Dat virus is vooral actief bij psychische processen die bij iedereen anders lopen.quote:mijn opa was net overleden en er was een meid en die was ervan overtuigd dat de ergste pijn nog moest komen... en dat dat binnenkort was en 100x erger dan ik me nu voelde...
echt zo'n "LET MAAR OP! IK HEB GELIJK" - idee![]()
"eh, ik heb me kapot gejankt op de begrafenis vorige week ja... daarna voelde ik me opgelucht en best vrolijk enzo... wat lul je in godsnaam?"
Het lijkt een beetje alsof je aan een obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis lijdt.
Geen, want mensen kunnen er niet tegen als ik hun haren begin te tellen, en dan boos wordt als ze me afleiden en ik de tel kwijtraak. Laat staan die keer dat ik een hele boekenkast op ISBN-nummer begon te sorteren.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:34 schreef -Sandstorm- het volgende:
Met wat voor mensen ga jij om ?
hier ergert mijn vader zich ook erg aan (een psycholoog die wel alle diploma's en onderscheidingen heeft die je maar kan hebben)quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:32 schreef Nosh het volgende:
Zo schattig, sinds iedere boer een schriftelijke LOI-cursus Psychologie voor dummies kan volgen, wordt je echt doodgegooid met de meest zwakzinnige diagnoses.
Iemand is wat terughoudender in de omgang? Asperger-syndroom!
Teveel energie? ADHD! Snel aan de Ritalin!
Loop je over van het zelfvertrouwen? Narcistische persoonlijkheidsstoornis, voortkomend uit een chronische onzekerheid door nare evaringen met boerderijdieren vroeger!
Leukste is nog dat mensen waarde hechten aan die huis, tuin en keuken diagnoses ook. Opeens is Truus er heulemaal zeker van dat ze manisch depressief is, want eerst bij het aardappelen schillen was ze een beetje sip, en toen was ze klaar, en toen was ze opeens blij! Moodswings, omg!
Doe gewoon normaal, en laat die opmerkingen van mensen die eens een keer Dr. Phil hebben gezien, en zich nu experts op het giebied van psycho-sociologie wanen, voor wat ze zijn.
Je gaat toch ook je motorblok niet vervangen, omdat de buurman van de neef van je vrouw zegt 'dat de aandrijving misschien stuk is, en dat echt niet zo hoort hoor!'
psychologie gestudeerd hebben is niet hetzelfde als psychiater zijn.....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:06 schreef Metro2005 het volgende:
De zus van mijn vriendin doet dat ook vaakdie heeft dan wel een universitaire studio psychologie gevolgd dus in theorie weet ze alles wel. Ze heeft alleen totaal geen mensen kennis. Die conclusies die ze trekt zijn dan ook vaak humoristisch
en psychiater zijn duidt niet altijd op inteligente mensen of mensen die juiste conclusies kunnen trekken. soms kan het heldere antwoord van een boer beter werken dan het geneuzel van een rochebrun.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:08 schreef Rnej het volgende:
[..]
psychologie gestudeerd hebben is niet hetzelfde als psychiater zijn.....
Vraag is aan die vriendin wat voor stoornis zij zelf heeft. Van horen zeggen dat je zeker achter je zelf komt en dat je als opdracht een eigen diagnose moet stellen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:06 schreef Metro2005 het volgende:
De zus van mijn vriendin doet dat ook vaakdie heeft dan wel een universitaire studio psychologie gevolgd dus in theorie weet ze alles wel. Ze heeft alleen totaal geen mensen kennis. Die conclusies die ze trekt zijn dan ook vaak humoristisch
Het is totaal verschillend zelfs. Een psychiater is een arts, en bekijkt alles dan ook vanuit een medische invalshoek.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:08 schreef Rnej het volgende:
[..]
psychologie gestudeerd hebben is niet hetzelfde als psychiater zijn.....
Dat is zeker kut. Wordt ook mede in stand gehouden door mensen die bij het minste of geringste al met (heftige) stoornissen beginnen te smijten.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:55 schreef Girlysprite het volgende:
Of omgekeerd is ook irritant. Mn zusje heeft borderline (door professionals vastgesteld) en sommige mensen blijven zeggen dat ze zich aanstelt.
heb je nu wel of geen borderline, want dat leek me vrij duidelijk uit je op. was geen geintje van me.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:12 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dat is zeker kut. Wordt ook mede in stand gehouden door mensen die bij het minste of geringste al met (heftige) stoornissen beginnen te smijten.
Dan ontstaat het beeld al snel dat borderliners niks meer dan huilies/krassertjes/aanstellers zijn. Nogal triest wel.
Laten we het erop houden dat het nooit officieel vastgesteld is. Wel benieuwd hoe je tot die conclusie uit je eerste post komt. Eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je nu wel of geen borderline, want dat leek me vrij duidelijk uit je op. was geen geintje van me.
als ik je dat zou vertellen dan zou je hele op niks meer waard zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:24 schreef Nosh het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat het nooit officieel vastgesteld is. Wel benieuwd hoe je tot die conclusie uit je eerste post komt. Eigenlijk.
Oh ja, dat is waar ook, goed punt welquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ik je dat zou vertellen dan zou je hele op niks meer waard zijn![]()
het ging me even om de ouders die dat soort dingen vaststellen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:27 schreef PeZu het volgende:
wat heeft dislexie met amateur psiegologie te maken?
iedereen kan wel een psychiater gebruiken, ik ken niemand die wel normaal is, jij?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:27 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Nou velen hier kunnen anders wel een psycholoog (of zelfs psychiater)
gebruiken volgens mij![]()
Ja, heb je ervaringen met goede psychiaters dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:24 schreef amornl87 het volgende:
ik heb het zelfde, punt is dat mn ouders het er vaak nog mee eens zijn ook
het is triest om te moeten vermelden dat psychiators inderdaad; waardeloos zijn en in rare pakjes rondlopen en rare mensen zijn
Hoezo? Dat is alleen handig wanneer iemand een probleem heeft met zijn/haar stoornis.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:27 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Nou velen hier kunnen anders wel een psycholoog (of zelfs psychiater)
gebruiken volgens mij![]()
ik wel met een hele rits, ze snappen er alleen nog steeds helemaal niks van....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:31 schreef Agorias het volgende:
[..]
Ja, heb je ervaringen met goede psychiaters dan?
doe eens een analysequote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:41 schreef Agorias het volgende:
Maar betekent dat dan dat de fout bij de psychiaters ligt?
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:34 schreef Nosh het volgende:
Laat staan die keer dat ik een hele boekenkast op ISBN-nummer begon te sorteren.
Hoe voel je je nou? Wil je een ballon?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:27 schreef Agorias het volgende:
Mijn vader is psychiater...
Haafse Sjonnie?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:58 schreef PeZu het volgende:
pff ik loop bij 3 spiegiejaters, en ik rook 8 gram wiet per dag maar het helpt geen ene kankuhmoer
Ik ga alleen erregens werken als ik er kan blowen. Dus ik werk nooit meer'quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:58 schreef PeZu het volgende:
pff ik loop bij 3 spiegiejaters, en ik rook 8 gram wiet per dag maar het helpt geen ene kankuhmoer
lekker in een coffeeshopje werken?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:22 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik ga alleen erregens werken als ik er kan blowen. Dus ik werk nooit meer'
Wacht maar, het komt nog wel!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
jij wordt vaak geanalyseerd, of niet?
mijn opa was net overleden en er was een meid en die was ervan overtuigd dat de ergste pijn nog moest komen... en dat dat binnenkort was en 100x erger dan ik me nu voelde...
echt zo'n "LET MAAR OP! IK HEB GELIJK" - idee![]()
"eh, ik heb me kapot gejankt op de begrafenis vorige week ja... daarna voelde ik me opgelucht en best vrolijk enzo... wat lul je in godsnaam?"
Bestaat allemaal al... Persoonlijkheidsstoornissen op maatquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
Nieuwe teleac cursus op komt:
Mind fucking voor beginners; krijg ook uw omgeving op de kast met uw zwakzinnige diagnosen!
Daar zit geld in!
Mensen met te veel tijd vinden op internet ook altijd aandoeningen waar ze last van hebben - en dus krijgen
Narcissistic: Highquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bestaat allemaal al... Persoonlijkheidsstoornissen op maat
Ik ben tenminste normaal met alleen Paranoid op Moderate. Nu de pro's nog.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Narcissistic: High
Histrionic: Moderate
Schizotypal: Moderate
Paranoid: Moderate![]()
OCD is overigens niet hetzelfde als OCPD.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:22 schreef 1299 het volgende:
Paranoid: Low
Schizoid: Low
Antisocial: Low
Borderline: Low
Histrionic: Low
Narcissistic: Moderate
Avoidant: Low
Dependent: Low
Obsessive-Compulsive: High
---
Klopt nog aardig ookIk heb toevallig OCD, maar die vragen zijn nogal suggestief
ja, dat zei ze dusquote:
Haagse Sjonnie (waarvan die quote was), heeft al een growshop. Ken je klassiekersquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lekker in een coffeeshopje werken?
Paranoid: Very Highquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik durf mijn uitslag niet eens te posten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is je adres? Dan stuur ik de mannen met witte jassen er heen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:39 schreef Nosh het volgende:
[..]
Haagse Sjonnie (waarvan die quote was), heeft al een growshop. Ken je klassiekers
[..]
Paranoid: Very High
Schizoid: Moderate
Schizotypal: Very High
Antisocial: Moderate
Borderline: Very High
Histrionic: High
Avoidant: Very High
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: Moderate
![]()
Je hebt ze allemaal?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik durf mijn uitslag niet eens te posten.
Nee joh, die zet ik hier niet neer. Straks slaat de illuminati het op in hun gigantische database!quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is je adres? Dan stuur ik de mannen met witte jassen er heen.
Oh nee? Misschien nog een ontkennende persoonlijkheidsstoornis erbij?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:58 schreef koffiegast het volgende:
Paranoid: Low
Schizoid: Moderate
Antisocial: Low
Borderline: Low
Histrionic: High
Avoidant: High
Dependent: Low
Obsessive-Compulsive: Moderate
had juist veel meer highs verwacht
en ik ben echt niet histrionic :/
als er iemand geen aandachtzoeker is, ben ik het wel
en narcistisch ben ik ook echt niet...
Vrouwen zijn vaker psychotisch idd.quote:
shoo! post jij de jouwe eerst maar eensquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:10 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh nee? Misschien nog een ontkennende persoonlijkheidsstoornis erbij?
Heb je daar een bron van? Dat iets als borderline of afhankelijke ps vaker voorkomt bij vrouwen wil ik wel geloven, maar psychotische stoornissen zou ik toch wel onderbouwd willen zien.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:15 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Vrouwen zijn vaker psychotisch idd.
In de psychiatrie zie je trouwens ook veel vaker vrouwen, met de aandoeningen dan.
hoe waou jet het anders verklaren dat ze niet te doorgronden zijnquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Dat iets als borderline of afhankelijke ps vaker voorkomt bij vrouwen wil ik wel geloven, maar psychotische stoornissen zou ik toch wel onderbouwd willen zien.
Disorder Ratingquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand die psychotisch is is moeilijk te doorgronden. Niet iedereen die moeilijk te doorgronden is, is psychotisch.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
hoe waou jet het anders verklaren dat ze niet te doorgronden zijn![]()
niet iedereen nee, er zijn ook nog mannenquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand die psychotisch is is moeilijk te doorgronden. Niet iedereen die moeilijk te doorgronden is, is psychotisch.
vind je het gek mat al diequote:Op woensdag 5 juli 2006 13:37 schreef koffiegast het volgende:
Was tijd geleden onderzoek gedaan, zeiden ze dat 25% van de europeanen psychotisch waren
Hmmpf.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:35 schreef PeZu het volgende:
[..]
niet iedereen nee, er zijn ook nog mannen![]()
kan wel kloppen, uit mijn ervaring is de helft knettermafquote:
't is geen grap, de medische statistieken tonen het aan; op een paar uitzonderingen na komen psychiatrische aandoeningen en psychische stoornissen vaker bij vrouwen voor.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Dat iets als borderline of afhankelijke ps vaker voorkomt bij vrouwen wil ik wel geloven, maar psychotische stoornissen zou ik toch wel onderbouwd willen zien.
volgens mij is het omgekeerd....ik dacht dat mannen juist kwetsbaarder zijn voor psychiatrische stoornissen...vrouwen gaan met 'life evens' beter om dan mannen waardoor ze ook minder kwetsbaar zijn voor psychische problemen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:56 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
't is geen grap, de medische statistieken tonen het aan; op een paar uitzonderingen na komen psychiatrische aandoeningen en psychische stoornissen vaker bij vrouwen voor.
Dat is dus iets anders dan dat psychoses vaker voorkomen bij vrouwen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:56 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
't is geen grap, de medische statistieken tonen het aan; op een paar uitzonderingen na komen psychiatrische aandoeningen en psychische stoornissen vaker bij vrouwen voor.
Sowieso zijn er ook minder excessen. TBS-klinieken worden overwegend door mannen bevolkt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:06 schreef Emel het volgende:
[..]
volgens mij is het omgekeerd....ik dacht dat mannen juist kwetsbaarder zijn voor psychiatrische stoornissen...vrouwen gaan met 'life evens' beter om dan mannen waardoor ze ook minder kwetsbaar zijn voor psychische problemen.
omdat vrouwen alles opkroppenquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sowieso zijn er ook minder excessen. TBS-klinieken worden overwegend door mannen bevolkt.
dat komt omdat mannen vaker externaliserend gedrag vertonen en vrouwen juist internaliserend. bij vrouwen is de agressie tegen zichzelf gericht en mannen zijn juist storend voor de omgevingquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sowieso zijn er ook minder excessen. TBS-klinieken worden overwegend door mannen bevolkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |