abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40805258
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:52 schreef da_blonde het volgende:
Heeft iemand nog een tip voor een goedkoop hostel in Bangkok? Ik vertrek aanstaande woensdag (nog meer hier op het forum??) en moet in Bangkok nog overnachten. Graag zou ik in het district Pratunam zitten of bij het Koningspaleis!
Mijn favoriet is Rambuttri Village Inn aan Rambutrri Road... http://www.khaosan-hotels.com ...vlakbij Khao San Road....behoorlijk nieuw, brandschoon en een zwembad op het dak...

Tussen de 10 en de 15 Euro per nacht....reserveren alleen nodig tijdens hoogseizoen dec/jan/feb
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:09:44 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40805676
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:58 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Mijn favoriet is Rambuttri Village Inn aan Rambutrri Road... http://www.khaosan-hotels.com ...vlakbij Khao San Road....behoorlijk nieuw, brandschoon en een zwembad op het dak...

[afbeelding]

Tussen de 10 en de 15 Euro per nacht....reserveren alleen nodig tijdens hoogseizoen dec/jan/feb
Hmzzz ziet er inderdaad wel goed uit! En gezien ik komende half september 1 nacht daar in de buurt wil verblijven, een goede locatie lijkt mij zo!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40807106
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:07 schreef daanski82 het volgende:

[..]

zijn de foto's klaar ?
Sorry beetje vergeten Zal kijken of ik ze er morgen op kan zetten.
pi_40807968
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:50 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

ik zal met smart wachten
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40827603
Ben bezig een vlucht te zoeken voor december naar Bangkok en zag dat Qantas maar 16 Euro duurder is dan China.....enige nadeel is 1 keer overstappen op Heathrow ipv rechtstreeks met China..

Met China ben ik al vaker naar BKK gevlogen maar met Qantas nog niet....iemand ervaringen?

En...niet onbelangrijk...zeuren ze bij Qantas bij het inchecken over het niet hebben van een visum bij een verblijf langer dan 30 dagen?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:42:13 #181
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_40839232
Ik ben eens via Heathrow gevlogen met British Airways en terug en met Quantas.
Quantas is een prima maatschappij net als BA.

Het nadeel is de stopover in Londen, zeker met die extra controles die er nu zijn ivm de veiligheid.

Ik had toen 2 uur vertraging en miste mijn binnenlandse vlucht in thailand.
Nee voor mij alleen rechtstreekse vluchten!
Explore the World
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:18:30 #182
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_40908488
Iemand nog een leuk huisje kopen op Koh Maak?

http://www.iamkohchang.co(...)-Houses-For-Sale.htm
Explore the World
pi_40915036
Vlucht met Qantas geboekt....1 dec. heen en 31 jan. terug...

Voorlopige plan is om een paar weken te niksen op Ko Samet, vanuit Ko Samet met m'n brommer naar Krabi en/of Ko Phangan rijden, brommer daar verkopen, terug met trein of bus naar BKK en het geld dat ik voor m'n brommer heb gekregen verbrassen op Samet...

Hoop dat m'n brommer er nog een beetje uitziet want ik heb hem uitgeleend aan m'n favoriete barkeeper op Samet

Waar regel ik ook al weer een 60 dagen visum in NL?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:38:57 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40916650
Mijn trip in september naar Thailand wordt eigenlijk een trip met bijna geen Thailand.....

Van de 18 dagen ben ik er welgeteld 4.... Ach ja, beetje rondreizen tussen Maleisië en Singapura is ook leuk denk ik maar zo.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41000752
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:50 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

terroRobbie hoe staat het met de foto's
pi_41011884
Volgend jaar januari ga ik een stopover maken in Thailand (bangkok) Ik doe t in mn uppie, dus da's best wel spannend. Ik ben iniedergeval niet van plan om in bangkok te blijven...
Maar dan... .. Where to go??
Zelf dacht ik aan Krabi, en Koh Tao. Ik hou van beetje relaxte sfeer, gezellig, en er moet vooral wat te doen zijn (uitgaan, jungele etc.) Liefst wel dicht bij het strand.

Iemand nog aanraders???
pi_41013879
Jaah, ik heb een tip.
Ga eens naar het supergrote winkelcenterum Future Park rangsit en The mall.
P.S hoe oud ben je?
Amstelveen de beste
pi_41042365
haha winkelcentrum, ik bedoelde eigenlijk plaatsnamen/ eilandjes Onderweg naar australië wil ik dus een stopover in thailand maken. ( voor 2/3 weken)
ik ben trouwens 24
Iemand verder nog tips??
pi_41065561
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:19 schreef Shining_x het volgende:
haha winkelcentrum, ik bedoelde eigenlijk plaatsnamen/ eilandjes Onderweg naar australië wil ik dus een stopover in thailand maken. ( voor 2/3 weken)
ik ben trouwens 24
Iemand verder nog tips??
Als je van uitgaan houdt is er maar 1 eiland.......Ko Phangan (Ibiza van Azie)

Tenzij je een 40 jarige kalende man met bierbuik, Engelse hooligan of wanhopige boer uit Manderveen bent dan boek je natuurlijk een Arke vakantie naar Samui of Phuket...

[ Bericht 8% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 22-08-2006 17:02:29 ]
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:32:21 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41069980
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Tenzij je een 40 jarige kalende man met bierbuik, Engelse hooligan of wanhopige boer uit Manderveen bent dan boek je natuurlijk een Arke vakantie naar Samui of Phuket...
Wellicht dat die kalende man van 40 jaar of ouder naar Phuket gaat, maar hij zou toch echt eerder naar Pattaya gaan dacht ik zo

Dus ik ga ervan uit dat de meeste (zo niet alle) Fokkers niets te zoeken hebben in Pattaya
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41071929
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wellicht dat die kalende man van 40 jaar of ouder naar Phuket gaat, maar hij zou toch echt eerder naar Pattaya gaan dacht ik zo

Dus ik ga ervan uit dat de meeste (zo niet alle) Fokkers niets te zoeken hebben in Pattaya
Pattaya is geen eiland zoals gevraagd en bovendien alleen voor de gevorderde viespeuken.
pi_41092148
hoi hoi allemaal

gooi er meteen wat vraagjes in. Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Thailand geweest in april en mei. Heel goed vermaakt! wel weekje eerder terug helaas omdat mijn teen een stukje miste door een aanvarig met een stoeptegel (sorry vast niet interessant)

maar goed ik wil dus terug, weer in april en mei en dit keer met mijn vriendin. Ik wil haar heel graag het mooie Thailand laten zien.

Paar (2 op zijn hoogst) dagen Bangkok, Chaing Mai, jungle tocht, misschien paar dagen Laos en Cambodja en hups naar de eilanden voor een week of 2/3.
Cultuur, avontuur, strand!

Ik heb eerlijk gezegd echt geen flauw idee meer hoeveel ik 2 jaar geleden heb uitgegeven...kan ¤ 2000 zijn maar kan ook ¤ 3000 zijn.

Nu ga ik sparen en sparen en ook nog sparen voor de trip. Maar aan wat voor bedrag moet ik in hemelsnaam denken? wat betreft luxe zijn we allebei niet veel eisend maar ook niet helemaal back to basic, fan is prima, maar wel altijd gewoon iets voor ons tweetjes dus geen dorm of zo.

Las al op wat sites dat je op ongeveer ¤ 20/30 pppd moet denken inc overnachting. Is dit in de buurt?

Ik snap dat niemand een kant en klaar antwoord kan geven, maar misschien een indicatie..reizen denken we maar even weg. Er zijn een paar dingen die we echt heel graag willen zien en doen en daarna is het OP=OP. Dus alleen wat je gemiddeld per dag kwijt bent aan eten, drinken, slapen, beetje stappen. De ene stad zal wat duurder zijn als de andere, maar een gemiddelde is vast wel aan te geven.

Sorry voor het erg lange bericht, ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

groetjes Monique
pi_41096269
20 tot 30 Euro p.p.p.d is erg goed te doen als backpacker...zeker als je de kosten van de overnachtingen samen kan delen....met dat budget kan je lekker reizen en aardig stappen...

Had al eens een lijst gemaakt en die gooi ik er daarom maar weer in:

De gemiddelde backpacker maakt de volgende kosten in Thailand..

Bungalow op Thais eiland (eigen toilet / koude douche / geen airco) per nacht...Euro 5,00 - 10,00
Bungalow op Thais eiland (eigen toilet / warme douche / airco ) per nacht....Euro 10,00 - 20,00
Guesthouse (eigen kamer) in grote stad ( BKK, Chiang Mai etc) per nacht...Euro 8,00 - 12,00
Vliegticket BKK naar Chiang Mai - Samui......Euro 50,00
Treinticket BKK naar Chiang Mai of Suratthani (Samui - Phangan)....Euro 15,00
Local bus (met airco) per 100 km....Euro 1,25
Internetcafe per minuut....Euro 0,02 - Euro 0,04
Bangkok Post (internationale krant)...Euro 0,40
Thaise rijstmaaltijd met groenten en kip.... Euro 1,00 - 1,50
Hamburger met friet.......Euro 4,00 - 5,00
McDonalds Big Mac Menu....Euro 2,00
Medium pizza......Euro 4,00 - 5,00
Icecoffee....Euro 0,50
Fruitshake....Euro 0,50
Fles gekoeld water 0,5 liter.....Euro 0,20
Blikje Coca Cola....Euro 0,40
Flesje Beer Chang of Singha Beer...Euro 0,80 - 1,20
Flesje Heineken....Euro 1,20 - 1,60
Pakje (20) Marlboro....Euro 1,20
Wasgoed per kilo....Euro 0,80
Brommerhuur per dag....Euro 3,00 - 5,00
Liter benzine....Euro 0,50
Mobiel bellen...Thaise prepaid SIM kaart....Euro 4,00
Mobiel bellen naar Nederland per minuut of per SMS.....Euro 0,20
Luchthavenbelasting bij vertrek (cash in machine betalen)...Euro 10,00
Boete als je langer blijft dan visum (overstay) per dag....Euro 10,00
Tijd van je leven....gratis !

Prijzen voor eten en drinken zijn gebaseerd op backpacker style restaurantjes en bars....supermarkt ( Ding Dong 7/11) is goedkoper..

Kosten in Cambodja en vooral in Laos liggen een stuk lager...

[ Bericht 1% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 23-08-2006 17:23:27 ]
pi_41096471
hey harstikke fijn die lijst! zie veel bekende dingen wat betreft bedragen. gelukkig zullen we niet te vaak european style eten en drinken, doe mij maar lekker rijst of noodles..mjammie!

ben blij om te horen dat de schatting in de buurt was. Kan ik een beetje berekenen hoe krom ik hier moet liggen om de reis waar te maken.

Ben 2 jaar geleden met EVA gevlogen, geweldig!eigen schermpje enzo. Maar hoor steeds vaker negatieve verhalen. Eigen scherm schijnt niet standaard te zijn dus ik had 2 jaar geleden gewoon geluk. Overstappen heb ik een hekel aan dus zal toch wel weer EVA worden zeker gezien de prijs. En leuk detail mijn vriendin heet Eva...krijg die nu nog maar eens in een ander vliegtuig!

heb er nu al zin in!!!
pi_41096491
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:25 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Pattaya is geen eiland zoals gevraagd en bovendien alleen voor de gevorderde viespeuken.
Sorry maar het ligt eraan wat je zoekt want ik ben in Pattaya geweest en zolang ik niet door het hoerengedeelte kom vind ik het onwijs leuk daar om even een paar dagen te verblijven, op het strand te hangen, winkelcentra bezoeken en naar de heinekenbar te gaan
pi_41104379
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Nouuu.ik was er in juni dit jaar op Phangan,en het was aardig rustig verder.
Als je uit zou willen gaan kon dat wel,maar toch viel het wel heel erg mee.

Nu waren wij er wel met het WK,dus misschien dat het daar aan ligt

[ Bericht 1% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 23-08-2006 20:58:26 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:11:28 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_41104842
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:58 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

Nouuu.ik was er in juni dit jaar op Phangan,en het was aardig rustig verder.
Als je uit zou willen gaan kon dat wel,maar toch viel het wel heel erg mee.

Nu waren wij er wel met het EK,dus misschien dat het daar aan ligt
Ik denk dat het EK voetbal voor spelers jonger dan 21 jaar weinig uitmaakt.
Hangt er vanaf waar je zit, twee jaar terug tijdens het EK voor grote mensen was het elke avond BOING BOING BOING op Had Rin.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_41106542
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:11 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk dat het EK voetbal voor spelers jonger dan 21 jaar weinig uitmaakt.
Hangt er vanaf waar je zit, twee jaar terug tijdens het EK voor grote mensen was het elke avond BOING BOING BOING op Had Rin.
Al verbeterd

Ik had wel het idee dat het ook aan de tijd lag.
Hoe meer we richting juli(hoogseizoen) gingen,hoe drukker dat het werd
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_41121139
Op Phangan wordt het in December en Januari pas ECHT druk....
pi_41210363
ik heb dus begrepen dat KLM met een Boeing 747-400 Combi vliegt naar Thailand.
waar zou je nou eigenlijk in de economy class het beste kunnen zitten(stoelplan: http://www.klm.com/travel(...)ans/747-400Combi.htm ).
want ik check 25 uur van te voren in en mag een stoel bepalen.

en weet ook iemand waar het rook gedeelte zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')