Het verkeer in Thailand rijdt heel ruig hoor.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik vind zelf Chiang Rai wel aardig, niet dat daar zoveel te doen is, maar je kunt bijvoorbeeld een dagtrip maken naar Myanmar (Burma). Je mag daar dan niet overnachten, maar je kan wel de grens over, beetje rondlopen, en weer terug, vooral leuk voor de stempels in je paspoort
![]()
Overigens, ik zou in Chiang Mai of Chiang Rai gewoon ene brommertje gaan huren en daarop gaan rondrijden, je zult zien dat je je gauw aanpast aan de Thaise rijstijl.. (of het gebrek daaraan)
quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:17 schreef anisubs het volgende:
[..]
Het verkeer in Thailand rijdt heel ruig hoor.
Wel moedig dat jij dat durft zeg rijden op de weg daar.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:40 schreef bluesparkle het volgende:
Ik heb mijn e-tickets online al bekeken.
Als ik het goed zie land China Airlines nog op Don Muang
1-10 aankomst op Bangkok Terminal 2
Daarna naar suvarnabhumiairport om met binnenlandse vlucht naar Udon Thani te vliegen (Terminal D).
Terugweg op 3 november vertrekt zo te zien nog steeds van Terminal 2 (Don Muang dus).
Grappig op de website van China Airlines staat iets anders:
http://www.china-airlines(...)mId/207/Default.aspx
Daar sta je dan volgend jaar met je laatste 500 baht op het vliegveld.quote:Airport fees to go up
BANGKOK: -- Air passengers will be asked to pay heavier departure taxes from early next year, Airports of Thailand Plc (AOT) said yesterday.
The international departure tax would be increased by Bt200 to Bt700 and domestic passengers would incur a Bt100 fee, up from a current Bt50. The increase would be effective from February 1 .
AOT operates Suvarnabhumi Airport. It had planned to introduce the new taxes upon the opening of the new airport on September 28. Meanwhile, new landing fees levied on aircraft using the airport would be imposed from April 1, 2007. That is a six-month delay from the original schedule.
AOT said it was postponing the new fee to attract airlines to Suvarnabhumi. The new landing fee is a 15-per-cent increase on that charged at Don Muang airport.
AOT explained earlier that fees at Suvarnabhumi Airport needed to be raised due to the greater amenities and facilities that would be provided. After 40 years in the making Suvarnabhumi has cost Bt150 billion. It is scheduled to start operations on September 28.
--The Nation 2006-08-29
quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:46 schreef KNAK het volgende:
Even een vraagje over Koh Samet
Ik heb gisteren een 4-daagse vlucht geboekt naar Thailand en ik ben van plan om naar Koh Samet te gaan
Is er iemand er al eens geweest en is het aan te raden??
Met maar vier dagen zou ik lekker een taxi nemen. Hop, meteen vanaf het vliegveld rechtstreeks naar Ban Phe. Kost natuurlijk veel meer (2500 a 3000 baht), maar is ook twee keer zo snel.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:19 schreef ozzietukker het volgende:
Ik zou vanaf het vliegveld, (als je op Don Muang land that is) naar Ekkemai busstation gaan, en daar een bus naar Rayong of gelijk naar Ban Phe nemen.
Mwah, een taxi naar Ekkemai doet er ongeveer 30-40 minuten over, dan nog 2 uur met de bus naar Rayong, dan nog 30 minuten met de songtaew en je bent er in 3,5 uur zeg maar.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Met maar vier dagen zou ik lekker een taxi nemen. Hop, meteen vanaf het vliegveld rechtstreeks naar Ban Phe. Kost natuurlijk veel meer (2500 a 3000 baht), maar is ook twee keer zo snel.
Jij gaat wel vast erg veel op vakantie?quote:Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef ozzietukker het volgende:Op de meeste plaatsen kan je gewoon in de aldaar aanwezige stopcontacten de stekker inpluggen. Het voltage is het zelfde, alleen zijn de 'pluggen' officieel niet rond maar rechthoekig, maar vaak is er een soort uitsplitsing waardoor de NL-stekker wel 'past'
Mocht je daar zijn en het blijkt toch niet te kunnen, overal kan je een verloopstekker kopen, en dat zal echt niet meer kosten dan 50 THB (1 Euro) of iets dergelijks!
Sowieso in heel Azië, koop pas in het land van bestemming een verloopstekker, dat kost ter plekken veel minder dan een wereldstekker welke je in NL zou kopen!In December en in Januari zit ik in het o zo koude New York....
quote:Op zondag 3 september 2006 14:20 schreef anisubs het volgende:
[..]
Jij gaat wel vast erg veel op vakantie?![]()
In Thailand zijn de kids alleen geinteresseerd in Playstation Portables en de nieuwste Nokia's.....als je iemand blij wilt maken met potloden moet je toch echt naar dorpjes in Burma.quote:Op zondag 3 september 2006 16:01 schreef Lisjuh het volgende:
Is het leuk om iets voor de kids daar mee te nemen? Kleurpotloden ofzo.
quote:Op zondag 3 september 2006 16:01 schreef Lisjuh het volgende:
ZIjn er ook dingen die ik absoluut mee moet nemen naar Thailand? Iedere vakantie neem ik al te veel kleding mee maar ik zal me nu inhouden :-)
Is het leuk om iets voor de kids daar mee te nemen? Kleurpotloden ofzo.
Een afritsbroek is een must, als je naar tempels gaat moet je een lange broek aandoen (alleen in de grootste tempels verplicht, maar uit respect voor het geloof moet je het gewoon altijd doen vind ik). Als je de tempel ingaat doe je dus de lange delen aan, en zodra je eruit bent doe je ze weer uit. Bij de tempels moet je ook iets met mouwen aandoen, dus geen topjes ofzoiets dergelijks. Een sarong aantrekken kan natuurlijk ook, zoalng het maar bedekt is.quote:Op zondag 3 september 2006 16:01 schreef Lisjuh het volgende:
ZIjn er ook dingen die ik absoluut mee moet nemen naar Thailand? Iedere vakantie neem ik al te veel kleding mee maar ik zal me nu inhouden :-)
U en de rest die hierover gepost heeft (Samet ) dank voor de tips...quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:21 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als je maar een paar dagen in Thailand hebt is Ko Samet idd het meest ideale eiland....
Bus vanaf Ekamai Busstation gaat elk uur en kost sinds kort iets van 176 Baht (3,50 Euro)....je komt dan na 3,5 uur aan in Ban Phe...vandaar met de boot (50 Baht / half uur) naar Samet...
De backpackers vind je bij Naga's, Jep's, Tok's en Silversands (allemaal op hetzelfde strand).
(Als je iemand ziet rijden op een blauwe Honda Wave met een grote "Lemon" sticker zeg hem dan dat ie dat ding onmiddelijk in moet leveren bij Mecki omdat Lemon er mee naar Phangan wil toeren)
Wij kopen altijd van die Ferro rocher's dozen op Schiphol om famielie in Thailand blij te maken.quote:Op zondag 3 september 2006 16:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik maak de kinderen van mijn thaise tantes altijd erg blij met een 'BUCKET VAN KFC' (Grote emmer gevuld met kipproducten). (Al mag dat eigenlijk niet meer, ze krijgen genoeg te eten, en vinden dit volledig overbodig).
Wel zie ik ze daarna stiekum er ook van mee-eten
![]()
Maar inderdaad, een opwaardeerkaart voor de nieuwe mobiele telefoon is inderdaad belangrijker voor de thaise kids, hoewel, buiten Bangkok, in de wat armere gedeeltes, buiten de toeristische gebieden, zal je zien dat de mensen wat oprechter zijn, en met minder gelukkig kunnen zijn.
Wat ik een keer zal aanraden is, als je het durft tenminste, met een brommer een beetje rond te touren, zorg er wel voor dat je tank goed vol is, ze huren de brommer uit met letterlijk één druppel benzine![]()
Tong Takian Villaquote:Op woensdag 6 september 2006 19:05 schreef KNAK het volgende:
Samet is dus komen te vervallen
Nu vraag ik me dus af of iemand een leuk economisch optrekje weet , ergens waar je leuk kan chillen voor 3 dagen
quote:Op woensdag 6 september 2006 23:45 schreef beery het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tong Takian Villa....![]()
Het strand lijkt wel heel erg op het allereerste stuk van White Sands Beach op Koh Changquote:Op woensdag 6 september 2006 23:45 schreef beery het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tong Takian Villa....![]()
Het strand vond ik wel meevallen. Je kunt er zowel rustige stukjes als drukke gebieden vinden, maar ik werd knettergek van die teringherrie -en het gezeik aan je kop- 's avonds, waarbij Chaweng iets erger was dan Lamai.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:20 schreef KNAK het volgende:
Van iemand hoorde ik dat Lamai Beach en Chaweng Beach erg mooi zijn op Samui
Kan iemand dat bevestigen?
Wat kan jij me dan aanbevelen?quote:Op donderdag 7 september 2006 20:24 schreef APK het volgende:
[..]
Het strand vond ik wel meevallen. Je kunt er zowel rustige stukjes als drukke gebieden vinden, maar ik werd knettergek van die teringherrie -en het gezeik aan je kop- 's avonds, waarbij Chaweng iets erger was dan Lamai.
Ik ga gewoon op stap en boek iets als ik daar ben, sorry.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:45 schreef KNAK het volgende:
Wat kan jij me dan aanbevelen?
=
Ik ben nu denk ik toch wel een uurtje of 2 zoet geweest met resorts/bungalows/cottages bekijken maar ik mis de feedback, wat misschien hier gegeven kan worden
Haha,idd!quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:39 schreef Laura 2000 het volgende:
Persoonlijk was ik blij dat ik op Bophut zat, en niet bij Chaweng en Lamai. We hebben scooters gehuurd en reden makkelijk op en neer om te eten/winkelen/wat te drinken. Chaweng is erg lawaaiig en druk, verder stonk het er ook...![]()
Ik heb vorige week nog gelogeerd in het http://www.akwaguesthouse.com/. Cool guesthouse met slechts 5 kamers, maar die zijn wel erg mooi. Kostte 1500 Baht per nacht ex tax. Aardig personeel en erg lekkere cocktails. Het is wel Chaweng, maar relatief rustig omdat het niet in het cehaweng ligt. Kan het je aanraden.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:20 schreef KNAK het volgende:
Dat peaceresort ziet er wel degelijk uit
Zo duur is het ook weer niet, toch wilde ik even verder kijken
Van iemand hoorde ik dat Lamai Beach en Chaweng Beach erg mooi zijn op Samui
Kan iemand dat bevestigen?
Huurmoglijkheid met korting voor Fok!kers toevallig...?quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:05 schreef KNAK het volgende:
Mijn ouders kopen volgend jaar een huis op Phuket![]()
Ik denk dat ik maar een Thais paspoort ga aanvragen![]()
Hier even lezen.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe staat het met de geruchten dat je vanaf 1 oktober nog maar 2 border runs mag doen, zodat je zonder visa nog maar 90 dagen kan blijven, en je dan voor minimaal 90 dagen het land uit moet?
Wie weet hier het fijne van?
Het lijkt dus echt door te gaan...quote:
Ligt er ook een beetje aan wat je wilt gaan doen natuurlijk. Als je wil gaan duiken kun je beter naar Koh Tao gaan, maar verder is daar niet zo heel veel te beleven. Dat hoeft geen probleem te zijn uiteraard, als je graag wilt relaxen..quote:Ik ben aan het twijfelen tussen Samet en Koh Tao. De bedoeling is een dag of 10/12. Hoe denken jullie hierover, ook ivm met het weer?
Eerder relaxen als duiken denk ik. Heb nogal last van zeeziekte.. ik word al kotsmisselijk met snorkelen...quote:Op donderdag 14 september 2006 21:23 schreef MK9 het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan wat je wilt gaan doen natuurlijk. Als je wil gaan duiken kun je beter naar Koh Tao gaan, maar verder is daar niet zo heel veel te beleven. Dat hoeft geen probleem te zijn uiteraard, als je graag wilt relaxen..
Ik heb net via vliegwinkel.nl geboekt (10 dec-23 janquote:Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef Sosa het volgende:
hey,
vandaag heb ik een optie gelegd op een ticket van 7 december t/m 31 december! Alles voor een schappelijke prijs van 792 incl..
Ja, is heel makkelijk te doen, per boot. Je kunt bijvoorbeeld dagtrips naar deze eilanden maken vanuit Phuket of gewoon een boot nemen en daar blijven.quote:Is het te doen om van Phuket naar Phi Phi te komen. We verblijven 5 dagen op Phuket en willen wel een dagje naar Phi Phi. Per boot? Of anders?
aha.. ja ik moet terug voor 7 januari. Begin 2007 is het sowieso veeeeelste duur omdat de halve wereld vliegt (rond de 1200,-) dus heb ik gekozen voor 31 dec. Dan was dit wel het goedkoopste.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:00 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb net via vliegwinkel.nl geboekt (10 dec-23 jan) en dat was 694,50 incl. (met El Al)
Misschien een optie om die site nog even te checken.
Naar mijn vriendinnetje op Koh Chang.quote:
wat leukquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:15 schreef APK het volgende:
[..]
Naar mijn vriendinnetje op Koh Chang.![]()
Tja, ik breng kerst en nieuw jaar al 7 jaar op Koh Chang door, het hangt er een beetje vanaf wat je leuk vindt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:16 schreef Sosa het volgende:
heb je nog tips voor plaatsen om de kerst door te brengen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |