schaamteloos gejat van Wikipediaquote:Nijverdal is de grootste plaats binnen de Overijsselse gemeente Hellendoorn. De naam Nijverdal is mogelijk afgeleid van nijverheid en Reggedal.
Het is de plaats met het grootste aantal inwoners binnen deze gemeente. Nijverdal ligt op de kruising van de rivier de Regge en de straatweg van Almelo naar Zwolle, die in 1829 werd aangelegd. Ook ligt Nijverdal aan de voet van de Sallandse Heuvelrug op de grens van Twente en Salland.
Nijverdal is gevestigd op de plek van het vroegere Noetsele door de Nederlandse Handelsmaatschappij welke er in 1836 de factorij op richtte voor handgeweven goederen uit Twente. De Engelsman Thomas Ainsworth stichtte er een fabriek, (een weverij, een spinnerij en een modelweverij).
Nijverdal is de enige plaats in Nederland waar goud gedolven is. Er is een officiële concessie afgegeven voor het delven van goud.
De gebroeders Salomonson openden de Koninklijke Stoom Weverij, waardoor er een einde kwam aan de thuisnijverheid.
Nijverdal heeft sinds 1881 een station aan de spoorlijn Zwolle - Almelo. Het oude station werd in 1971 afgebroken en vervangen door een nieuwe.
Van 1910 - 1935 heeft Nijverdal een tweede station gehad. Dit station Nijverdal-Zuid lag aan de lijn van Locaalspoorweg-Maatschappij Neede-Hellendoorn.
overloper.quote:Op maandag 3 juli 2006 00:59 schreef .Muis het volgende:
Ik kom uit Haarle (gemeente Hellendoorn)![]()
Maar woon al enkele jaren in Zwolle![]()
enigste goede aan Lemelerveld is Jos Dijkman's Scooterparadijs.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:20 schreef Ericjuh het volgende:
mijn moeder komt uit nijverdal.. maar omdat mijn pa in dalmsholte woonde hebben ze een tussen weg genomen.. en dat is Lemelerveld geworden!
we wonen d'r btw nog steeds!quote:Op maandag 3 juli 2006 16:27 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
enigste goede aan Lemelerveld is Jos Dijkman's Scooterparadijs.
Ja in één woord: vre-se-lijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:11 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Iemand een idee wat er in Nijverdal is?![]()
Moest er net heen, en zag allemaal mannen die JAJAJA zongen en op en neer gingen.![]()
En allemaal van die piraten.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 16 juli 2006 04:52 schreef Fnd het volgende:
Kanarie was ook nog wel in lucky vanavond, wat een pauper is 't ook!![]()
Hier, hij is wedergekeerd naar Fok!quote:Op zondag 16 juli 2006 04:52 schreef Fnd het volgende:
Kanarie was ook nog wel in lucky vanavond, wat een pauper is 't ook!![]()
Ik wérk op die campingquote:Op zondag 16 juli 2006 13:31 schreef Spockjuh_ het volgende:
camping de noetselerberg!!!!! hehehe, homebase van mijn ouders, voor vele jaren..
Rooie polo.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:17 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Hier, hij is wedergekeerd naar Fok!Wie liep er hier nu te pauperen met z'n rooie polo dan.
Neu, ook niet echt actief naar op zoek gegaan. Jij stond wel met een mooi vrouwtje op de dansvloer ofniet?quote:Op zondag 16 juli 2006 16:39 schreef Fnd het volgende:
Ik zit op HBO en val onder de elitaire bovenlaag van de maatschappij. Het is daarom voor mij geoorloofd om een polo te dragen. En opmerkingen als: "kakker, zeilnicht of dat ik op de hockey zit" ken ik ook allemaal al.![]()
Heb je trouwens nog een leuk vrouwtje gehad in lucky?
ja goed hoorquote:Op zondag 16 juli 2006 17:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
doe je niks tegen...hoeist met de familie hoekjen en consorten??
Ja, ging allemaal mooi. Zegt ze opeens dat ze al verkering heeft. Al mijn inspanning voor niets geweest.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:47 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Neu, ook niet echt actief naar op zoek gegaan. Jij stond wel met een mooi vrouwtje op de dansvloer ofniet?
Overigens kom jij wel van het vmbo.
Het ravijn ben ik zo af en toe ook wel eens te vindenquote:Op zondag 16 juli 2006 18:58 schreef jovink het volgende:
trefwoord: Het ravijn. guitarist veel te vinden in de metal mania store?
Ben er soms op een zaterdagmiddag te vinden jaquote:Op zondag 16 juli 2006 18:58 schreef jovink het volgende:
trefwoord: Het ravijn. guitarist veel te vinden in de metal mania store?
Dat kan bestquote:Op maandag 17 juli 2006 12:27 schreef Windsurfbart het volgende:
[..]
Over 3 weken zit ik weer op die camping.
dat ook wel zo'n onzin!quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:19 schreef Catch22- het volgende:
o god, nog een station in nijverdal?
nee, komt hier een tunnel, waar ze 5 jaar aan gaan werken, tussen wierden en raalte, onder de berg én onder het huidige spoor door.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:19 schreef Catch22- het volgende:
o god, nog een station in nijverdal?
klopt, daarom is er ook lang over getwist...quote:Op zondag 3 december 2006 20:33 schreef Catch22- het volgende:
dat wordt wel een 4 baans tunnel hoop ik
maar een beetje een raar verhaal vind ik het wel, zoiets gaat miljoenen kosten
ik heb wel filmpjes dr van.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Lekker fikkie trouwens gisteren aan de Grotestraat
Het oude hotel Buursink (ofzo) is uitgebrand. Aangezien ik werk aan de grotestraat, en toevallig nachtdienst had, zag ik de hele godganze nacht brandweerauto's voorbij rijden
ach, tukkers en gramatica...quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:01 schreef jovink het volgende:
bent geheel eens met je avater onderschrift maari k zal toch ff die S vranderen in een Z weizen
Geen toevalquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:26 schreef mrkanarie het volgende:
Damn, die nieuwe boom die in de binnentuin van het gemeentehuis komt hé heet de doosbeenderenboom in het Nederlands. In het engels heetie de Kentucky coffeetree. Koffie, ambtenaren, toeval?
kan geen toeval zijnquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:26 schreef mrkanarie het volgende:
Damn, die nieuwe boom die in de binnentuin van het gemeentehuis komt hé heet de doosbeenderenboom in het Nederlands. In het engels heetie de Kentucky coffeetree. Koffie, ambtenaren, toeval?
quote:De nieuwe stichting Hellendoorn Rally heeft van de autosportfederatie KNAF een licentie gekregen om de Hellendoorn Rally te organiseren. Daarmee is de 26e editie, die al het predikaat ‘afgelast’ had, toch overeind gebleven.
En dan van binnen! Al die massief eiken deuren enzo.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef Pernophus het volgende:
getverderrie ja...
verder ziet het er (van buiten) best puik it![]()
Vooral die van jou ja... Belastingontduikerquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:31 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
En dan van binnen! Al die massief eiken deuren enzo.En dat café-tje daar bij in is ook best hip! Al met al een mooi resultaat van onze centen!
Goed nieuwsquote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:38 schreef Impry het volgende:
Gaat wel door hoor!![]()
http://www.hellendoornrally.eu/
[..]
dat zijn we allemaal, das al geen nieuws meerquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vooral die van jou ja... Belastingontduiker
SSH!quote:Op maandag 28 mei 2007 21:26 schreef Pernophus het volgende:
[..]
dat zijn we allemaal, das al geen nieuws meer![]()
Geilbal. Ik moest werken, dus ik hoefde gelukkig niet te kijken. Vervolgens naar Balls geweest voor een biertje.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:32 schreef Pernophus het volgende:
Iemand nog bij het NK skeeleren geweest ?
was best het kijken waard, de vrouwenwedstrijd dan....
jammer dat ze een beetje te hard gingen om echt goed te kijken![]()
Ja en ook een lange IJquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:01 schreef jovink het volgende:
bent geheel eens met je avater onderschrift maari k zal toch ff die S vranderen in een Z weizen
Kut Limburg!quote:Op zondag 22 juli 2007 15:01 schreef Studiotje het volgende:
*Hier meld zich ook nog even een oud Nijverdaller*
Leuk plaatsje nijverdal, de kartbaanDe gezelligheid, het dialect, de crossbaan, het basketbalveld, groot veld daar achter waar je zo lekker kon voetballen.. en dan moet je verhuizen
Stalkertquote:Op zondag 18 januari 2009 12:52 schreef Popples het volgende:
[..]
anders had je mij nooit ontmoet schat![]()
![]()
Ik las het ja.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:40 schreef mrkanarie het volgende:
De Evershoeve staat in lichte laaie!
Grofweg kun je Nijverdal in twee gedeeltes opdelen; de Kruidenwijk en de rest. De kruidenwijk is echt een woonwijk op zich met een eigen winkelpleintje met supermarkt, videotheek, drogist e.d., waar het op zich wel prima te vertoefen is met jongere kinderen. In veel straten is het dermate rustig dat kinderen op straat kunnen spelen, en er zijn veel speeltuintjes. Overigens moet je het niet erg vinden om in een huis te wonen waar er vervolgens nog 20 kopieen van naast staan. (ca. 2 a 3 ton)quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:17 schreef Popples het volgende:
wie kan mij meer vertellen over nijverdal hoe het met de wijken zit en hoe het er is met de kindvriendelijkheid?
Kom eens kijken zou ik zeggen. Nijverdal is geweldig als je van de natuur houdt; je bent zo in het bos/heide waar je heerlijk kunt wandelen. Verder zit je 25 min verwijderd van Enschede, 35 min van Zwolle, en Utrecht ben je ook met ruim een uurtje, dus in een grotere stad ben je ook nog wel een keer.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:05 schreef Popples het volgende:
dank je wel voor je uitleg. ik weet wel wat van de verhalen van prowl maar was gewoon benieuwd hoe het er nu voorstond met nijverdal.![]()
ben hard aan het denken om met manlief weg tegaan hier uit limburg en daar te gaan wonen.
de mensen in nijverdal zijn anders dan hier waar wij wonen.
mijn opa komt ook uit die kanten en daarom pas ik hier niet echt.
nijverdal geeft meer een thuis gevoel dan hier waar we nu wonen.
naar familie hoeven we niet te kijken want die komen nu ook niet.
'quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:49 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Kom eens kijken zou ik zeggen. Nijverdal is geweldig als je van de natuur houdt; je bent zo in het bos/heide waar je heerlijk kunt wandelen. Verder zit je 25 min verwijderd van Enschede, 35 min van Zwolle, en Utrecht ben je ook met ruim een uurtje, dus in een grotere stad ben je ook nog wel een keer.
Mooi geschreven!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |