abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39460080
Het grote kleine babietjes topic deel 79

Babietjes

11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Tazz (papa)
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sara, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 15-07-2006 19:38:03 ]
pi_39460107
Oops ik gooide hem dicht
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:08 schreef Tamea het volgende:
Pff ik ben weer thuis. Omdat hubbie weg is en schoonmoeder dat zielig vond, vroeg ze of ik daar kwam eten, met Finn. Maar de combinatie van baby, hitte en een overactieve oma die bij elke kik Finn wil troosten werkt niet echt Ik vind het echt super dat ze zo gek is op ons jochie, maar ze moet nog ff doorkrijgen dat babies nou eenmaal af en toe huilen zonder meteen oplosbare oorzaak.
Gelukkig zijn we nu weer thuis en heeft Finn het ook weer wat beter naar z'n zin nu het afkoelt (of nu ik iets rustiger ben ook).
pi_39460948
Mijn schoonmoeder vind de fiep ook oh zo'n leuk ding.. En ik ben niet overtuigend genoeg als ik zeg dat Merlijn niet altijd die fiep in z'n mondje hoeft. 'Ja maar je hebt 'm toch bij je!?'
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_39461290
Fiep = speentje toch??

Ik vind dat ook niks, zo'n kind wat de hele dag met een speen in loopt. Myhron krijgt alleen een speentje als ze gaat slapen, hij ligt in haar bedje en daar blijft hij ook liggen. Dit is eigenlijk al zo vanaf een maand of 3. Voor die tijd had ze overdag nog wel eens een speentje als troost bij krampjes of iets. Over 3 weken is ze alweer een jaar. Dan gaan we langzaamaan eens denken aan 't afbouwen van 't speentje.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 3 juli 2006 @ 00:45:43 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39463552
fiep=speen ja brabants
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_39466713
En Limburgs, schijnbaar haha!
ik ben import brabo
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_39466812
Bij ons liggen er geloof ik overal fuppies.. in de box, op de grond en in haar bedje. Met slapen heeft ze hem wel in en soms doet ze hem met spelen in haar mondje, als ze moe wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 3 juli 2006 @ 09:44:50 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39466886
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:32 schreef lcicle het volgende:
En Limburgs, schijnbaar haha!
ik ben import brabo
import limburger officieel brabantse , grappig!!

Hmm arwen melde zich vanochtend al huilend/schreeuwend, zo niet haar :n even getroost en terug gelegd en dat pikte ze wel, leek wel of ze krampjes had
  maandag 3 juli 2006 @ 10:52:04 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39468140
Cas staat er wel bij, maar heeft zich nog niet officieel gemeld hier.

Cas is geboren op 20 - 06 - 2006 om 20.16. Hij woog 3555 gram en de lengte is niet gemeten. Hij is een heel tevreden rustig mannetje, maar kan soms ook een mopperkontje zijn. Met name als je hem wakker maakt vanwege het verschonen tussen de voedingen door. Cas groeit als kool, ben benieuwd wat hij bij de volgende weging weegt.
Ik zal binnenkort nog weer een nieuwe foto plaatsen. Maar ik zal vanaf nu regelmatig meeposten hier over zijn reilen en zeilen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 3 juli 2006 @ 10:54:58 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_39468213
Het valt me nu pas op dat het een mooie geboortedatum is van Cas. En eigenlijk had hij dan nog 10 minuutjes eerder geboren moeten worden, dan was het helemaal bijzonder qua datum en tijd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_39468668
Cas zijn geboortedatum is inderdaad wel een hele mooie.

Hier zijn we nog niet eens begonnen aan een speen. Als Finn zuigbehoefte heeft, leg ik hem gewoon aan en als ie de borst zat is stop ik m'n pink er wel even in. Wat schoonmams dus prompt ook deed en zich begon af te vragen of ie geen honger had want hij zoog wel erg hard op d'r pink. ja, dat is nou de zuigreflex.
pi_39469882
Welkom Cas! Werd wel eens tijd dat je je aanmeldde! Idd errug mooie geboortedatum!

Tamea, het wordt ook afgeraden als je borstvoeding geeft om direct een speen te geven. Sommigen geven 6 weken als termijn aan, anderen 3 maanden. Dit i.v.m. speen/tepelverwarring. Randy heeft daar ook idd last van gehad en die heeft er dus pas één vanaf 3 maanden en mag hem nu alleen nog in bed. Hij MOET er dan ook meteen 3 (!!!) hebben; 1 voor in zijn mond en 1 voor iedere hand, voor de zekerheid natuurlijk! Je zal er eentje kwijtraken! Binnenkort ga ik dit ook maar eens afbouwen! Tinka heeft er inmiddels ook één en ik vind het een verademing; hoef je niet continu in de buurt te zijn. Bovendien kreeg mijn pink een oude-wijven-uiterlijk...
  maandag 3 juli 2006 @ 12:14:38 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39470415
hoi cas welkom hier

Hier hebben we de eerste paar weken een loetsj ( als ze toch dialect vormen gaan doen) gebruikt totdat ze haar duimpje vond en nu duimt ze om in slaap te komen. als ze eenmaal slaapt dan duimt ze niet.
pi_39470932
Vampje komt Damiën ook even "aanmelden"

Mannetje is op 22 juni om 19.23 "gelanceerd"!!

En hij heeft nu al een fiepje!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_39471038
Welkom Damiën!

Finn zuigt trouwens ook wel eens op z'n handje, dat maakt een erg grappig soppend geluidje
Hij begint nu trouwens geluidjes te maken bij het gekke bekkies trekken. Alleen lukken ze nog niet altijd zoals hij het wil en dan is het huilen geblazen
  maandag 3 juli 2006 @ 12:52:44 #16
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39471374
Damiën en Cas, welkom hier

Robin had vrij snel een puppie (weer eens wat anders ), maar ik ben dan ook vrij snel met de bv gestopt. Nu heeft ie 'm alleen met slapen, maar spuugt ie 'm vaak uit 's nachts. Soms wordt ie daar nog wel wakker van. Overdag heeft ie 'm ook wel eens in, als ie wat mopperig is, zoals vandaag, maar meestal speelt ie ermee en bijt ie erop.

Heb nog een vraagje: Robin krijgt momenteel smeerkaas of boter op z'n brood. Kan daar nog wat variatie in gebracht worden of voorlopig niet?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_39471738
Ik heb vaker gehoord, potje fruithapje, schijnt erg lekker te zijn, appelstroop mag trouwens ook.
quote:
appelstroop
perenstroop
duindoornmoes
fruithapjes
jonge kaas
schijfje appel, banaan of mango

Volgens het voedselintroductieschema vanaf 7-8 maanden op www.borstvoeding.com
pi_39471838
Merlijn heeft genoeg aan af en toe een vinger, zolang hij of mij in zijn buurt of zijn schaap in zijn armen heeft, slaapt hij goed. Ben blij dat hij geen tutter ( , zeiden we thuis altijd) of duim nodig heeft.
pi_39471876
Cas en Damiën welkom!

Vanmorgen om 9.00 waren we aan de beurt. Kim moest dus een slangetje in haar anus, waarmee contrastvloeistof in haar darmen werd gedaan.
Het was een heel gemartel. Kim krijste en huilde hartverscheurend. Toen het eindelijk klaar was en ze de foto’s wilden maken, bleek het slangetje ernaast te zitten. Dus niet in de darmen, maar ergens eronder.
Hopelijk kan dat geen kwaad!

De 2e poging door de radioloog zelf, lukte gelukkig wel. Uiteindelijk waren de foto’s gelukt. Ze wilden nog wat extra foto’s maken, voor de zekerheid, maar toen hield het apparaat ermee op. En zowat tegelijkertijd had Kim de salng euit weten te drukken. Volgens de radioloog was dat knap, want dat lukt je niet zomaar. We hebben een sterk meissie. Eind deze week krijgen we de uitslag.

In de auto viel ze meteen in slaap. Ze heeft vandaag nog maar 100ml melk gehad. Een paar happen fruit en wat water. Zal het weer ook vast in meespelen.
Maar ik hou het goed in de gaten. Ik wil natuurlijk geen uitgedroogd babietje! En ze heeft ookal een paar dagen diaree. Ze ligt nu lekker te slapen, na een hele tijd gemoppert te hebben.

Hopelijk komt er wat uit en kan er iets aan gedaan worden. Of er is niks aan de hand en alles lost zichzelf op.
  maandag 3 juli 2006 @ 13:16:56 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39472066
randa, jonge kaas?!? ik dacht dat zuivel echt nog laaaang niet mocht!
maar dat heb ik dan fout
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 3 juli 2006 @ 13:19:20 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39472139
Max heeft wel een speen (he wat n saai woord gebruik ik he)

hij heeft hem nodig om te voelen dat hij moe is, want hij maakt zichzelf nog wel eens gek door wild te worden als hij eigenlijk moe is.
dan geef ik de speen en dan voelt ie het meestal wel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_39473044
Zuivel mag wel vanaf 7-8 maanden , maar beperkt ze mogen maar een bepaalde hoeveelheid zuivel op een dag hebben. En zolang ze borstvoeding krijgen liever nog geen ja. En ook bij kma dan veel later pas. Ik vind het schema wel prettig als leidraad.
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:26 schreef Randa_v het volgende:
Ik volg het volgende voedingsintroductieschema: http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html

Wel fijn om te volgen vind ik, houdt ook wel wat rekening met allergene producten, maar is eigenlijk bedoeld voor over het algemeen gezonde kindjes.
pi_39474680
Tjee, wat is dat weer wennen zeg. Sinds gisteren is onze slechte slaper van een heleboel korte slaapjes naar 1 lange slaap gegaan overdag. Hij heeft gisteren gewoon 2 uur en een kwartier geslapen en nu zit hij weer aan die twee uur. Begin het idee te krijgen dat ik hem gewoon vol moet proppen met eten en BV en hij het dan heel lang volhoudt. Vind het alleen zelf zo wennen en met dit weer zeker, het is veel te warm om iets te doen.
pi_39475576
Nou, net weer naar het CB geweest om opnieuw te wegen en bij de pleeg te komen, omdat ze Finn donderdag te licht vonden en hij was nu 4030 gram. na 1 maand dus 530 gram erbij.

Ik zag daar trouwens iemand met een heel klein babietje (in een badcapeje, met dit weer) en een hele grote fles water. Is dat niet link, zoveel water geven aan zo'n kleintje? Kan me voorstellen dat ze dan te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen in verhouding met het vocht.
pi_39475845
Wennie, leverpastei kan ook. Of fruithapje idd. Met zoetigheid als appelstroop kon je beter nog even wachten werd me hier gezegd. Als ze dat eenmaal ontdekken willen ze niet anders meer en met mijn oudste klopt dat helaas! Smul ze Robin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')