D66 heeft dan ook al voor genoeg akkefietjes gezorgd in het vorige kabinetquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:17 schreef Genverbrander het volgende:
sowieso stijlloos hoe iedereen d66 aanvalt. Wat een laffe honden allemaal, bang om zelf de verantwoordelijkheid op zich te nemen.
ja maar marijnissen vond ik ook onterecht hard.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:18 schreef Phelos het volgende:
Correctie: stijlloos hoe de coalitiepartjien, en dan met name de VVD, D66 proberen aan te vallen.
Ach zijn goed recht, campagne is immers ook al begonnen/stroomversnelling geraakt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:20 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
ja maar marijnissen vond ik ook onterecht hard.
Ja zijn goed recht, maar dat maakt het niet minder stijlloos. Dit is precies zoals hij is: altijd alleen bezig met wat er lekker klinkt. Vier jaar lang campagne voeren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach zijn goed recht, campagne is immers ook al begonnen/stroomversnelling geraakt.
Populisme is dan ook niet iets typisch rechts.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:25 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja zijn goed recht, maar dat maakt het niet minder stijlloos. Dit is precies zoals hij is: altijd alleen bezig met wat er lekker klinkt.
Ja maar dat vind ik niet iets typisch voor de SP, sinds Fortuyn maken alle partijen hier zich helaas schuldig aan. Wat dat betreft ben ik wel voor een verbod op wekelijkse peilingen zover voor de verkiezingen.quote:Vier jaar lang campagne voeren.
Dat mag je vinden maar dat gezwalk van D66 hebben ze toch echt zichzelf aangedaan. Vergeet ook niet dat D66 in het grootste akkefietje (of nu op 1 na grootste) gedwongen werd door de senaatsfractie van de PvdA.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:28 schreef Phelos het volgende:
@Chewie: Tot die 'akkefietjes' werd D66 regelmatig keihard gedwóngen door CDA en VVD, die regelmatig totaal géén rekening hielden met de wensen en bezwaren van hun 'gewaardeerde' en 'volwaardige' coalitiepartner. Ik had wel eens willen zien hoe de VVD gereageerd zou hebben als die partij door D66 en CDA behandeld was als D66 door CDA en VVD behandeld werd.
Klopt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:28 schreef Chewie het volgende:
Ja maar dat vind ik niet iets typisch voor de SP, sinds Fortuyn maken alle partijen hier zich helaas schuldig aan.
Denk dat dit wel meegaat vallen, zoveel tijd is er politiek gezien ook niet meer om veel door te drukken, eerst krijgen we reces, behandeling begroting en dan al verkiezingen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:34 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zie trouwens weer een politieke bui hangen, en dit keer om het woord 'terughoudendheid'. Het is duidelijk dat CDA en VVD dit lang niet zo serieus nemen als veel andere partijen in de Kamer en dat ze gewoon willen doorstomen.
Dat vind ik ook zo vreemd van D66, die partij maakt zich nog ongeloofwaardiger als ze echt meestemmen met elke motie zeker als het beleid betreft waar ze zelf aan meegewerkt hebben.quote:PvdA, GL, D66 en SP zullen sowieso iedere motie aannemen, en christenunie hikt er ook tegenaan als ze niet meer toezeggingen krijgen over de terughoudendheid.
Daar is anders ook meegesproken tijdens de informatieronde na de vorige verkiezingen en je hebt D66 nog die wel steun zegt te verlenen aan de plannen waar zij aan meegewerkt hebben.quote:Dan hebben we dus straks een minderheidskabinet dat de steun heeft van een krappe meerderheid van VVD, CDA, SGP en LPF. Daar kun je toch niet mee aankomen?? Een minderheidskabinet moet juist breed gedragen worden.
Rompkabinet vind ik niet zo vreemd en hebben we in het verleden met na gezien de beperkte mogelijkheden aardig wat succes ook wel gehad. D66 vind ik in dit geval wel vreemd, aankondigen achter de plannen zoals belastinghervorming en de sociaal economische hervormingen te staan en vervolgens aankondigen dat ze elke motie tegen deze regering zullen steunen, je kunt er namelijk vergif op innemen dat de linkse opposities zeker moties zal aannemen op deze tereinen.quote:Ik vind dit echt een bijzonder vreemde gang van zaken.
Ik zou er maar niet teveel op rekenen. Als dat het geval was, hadden ze gewoon demissionair kunnen gaan en demissionair de Begroting opstellen. Het gedram om een missionair kabinet laat bij mij op dit gebied ook bellen rinkelen. Ik vertrouw het voor geen meter.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk dat dit wel meegaat vallen, zoveel tijd is er politiek gezien ook niet meer om veel door te drukken, eerst krijgen we reces, behandeling begroting en dan al verkiezingen.
Van der Laan zei net, dat ze het gevoerde beleid uit het verleden zullen blijven steunen.quote:[..]
Dat vind ik ook zo vreemd van D66, die partij maakt zich nog ongeloofwaardiger als ze echt meestemmen met elke motie zeker als het beleid betreft waar ze zelf aan meegewerkt hebben.
Het probleem is dat dat niet kan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet teveel op rekenen. Als dat het geval was, hadden ze gewoon demissionair kunnen gaan en demissionair de Begroting opstellen. Het gedram om een missionair kabinet laat bij mij op dit gebied ook bellen rinkelen. Ik vertrouw het voor geen meter.
Ja en ook dat ze elke motie van wantrouwen/afkeuring zullen steunen. Zeker met het belastingplan en ook met sociaal economische hervormingen zullen er door de linkse oppositie moties ingediend worden verwacht ik, ben dus benieuwd wat D66 dan gaat doen.quote:Van der Laan zei net, dat ze het gevoerde beleid uit het verleden zullen blijven steunen.
Klaas de Boer?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:24 schreef achterhetspoor het volgende:
Klaas de Boer, Melkert en Kok prima politici.
Zou ook wel wat zijn om dat als basis voor een nieuw kabinet te gebruiken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:07 schreef Toad het volgende:
De zoon van:
Klaas de Vries (PvdA) en Roelf de Boer (LPF/VVD)
Hoe zat dat nou precies, was hij eventjes van beide partijen lid of?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zou ook wel wat zijn om dat als basis voor een nieuw kabinet te gebruiken.
Ah.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:11 schreef Toad het volgende:
[..]
Hoe zat dat nou precies, was hij eventjes van beide partijen lid of?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roelf_de_Boerquote:Roelf Hendrik de Boer (Rotterdam, 9 oktober 1949) was minister van Verkeer en Waterstaat in Kabinet-Balkenende I, namens de LPF, alhoewel de Boer tot op het moment van zijn benoeming VVD lid was. Lid van de LPF werd hij pas na zijn aantreden als minister. Onder druk van de Tweede Kamer gaf hij even later zijn VVD lidmaatschap op.
[...]
Wel werd de Boer weer VVD lid. In mei 2006 werd de Boer namens de VVD wethouder in Rotterdam, met de portefeuille haven, energie en milieu.
Ik doelde eigenlijk op een coaltitie VVD/PvdA.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:11 schreef Toad het volgende:
Hoe zat dat nou precies, was hij eventjes van beide partijen lid of?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |