abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:07:34 #271
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_39611372
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:06 schreef Steijn het volgende:

[..]

Waarom?
omdat de achterban van d66 graag wil horen wat lousewies zegt.
pi_39611623
Gutteguttegut. Rutte probeert alsnog D66 te schoffelen maar het is hem dus duidelijk níet gelukt. Sterk verhaal van Lousewies. Want: zíj had het over wat er gebeurde in die week dat het kabinet viel, en waarom. Rutte probeerde het alleen maar te hebben over 16 mei; hij probeerde zorgvuldig de réden voor het intrekken van de steun van D66 aan het kabinet te omzeilen. Jammer Rutte, poging mislukt!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:17:17 #273
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_39611659
sowieso stijlloos hoe iedereen d66 aanvalt. Wat een laffe honden allemaal, bang om zelf de verantwoordelijkheid op zich te nemen.
pi_39611694
Correctie: stijlloos hoe de coalitiepartjien, en dan met name de VVD, D66 proberen aan te vallen.

Opmerkelijk: tijdens zijn eigen termjin was Verhagen nog zeer duidelijk over de beperkingen die Verdonk opgelegd heeft gekregen.
pi_39611758
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:17 schreef Genverbrander het volgende:
sowieso stijlloos hoe iedereen d66 aanvalt. Wat een laffe honden allemaal, bang om zelf de verantwoordelijkheid op zich te nemen.
D66 heeft dan ook al voor genoeg akkefietjes gezorgd in het vorige kabinet
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:20:54 #276
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_39611771
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:18 schreef Phelos het volgende:
Correctie: stijlloos hoe de coalitiepartjien, en dan met name de VVD, D66 proberen aan te vallen.
ja maar marijnissen vond ik ook onterecht hard.
pi_39611838
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:20 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

ja maar marijnissen vond ik ook onterecht hard.
Ach zijn goed recht, campagne is immers ook al begonnen/stroomversnelling geraakt.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:25:53 #278
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_39611909
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach zijn goed recht, campagne is immers ook al begonnen/stroomversnelling geraakt.
Ja zijn goed recht, maar dat maakt het niet minder stijlloos. Dit is precies zoals hij is: altijd alleen bezig met wat er lekker klinkt. Vier jaar lang campagne voeren.
pi_39611992
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:25 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja zijn goed recht, maar dat maakt het niet minder stijlloos. Dit is precies zoals hij is: altijd alleen bezig met wat er lekker klinkt.
Populisme is dan ook niet iets typisch rechts.
quote:
Vier jaar lang campagne voeren.
Ja maar dat vind ik niet iets typisch voor de SP, sinds Fortuyn maken alle partijen hier zich helaas schuldig aan. Wat dat betreft ben ik wel voor een verbod op wekelijkse peilingen zover voor de verkiezingen.
pi_39611999
Marijnissen is in het Haagsche dan ook een toffe peer om een bierke mee te gaan drinken, maar op de 'werkvloer' wordt hij doorgaans gemeden omdat hij juist altíjd zo wild om zich heenmept. Denk je zijn steun te hebben, stapt hij bij de eerste de beste kans het spreekgestoelte op en breekt hij je af. Rare tik.

@Chewie: Tot die 'akkefietjes' werd D66 regelmatig keihard gedwóngen door CDA en VVD, die regelmatig totaal géén rekening hielden met de wensen en bezwaren van hun 'gewaardeerde' en 'volwaardige' coalitiepartner. Ik had wel eens willen zien hoe de VVD gereageerd zou hebben als die partij door D66 en CDA behandeld was als D66 door CDA en VVD behandeld werd.
pi_39612060
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:28 schreef Phelos het volgende:
@Chewie: Tot die 'akkefietjes' werd D66 regelmatig keihard gedwóngen door CDA en VVD, die regelmatig totaal géén rekening hielden met de wensen en bezwaren van hun 'gewaardeerde' en 'volwaardige' coalitiepartner. Ik had wel eens willen zien hoe de VVD gereageerd zou hebben als die partij door D66 en CDA behandeld was als D66 door CDA en VVD behandeld werd.
Dat mag je vinden maar dat gezwalk van D66 hebben ze toch echt zichzelf aangedaan. Vergeet ook niet dat D66 in het grootste akkefietje (of nu op 1 na grootste) gedwongen werd door de senaatsfractie van de PvdA.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:34:10 #282
137928 Genverbrander
Gelukszoeker
pi_39612157
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:28 schreef Chewie het volgende:
Ja maar dat vind ik niet iets typisch voor de SP, sinds Fortuyn maken alle partijen hier zich helaas schuldig aan.
Klopt.

Ik zie trouwens weer een politieke bui hangen, en dit keer om het woord 'terughoudendheid'. Het is duidelijk dat CDA en VVD dit lang niet zo serieus nemen als veel andere partijen in de Kamer en dat ze gewoon willen doorstomen.

PvdA, GL, D66 en SP zullen sowieso iedere motie aannemen, en christenunie hikt er ook tegenaan als ze niet meer toezeggingen krijgen over de terughoudendheid.

Dan hebben we dus straks een minderheidskabinet dat de steun heeft van een krappe meerderheid van VVD, CDA, SGP en LPF. Daar kun je toch niet mee aankomen?? Een minderheidskabinet moet juist breed gedragen worden.

Ik vind dit echt een bijzonder vreemde gang van zaken.
pi_39612348
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:34 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Klopt.

Ik zie trouwens weer een politieke bui hangen, en dit keer om het woord 'terughoudendheid'. Het is duidelijk dat CDA en VVD dit lang niet zo serieus nemen als veel andere partijen in de Kamer en dat ze gewoon willen doorstomen.
Denk dat dit wel meegaat vallen, zoveel tijd is er politiek gezien ook niet meer om veel door te drukken, eerst krijgen we reces, behandeling begroting en dan al verkiezingen.
quote:
PvdA, GL, D66 en SP zullen sowieso iedere motie aannemen, en christenunie hikt er ook tegenaan als ze niet meer toezeggingen krijgen over de terughoudendheid.
Dat vind ik ook zo vreemd van D66, die partij maakt zich nog ongeloofwaardiger als ze echt meestemmen met elke motie zeker als het beleid betreft waar ze zelf aan meegewerkt hebben.
quote:
Dan hebben we dus straks een minderheidskabinet dat de steun heeft van een krappe meerderheid van VVD, CDA, SGP en LPF. Daar kun je toch niet mee aankomen?? Een minderheidskabinet moet juist breed gedragen worden.
Daar is anders ook meegesproken tijdens de informatieronde na de vorige verkiezingen en je hebt D66 nog die wel steun zegt te verlenen aan de plannen waar zij aan meegewerkt hebben.
quote:
Ik vind dit echt een bijzonder vreemde gang van zaken.
Rompkabinet vind ik niet zo vreemd en hebben we in het verleden met na gezien de beperkte mogelijkheden aardig wat succes ook wel gehad. D66 vind ik in dit geval wel vreemd, aankondigen achter de plannen zoals belastinghervorming en de sociaal economische hervormingen te staan en vervolgens aankondigen dat ze elke motie tegen deze regering zullen steunen, je kunt er namelijk vergif op innemen dat de linkse opposities zeker moties zal aannemen op deze tereinen.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:43:36 #284
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39612415
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Denk dat dit wel meegaat vallen, zoveel tijd is er politiek gezien ook niet meer om veel door te drukken, eerst krijgen we reces, behandeling begroting en dan al verkiezingen.
Ik zou er maar niet teveel op rekenen. Als dat het geval was, hadden ze gewoon demissionair kunnen gaan en demissionair de Begroting opstellen. Het gedram om een missionair kabinet laat bij mij op dit gebied ook bellen rinkelen. Ik vertrouw het voor geen meter.
quote:
[..]

Dat vind ik ook zo vreemd van D66, die partij maakt zich nog ongeloofwaardiger als ze echt meestemmen met elke motie zeker als het beleid betreft waar ze zelf aan meegewerkt hebben.
Van der Laan zei net, dat ze het gevoerde beleid uit het verleden zullen blijven steunen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39612480
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zou er maar niet teveel op rekenen. Als dat het geval was, hadden ze gewoon demissionair kunnen gaan en demissionair de Begroting opstellen. Het gedram om een missionair kabinet laat bij mij op dit gebied ook bellen rinkelen. Ik vertrouw het voor geen meter.
Het probleem is dat dat niet kan.
[..]
quote:
Van der Laan zei net, dat ze het gevoerde beleid uit het verleden zullen blijven steunen.
Ja en ook dat ze elke motie van wantrouwen/afkeuring zullen steunen. Zeker met het belastingplan en ook met sociaal economische hervormingen zullen er door de linkse oppositie moties ingediend worden verwacht ik, ben dus benieuwd wat D66 dan gaat doen.
pi_39612934
!@ Chewie;
Ligt denk ik toch aan de bewoording in zo'n eventuele motie. Als de indiener in de motie tekeer gaat tegen het sociaal-economische beleid, dan natuurlijk niet. Als de indiener echter slim is en de motie indient vanwege de aanwezigheid van Verdonk, dan zou D66 inderdaad wel heel goed mee kunnen stemmen.

Maar het CDA heeft dit natuurlijk geprobeerd af te dekken door te laten lekken dat Lubbers heeft aangedrongen op het de facto onder curatele stellen van Verdonk door Balkenende.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2006 @ 18:08:23 #287
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39613088
tja wat zal ik van die nieuwe parlementarier vinden
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:17:59 #288
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_39613335
Triest dat Van As het nodig vond om weer over Volkert van der Graaf te beginnen. Begrijpt hij nou werkelijk niet dat dat een zaak is waar de politiek zich niet mee hoort te bemoeien? Daarmee maakt hij zichzelf en de LPF nogal ongeloofwaardig (voor zover die dat al niet was na de interruptie door Halsema).
pi_39614863
Over Volkert van der Graaf, zijn familie, Wimpy Kock, Adje Melkboer, Klaas de Vries, Folkert Jensma (Volkert && Folkert alias Peppi && Kokki) en de rest van de indirect-moordende-elite, daar kan je het niet vaak genoeg over hebben dunkt mijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_39614959
Klaas de Boer, Melkert en Kok prima politici.
pi_39615790
Nou we gaan weer verder met het debat.
pi_39616433
Wat gaat traag zo zonder mij
pi_39616575
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:19 schreef Mtijn het volgende:
Wat gaat traag zo zonder mij
Traag, ze zijn al klaar?

(jaja je bedoelt het topic )
pi_39617338
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 19:24 schreef achterhetspoor het volgende:
Klaas de Boer, Melkert en Kok prima politici.
Klaas de Boer?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39617657
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klaas de Boer?
Klaas de Vries
pi_39617690
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klaas de Boer?
De zoon van:
Klaas de Vries (PvdA) en Roelf de Boer (LPF/VVD)
pi_39617877
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:07 schreef Toad het volgende:
De zoon van:
Klaas de Vries (PvdA) en Roelf de Boer (LPF/VVD)
Zou ook wel wat zijn om dat als basis voor een nieuw kabinet te gebruiken.
pi_39621056
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zou ook wel wat zijn om dat als basis voor een nieuw kabinet te gebruiken.
Hoe zat dat nou precies, was hij eventjes van beide partijen lid of?
pi_39622085
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:11 schreef Toad het volgende:

[..]

Ah.
quote:
Roelf Hendrik de Boer (Rotterdam, 9 oktober 1949) was minister van Verkeer en Waterstaat in Kabinet-Balkenende I, namens de LPF, alhoewel de Boer tot op het moment van zijn benoeming VVD lid was. Lid van de LPF werd hij pas na zijn aantreden als minister. Onder druk van de Tweede Kamer gaf hij even later zijn VVD lidmaatschap op.

[...]

Wel werd de Boer weer VVD lid. In mei 2006 werd de Boer namens de VVD wethouder in Rotterdam, met de portefeuille haven, energie en milieu.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roelf_de_Boer
pi_39622883
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:11 schreef Toad het volgende:
Ik doelde eigenlijk op een coaltitie VVD/PvdA. Niet op Roelf de Boer, hoop overigens wel dat we die nog een keer terug zien in het Haagse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')