Ik adopteer Wim Vansevenant van Davitamon-Lotto. Ons aller Wim zag het licht op 23 december 1971 in Dirkmuide, België. Hij is prof-wielrenner sinds 1995. Alleen in 1996 slaagde de helper er in zelf het zegegebaar te maken, dat was in de Ronde van de Vaucluse. Het beulenwerk dat hij voor zijn kopmannen verricht is echter onbetaalbaar.
![]()
![]()
Dit is zijn derde tourdeelname.
In 2004 werd hij 140ste
In 2005 werd hij 154ste
In 2006 wordt hij....geen idee. Na twee etappes en een proloog gereden te hebben staat hij alweer op 11'34" van de gele trui drager. Dat maakt hem momenteel een na laatste in het algemeen klassement.
Vansevenant ontsnapt aan fatale slangenbeet -
bron - 17/01/2005,,Ik heb hier al jaren vergeefs rondgereden om een glimp van een kangoeroe te zien, maar nu werd ik haast gekeeld door een slang.'' Uren later was Wim Vansevenant er nog altijd niet goed van.
Het gebeurde tijdens de training van de Davitamon-troepen in de heuvels rond Adelaide. ,,Bij het uitkomen van een bocht zag ik plots een slang op straat'', gruwelde Vansevenant. ,,Zo'n beest van een meter lang, twee duimen dik. Ik ging voluit in de remmen en riep naar de ploegmaats. Een wielertoerist die zich in ons spoor had genesteld, knalde echter tegen me aan, zodat ik naar voor werd gekeild en we allebei op de grond terecht kwamen. Bovenop het beest, waar ik gelukkig met mijn voorwiel was overgereden. De ruggengraat bleek gebroken. Daarom kon het zich niet meer oprichten om toe te slaan.''
Achteraf bleek het te gaan om een King Brown , de giftigste soort van Australië. ,,Wie gebeten wordt, is na zeven minuten dood'', verzekerde Henk Vogels met driftige gebaren. ,,Hoe ook, mijn carričre was afgelopen geweest'', schuddebolde Vansevenant. ,,Het schijnt dat je van zo'n beet sowieso nooit helemaal hersteld. Ik heb al een en ander meegemaakt in mijn leven, maar dit is toch wel het strafste.''
![]()
Wim samen met Carlos da Cruz.