Voordat je een boete krijgt ofzo. Weet niet precies meer waar het over ging, maar was iets om de 'eeuwige student' een beetje aan banden te leggen.quote:
OMG, N&T een pretpakket. En dat zeg jij met je N&G profielquote:Op zondag 2 juli 2006 15:19 schreef Nuna het volgende:
[..]
E&M lijkt mij serieus geen pretpakket (Geschiedenis), zelf heb ik N&G gedaan. Neem dan N&T of C&M, dat zijn de echte pretpakketten.
Maar even ontopic:
Maak gewoon je huiswerk, koop die examenbundels/samengevat en dan lukt het je heus wel
Euh nee, dat word bij ons op school helemaal niet als pretpakket gzienquote:Op zondag 2 juli 2006 16:13 schreef Nuna het volgende:
[..]
Bij ons wordt het juist als een pretpakket gezienDaar hoef je al helemaal niets voor te doen. Alleen vaardigheden beheersen.
het enige verschil is biologie, dat is echt makkie ! nk2 en sk2 en wb2 lijken mij veel moeilijker.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:54 schreef Haiduc het volgende:
[..]
Euh nee, dat word bij ons op school helemaal niet als pretpakket gzien(ja klopt, ik zat bij jou op school). Dat van N&T iedereen is geslaagd en van N&G niet, dat ligt echt niet aan het profiel
![]()
HEEEL goed opletten in de les bij Ak en gewoon die cd's gebruiken en de website van de uitgever en zo. Bij wiskunde alle sommetjes in het boek maken, en niet eerst de antwoorden inzien. Economie had ik zelf nooit.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:17 schreef Ceylon89 het volgende:
Gefeliciteerd!
![]()
Maar goed, hebben ex -VWO'ers hier handige tips voor volgend jaar? Ik heb een E&M profiel, en ik ben bang dat ik economie, wiskunde en AK hard ga verneuken volgend jaar bij de examens.
Dus hoe kan ik het beste voorbereiden voor mijn centrale examens om toch te slagen?
Over bachelor + master, niet alleen bachelor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry maar het is wel waar. Niet voor niks dat je bij technische studies binnenkort 5 jaar over je bachelor mag doen in plaats van vier bij andere studies.
Nee, klopt. Ligt ook wel aan de stuudjes bij jullie in de klasquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:54 schreef Haiduc het volgende:
[..]
Euh nee, dat word bij ons op school helemaal niet als pretpakket gzien(ja klopt, ik zat bij jou op school). Dat van N&T iedereen is geslaagd en van N&G niet, dat ligt echt niet aan het profiel
![]()
Dat hoor je vaker ja, maar ik durf mijn twijfels te zetten bij de bewering, alleen al omdat de studie niet zo gek veel verschilt van werktuigbouw.... Bovendien is Technische Natuurkunde of Technische Wiskunde ook niet echt makkelijk te noemen hequote:Op zondag 2 juli 2006 17:25 schreef Schuifpui het volgende:
Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.![]()
Maar nix minder stuudjes als in jullie klas. En dat nou uitgerekend JIJ over stuudjes moet beginnenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:30 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nee, klopt. Ligt ook wel aan de stuudjes bij jullie in de klasMaar voor de rest is het vooral vaardigheden dat je moet kennen, er is niet echt leerwerk ofzo.
En wie ben jij eigenlijk
Dat komt door het psychologische effect van de factor 'wiskunde'. Mensen zijn daar bang voor en bestempelen het per definitie als 'moeilijk'. Moeilijk is ongelooflijk subjectief. Om maar en voorbeeld te geven: een computernerd fietst door een pittige informaticastudie, maar faalt hard in een psychologieklas. En dat terwijl psychologie bekend staat als een 'laffe, luie' studie.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:25 schreef Schuifpui het volgende:
Het is niet voor niets dat LR bekend staat als een van de, zoniet, de moeilijkste studie van Nederland.![]()
Wij hebben geen stuudjes in de klas. Vijf waren er in eerste instantie gezakt en voor de rest zijn er heel veel met alleen maar 6'jes geslaagd. Ik moest wel, voor Geneeskundequote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:29 schreef Haiduc het volgende:
[..]
Maar nix minder stuudjes als in jullie klas. En dat nou uitgerekend JIJ over stuudjes moet beginnen.
Als je bij Biologie niet leert dan haal je het niet zomaar hoor. En wie ben jij nu? Oscar?quote:En dat van die vaardigheden klopt, maar dat moet je ook bij N&G hebben. En bij Biologie is het gewoon inzicht![]()
Als je bij natuurkunde, scheikunde of wiskunde niet leert haal je het ook nietquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:14 schreef Nuna het volgende:
[..]
Wij hebben geen stuudjes in de klas. Vijf waren er in eerste instantie gezakt en voor de rest zijn er heel veel met alleen maar 6'jes geslaagd. Ik moest wel, voor Geneeskunde![]()
[..]
Als je bij Biologie niet leert dan haal je het niet zomaar hoor. En wie ben jij nu? Oscar?
daar ben ik het mee eens... iedereen vindt iets anders moeilijk ( da's maar goed ook, anders waren we allemaal hetzelfde)quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat komt door het psychologische effect van de factor 'wiskunde'. Mensen zijn daar bang voor en bestempelen het per definitie als 'moeilijk'. Moeilijk is ongelooflijk subjectief. Om maar en voorbeeld te geven: een computernerd fietst door een pittige informaticastudie, maar faalt hard in een psychologieklas. En dat terwijl psychologie bekend staat als een 'laffe, luie' studie.
Beta-mensen hebben -omdat ze niet bang zijn voor wiskunde- een dusdanig superioriteitsgevoel, dat ze hun stempel op andere studies willen drukken. Dat slaat totaal nergens op, want iets is moeilijk op het moment dat het voor de student uitdagend is. En iedere student is anders
Zelf studeer ik geologie aan de universiteit utrecht en ik zie regelmatig hoe men onterecht denigrerend praat over fysische geografie en biogelogie (paleontologie). Dat gaat dus nergens over. In iedere wetenschap is genoeg te ontdekken, wat iedere wetenschap an sich moeilijk genoeg maakt.
vwo 5 heb ik als het moeilijkste jaar ervaren... maar het is wel goed te doen hoorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:37 schreef Mainport het volgende:
Iemand nog tips voor VWO5.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:39 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
vwo 5 heb ik als het moeilijkste jaar ervaren... maar het is wel goed te doen hoor
je moet gewoon wat doorzettingsvermogen hebben en dan kom je er wel
Dit beurt me op.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:39 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
vwo 5 heb ik als het moeilijkste jaar ervaren... maar het is wel goed te doen hoor
je moet gewoon wat doorzettingsvermogen hebben en dna kom je er wel
ja, ik kan wel een praatje maken over hoe makkelijk het wel niet was, maar dan zit ik je voor te liegen... dus ik kan het maar beter gewoon zeggen... snap je?quote:
Welk profiel had je? Ik doe NT.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:47 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
ja, ik kan wel een praatje maken over hoe makkelijk het wel niet was, maar dan zit ik je voor te liegen... dus ik kan het maar beter gewoon zeggen... snap je?
Ik zou dat praatje zo kunnen houden, zo moeilijk was het echt niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:47 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
ja, ik kan wel een praatje maken over hoe makkelijk het wel niet was, maar dan zit ik je voor te liegen... dus ik kan het maar beter gewoon zeggen... snap je?
5VWO is het moeilijkste jaar inderdaad. Ik had ook NT. Maar ook niet overdreven moeilijk hoor. Tips: geen huiswerk maken maar wel voor je toetsen goed leren. Zo ben ik slapend mijn VWO door gekomen.quote:
ja... dat heb ik ook gedaan en ik heb het makkelijk gehaaldquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
5VWO is het moeilijkste jaar inderdaad. Ik had ook NT. Maar ook niet overdreven moeilijk hoor. Tips: geen huiswerk maken maar wel voor je toetsen goed leren. Zo ben ik slapend mijn VWO door gekomen.
Same herequote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:39 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
ja... dat heb ik ook gedaan en ik heb het makkelijk gehaald
Had je afgelopen jaar wat meer moeten doenquote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:39 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
je moet gewoon wat doorzettingsvermogen hebben en dna kom je er wel
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:39 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
ja... dat heb ik ook gedaan en ik heb het makkelijk gehaald
Jij hebt makkelijk praten met je EM profiel. Overigens heb ik haar vak afgesloten met een acht.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:34 schreef -Marlii- het volgende:
[..]
Had je afgelopen jaar wat meer moeten doenEn niet zo kloten bij Besselink enzo
NT een pretpakketquote:Op zondag 2 juli 2006 16:13 schreef Nuna het volgende:
[..]
Bij ons wordt het juist als een pretpakket gezienDaar hoef je al helemaal niets voor te doen. Alleen vaardigheden beheersen.
Bij Bocker nietquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:56 schreef Asmodean het volgende:
[..]
NT een pretpakket? Volgens mij wordt dat profiel juist zo ongeveer overal als moeilijkste profiel ervaren....
Als je in het begin van 5 vwo maar even fanatiek doet, dan is het hele jaar een lachertjequote:Op zondag 9 juli 2006 09:44 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Ik ga volgend jaar ook 5VWO doen en van wat ik net lees schijnt dat het moeilijkste jaar te zijn. Terwijl onze mentor vorig jaar zei dat als je langs 4VWO bent het moeilijkste gedaan is.![]()
Het enigste waar ik om stress is M&O, op mijn school laten mensen dit vak erg snel vallen. En wiskunde schijn ik uiteindelijk altijd tóch te snappen.![]()
Maarja, eerst VAKANTIE!![]()
Kijk, met jou kan ik pratenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:56 schreef Asmodean het volgende:
[..]
NT een pretpakket? Volgens mij wordt dat profiel juist zo ongeveer overal als moeilijkste profiel ervaren....
Het is geen moeilijk jaar, maar voor middelbare school normen een druk jaar. In mijn geval was het veel praktische opdrachten, in de vorm van werkstukken, leesdossiers & ckv verslagen en nog meer ongein. Niet moeilijk maar kost wel wat tijd.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:44 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Ik ga volgend jaar ook 5VWO doen en van wat ik net lees schijnt dat het moeilijkste jaar te zijn. Terwijl onze mentor vorig jaar zei dat als je langs 4VWO bent het moeilijkste gedaan is.![]()
Het enigste waar ik om stress is M&O, op mijn school laten mensen dit vak erg snel vallen. En wiskunde schijn ik uiteindelijk altijd tóch te snappen.![]()
verschilt per school danquote:Op zondag 9 juli 2006 15:36 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Die heb je in 4VWO al afgesloten als je E&M gaat doen.
En ik heb me in ieder geval voorgenomen om al die verslagen en dossiers ect op tijd in te leveren volgend jaar, want dat zijn de dingen die je gaan naaien aan het eind als je net een herkansing of zoiets nodig hebt.
En dan is 5VWO net het jaar waar ik heb besloten om te gaan werken en om op dansschool te gaan. Eens zien of ik een organisatorisch vermogen heb.Tot nu toe was 1 dag van tevoren leren genoeg geweest voor een redelijk rapport.
Ben jij wel geslaagd voor je Nederlands examen?quote:
Wat een stereotiepe opvattingen hou jij erop na.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:30 schreef Nuna het volgende:
Maar voor de rest is het vooral vaardigheden dat je moet kennen, er is niet echt leerwerk ofzo.
ik heb die vakken zelfs pas afgesloten in de 6e klas... terwijl ik hier hoor dat sommigen dat al in de 4e of 5e hebben gedaan... vage school heb ik dan gehadquote:Op zondag 9 juli 2006 14:15 schreef Yankee_One het volgende:
niet te vergeten: al die vakken die je moet afsluiten
anw, frans1, duits1, ckv1
Ik heb ook bio gehad hoor afgelopen jaarquote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:31 schreef Mainport het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten met je EM profiel. Overigens heb ik haar vak afgesloten met een acht.
M&O is nog simpeler dan economie.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:44 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Ik heb de boeken daarvoor inmiddels ontvangen en ik ben ook niet echt bezorgd meer. Ik denk dat het gewoon weer een kwestie van semi-opletten plus dag voor de toets/s.o. leren is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:23 schreef GioStyle het volgende:
[..]
M&O is nog simpeler dan economie.
Twee vijven op je examen en je bent nog steeds geslaagd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:14 schreef Geeranne het volgende:
Bleh ik heb dit jaar dus ook examen en ik zie er enorm tegen op. Ik doe E&M en voor mij is dat géén pretpakket. Lees: ik haal vrijwel nooit voldoendes op wiskunde en economie. Ik ben dus ook overgegaan met twee vijven. Ik heb geen idee hoe ik die examens moet gaan halen.![]()
Je mentor heeft gelijk. VWO wordt alleen maar makkelijker met de jaren. VWO 5 leer je nog wel echt stuff, maar is ook niet super moeilijk. Dus ik zou me daar echt geen zorgen over maken.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:44 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |