quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:52 schreef Seneca het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras, Meki. Dom zijn is slecht voor je. Hou daarmee op. Dom zijn heeft zeer erg gevolgen.
Meki, niet liegen, je bent dom en je weet het. Het verbaast me keer op keer dat je de weg terug weet te vinden naar deze website.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
het negatief denken over een bepaalde groep is racist zijn
hoezo ik ben niet dom en dat heeft geen gevolgen
Nee, wat jij bedoelt heet discriminatie. Racisme is onderscheid op basis van ras, en moslims zijn geen ras. Discriminatie is onderscheid op geloof, uiterlijke kenmerken, of andere niet ter zake doende kenmerken.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo ik ben niet dom en dat heeft geen gevolgen
Niet, dan ben je slechts een discriminantquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Mee eens. Ik probeer niet in termen van wij/zij te denken, maar het wordt me op deze manier wel opgedrongen. Veel moslims willen door de Westerse maatschappij als een van ons beschouwd worden, maar beschouwen ons zelf tegelijkertijd niet als een van hen. Dat is ook nog eens hypocriet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Niet, dan ben je slechts een discriminant![]()
En ik denk niet slecht over moslims, ze zetten zichzelf alleen tegen mij op door mij te typeren als niet één van hun. Dus ondanks dat ik niet in wij/zij denk doen zij dat wel en betrekken zij mij erbij.
primaquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:56 schreef Slayage het volgende:
Moeten de Moslims hier ook regelen.
"Wahabi world. Eindelijk een dag die eruit springt."![]()
Als je ''ze'' zegt, dan ga je al in de fout hoor.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:56 schreef -scorpione- het volgende:
En ik denk niet slecht over moslims, ze zetten zichzelf alleen tegen mij op door mij te typeren als niet één van hun. Dus ondanks dat ik niet in wij/zij denk doen zij dat wel en betrekken zij mij erbij.
Jij vraagt smeekt om een reaktie hequote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
primaEn als ze dan binnen zijn snel een slotje op het hek
![]()
wat betekent racisme volgens jouquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:56 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nee, wat jij bedoelt heet discriminatie. Racisme is onderscheid op basis van ras, en moslims zijn geen ras. Discriminatie is onderscheid op geloof, uiterlijke kenmerken, of andere niet ter zake doende kenmerken.
Nee hoor, zij typeren zichzelf als ze, niet ik.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als je ''ze'' zegt, dan ga je al in de fout hoor.
Ik denk niet dat die mensen, alle 1 miljard moslims op de wereld vertegenwoordigen.
nee ik ben slim en dat weet ikquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Meki, niet liegen, je bent dom en je weet het. Het verbaast me keer op keer dat je de weg terug weet te vinden naar deze website.
oow dan huur jij ook een pretpark en dan kies jij jou mensenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:59 schreef Suko het volgende:
Tja, als het zo gaat met de reacties zal dit topic gauw worden gesloten. Nogmaals, het gaat niet over rassen maar of dat een geloofsgemeenschap zomaar een enorm pretpark voor een dag mag afhuren en dat een niet-moslim (in dit geval) dan niet naar binnen mag...diepe zucht.
geen lid ?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
oow dan huur jij ook een pretpark en dan kies jij jou mensen
waarom mag ik niet mee met zomerkamp van Nieuw rechts![]()
Dat is nogal logisch aangezien we in het Westen wonen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:57 schreef Seneca het volgende:
Mee eens. Ik probeer niet in termen van wij/zij te denken, maar het wordt me op deze manier wel opgedrongen. Veel moslims willen door de Westerse maatschappij als een van ons beschouwd worden, maar beschouwen ons zelf tegelijkertijd niet als een van hen. Dat is ook nog eens hypocriet.
Waarom vraag je dat niet aan Maikuuul?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij bent toch in Nederland geboren? Waarom spreek je de taal amper!?
Op zomerkamp is niet een hele groep de toegang tot een algemeen pretpartk ontzeggen omdat ze niet geloven in een sprookje.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
oow dan huur jij ook een pretpark en dan kies jij jou mensen
waarom mag ik niet mee met zomerkamp van Nieuw rechts![]()
ik vraag jou redenering daarvanquote:Op zondag 2 juli 2006 00:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij bent toch in Nederland geboren? Waarom spreek je de taal amper!?
Welke zij?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:59 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, zij typeren zichzelf als ze, niet ik.
Die jongen is zich bewust van zijn eigen tekortkomingen en beperkt zich dan ook meestal tot ONZ, Meki probeert zich constant in zaken te mengen die hem duidelijk ver boven de pet gaan.quote:
quote:Op zondag 2 juli 2006 00:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Welke zij?
Een groep moslims, of alle moslims?
Het staat nota bene in de tweede zin Meki. Hoe bedoel je, geen gevolgenquote:
Religieus racismequote:
Ja, dat bedoel ik dus hé.quote:
Ga je nu ook al termen verzinnen? Doe dat alsjeblieft nietquote:Op zondag 2 juli 2006 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Religieus racisme
Bij 'religieus' racisme wordt ervan uitgegaan dat een bepaalde religie of filosofie superieur zou zijn ten opzichte van een andere. Voorstanders van deze definitie vinden dat 'racistische' religies in strijd zijn met de universele acceptatie dat mensen gelijkwaardig zijn.
Ook vormen van intolerantie tegen religies door bepaalde seculiere ideologieën worden onder de term religieus racisme ondergebracht.
Nee hoor, dé moslims, want dat is zoals zij zichzelf definieren, staat zelfs in de koran, hun heilige boekie.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus hé.
Stel je buurman is een moslim, en hij vindt dat gedoe in Engeland maar dom. En jij zegt: zij (of jullie als je hem aanspreekt) scheiden zich (je) af van de samenleving. Dan ben je fout bezig!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racismequote:Op zondag 2 juli 2006 00:05 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ga je nu ook al termen verzinnen? Doe dat alsjeblieft niet![]()
Op wikipedia mag iedereen van alles toevoegen, dus ook Meki's, en dan ga jij hierop vertrouwen?quote:
Volgens van Dale:quote:Op zondag 2 juli 2006 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Religieus racisme
Bij 'religieus' racisme wordt ervan uitgegaan dat een bepaalde religie of filosofie superieur zou zijn ten opzichte van een andere. Voorstanders van deze definitie vinden dat 'racistische' religies in strijd zijn met de universele acceptatie dat mensen gelijkwaardig zijn.
Ook vormen van intolerantie tegen religies door bepaalde seculiere ideologieën worden onder de term religieus racisme ondergebracht.
En nu zijn we terug bij af, jij hebt dus ook bepaalde vooroordelen waar je niet onderuit komt.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, dé moslims, want dat is zoals zij zichzelf definieren, staat zelfs in de koran, hun heilige boekie.
nee Wikipedia meldt aan dat het haten van mensen van een bepaald geloof ook een racist isquote:Op zondag 2 juli 2006 00:08 schreef Seneca het volgende:
[..]
Volgens van Dale:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
Religieus racisme is dus zoiets als haat tegen een ras, op basis van een geloof? Terwijl niet iedereen van dat ras dat geloof aanhangt, of iedereen van dat geloof van dat ras is? Je snapt zelf toch hoop ik ook wel dat deze hele term een grote contradictio in terminis is?
Wikipedia is een vertouwbare bronquote:Op zondag 2 juli 2006 00:07 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Op wikipedia mag iedereen van alles toevoegen, dus ook Meki's, en dan ga jij hierop vertrouwen?![]()
wie maakt zich schuldig aan 'religieus racisme'.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Meki, als je ook maar iets had begrepen van deze discussie wist je dat juist deze groep moslims zich schuldig maakt aan jouw 'religieus racisme'.
Ik zie ze niet als eenheid, zoals ik eerder al heb aangegeven, zij zichzelf wel ook al valt dat in de praktijk flink tegen (kijk alleen al naar Irak).quote:Op zondag 2 juli 2006 00:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
En nu zijn we terug bij af, jij hebt dus ook bepaalde vooroordelen waar je niet onderuit komt.
Ik vind het best wel knap als je denk dat dé moslims een eenheid zijn hoor...
En het is ook nog kut voor je buurman.
Dan maakt bijna elk (zo niet elk) geloof zich hier schuldig aan ....ze maken vrijwel allemaal onderscheid (in hun boekjesquote:Op zondag 2 juli 2006 00:07 schreef Meki het volgende:
heb ik jullie toch iets nieuws geleerd
Religieus racisme
De mensen die het pretpark hebben afgehuurd.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
wie maakt zich schuldig aan 'religieus racisme'.
quote:Op zondag 2 juli 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
wie maakt zich schuldig aan 'religieus racisme'.
hoe doen alle Moslims dat ?quote:
Zij zien zichzelf ook niet als een eenheid, geloof me.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik zie ze niet als eenheid, zoals ik eerder al heb aangegeven, zij zichzelf wel ook al valt dat in de praktijk flink tegen (kijk alleen al naar Irak).
Meki, ik zeg niet alle moslims, ik zeg deze groep moslims. Weet je wel, die uit het nieuwsbericht waar deze hele discussie over gaat...quote:
vertrouwbare bedoel ikquote:
Maar tóch een pretpark afhuren speciáál voor moslims...quote:Op zondag 2 juli 2006 00:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zij zien zichzelf ook niet als een eenheid, geloof me.
De conservatief, de progressief, de sji-iet, de soenniet, allevieten.
Irak is een treffen voorbeeld inderdaad. Als je jezelf met iemand verbonden voelt, ga je hem niet opblazen denk ik.
betrouwbare bedoel je waarschijnlijk.quote:
oowquote:Op zondag 2 juli 2006 00:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
betrouwbare bedoel je waarschijnlijk.
Maar goed, je bent niet de enige die die fout maakt.
Resultaten 1 - 10 van circa 10.200 voor vertrouwbaar
Ja, maar een groep moslims doen dat dus. Er zijn genoeg moslims die dat onzin vinden.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Maar tóch een pretpark afhuren speciáál voor moslims...
Zal best, ik kan dat aan de buitenkant niet zien.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja, maar een groep moslims doen dat dus. Er zijn genoeg moslims die dat onzin vinden.
vertrouwbaar en betrouwbaar zijn hetzelfdequote:Op zondag 2 juli 2006 00:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ga je nu weer wikipedia erbij halen om te bewijzen dat dat woord bestaat?![]()
En veel niet-moslims ookquote:Op zondag 2 juli 2006 00:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja, maar een groep moslims doen dat dus. Er zijn genoeg moslims die dat onzin vinden.
ik had liever gezien dat ze iedereen naar binnen lieten om zo gastvrijheid te benadrukkenquote:Op zondag 2 juli 2006 00:14 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Meki, ik zeg niet alle moslims, ik zeg deze groep moslims. Weet je wel, die uit het nieuwsbericht waar deze hele discussie over gaat...
Kertrouwbaar en mertrouwbaar ookquote:Op zondag 2 juli 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
vertrouwbaar en betrouwbaar zijn hetzelfde
Je kunt uberhaupt niet aan de buitenkant zien of het moslims zijnquote:Op zondag 2 juli 2006 00:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zal best, ik kan dat aan de buitenkant niet zien.
Nee meki, betrouwbaar is een woord, het ander is gebrabbel.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
vertrouwbaar en betrouwbaar zijn hetzelfde
Bravo Meki je kent Crtl+C, Crtl+Vquote:Op zondag 2 juli 2006 00:07 schreef Meki het volgende:
heb ik jullie toch iets nieuws geleerd
Religieus racisme
Nee, maar je hebt een student gehoord in ieder geval. Majah, deze discussie wordt een beetje nutteloos nu.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zal best, ik kan dat aan de buitenkant niet zien.
Eigenlijk zouden we dan de rest van het jaar het park moeten sluiten voor moslims, zij waren degenen die speciaal met zijn allen op één dag wilden. En dan mogen ze ook verzoeken indienen voor eigen bankjes in het park, etc etc.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
ik had liever gezien dat ze iedereen naar binnen lieten om zo gastvrijheid te benadrukkenmaar jammer ik ben de organisator niet
ooit van hoofddoekjes en burka's gehoord?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Je kunt uberhaupt niet aan de buitenkant zien of het moslims zijn![]()
Voor alle moslims?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we dan de rest van het jaar het park moeten sluiten voor moslims, zij waren degenen die speciaal met zijn allen op één dag wilden. En dan mogen ze ook verzoeken indienen voor eigen bankjes in het park, etc etc.
Ooit van "veel moslima's dragen ze gewoon niet" gehoord?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ooit van hoofddoekjes en burka's gehoord?![]()
En ik had nou net een bindende factor gevonden.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:23 schreef Limburger_noord het volgende:
Volgens mij kan deze Topic eeuwig doorgaan en dan NOG komen we er niet uit...en niet IN dat park![]()
Nee hoor, slechts omwille van de discussie trek ik het gebrachte gedachtengoed even door.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Voor alle moslims?
Je generaliseert alweer.![]()
En de goede moeten natuurlijk lijden onder de slechten hé?
Bovendien is het maar voor één dag, dus het zou eerlijker zijn, als ze dat maar één dag doen.
Oh, ok.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, slechts omwille van de discussie trek ik het gebrachte gedachtengoed even door.
quote:Op zondag 2 juli 2006 00:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh, ok.
Nou ja, ik dacht dat we het er over eens waren, dat het gewoon een dom idee was.
nee dan gaan we 40-45 nadoenquote:Op zondag 2 juli 2006 00:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we dan de rest van het jaar het park moeten sluiten voor moslims, zij waren degenen die speciaal met zijn allen op één dag wilden. En dan mogen ze ook verzoeken indienen voor eigen bankjes in het park, etc etc.
en nooit Moslims gezien in 'gewone 'kleding ?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ooit van hoofddoekjes en burka's gehoord?![]()
Nou, over het generaliseren van alle moslims, of gewoon vinden dat dit een domme actie van een groep mensen is.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
waar discussieren we dan nog over?
![]()
Maar dat doen de Britse moslims niet als ze andere mensen weren en weigerenquote:
Mag ik even?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar dat doen die Britse moslims niet als ze andere mensen weren en weigeren![]()
dat organiseert iemand en die wilt helaas alleen voor gelovigen een feest organiserenquote:Op zondag 2 juli 2006 00:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar dat doen de Britse moslims niet als ze andere mensen weren en weigeren![]()
Is dat nou lekker, sex met mieren? Stel je toch niet zo aan kerel, iedereen (behalve meki) weet waar deze discussie over gaat...quote:
Dat vind ik weer abstraheren (Meki corrigeer dit woord even voor mij wil jequote:Op zondag 2 juli 2006 00:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nou, over het generaliseren van alle moslims, of gewoon vinden dat dit een domme actie van een groep mensen is.
Toch?![]()
Heerlijk.quote:
Ach ja, ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.quote:Stel je toch niet zo aan kerel, iedereen (behalve meki) weet waar deze discussie over gaat...
Omdat dat tot vechtpartijen leidt ...quote:Op zondag 2 juli 2006 00:30 schreef Meki het volgende:
[..]
dat organiseert iemand en die wilt helaas alleen voor gelovigen een feest organiseren
dat is net als een feest alleen voor Ajax fans waar Feijenoord fans niet mogen komne
Dat is al eens gebeurd. Althans, ééntje heeft voor zijn gezinnetje een groot park een dagje afgehuurd:quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Voor mijn part huren een stel Scientology [..] dat park af.
En dat noemt zichzelf zeikkous...quote:Op zondag 2 juli 2006 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heerlijk.![]()
[..]
Ach ja, ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.
Ik hou erover op.
Ikke niet, want jouw buurman heeft er allemaal niks mee te maken. Hij wilde gewoon ff voetbal kijken en dan komt er één of andere gek in Engeland, die toevallig dezelfde godsdienst heeft, met zo'n onzinnig evenement.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:32 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat vind ik weer abstraheren (Meki corrigeer dit woord even voor mij wil je) naar het andere extreem.
Het is geen willekeurige groep mensen, en omdat die groep zich definieert via de islam is je buurman er tegen wil en dank tóch bij betrokken of hij het er nu mee eens is of niet. Als er morgen een barbecue wordt georganiseerd door triggershot en zijn maatjes dan is het opeens een initiatief van de moslimgemeenschap maar nu, in het pretpark voorbeeld, is het een willekeurige groep mensen?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ikke niet, want jouw buurman heeft er allemaal niks mee te maken. Hij wilde gewoon ff voetbal kijken en dan komt er één of andere gek in Engeland, die toevallig dezelfde godsdienst heeft, met zo'n onzinnig evenement.
(hehe, ik ben nog ff bezig met die mieren)
Als Triggershot een barbecue organiseert, verandert mijn beeld van de gemiddelde AL-Qeada lid niet hoor. Ik ga dan niet zeggen tegen hem(AQ-lid) dat hij zo zich zo goed inspant voor de wereldvrede bijvoorbeeld. (waar Triggershot dan op kleine schaal wel mee bezig is)quote:Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het is geen willekeurige groep mensen, en omdat die groep zich definieert via de islam is je buurman er tegen wil en dank tóch bij betrokken of hij het er nu mee eens is of niet. Als er morgen een barbecue wordt georganiseerd door triggershot en zijn maatjes dan is het opeens een initiatief van de moslimgemeenschap maar nu, in het pretpark voorbeeld, is het een willekeurige groep mensen?
Rode,Zwarte of de zwartbruine wegmier?quote:Op zondag 2 juli 2006 00:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
(hehe, ik ben nog ff bezig met die mieren)
Vuile mierensoortistquote:Op zondag 2 juli 2006 00:38 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Rode,Zwarte of de zwartbruine wegmier?
Nee, dat is het niet. En jij bent geen betrouwbare bron om te beweren dat Wikipedia een betrouwbare bron is. En voordat je daarmee begint: je bent ook geen betrouwbare bron om te beweren dat je wel een betrouwbare bron bentquote:
Wat generaliseer je nou? Iedere mier is anders.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Vuile mierensoortistEen mier is een mier ja
![]()
Wat heeft ts nu in hemelsnaam met wereldvrede te maken? (ik zeg speciaal niet al AQquote:Op zondag 2 juli 2006 00:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als Triggershot een barbecue organiseert, verandert mijn beeld van de gemiddelde AL-Qeada lid niet hoor. Ik ga dan niet zeggen tegen hem(AQ-lid) dat hij zo zich zo goed inspant voor de wereldvrede bijvoorbeeld. (waar Triggershot dan op kleine schaal wel mee bezig is)
Integraite-> geen polarisatie-> geen kans op een burgeroolog-> wereldvrede.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:40 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Wat heeft ts nu in hemelsnaam met wereldvrede te maken? (ik zeg speciaal niet al AQ)
Dus een mier bestaat eigenlijk niet, het zijn allemaal verschillende organismen? Oh nee, dat kan ook niet want dan generaliseer ik organismen. Moeilijk hoorquote:Op zondag 2 juli 2006 00:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat generaliseer je nou? Iedere mier is anders.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |