Oh is dat daarvoor!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:58 schreef Gompy58 het volgende:
Je kunt eens overwegen om er grind om te (laten) leggen. Wel ff uitzoeken of het kan. Op een plat dak hoort sowieso geen water te blijven staan, zover mij altijd verteld is.
vroeg t mij toevallig ook af afgelopen weekquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:59 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh is dat daarvoor!
Heb me al vaker afgevraagd waarom mensen grind op hun dak hadden liggen!
Ik heb het maar in Dingen die je pas jaren later begrepen hebt #25 geplaatst.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:00 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
vroeg t mij toevallig ook af afgelopen week
ikkuh nie begrijpuhquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:05 schreef Hyperdude het volgende:
Helpt vast wel. alleen zit je over een paar dagen in een vliegen-/insectenplaag![]()
sommige doen het om het dak te beschermen, anderen bij gebrek aan een oprijlaanquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:59 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh is dat daarvoor!
nou stilstaand water, zonnetje, warmte. Wordt een complete insectenfokkerij.quote:
En vooral MUGGEN!!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
nou stilstaand water, zonnetje, warmte. Wordt een complete insectenfokkerij.
EN NU ZAND EROVER!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:37 schreef Hyperdude het volgende:
wat mgerben zegt:
UV bestendige dakplaten/schuimplaten erop. En dan grind erover.
Niet helemaal.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:59 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh is dat daarvoor!
dit gaat niet op, het dak wordt nu VEEL heter dan 30 graden en blijft dat ook in de nacht. Dit probleem blijf je houden.. het water heeft als voordeel dat het verdampt maar als nadeel lekkages en insekten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:33 schreef mgerben het volgende:
Sta heel even stil bij het idee dat je dak vol ligt met water van 30 graden.
Ook 's nachts. Wanneer de rest van de buurt afkoelt, blijft jouw dak nog lang 30 graden.
Niet zo lekker.
Ik zou er iets opleggen; wit folie, een wit zeil, een laken desnoods. Kun je niet wat goedkoop wit materiaal vinden?
Grind kan werken maar is loeizwaar; maar alles wat wit is en alles wat isoleert is perfect.
Platen van piepschuim is een leuk idee; als je daar de helft van je dak mee vollegt merk je het echt wel. Pas wel op voor het verbrokkelen ervan.
heb een pvc buis op de nok vastgezet, met gaatjes erin en daar continu water uit laten lopen -> dakgoot -> filter -> opnieuw er overheen (met bijvullen natuurlijk).quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:48 schreef Conorach het volgende:
[..]
EN NU ZAND EROVER!![]()
Wel een leuk concept, constant stromend water over je dak.
Is er ook een handige optie voor oververhitte zolders?..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |