Nou als dat een smoking gun is...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:37 schreef Hallulama het volgende:
Heel aardig:
200+ 9/11 'Smoking Guns' Found in the Mainstream Media
Eerder een bewijs voor mijn stelling dat men zich (ten onrechte) onkwetsbaar waande.quote:WASHINGTON -- Five months before Sept. 11, 2001, the officers responsible for defending American airspace wanted to test their ability to prevent a hijacked airliner from being crashed into the Pentagon, but the scenario was rejected by the Joint Chiefs of Staff as impractical, a Joint Chiefs spokesman confirmed yesterday.
Mooi overzicht.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:37 schreef Hallulama het volgende:
Heel aardig:
200+ 9/11 'Smoking Guns' Found in the Mainstream Media
Dit dan:quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:15 schreef Hallulama het volgende:
Deze dan:
Planes of 911 Exceeded Their Software Limits
Dit kan iedereen nadoen, en testen... be my guest.quote:When you make a cell phone call, the first thing that happens is that your cell phone needs to contact a transponder. Your cell phone has a max transmit power of five watts, three watts is actually the norm. If an aircraft is going five hundred miles an hour, your cell phone will not be able to 1. Contact a tower, 2. Tell the tower who you are, and who your provider is, 3. Tell the tower what mode it wants to communicate with, and 4. Establish that it is in a roaming area before it passes out of a five watt range. This procedure, called an electronic handshake, takes approximately 45 seconds for a cell phone to complete upon initial power up in a roaming area because neither the cell phone or cell transponder knows where that phone is and what mode it uses when it is turned on. At 500 miles an hour, the aircraft will travel three times the range of a cell phone's five watt transmitter before this handshaking can occur. Though it is sometimes possible to connect during takeoff and landing, under the situation that was claimed the calls were impossible. The calls from the airplane were faked, no if's or buts.
Geeft niks hoor ,maar het is een overzicht van kranten artikelen die gewoon in de archieven van de diverse kranten terug te vinden zijn , is niks geheimzinnigs aan en het zijn ook geen beweringen .quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:30 schreef Demophon het volgende:
Ik blijf erbij: de Neocons zijn "aliens" en de "grijze mannetjes" zijn de werkelijke daders die 911 gepland hadden. Dit als een groot complottheorie om de aarde over te nemen!!!![]()
Google er maar op los, als je wilt zijn daar vele "geheimzinnige" aanwijzingen voor te vinden. En als die door logica weerlegd worden, dan verzin ik wel weer reeks nieuwe! En geloof vooral niet de officiele bewijzen, die zijn gewoon niet waar![]()
Lees er eens meer zou ik zeggen , niet omdat ik je mijn versie van de waarheid door de strot wil duwen maar omdat het mij enigsinds geruster stelt als er zo veel mogelijk mensen in ieder geval goed geïnformeerd zijn .quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:21 schreef klez het volgende:
[..]
Nou als dat een smoking gun is...
Meteen de eerste link:
[..]
Eerder een bewijs voor mijn stelling dat men zich (ten onrechte) onkwetsbaar waande.
Er wordt wel creatief met de omschrijvingen omgegaan:quote:Op zondag 9 juli 2006 11:23 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Geeft niks hoor ,maar het is een overzicht van kranten artikelen die gewoon in de archieven van de diverse kranten terug te vinden zijn , is niks geheimzinnigs aan en het zijn ook geen beweringen .
Sept 13 - Airplane passenger lists from all four hijacked planes list no Arab names. (Guardian - 11, 175, 77, 93quote:Alleged Hijackers May Have Trained at U.S. Bases
Enzovoort.quote:This is a partial list of passengers aboard the flight whose next of kin have been notified. Some families asked the airline not to include their loved ones' names: these do not appear.
Het is getest.quote:Op zondag 9 juli 2006 02:02 schreef ChOas het volgende:
Dit kan iedereen nadoen, en testen... be my guest.
wat waren de uitkomsten?quote:
Je regelmatig gewoon bellen (afhankelijk van de omstandigheden waarin het vliegtuig zich bevindt), ik vergeet vaak mijn toestel uit te zetten.quote:
Ik dacht het wel. Vrij kort na het opstijgen kwamen de kapers al in actie dacht ik?quote:Op zondag 9 juli 2006 17:06 schreef Hallulama het volgende:
Ik denk ook niet dat de vliegtuigen betrokken bij 9/11 op kruishoogte vlogen, volgens mij vlogen die dingen lager, of niet?
in 2001 hadden ze die versterkers nog niet in de vliegtuigen . tegenwoordig kan je gewoon bellenquote:Op zondag 9 juli 2006 15:35 schreef klez het volgende:
[..]
Je regelmatig gewoon bellen (afhankelijk van de omstandigheden waarin het vliegtuig zich bevindt), ik vergeet vaak mijn toestel uit te zetten.
Bij de meeste maatschappijen mag je nog steeds niet bellen. Toch lukt het vaak wel. Dit gold ook al in 2001.quote:Op maandag 10 juli 2006 15:10 schreef huupia34 het volgende:
[..]
in 2001 hadden ze die versterkers nog niet in de vliegtuigen . tegenwoordig kan je gewoon bellen
Het gaat hier dus om gewone mobieltjes en niet om on board cellphones of telefoon in de zitten van een vliegtuig want die werken wel op grotere hoogte.quote:Mobiele telefoons kunnen normaal gesproken geen contact maken met een grondstation. Dit houdt vaak al boven zo'n 300 meter op. De gsm zal niettemin met groot vermogen trachten contact te maken en behouden, wat veel straling veroorzaakt. Maar een plaatselijke gsm-zender in het vliegtuig, zoals ARINC heeft ontwikkeld, lijkt echter weer relatief veilig. Vooral omdat de afstand van deze zender tot de individuele gebruikers erg klein is. Daardoor blijft ook het zendvermogen van de mobiele telefoons zeer beperkt, een slimme eigenschap van gsm. De kans op storing is dus minimaal.
Bij die reconstructie op National Geographic zag ik steeds dat men de eigen mobieltjes gebruikte.quote:Whatever the truth of that, we know that all the 9/11 planes did have their own built-in Airfone system, which would have no problems working at altitude (that's what they're for). If mobiles wouldn't work, then doesn't it make sense that passengers would use the phone by their seat instead? Yes, it does:
Geen enkel voorbeeld wat je noemt is niet allang een keer "getackeld" op dit forum.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:02 schreef Orwell het volgende:
Met stijgende verbazing lees ik hier reacties van een aantal "non-believers"
ieder zijn mening maar hoe blind kun je zijn om de officiele crap van die in en in corrupte bende in Washington nog te verdedigen..?
false flag ops zijn zo oud als de weg naar Rome
mensen, open je ogen! hoe lang laten we ons nog leiden door deze samenzweerders..?
de echte "terrorists" zitten in het witte huis...dat kan inmiddels een kind van 3 toch zien...
of heeft de jarenlange hersenspoeling door de eveneens corrupte mainstream media zijn werk dan toch zo grondig gedaan, dat we niet meer helder kunnen denken..?
-het staal van de wtc's is binnen no-time verscheept naar China, alvoor er gedegen onderzoek naar gedaan kon worden (=destruction of crime-scene evidence)
-regering beweert ondanks multi-bilion intelligence budgetten, niets van de aanslagen hebben zien aankomen, terwijl geheime diensten van Rusland,Egypte en Duitsland deze voorkennis wel bezaten en tevergeefs gewaarschuwd hebben.
-binnen 24 uur kwam de regering met volledige lijst van de kapers...knap staalte speurwerk gezien bovenstaand punt...
-onderzoek de vluchtbeweging van flight 77 inclusief bizarre draai om het Pentagon om uiteindelijk keurig in het deel te crashen waar nauwelijks mensen aanwezig waren!
-bush bleef na aanslagen rustig op het kleuterschooltje...hoe wist men dat-ie daar veilig was..?
-geen enkel videobeeld van de pentagon crash (op een paar vage frames na, die niets laten zien)..en dat in dit bigbrother camera tijdperk (Come on!!) show us the plane!
-neocons beschreven ruim voor 911 de wenselijkheid van een "pearle harbor-like attack" (mmm.......)
-als het dan zo incompetent en "een beetju dom" was van Norad, waarom is dan niemand uit de top ontslagen of gestraft...erger nog...vele promoties van hooggeplaatsten volgden...
-meldingen van diverse FBI medewerkers die de aanslagen op het spoor waren maar tegengewerkt beweren te zijn door hogere officials
-aantal van de vermeende kapers LEEFT nog...hoe kun je hier zomaar aan voorbij gaan..!?
-wargames tijdens 911 (net als bij 7-7)...op z'n minst opmerkelijk en nauwelijks aan de orde gesteld in het 911-onderzoek (nog opmerkelijker)
-Bin Laden noch iemand anders heeft de aanslagen ooit opgeeist..(zeer ongebruikelijk..) uitgezonderd de gefakede "Bin Laden" video
-Van September 2000 t/m Juni 2001 vlogen 67 vliegtuigen een klein beetje uit de koers vandaan, en alle 67 keren WERKTE het defensie systeem van de V.S. uitstekend.
-Firefighter Louie Cacchioli in elevator going to 24th floor hears a bomb go off and thinks bombs were set in the building (is idd nog geen bewijs..misschien vergiste de man zich en was het een ballon die knapte)
Amnestyquote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:30 schreef atmosphere1 het volgende:
Het recente Amnesty rapport over de VS wel eens gelezen bv ??
Probeer maar weer een rookgordijn rondom je anti-Amerikanisme te creëeren. Het onderwerp is hier het vermeende 9/11 complot van de Neocons. Niet het laatste rapport van Amnesty, waarin Nederland BTW ook genoemd wordt. Maar Balkenende is natuurlijk ook betrokken bij 9/11.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:30 schreef atmosphere1 het volgende:
Ook die site neemt niet weg dat men dankzij 9/11 het door hun zo lang al gewenste beleid (sinds Reagan) konden gaan uitvoeren .
Er zit veel goed fout in de VS dat is geen vooroordeel maar een constatering . en dan niet alleen in verband met 9//11 . Het recente Amnesty rapport over de VS wel eens gelezen bv ??
Een Engelse ingenieur wiens logica die van de conspiristen verre te boven gaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:55 schreef Orwell het volgende:
www.911myths.com
het lijkt wel of Donald Rumsfeld himself de texten voor deze site heeft aangeleverd.
wat een warrige text vol drogredeneringen. lappen vol text..pure rookgordijnen
ze redeneren vaak in de trant van: waarom zouden ze dit en dat doen, dat zou toch onlogisch zijn" etc...
excact hetzelfde soort redenering die ik op dit furom tegenkom..."waarom zouden ze 3000 mensen van eigen bevolking offeren..ze hebben toch al de macht etc...
alsof er geen overduidelijk motief voor dit hele gebeuren is...
lees het pnac document en huiver...
hun uitleg van de silverstein "pull it' uitspraak is echt lachwekkend
hun verhaal over de vermeende "wargames"....daar zakt echt m'n broek vanaf...
ze stellen: als het bericht over de wargames zou kloppen, waarom hebben de mainstream media hier dan niet over bericht..? jaja, zo lust ik er nog een paar...cirkel redeneringen waar de honden geen droog brood van lusten...laat me toch niet lachen,man
rara, wie zou er achter deze site zitten..?
pure disinformatie
open your eyes, use your brain
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:55 schreef Orwell het volgende:
www.911myths.com
het lijkt wel of Donald Rumsfeld himself de texten voor deze site heeft aangeleverd.
wat een warrige text vol drogredeneringen. lappen vol text..pure rookgordijnen
ze redeneren vaak in de trant van: waarom zouden ze dit en dat doen, dat zou toch onlogisch zijn" etc...
excact hetzelfde soort redenering die ik op dit furom tegenkom..."waarom zouden ze 3000 mensen van eigen bevolking offeren..ze hebben toch al de macht etc...
alsof er geen overduidelijk motief voor dit hele gebeuren is...
lees het pnac document en huiver...
hun uitleg van de silverstein "pull it' uitspraak is echt lachwekkend
hun verhaal over de vermeende "wargames"....daar zakt echt m'n broek vanaf...
ze stellen: als het bericht over de wargames zou kloppen, waarom hebben de mainstream media hier dan niet over bericht..? jaja, zo lust ik er nog een paar...cirkel redeneringen waar de honden geen droog brood van lusten...laat me toch niet lachen,man
rara, wie zou er achter deze site zitten..?
pure disinformatie
open your eyes, use your brain
Heb je ook nog iets anders te bieden dan willekeurige zinnen?quote:Met stijgende verbazing lees ik hier reacties van een aantal "non-believers"
ieder zijn mening maar hoe blind kun je zijn om de officiele crap van die in en in corrupte bende in Washington nog te verdedigen..?
false flag ops zijn zo oud als de weg naar Rome
mensen, open je ogen! hoe lang laten we ons nog leiden door deze samenzweerders..?
de echte "terrorists" zitten in het witte huis...dat kan inmiddels een kind van 3 toch zien...
of heeft de jarenlange hersenspoeling door de eveneens corrupte mainstream media zijn werk dan toch zo grondig gedaan, dat we niet meer helder kunnen denken..?
Toch mooi hoe mensen zich altijd met dezelfde sneren blootgeven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:16 schreef Orwell het volgende:
en Kennedy is door een Magic bullet omgekomen...
welterusten
Niets persoonlijks, hoor, maar mensen die het overheidsverslag van de aanslagen afwijzen doen dat wel vaker. ''En Kennedy is ook door Oswald gedood.'' ''En Van der Lubbe heeft ook het de Rijksdag in brand gestoken.'' Een beetje lachwekkend, naar mijn mening.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:21 schreef Orwell het volgende:
ikke niet begrijpen
Kom maar op dan met die 67 onderschepte vliegtuigen in de 21 maanden voor 11 september.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:15 schreef OpenYourMind het volgende:
Feit blijft dat de debunkers niet verder komen dan drogredenaties en circel redeneringen die vaak alleen maar aangeven waarom dit onderzocht had moeten worden. De argumenten van de debunkers waarom dit niet hoeft zijn vaak wel zo vlinterdun dat je er net zo goed patat neer had kunnen zetten.
lekker he generaliseren...
En dit is ook typerend voor een bepaald deel van de groep die het overheidsverslag laakt; doen alsof de ander een brave borst is die graag z'n centjes aan de meester geeft en nooit enige kwade opzet bij de overheid zal vermoeden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:34 schreef Orwell het volgende:
"mensen die het overheidsverslag van de aanslagen afwijzen doen dat wel vaker..."
misschien komt dat omdat overheden wel eens jokken....(jahaa..opzienbarend, niet?)
Ja, meneer Oltmans.quote:patsy(...)magic bullet theorie(...)en mensen die deze shit nog recht willen praten......vind ik niet belachelijk maar beangstgend
Ga je nog inhoudelijk reageren op die 67 vliegtuigen of kom je hier alleen maar om de zaak op te fokken met je dommigheden?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:34 schreef Orwell het volgende:
"mensen die het overheidsverslag van de aanslagen afwijzen doen dat wel vaker..."
misschien komt dat omdat overheden wel eens jokken....(jahaa..opzienbarend, niet?)
Oswald was een patsy,de magic bullet theorie is een lachertje en het officiele 911 report is een SCHANDE
en mensen die deze shit nog recht willen praten......vind ik niet belachelijk maar beangstgend
ik heb het volledige interview met larry silverstein gezien, en hij bedoelde toch echt het neerhalen van building 7.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:09 schreef klez het volgende:
[..]
Een Engelse ingenieur wiens logica die van de conspiristen verre te boven gaat.
"To pull it", dus de New Yorkse brandweer zit in het complot?
Verder gaan we met jou echt niet alle onzin argumenten voor de zoveelste keer onderuit halen zoals het PNAC document.
En die domme conspiristen retoriek "open your eyes, use your brain" mag je ook voor je houden.
Ik weet heel zeker dat ik en een aantal andere "conspiracy-crackers" hier uitstekend weten hoe hun hersenen te gebruiken.
Ik heb het volledige interview ook zien en hij bedoelde toch echt het opgeven van het gebouw. Een subtiel en essentieel verschil.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:39 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ik heb het volledige interview met larry silverstein gezien, en hij bedoelde toch echt het neerhalen van building 7.
quote:Silverstein's Quote:
"I remember getting a call from the Fire Department commander, telling me they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, you know, 'We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is just pull it.' And they made that decision to pull and then we watched the building collapse."
-Fact which is undisputed by either side, he was talking to the fire commander
-Fact which is undisputed by either side, both are not in the demolition business
Silverstein's spokesperson, Mr. McQuillan, later clarified:
"In the afternoon of September 11, Mr. Silverstein spoke to the Fire Department Commander on site at Seven World Trade Center. The Commander told Mr. Silverstein that there were several firefighters in the building working to contain the fires. Mr. Silverstein expressed his view that the most important thing was to protect the safety of those firefighters, including, if necessary, to have them withdraw from the building."
He could be lying right? But here is the corroborating evidence...
"They told us to get out of there because they were worried about 7 World Trade Center, which is right behind it, coming down. We were up on the upper floors of the Verizon building looking at it. You could just see the whole bottom corner of the building was gone. We could look right out over to where the Trade Centers were because we were that high up. Looking over the smaller buildings. I just remember it was tremendous, tremendous fires going on. Finally they pulled us out. They said all right, get out of that building because that 7, they were really worried about. They pulled us out of there and then they regrouped everybody on Vesey Street, between the water and West Street. They put everybody back in there. Finally it did come down. From there - this is much later on in the day, because every day we were so worried about that building we didn't really want to get people close. They were trying to limit the amount of people that were in there. Finally it did come down." - Richard Banaciski
http://www.geocities.com/debunking911/pull.htm
Jaja, dat komt wel "objectief" en "wetenschappelijk" over, zo'n citaat erbij.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:03 schreef Orwell het volgende:
www.911myths.com, zoals ik al zei: een joke...
volledig onderuit gehaald door wetenschapper Chris Morganti op:
http://911physics.atspace.com/Pages/Debunking911Myths.htm
auw!
als toetje een citaat;
"Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag the people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism, and exposing the country to greater danger."
- Herman Goering During The Nuremburg Trials
Dit is echt lachen, want hetzelfde kun je dus zeggen van samensweringstheoritici, die dan bovendien nog heel erg sterk zijn in het uit het verband halen van quotes.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:15 schreef OpenYourMind het volgende:
Feit blijft dat de debunkers niet verder komen dan drogredenaties en circel redeneringen die vaak alleen maar aangeven waarom dit onderzocht had moeten worden. De argumenten van de debunkers waarom dit niet hoeft zijn vaak wel zo vlinterdun dat je er net zo goed patat neer had kunnen zetten.
lekker he generaliseren...
Vandaar ook dequote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit is echt lachen, want hetzelfde kun je dus zeggen van samensweringstheoritici, die dan bovendien nog heel erg sterk zijn in het uit het verband halen van quotes.![]()
Je bent nogal gek op die citaten van Nazi's niet? Als zij het zeggen dan moet het wel waar zijn...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:30 schreef Orwell het volgende:
het citaat is om die grijze hersenmassa in beweging te krijgen en het grotere verband te duiden...
als je de site http://911physics.atspace.com/Pages/Debunking911Myths.htm zult lezen, zul je zien dat-ie elke "myth" op argumenten KEIhard en soms pijnlijk onderuit haalt...
hij laat ook prachtig zien hoe de Debunker er van alles bij haalt (rookgordijnen) zaken die totaal niet relevant zijn...(imo: een zwaktebod)
hetzelfde doe jij, geachte kiez met je verwijzing naar mijn citaat
voor straf nog een...:
"In the size of the lie there is always contained a certain factor of credibility, since the great mass of people will more easily fall victims to a great lie than to a small one."
- Adolph Hitler
Ik heb me daar ook al eens suf naar gezocht, maar kon echt niets vinden, behalve dat Payne Stewartgeval. En het lijkt me dat dit soort dingen toch wel enigszins in het nieuws komen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef klez het volgende:
Laten we beginnen met die vraag over de 67 onderscheppingen aan je. Daar heb je ook nog steeds niet op gereageerd.
Geen twijfel over het feit dat er die dag gigantisch is geblunderd, Het land wordt aangevallen en ze 'vergeten' vervolgens bij het Pentagon op de radar te kijken,of ze krijgen niets te horen vanuit New York en kijken ook geen TV op dat moment ? zij zijn niet van een boardtransmitter afhangkelijk om jets te kunnen zien .quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb me daar ook al eens suf naar gezocht, maar kon echt niets vinden, behalve dat Payne Stewartgeval. En het lijkt me dat dit soort dingen toch wel enigszins in het nieuws komen.
Waarom ga je er dan toch op in?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:34 schreef klez het volgende:
[..]
Probeer maar weer een rookgordijn rondom je anti-Amerikanisme te creëeren. Het onderwerp is hier het vermeende 9/11 complot van de Neocons. Niet het laatste rapport van Amnesty, waarin Nederland BTW ook genoemd wordt. Maar Balkenende is natuurlijk ook betrokken bij 9/11.
Het wordt wel heel moeilijk de conspiristen nog enigszins serieus te nemen als men niet met tegenargumenten komt op de talloze "hoaxes" die hier al onderuit gehaald zijn en dan maar weer een nieuw "argument" fabriceert.
Precies, echt appels met peren vergelijken foto's van dit soort crashen met de nose first van flight 93, iets wat helaas veel van die conspirancy sites doen. Kom op zeg als je daar al niet bij stil staat. Die hele site is trouwens best triest, goede met feiten onderbouwde verhalen 'debunken' met 1 of 2 niet onderbouwde regeltjes tekst die vaak ook nog reeds weerlegde zaken bevatten. Bijv. claimen dat er geen onderdelen van een motor van flight 93 zijn gevonden terwijl in het stukje eronder een link staat naar een foto van de crash site met daarom deel van de motorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:55 schreef CeeJee het volgende:
Handig dat hij 3 foto's plaatst zonder daarbij te vermelden wat er gebeurd is.
Foto 1 is een Singapore Airlines 747 die bij de start in 2000 tegen iets opbotste. Compleet niet te vergelijken qua omstandigheden.
Foto 2 is Korean Air vlucht 801, neergestort in Guam bij het naderen van de landingsbaan. Dit is wel een echt crash, maar bij een veel lagere snelheid.
Foto 3: Aan de Air France staart te zien moet het wel vlucht 358 zijn die in Toronto bij zwaar weer landde en van de baan af gleed. Een ongeluk wat iedereen overleefde, en dus weer compleet niet te vergelijken is met vlucht 93.
De ene set foto's toont aan dat er crashes kunnen zijn met geen herkenbare delen. De andere set toont dat er crashes kunnen zijn met een hoop herkebare onderdelen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 01:44 schreef Orwell het volgende:
nee die fotos die 911myths.com linkt zijn echt overtuigend...ik ben om...ik geloof de officiele lezing nu
(hoe kon ik zo blind zijn...)
Ik ga er niet op in. Ik stel alleen maar dat het niet van belang is voor 9/11 en daar blijf ik bij. De bevindingen van Amnesty over de VS dateren grotendeels van na 9/11. Een typisch voorbeeld van paard en wagen omdraaien. En als we het er dan toch over hebben: vanuit Amerikaans perspectief is het volkomen begrijpelijk dat men na 9/11 de grenzen opzocht en soms zelfs overschreed in de behandeling van terorristen. De morele verontwaardiging in Nederland daarover is net zo geloofwaardig als al die miljoenen Nederlanders die een essentiele rol in het verzet hebben gespeeld 60 jaar geleden, als je ze moet geloven.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:16 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan toch op in?
Het Amnesty rapport geeft een goed beeld over de huidige regering Bush ,hetgeen ook in het 9/11 verhaal van groot belang is bij waarheidsvinding .
Je begint weer keihard met generaliseren want ik heb nog nooit beweert dat er iets anders dan een vliegtuig het Pentagon in is gevlogen, of explosieven in het WTC waren geplaatst enz enz enz.
Die dombos'van Fox te kakken zetten is niet zo heel moeilijk, natuurlijk...quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:35 schreef Hallulama het volgende:
Deze is heel aardig, 9/11 truth scholar Jim Fetzer kicks some anchor's ass on Fox News:
Fox News Spin Attack Ends With Red-Faced Anchors
Scroll tot halverwege, en klik Play.
Dan reageer ik er wel op. Dat zijn de woorden van NORAD-woordvoerder majoor Douglas Martin tegen een reporter van AP. Ik plaats het hele artikel wel even.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef klez het volgende:
Laten we beginnen met die vraag over de 67 onderscheppingen aan je. Daar heb je ook nog steeds niet op gereageerd.
V.quote:Military now notified immediately of unusual air traffic events
LESLIE MILLER; Associated Press Writer
HERNDON, Va. (AP) _ The Federal Aviation Administration has stayed in closer contact with the military since Sept. 11 to ensure that fighter jets take off quickly to chase hostile or suspicious aircraft.
On Sept. 11, flight controllers suspected around 8:25 a.m. EDT that American Airlines Flight 11 from Boston's Logan Airport had been hijacked, but the North American Aerospace Defense Command (NORAD) wasn't notified until 8:40 a.m. _ six minutes before the plane struck the World Trade Center.
Today, NORAD would know instantly of a suspected hijacking.
"NORAD is now linked up telephonically 24 hours a day, seven days a week, so anything that's an anomaly or a suspected anomaly that's found in the system, NORAD knows about it as quickly as we do," said David Canoles, FAA's manager of air traffic evaluations and investigations.
At a NORAD operations center in Cheyenne Mountain in Colorado Springs, Colo., a noncommissioned officer listens to conversations on the FAA network from all over the United States, said Maj. Douglas Martin, NORAD spokesman.
"If he hears anything that indicates difficulty in the skies, we begin the staff work to scramble," Martin said. Before Sept. 11, the FAA had to telephone NORAD about any possible hijackings.
From Sept. 11 to June, NORAD scrambled jets or diverted combat air patrols 462 times, almost seven times as often as the 67 scrambles from September 2000 to June 2001, Martin said.
In June, Air Force jets scrambled three times to intercept small private planes that had wandered into restricted airspace around the White House and around Camp David, the presidential retreat.
Jet fighters approaching a suspicious plane might radio the pilot, tip their wings or simply identify the aircraft and break off, Martin said. No one has been shot out of the sky since Sept. 11, he said; for that, an order must come from President Bush or Defense Secretary Donald Rumsfeld.
FAA officials held news conferences Monday in Boston, New York and Washington, giving chronological accounts of the terrorist attacks and how they forced an unprecedented shutdown of the U.S. skies.
Air traffic controllers didn't notice anything odd Sept. 11 until communications fell silent with Flight 11's pilot 25 minutes after the plane took off at 8 a.m.
"We considered it at that time to be a possible hijacking," air traffic manager Glenn Michael said.
The FAA notified NORAD 15 minutes later; three minutes after that, NORAD was told United Airlines Flight 175 had been hijacked.
The first two military interceptors, Air Force F-15 Eagles from Otis Air Force Base in Massachusetts, scrambled airborne at 8:52 a.m., too late to do anything about the second jet heading for the Trade Center or a third heading toward the Pentagon.
Mike McCormick, air traffic control manager at the New York Center _ the main control center for the area _ made the unprecedented decision at 9:04 a.m. to declare "ATC Zero," meaning that normal services were suspended and the hundreds of aircraft over New York and the western Atlantic were to immediately divert to an airport and land as soon as possible.
He made the decision because the second plane, United Flight 175, was flying south down the Hudson toward New York. McCormick said the Boeing 757's transponder was working and he knew where it was headed, even before the Newark Airport Control Tower picked it up visually as it turned and headed back toward the twin towers.
At 9:45 a.m., after the World Trade Center and the Pentagon had been struck by the hijacked planes, the FAA ordered all of the more than 4,000 aircraft in the skies over the United States to land at the nearest airport.
Daar heb je gelijk in, maar ik weet niet precies wat er allemaal wordt beweerd en hoe deze scrambles zijn geëindigd. Ik heb alleen een verwijzing gezocht naar die 67.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:07 schreef CeeJee het volgende:
Een scramble is geen onderschepping.
Jawel, alleen heeft de commissie geprobeerd verwarring daarover te creëren door (naast de twee verschillende timelines die NORAD heeft geopenbaard in september 2001) uiteindelijk een derde timeline te introduceren. Die nog steeds stevige vragen oproept over waarom de vliegtuigen niet zijn onderschept (althans, de drie die de gebouwen (zouden) zijn binnengevlogen. Shanksville is waarschijnlijk juist weer wèl onderschept (en neergehaald), maar dat probeert men juist ook weer te ontkennen.quote:Op 11 september zijn er jachtvliegtuigen opgestegen die niet op tijd de vliegtuigen hebben kunnen bereiken.
Wat ik begrijp gaat dit allemaal over "offshore" scrambles; de luchtverdediging van de VS was volledig gericht op bedreigingen van buitenaf. Er is slechts één interceptie boven het vasteland geweest.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik weet niet precies wat er allemaal wordt beweerd en hoe deze scrambles zijn geëindigd. Ik heb alleen een verwijzing gezocht naar die 67.
[..]
Een prachtige, doch onwaarschijnlijke, verdediging.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:31 schreef klez het volgende:
[..]
Wat ik begrijp gaat dit allemaal over "offshore" scrambles; de luchtverdediging van de VS was volledig gericht op bedreigingen van buitenaf.
Zeer logisch juist. Soortgelijke fouten van zichzelf onkwetsbaar achtende landen zijn talrijk in de geschiedenis. Maginot linie ed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een prachtige, doch onwaarschijnlijke, verdediging.
V.
Voor zover ik lees gold dat men het vliegen in een TFR nog weleens door de vingers zag. Over ADIZ'en lees ik zo snel niets.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:31 schreef klez het volgende:
Integendeel; blijkbaar was het standaard praktijk om in verboden zones te vliegen en niet onderschept te worden:
Een mening zonder onderbouwing. Jouw zegspersoon geeft nergens aan of het intercepts boven het continent betreft. Dat onderscheid was er wel degelijk.quote:
quote:Terms like Air Defense Identification Zone (ADIZ) and temporary flight restriction (TFR) quickly came into widespread use among the general-aviation pilot group. Those terms had been around for years. Military fighters and the ADIZ protected American coasts from intrusions by Russian Bear Bombers throughout the Cold War. TFRs were used for presidential security and other extraordinary events. But they weren’t part of a pilot’s everyday life. You didn’t get intercepted and forced down if you flew through a TFR.
Today, things are different. There’s an ADIZ that surrounds Washington, D.C. In the four years after 9/11, it was violated over 1,000 times. The North American Aerospace Defense Command (NORAD) has scrambled fighters for intercepts within U.S. borders over 1,600 times. In the year previous to 9/11, NORAD intercepted airplanes in the ADIZ only 67 times, none of which occurred within the U.S. borders.
Klez, ik heb het over de bewering dat NORAD alleen naar buiten keek en niet naar US Airspace. Da's lariekoek.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:57 schreef klez het volgende:
[..]
Een mening zonder onderbouwing. Jou zegspersoon geeft nergens aan of het intercepts boven het continent betreft.
V.quote:NORAD Mission Statement
NORAD continuously provides worldwide detection, validation and warning of an aerospace attack on North America and maintains continental aerospace control, to include peacetime air sovereignty alert and appropriate aerospace defense measures in response to hostile actions against North America
Dat mission statement klinkt mooi, maar de praktijk wijst dus blijkbaar anders uit. Vandaar dat men na 9/11 de zaak dus aan probeert te scherpen. Volgens het pilotenartikel is men zelfs nog steeds veel te laks.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Klez, ik heb het over de bewering dat NORAD alleen naar buiten keek en niet naar US Airspace. Da's lariekoek.
NORAD Mission Statement:
[..]
V.
Is het verwonderlijk dat er verwarring is over wie precies wanneer waar wat deed op een dag als 11 september ? Het neerhalen van een gekaapt vliegtuig is nog nooit eerder gebeurd, het zou juist enorm vreemd en verdacht zijn als men nu opeens wel zou hebben geschoten, na honderden kapingen waarbij dat niet was gebeurd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik weet niet precies wat er allemaal wordt beweerd en hoe deze scrambles zijn geëindigd. Ik heb alleen een verwijzing gezocht naar die 67.
[..]
Jawel, alleen heeft de commissie geprobeerd verwarring daarover te creëren door (naast de twee verschillende timelines die NORAD heeft geopenbaard in september 2001) uiteindelijk een derde timeline te introduceren. Die nog steeds stevige vragen oproept over waarom de vliegtuigen niet zijn onderschept (althans, de drie die de gebouwen (zouden) zijn binnengevlogen. Shanksville is waarschijnlijk juist weer wèl onderschept (en neergehaald), maar dat probeert men juist ook weer te ontkennen.
V.
Welke concrete aanwijzigingen zijn er dan dat dat toestel is neergeschoten?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:14 schreef CeeJee het volgende:
Shanksville blijft wel een raar geval. Het meest trieste zou nog wel zijn dat de kapers waren overmeesterd en het toestel werd neergeschoten voordat dat kon worden doorgegeven.
Er zijn zat aanwijzingen voor opzet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:07 schreef klez het volgende:
Kom ik weer terug bij het begin van het topic: laksheid van Amerikaanse regering tov terrorisme, al lang voor 9/11. Geen aanwijziging voor opzet.
dat de brokstukken over kilometers verspreid liggen. dat gebeurt alleen als het in de lucht is geexplodeerd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:28 schreef klez het volgende:
[..]
Welke concrete aanwijzigingen zijn er dan dat dat toestel is neergeschoten?
Tot nu toe in dit topic geen die stand houdt voor criticasters.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er zijn zat aanwijzingen voor opzet.
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |