Godverdomme ik begin ook al sympathie voor de Duitsers te krijgenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:24 schreef SCH het volgende:
...maar ik ben merk dat mijn sympathie langzaam bij Duitsland is komen te liggen.
1. Ze spelen best aardig.
2. Ze zijn een echt team, heel fanatiek en saamhorig.
3. Klinsmann is een toffe peer.
4. Ze hebben het vervelende Argentinie eruit geknikkerd.
5. Ze kunnen ervoor zorgen dat het vervelende Italie er uit komt te liggen.
Misschien moet Duitsland maar gewoon in de finale komen, dan hangt het een beetje van de tegenstander af.
Wel waar, maar als je aan het einde dat bowl gedoetje ziet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:29 schreef Mr.Mills het volgende:
Het blijft toch Duitsland hè....
Ja leuk en aardig, maar als je een half uur later Duitse auto's toeterend door de stad ziet rijden....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:45 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Wel waar, maar als je aan het einde dat bowl gedoetje ziet.
Vind ik wel leuk hoor, zo'n teamgeest.
Ik ben het met je eens behalve met nummertje 4, want Argentinie vond ik samen met Duitsland de leukste.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:24 schreef SCH het volgende:
...maar ik ben merk dat mijn sympathie langzaam bij Duitsland is komen te liggen.
Misschien moet Duitsland maar gewoon in de finale komen, dan hangt het een beetje van de tegenstander af.
Als je ze maar lang genoeg tegen de schenen schopt worden ze vanzelf een keer pissig natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
Dat vind ik ook wel raar, die Nederland haat.
In economisch opzicht zijn we ook gewoon een Duitse provinciequote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:36 schreef DrDentz het volgende:
Waarom komen ze hier dan allemaal op vakantieIk denk dat ze Nederland nog steeds als een soort provincie van het grote Duitse rijk zien
Olee oleequote:
hehequote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:44 schreef 7th_wave het volgende:
edit
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:44 schreef 7th_wave het volgende:
edit
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:24 schreef SCH het volgende:
Hoe bedoel je Nederland-haat?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
Dat vind ik ook wel raar, die Nederland haat.
Vond ik wel tegen vallen. Eerste helft werden ze volkomen van de mat gespeeld door Argentinie. Tweede helft werden ze in het zadel geholpen door de trainer van Argentinie, die blijkbaar wilde dan zijn team ging verdedigen. Als ze hadden doorgezet was het waarschijnlijk 3 - 1 ofzo geworden, voor Argentiniequote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:24 schreef SCH het volgende:
Precies. Momenteel sta ik bovenaan in de totoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:29 schreef Casparovvv het volgende:
Als Duitsland wint, loop ik 200 euro mis.
Als Italië wint, ben ik 200 euro rijker.
Dus de keuze is vrij snel gemaakt.
Er is wel degelijk een vorm van frustratie, misschien zelfs wel haat, als het Nederland betreft. Er zijn blijkbaar maar weinig mensen die dat weten, maar sinds het Rijkaard-Voller incident is dat in Duitsland echt gaan leven, temeer omdat ze sinds dat jaar (1990) niet meer van ons hebben kunnen winnen. Dus dat gevoel van groter en beter dan ons is dus gewoon onzin. Het heeft meer met angst te maken.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:39 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je Nederland-haat?
Duitsers vinden Nederlanders en Nederland juist geweldig. Hollanders zijn "locker".
De pesterijen die er nu tegen NL zijn, zijn goedmoedig en hebben we aan onszelf te wijten, door onze eeuwige Duitsland-bashing (die door Duitsers sowieso nooit serieus genomen is omdat ze wel weten dat ze veel groter en sterker zijn dan NL maar dat vooral niet willen laten merken).
Vooral jonge NL'ers zitten vol ongefundeerde negatieve vooroordelen tegenover Duitsers, terwijl veel Duitsers juist een al te rooskleurige voorstelling van NL hebben.
chapeau!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:29 schreef Saekerhett het volgende:
Duitsland moet opfucken, forza Italia!
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:24 schreef SCH het volgende:
Klinsmann is net een kleuter, zoals 'ie altijd staat te springen als ze scoren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:24 schreef SCH het volgende:
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:24 schreef SCH het volgende:
Duitsland en sympathiekquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:41 schreef Sasandra het volgende:
Wanneer ik niet op Italie had gegokt, was ik trouwens wel voor Duitsland, die ploeg vind ik toch iets sympathieker.
Nederland wordt toch ook altijd kampioen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Duitsland en sympathiekDie twee gaan niet samen volgens mij. Als je hoort hoe het Duitse volk nu praat over de manschaft.... Ze worden gewoon even kampioen en dat ze van Argentinie zouden winnen was voor iedereen zo klaar als ee klontje. Braakneigingen krijg ik ervan.
Alleen vanavond niet. Argentinie was een klasse beter. Helaas heeft de onoverwinnelijke mentaliteit van de Duitsers ervoor gezorgd dat ze de penalty's weer wonnen. Ze hebben natuurlijk ook het thuisvoordeel, voor de zoveelste keer. NL heeft dat bij een WK nog nooit gehad.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:43 schreef 456 het volgende:
Maar ik kan NIET tegen dat ohne holland. Daarom moeten ze er toch uit... Maar what the fuck, ze spelen het beste voetbal... Duitsland!
Dat ik dit zou zeggen
Hou toch op man... Over een wedstrijd als die tegen Argentinie zou ik zeggen dat we zeer zeker niet kansloos zijn. Volgens een hoop Duitsers (vóór de wedstrijd) is Duitsland gewoon een klasse beter dan Argentinie. Daar zit het verschil. NL is arrogant, maar Duitsland nog vele malen erger.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Nederland wordt toch ook altijd kampioen?
Man hou op met je duffe vooroordelen, je bent net zo erg.
Daar is nou écht geen flikker aan om naar te kijken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:29 schreef Saekerhett het volgende:
Duitsland moet opfucken, forza Italia!
Ik hoop dat je een hele beroerde avond hebt gehad.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Duitsland en sympathiekDie twee gaan niet samen volgens mij. Als je hoort hoe het Duitse volk nu praat over de manschaft.... Ze worden gewoon even kampioen en dat ze van Argentinie zouden winnen was voor iedereen zo klaar als ee klontje. Braakneigingen krijg ik ervan.
Duitsers zijn juist heel bescheiden, soms komt het zelfs heel stumperig overquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hou toch op man... Over een wedstrijd als die tegen Argentinie zou ik zeggen dat we zeer zeker niet kansloos zijn. Volgens een hoop Duitsers (vóór de wedstrijd) is Duitsland gewoon een klasse beter dan Argentinie. Daar zit het verschil. NL is arrogant, maar Duitsland nog vele malen erger.
Daar kun je zeker van zijnquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een hele beroerde avond hebt gehad.![]()
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Duitsers zijn juist heel bescheiden, soms komt het zelfs heel stumperig overVerder weet ik niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar vanaf de tweede helft toonden de Duitsers eindelijk lef en het doelpunt van Klose was erg oke
. En terecht dat de Duitsers recht hebben om vertrouwen in hun team te hebben. Ze zijn gewoonweg (samen met Argentinië) de smaakmakers van het WK
.
Ik vond het ook erg vermakelijkquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:58 schreef Angelotus het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bedankt! Ik heb me rot gelachen! Je bent geweldig!![]()
![]()
![]()
Het is jammer dat ze nu al tegen elkaar kwamen te staan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Duitsers zijn juist heel bescheiden, soms komt het zelfs heel stumperig overVerder weet ik niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar vanaf de tweede helft toonden de Duitsers eindelijk lef en het doelpunt van Klose was erg oke
. En terecht dat de Duitsers recht hebben om vertrouwen in hun team te hebben. Ze zijn gewoonweg (samen met Argentinië) de smaakmakers van het WK
.
Doe die oogkleppen af en kijk naar hoe het team speelt en niet onder welke vlag dat team speeltquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vond het ook erg vermakelijk.. Maar hij gelooft het zelf vast wel.
Idd, maar iedereen is het er toch wel over eens dacht ik dat Argentinie toch echt een stukkie beter was. Alleen kansen creeren lukte van beide kanten niet. En penalty's verlies je altijd.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is jammer dat ze nu al tegen elkaar kwamen te staan.
Maar het was een mooie match
In de eerste helft waren ze zeker wel wat beter. In de tweede helft schutterde Pekerman door zijn wisselbeleid.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Idd, maar iedereen is het er toch wel over eens dacht ik dat Argentinie toch echt een stukkie beter was. Alleen kansen creeren lukte van beide kanten niet. En penalty's verlies je altijd.
"Ze" haten Nederland niet , Nederlanders haten Duitsland.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Maar ze haten Nederland, dat is toch een reden die al die andere overtreft zodat je hoopt dat ze eruit vliegen!
[niet dat andere landen nou Nederland-fans zijn, maar toch, bij Duitsland zit het wat dieper]
Hallo.. dat geldt voor jou hoorquote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Doe die oogkleppen af en kijk naar hoe het team speelt en niet onder welke vlag dat team speelt.
nee hoor, lees de geschiedenisboeken maar eens!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
"Ze" haten Nederland niet , Nederlanders haten Duitsland.
Andersom is hetzelfde verhaal.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
"Ze" haten Nederland niet , Nederlanders haten Duitsland.
Dat is de duitse mentaliteit en daarmee winnen ze ook veel wedstrijden. Dat onoverwinnelijke gevoel enzo.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:04 schreef DrDentz het volgende:
nee hoor, lees de geschiedenisboeken maar eens!
Nederlanders plagen alleen een beetje
Duitsers bombarderen meteen steden
Collectief gezien en ik weet haast ook wel zeker mentaal gezien waren ze weer de betere ten opzichte van de Argentijnen. En ook dat soort factoren gelden natuurlijk in een sport als voetbal. Mazzel zou ik het dan dus eigenlijk ook niet noemen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hallo.. dat geldt voor jou hoor![]()
![]()
.... Jouw duitsland werd weggetikt in de eerste helft. Balbezit was vast iets van 80 tegen 20 ofzo. De duitsers kregen meer grip op de wedstrijd in de tweede helft enkel en alleen omdat Argentinie zich liet zakken om de 1 - 0 te verdedigen. Dat was knap dom van de coach, maar het is niet anders. Mazzel voor de duitsers. Maar qua voetbal kwamen ze toch wel wat te kort tegen Argentinie.
Dat antwoord wijkt een beetje af van de post waar je op reageerde.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is de duitse mentaliteit en daarmee winnen ze ook veel wedstrijden. Dat onoverwinnelijke gevoel enzo.
Nederlanders halen altijd de oorlog erbij. Jij hebt die oorlog nooit meegemaakt. Ik hoef de geschiedenisboeken niet te lezen, ik kan zelf dingen constateren. Kijk hoe iemand is, niet naar hoe een klein deel van hun opa's wellicht geweest is.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
nee hoor, lees de geschiedenisboeken maar eens!
Nederlanders plagen alleen een beetje
Duitsers bombarderen meteen steden
Mjah, is idd de enige overgebleven ploeg die oke is, helaas.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:07 schreef sooty het volgende:
Nu Argentinië eruit ligt, laat Duitsland maar de finale winnen.
Dat mag ... en die rose bril kan ik me voorstellen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Collectief gezien en ik weet haast ook wel zeker mentaal gezien waren ze weer de betere ten opzichte van de Argentijnen. En ook dat soort factoren gelden natuurlijk in een sport als voetbal. Mazzel zou ik het dan dus eigenlijk ook niet noemen.
Nee hoor. Lees het nog eens zou ik zo zeggen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat antwoord wijkt een beetje af van de post waar je op reageerde.![]()
So?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Nederlanders halen altijd de oorlog erbij. Jij hebt die oorlog nooit meegemaakt.
Is toch niet relevant dan om telkens die oorlog bij te halen? Gewoon slap excuus is het imo.quote:
Ze hadden in het begin het overwicht, maar beide wisten eigenlijk geen kansen te creeeren. Eentje van Duitsland in de hele eerste helft. Uiteindelijk waren ze gewoon aan elkaar gewaagd en een penalty ronde is hetzelfde als muntje opgooien.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Idd, maar iedereen is het er toch wel over eens dacht ik dat Argentinie toch echt een stukkie beter was. Alleen kansen creeren lukte van beide kanten niet. En penalty's verlies je altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |