Heb je wielsloten op je huidige? M'n pa heeft voor zekerheid toch maar een setje gekocht om de velgen te beveiligen.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:52 schreef NoComment het volgende:
Ook alweer een tijdje (11 maanden) Alfa rijder.. Dat een Alfa vooral veel geld kost omdat je het uiteindelijk niet kunt laten dingen te gaan veranderen kan ik beamen, ondertussen aan 'mods' zo'n ¤2k uitgegeven.. en dan komt het onderhoud (helaas, vorige eigenaar had nogal wat laten zitten) er nog bij.
Mods houden overigens in het laten chippen (2.4 JTD 10v, van 150pk naar 180pk) en een goede schroefset, uiterlijk is er dus eigenlijk niets veranderd behalve dat ie nu wat lager ligt. Maar na een jaar heb ik nog steeds een smile als ik er in rijd, en als ik na het parkeren achterom kijk vind ik het nog steeds een prachtige auto..
Uiteraard heb ik zoals iedere Alfa rijder nog een 'want list', zo *kuch* moet ik nog aan de (origineel Alfa uiteraard) 18" om de wielkasten nog wat mooier te vullen, wil ik een mooiere/nettere Novitec uitlaat en een 330mm GTA remmenset zou helemaal perfect zijn.. Hoewel ik zeker dat laatste niet zo snel zie gebeuren ¤¤¤¤
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas staat ie er door het weer niet vaak zó glimmend bij..Let overigens niet op de aarslelijke radio, zit nu een veel nettere en beter klinkende Alpine in
BMW heeft toch alleen de diff achter. Integenstelling tot de alfa's transaxel die ook de versnellingsbak achterin heeft.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn oude 75 2.0 TS was idd. de best sturende auto die ik heb gehad.
Alleen een opgepompte 1.8 Turbo is leuker, maar iets minder betrouwbaar..
Maar omdat ze bij Alfa geen achterwielaandrijving (meer) leveren ben ik maar noodgedwongen overgestapt op BMW. Daar hebben ze standaard 50/50 gewichtsverdeling én achterwielaandrijving. Alleen is het stuurgevoel veel doodser en ziet het er saaier uit.
BMW heeft idd. normale achterwielaandrijving. Met de versnellingsbak voor tegen de motor aan geplaatst.quote:Op zondag 6 april 2008 11:23 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
BMW heeft toch alleen de diff achter. Integenstelling tot de alfa's transaxel die ook de versnellingsbak achterin heeft.
Rijden alsof je de auto gestolen hebt?quote:Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef Yoda87 het volgende:
hoe krijg je dat voor elkaar, 8 banden per jaar?
simpel: 50.000 km per jaar rijden, en 25.000 km met een band. (let wel: ik koop banden niet op duurzaamheid, maar op een zo'n sportief mogelijk karakter, dus keiharde wang en zoveel mogelijk grip).quote:Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef Yoda87 het volgende:
hoe krijg je dat voor elkaar, 8 banden per jaar?
Nee nog niet ook al moet ik me wel binnenkort eens aanmeldenquote:
lid worden van "de club" en er is vast wel iemand van wie je die ff een weekje mag lenenquote:Op zondag 6 april 2008 21:08 schreef Dracar het volgende:
Alleen voor de APK heb ik weer standaard kat nodig
8 banden per jaarquote:Op zondag 6 april 2008 12:57 schreef ConQuestador het volgende:
Mooie bak NoComment, ik heb zelf ook een 180 pk 2.4 (squadra gechipt). Die 1e foto van die 18" die je post zijn Novitec N8 velgen (en die auto was van Vince van de alfaromeo156club). Ik ben zelf wel fan van 18" velgen, alleen heb ik ze zelf niet omdat ik 8 banden per jaar verbruik en 18" dan toch ietwat duur is
Ze hebben em heel gelatenquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:41 schreef xFriendx het volgende:
Een Alfa Romeo Spider in 'De Grote Beurt'![]()
(op dit moment op Veronica)
Mag hopen dat ze em niet verkloten.
Ik hoopte met je mee, het heeft niet geholpen.. De buitenkant gaat nog wel, maar dat interieurquote:Op vrijdag 11 april 2008 22:41 schreef xFriendx het volgende:
Een Alfa Romeo Spider in 'De Grote Beurt'![]()
(op dit moment op Veronica)
Mag hopen dat ze em niet verkloten.
Mja, kleurtje van dat leer (dat zandkleurige dan) was wel relaxed vond ik, maar waarom al die carbon zooi er dan weer bij? Dat is niet bepaald Alfaquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:14 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik hoopte met je mee, het heeft niet geholpen.. De buitenkant gaat nog wel, maar dat interieur
Voorkant was gewoon een facelift voorkant, voor iedere fatsoenlijke schadehersteller is dat te doen... Ze hebben alleen die bumper wat aangepast.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:17 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mja, kleurtje van dat leer (dat zandkleurige dan) was wel relaxed vond ik, maar waarom al die carbon zooi er dan weer bij? Dat is niet bepaald Alfa![]()
Vond dat logo voorop wel goed gelukt, technisch gezien dan (sloot wel goed op elkaar aan en zo), optisch had het van mij niet gehoeven.
Nou ja, ik had nooit zo'n hoge pet op van DGB, dus moest nog maar zien hoe het zou passen. Ik zou niet verbaasd zijn geweest als de boel werd opgehouden door tie-rips aan de voorkant.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:30 schreef NoComment het volgende:
[..]
Voorkant was gewoon een facelift voorkant, voor iedere fatsoenlijke schadehersteller is dat te doen... Ze hebben alleen die bumper wat aangepast.
Ook daar present. Dan maar eens in het echt bekijken ja. Ook merk je dan vaak al of iets mooi is gebleven of dat ze toch b-garnituur gebruikt hebben aan materialen of kennis.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:02 schreef Dracar het volgende:
Ik vind het persoonlijk een nog acceptabele poging, persoonlijk had het niet gehoeven.
Die GTV was al mooi ik vind dat ze hem eigenlijk een klein beetje hebben verpest met het carbon inderdaad.
De facelift front was aardig maar je komt toch aan iets wat mij aan het hart gaat (een Alfa natuurlijk)![]()
Hij zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn bij viva italia...dan maar es van dichtbij bekijken......
Zal wel een kwestie zijn van: Mooi van verre, verre van mooi.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:02 schreef Dracar het volgende:
..
Hij zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn bij viva italia...dan maar es van dichtbij bekijken......
Heeft hij wel een primeur: Een force feedback monitorquote:Op zaterdag 12 april 2008 08:48 schreef ConQuestador het volgende:
En het mooiste van alles : ze hebben de monitor van de carputer op het airbagkapje geschroefd..... nu maar hopen dat ie geen ongeluk krijgt.
open daar een apart topic over, was er vorig jaar ookquote:Op zondag 13 april 2008 18:47 schreef Yoda87 het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar viva italia?
Ik ook aanwezigquote:Op zondag 13 april 2008 23:27 schreef lipje het volgende:
[..]
open daar een apart topic over, was er vorig jaar ook![]()
kan je ook na afloop je foto;s erin dumpen
Dat laatste. Heen rijden, parkeren en slap ouwehoeren. Ik vind het prima, mooi excuus om met de Bella weer wat kilometers te maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:01 schreef KhaZ het volgende:
Is er echt wat interessants te doen, of is het een parkeerplaatsmeeting á la Viva Italia?
Was wel leuk ja, weer een hoop bekenden gezienquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:07 schreef xFriendx het volgende:
Mooi dagje A.L.A.R.M.
Ik was heel vroeg vertrokken, was er dus al als eerste op het terrein. Gelukkig kwamen er snel nog twee Bella's aan (zeer fraaie exemplaren) en kon ik aanschuiven.
Het weer was onderweg nog drama, maar alsof ook onze Heer daarboven gek is op Alfa's brak al snel de zon daar en konden alle wagens schitteren.
Heb een erg leuke dag gehad, veel gezien. Leuke opzet dat alles kris-kras door elkaar stond zodat mensen veel rondliepen en zo in contact kwamen met andere mensen. Zodoende heb ik een paar leuke verhalen gehoord (o.a. een oude alfa giuletta waarbij de afvoerdop voor benzinedampen verkeerd om stond en dus de hele kofferbak een sterke aroma van brandstof had)
Waar ze horenquote:Op maandag 1 september 2008 00:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister een Alfa GTV en een 164 in de autocross gezien
Dat waren de 1000 alfa's op het TT?quote:Op maandag 1 september 2008 00:06 schreef xFriendx het volgende:
Spettacolo Sportivo 2008
Tja![]()
http://www.mijnalbum.nl/A(...)%27s-Alfa_Romeo.html
http://www.skspammers.com/alfa3/
http://www.mijnalbum.nl/Album-NSWJPAIC-Foto
http://www.mijnalbum.nl/Album=6P7X6ONM
[ afbeelding ]
(met dank aan: Yvo van Alfaclub.nl)
Erg tof gehad. De 8C's, jemig, wat een geiligheid op wielen. Zoals altijd weer een leuke sfeer onder de Alfisti, leuke auto's en wederom weer topweer tijdens dit weekend!
Oh ja, en een recordje gezet.
Yep, alhoewel ik niet weet of het er uiteindelijk wel 1000 zijn geworden. Waren ook genoeg mensen die vertrokken waren voor de poging begon. Desondanks stond er wel een flink aantal.quote:Op maandag 1 september 2008 07:16 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Dat waren de 1000 alfa's op het TT?
Ik zal in de loop van de week ook ff een aantal van mijn foto's poste.
Zit wat in. Bij de 156 vind ik bijvoorbeeld (en latere modellen) de achterlichten als een soort kattenogen helemaal geweldig.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:56 schreef Yoda87 het volgende:
De nieuwe mito is te lief naar mijn mening.
Een Alfa moet naar mijn mening een beetje agresieve look hebben, maar dan wel zo dat mensen met respect voor je opzei gaan. Niet mopperend opzei als bij een agressief ogende BMW.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |