Ŕ MEIA-NOITE LEVAREI SUA ALMAAT MIDNIGHT I'LL TAKE YOUR SOUL
Merkwaardig filmpje dit, maar ik kan niet onder stoelen of banken schuiven dat ik respect heb voor diegene die dit voor elkaar hebben gekregen aangezien de film van Brazilliaanse afkomst is en gezien zijn leeftijd (de film stamt uit '63 of zo) nogal wat opschudding veroorzaakt moet hebben.
Grafschennis, blasphemie, torture en dus verminkingen vol in beeld en de allereerste horrorfilm (en niet bepaald kinderachtig) van Brazilliaanse afkomst.
De film gaat over een sadistische begrafenisondernemer genaamd Zé do Caixăo (regisseur José Mojica Marins) die maar geen kind kan verwekken bij zijn vrouw, en hij wil zo graag een zoontje. Hij besluit zijn vrouw te vermoorden en op zoek te gaan naar een andere vrouw. Vreemdgenoeg zijn alle dorpsbewoners bang voor hem aangezien het nogal een imposant figuur is. Hij is gekleed in een gitzwart pak, met een hoge zwarte hoed en een cape en heeft eng lange vingernagels. 'Coffin Joe' heeft ook de gave om mensen met zijn ogen te hypnotiseren en zo zijn wil op te leggen, waardoor hij met alle criminele acties wegkomt, zelfs met een aantal moorden
Geheel geschoten in zwart/wit met een no-budget wist deze film een groot publiek te vangen en antiheld Zé do Caixăo (Coffin Joe) is sindsdien een cultfiguur in Zuid Amerikaanse contreien.
quote:
Unholy undertaker, evil philosopher, denizen of dreams and hallucinations Coffin Joe, with his trademark top hat, black cape and long talon-like fingernails, is a horror icon in his native Brazil. Revered as the National Boogeyman, Coffin Joe has been immortalized in films, TV shows, radio programs, comic books and popular songs. He is the creation of writer/director/star Jose Mojica Martins whose perversely original and strangely personal filmmaking style has been compared to an unholy blend of Mario Bava, Luis Buruel and Russ Meyer.
Ik kijk zeker uit naar de andere films in de serie aangezien er een aantal sequels zijn