Als je goedkoop wilt rijden moet je het niet doen, als je rijplezier wil, en kosten minder belangrijk zijn moet je het wel doen. Als je het wel besluit te doen koop dan iig een 1.8, die zijn redelijk rap. Daaronder is het net niet zeg maar.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:54 schreef Dragunov het volgende:
Goedendag mensen.
Ik ben aan het overwegen om binnenkort na het behalen van mijn rijbewijs een alfa romeo 155 aan te schaffen.
Nu hoor ik van verschillende personen verschillende reacties en eigenlijk de enige die onderbouwde argumenten gaf heeft zelf een 156 dus tja ben nu eigenlijk aan het twijfelen of het een alfa wordt of niet.
heeft iemand hier zef een alfa en ja; wat zijn onderhouds kosten en dergelijke?
Ik weet in iedergeval dat het niet de beste keus is voor een eerste auto, maar die vorm die ze hebben is precies wat ik zoek in een auto (ik vindt auto's met ronde vormen niet echt mooi zeg maar)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:59 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Als je goedkoop wilt rijden moet je het niet doen, als je rijplezier wil, en kosten minder belangrijk zijn moet je het wel doen. Als je het wel besluit te doen koop dan iig een 1.8, die zijn redelijk rap. Daaronder is het net niet zeg maar.
Het is ook een aparte auto met een super motorgeluid, dat hebben veel alfa's. ALs je de 155 mooi vindt is een 145 misschien ook wel wat voor je. Deze zijn iets nieuwer, en met een twinspark blok ook betrouwbaarder. De 155 weegt namelijk 1250 kilo, en dat gaat je aardig geld kosten in de wegenbelasting, verzekering op eigen naam wil je trouwens ook nietquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:00 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Ik weet in iedergeval dat het niet de beste keus is voor een eerste auto, maar die vorm die ze hebben is precies wat ik zoek in een auto (ik vindt auto's met ronde vormen niet echt mooi zeg maar)
Dan bouw je zelf dus geen no-claim op, dat scheelt nietquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:08 schreef Dragunov het volgende:
En hij gaat op mijn vaders verzekering die is no claim dus scheelt.
zeker wel, onder je 23ste kost de verzekering 5x zoveel dan die van je pa, dat voordeel haal je niet uit je eigen no-claimquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:11 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan bouw je zelf dus geen no-claim op, dat scheelt niet![]()
Als ik straks 21 ben en afgestudeerd ben ga ik ongeveer 1900 verdienen netto, dan kan ik het makkelijker betalen dan met 800 die ik nu heb.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:11 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan bouw je zelf dus geen no-claim op, dat scheelt niet![]()
tsjoh dat weet je nu al goed..... zal wel bruto wezen?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:13 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Als ik straks 21 ben en afgestudeerd ben ga ik ongeveer 1900 verdienen netto, dan kan ik het makkelijker betalen dan met 800 die ik nu heb.
Enige toelichting op technische gegevens?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:10 schreef BoJo het volgende:
[afbeelding]
Zilvere is de Q4 van Alfristi en die rode is mijne een V6![]()
Heel fijne wagens![]()
---> www.artc155.nl alles over 155s.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:15 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Enige toelichting op technische gegevens?
een 156 of een 155? Want lampjes vervangen bij een 155 kan elke rand debielquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb een rode 2.0 16v gehad, rijdt echt heerlijk, maar er gaat wel eens wat stuk.
Ben je handig dan zou ik het doen. Als je de reparaties zelf moet betalen zou ik het niet doen.
Wat ik had ? Heel veel kapotte lampen (kun je zelf nauwelijks vervangen), kapotte motorsteunen, kapot differentieel en nog wat dingetjes.
En nee, ik rij niet als een idioot.
Bij shell verdien je als C operator circa 1750 euro netto, als proces technoloog zal ik nog meer verdienen meer dat is nog even toekomst muziek.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:15 schreef Slasher het volgende:
[..]
tsjoh dat weet je nu al goed..... zal wel bruto wezen?
met Mavo/Proces technologie (zal dus wel HBO wezen) verdien je dat waarschijnlijk bruto
Ik ga er toch xeno lampen inzettenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:23 schreef BoJo het volgende:
[..]
een 156 of een 155? Want lampjes vervangen bij een 155 kan elke rand debiel![]()
Beide dingen: DREAM ON. Jij bouwt namelijk zelf nu ook geen no claim op en als je pa hem kwijt is dankzij jouw zal hij heel blij met je zijn!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:13 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Als ik straks 21 ben en afgestudeerd ben ga ik ongeveer 1900 verdienen netto, dan kan ik het makkelijker betalen dan met 800 die ik nu heb.
Daarom staat hij tot die tijd op mijn vaders verzekering.
Ook al is hij hem kwijt, die kosten zijn niets voor hem, voor mij nog wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Beide dingen: DREAM ON. Jij bouwt namelijk zelf nu ook geen no claim op en als je pa hem kwijt is dankzij jouw zal hij heel blij met je zijn!
Die ¤1900 netto is de grootste droom voor iemand die MBO doet (gezien jouw profielquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:05 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Ook al is hij hem kwijt, die kosten zijn niets voor hem, voor mij nog wel.
Waarom ga je over mijn salaris zeuren?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:13 schreef existenz het volgende:
[..]
Die ¤1900 netto is de grootste droom voor iemand die MBO doet (gezien jouw profiel).
Ik zeur ook niet over geld maar goed.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:19 schreef Hyperdude het volgende:
Als je nu al over geld gaat zeuren moet je geen Alfa kopen. Een Alfa is voor mensen die er niet tegenop zien met stijl geld weg te gooien te besteden!![]()
Dat valt iid. ook wel mee.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:24 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Ik zeur ook niet over geld maar goed.
ey niks mis mee jaquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat valt iid. ook wel mee.
Maar kijk eerst maar een naar de gewone versies 1.8/2.0 ipv. Q4 en V6![]()
Gelukkig haalt shell alle mensen met zo'n MBO opleiding binnen dus ben jij verzekerd van een baan bij hun met 1900 neto salaris................. dat toch niet meer mensen die studie doenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:17 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Waarom ga je over mijn salaris zeuren?
Met vapro C verdien je bij shell als proces operator C 1800/1900 netto per maand, en dan nog reiskosten vergoeding, dertiende maand, bonus, inviduele ontwikkeling opslag.
Laten we niet Offtopic gaan in PTA over geld. TS moet maar es goed de brochures ed. gaan door lezen. Dat hij dit bedrag als MBOer gaat verdienen zal ooit wel gebeuren (en vast wel uiteindelijk meer ook), maar nooit als starter.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:40 schreef Coenebaas het volgende:
[..]
Gelukkig haalt shell alle mensen met zo'n MBO opleiding binnen dus ben jij verzekerd van een baan bij hun met 1900 neto salaris................. dat toch niet meer mensen die studie doen
Verzinktquote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:12 schreef existenz het volgende:
[..]
Laten we niet Offtopic gaan in PTA over geld. TS moet maar es goed de brochures ed. gaan door lezen. Dat hij dit bedrag als MBOer gaat verdienen zal ooit wel gebeuren (en vast wel uiteindelijk meer ook), maar nooit als starter.
En voor de rest: Tja Alfa moet je leuk vinden... Alfa en roesten komt door een aantal kut series maar de latere versies hadden niet zo'n geen problemen ermee...
Maten van mij werken bij Shell met de zelfde opleiding (Vapro c)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:40 schreef Coenebaas het volgende:
[..]
Gelukkig haalt shell alle mensen met zo'n MBO opleiding binnen dus ben jij verzekerd van een baan bij hun met 1900 neto salaris................. dat toch niet meer mensen die studie doen
Leeftijd: 1986-09-25 aka 19 (4 en 5 jaar verschil!)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:36 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Maten van mij werken bij Shell met de zelfde opleiding (Vapro c)
ze zijn 23 en 24
Zij verdienen de bedragen die ik hierboven hebt opgenoemd, dus ik denk niet dat ik minder gaat verdienen om?
ik ben 21 als ik begin, zelfde leeftijd als mijn vrienden, dus ja dat ga ik wel verdienen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Leeftijd: 1986-09-25 aka 19 (4 en 5 jaar verschil!)
+ werkervaring. Dus nee, dat ga je niet meteen verdienen.
Ik pimp niet maar goed...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:26 schreef BoJo het volgende:
Ja kan die discussie over zijn salaris stoppen, daar gaat het hier nl. in dit topic niet over.
Plus een tip voor de TS, voortaan niet pimpen met je te verwachten salaris want dan vraag je om dit soort reacties.![]()
Precies de reactie waar ik op had gehoopt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:39 schreef PeuRac het volgende:155
ik heb een 1.8 8v, gekocht voor 600 euro, met weinig geld ondertussen verlaagd, 17" er onder, sport schokdempers, en nog een aantal kleine dingetjes.
Wie zegt dat Alfa rijden duur is? Alleen t brandstof verbruik is niet bepaald laag, maar hij heeft dan ook veel vermogen (met chip tussen de 140~145pk) en ik spaar em niet (na goed warm gereden te hebben). Toch rij ik al ruim 30.000km zonder ook maar 1 probleem te hebben gehad. Zoals al eerder gezegd, kijk op www.artc155.nl meer kan je niet te weten komen over de 155 als daar.
Mijn 155 gaat niet meer weg, tenzij het is voor een snellere 155 (vermogen went echt snel).
Ligt helemaal aan jezelf, als je een goedkope autootje neemt dan scheelt dat later cker wel. Een die verzekering is niet 5x zoveel, maar 60% meer. Hoe duurder de auto, hoe meer je dus kwijt bent als je 25 bent.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:13 schreef Nnelis het volgende:
[..]
zeker wel, onder je 23ste kost de verzekering 5x zoveel dan die van je pa, dat voordeel haal je niet uit je eigen no-claim![]()
Je vergeet de risico factor voor jongeren. Bij mijn huidige auto betaal ik 150 euro op naam van mn pa, als ik em op eigen naam zou verzekeren kost het me ruim ¤ 800. Boven je 22ste of 23ste geloof ik val je buiten de risicogroep, en dan geld jouw theorie.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:59 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan jezelf, als je een goedkope autootje neemt dan scheelt dat later cker wel. Een die verzekering is niet 5x zoveel, maar 60% meer. Hoe duurder de auto, hoe meer je dus kwijt bent als je 25 bent.![]()
24stequote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:49 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Je vergeet de risico factor voor jongeren. Bij mijn huidige auto betaal ik 150 euro op naam van mn pa, als ik em op eigen naam zou verzekeren kost het me ruim ¤ 800. Boven je 22ste of 23ste geloof ik val je buiten de risicogroep, en dan geld jouw theorie.
bijna anderhalf jaar heb ik deze auto nu. (langer als welke auto hiervoor dan ook en ik ben em nog lang niet zat, in tegenstelling tot mijn eerdere auto's).quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:56 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Precies de reactie waar ik op had gehoopt.
Hoelang heb je hem al?
Een 16v twin spark is duur met de bougie's ja, maar je vergeet te zeggen dat die wel 100.000kmquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:50 schreef Kolkie het volgende:
Een 155 voor 600 euro!? Zijn die dingen zo goedkoop tegenwoordig!
*gaat z'n starlet te koop zetten voor meer geld en een 155 terugkopen - houd ik waarschijnlijk nog geld over ook*.
Op zich zijn het volgens mij best goede en vooral leuke auto's zolang er niks stuk gaat. Heb een kameraad met een 146 (met weinig km's) en ik word er zelf een klein beetje huiverig van als ik zie wat hij kwijt is aan onderhoud (bougies (twinspark) en distributieriem vervangen waren flinke klappers qua kosten vond ik). Then again: ik heb een andere kameraad die ook een 146 heeft en die mishandeld 'm bij het leven (op gas notabene) en die kar heeft vrijwel probleemloos riant 2 ton gedraaid (and still running).
de 8v motoren zijn betrouwbaarder als de 16v motoren. Wat niet wil zeggen dat ze slecht zijn, de motoren van Alfa zijn betrouwbaarder als van de meeste mensen en er gaat eigenlijk zelden iets stuk. (bij de 16v wil de nokkensasversteller wel eens kapot gaan, maar hiermee kan zonder probleem doorgereden worden).quote:Op zondag 2 juli 2006 17:28 schreef Dragunov het volgende:
Wat waren de statistieken, kilometer stand etc toen jij hem kocht?
Ik kan nu een blauwe kopen met 160K en zit er eigenlijk over na te denken om hem op te halen.
Ik wil er eigenlijk een jaar in rijden voordat ik een 156 neem.
Dan vraag ik me echt af hoe jij met die auto omging. Dat Alfa's perfect auto's zijn zal ik nooit beweren, maar zoals jij ze omschrijft is ook zwaar overdreven/op het randje van onzin.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:29 schreef stinkie het volgende:
Als je goedkoop een auto wil kopen: doen, want Alfa's kosten geen drol
Als je rijplezier wil heben, niet doen, want ze staan vaker stil dan dat ze rijden
Als je weinig onderhoudskosten wil hebben: helemaal niet
Ik denk dat de dag dat onze 145 de deur uitging de gelukkigste uit mijn leven was. Dat ding heeft in minder dan een jaar na aanschaf nog een keer de aanschafwaarde gekost. Heeft maanden stil gestaan wachten op onderdelen en ging nog een keer de aanschafwaade kosten voor de apk. Exit dus. Persoonlijk moet ik de eerste nog tegenkomen die probleemloos met een Alfa heeft gereden. sowieso wegblijven bij Italianen, de Fiats waar ik in gereden heb waren ook niet denderen
Kan best hoor.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:55 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan vraag ik me echt af hoe jij met die auto omging. Dat Alfa's perfect auto's zijn zal ik nooit beweren, maar zoals jij ze omschrijft is ook zwaar overdreven/op het randje van onzin.
Die zijn een tijdje hip geweest als lease auto's. Die 2e hands lease bakken moet je meestal niet hebbenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:52 schreef Scorpie het volgende:
ZIjn 2e hands 146 een beetje te doen eigenlijk?
Whehe nee dat kan ik begrijpen, maar particulier zijn ze wel goed te doen toch?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:37 schreef existenz het volgende:
[..]
Die zijn een tijdje hip geweest als lease auto's. Die 2e hands lease bakken moet je meestal niet hebben
Dat valt meestal wel mee hoor, die krijgen hun onderhoud echt wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:37 schreef existenz het volgende:
[..]
Die zijn een tijdje hip geweest als lease auto's. Die 2e hands lease bakken moet je meestal niet hebben
Gaat ook niet om het onderhoud. Beter onderhoud dan bij een leasebak kan bijna niet. Ze worden echter gewoon echt afgeragd...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat valt meestal wel mee hoor, die krijgen hun onderhoud echt wel.
Ik zou wel met een boog om de boxermotoren lopen. Die zijn bijna allemaal te zwak voor de zware 145/146. En zuiipen meer dan de 16V motoren.
1.9 JTD is ook een fijne kar. 2.0 diesel is ook geen slechte, maar wel een "ouderwetse" diesel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |