de 8v motoren zijn betrouwbaarder als de 16v motoren. Wat niet wil zeggen dat ze slecht zijn, de motoren van Alfa zijn betrouwbaarder als van de meeste mensen en er gaat eigenlijk zelden iets stuk. (bij de 16v wil de nokkensasversteller wel eens kapot gaan, maar hiermee kan zonder probleem doorgereden worden).quote:Op zondag 2 juli 2006 17:28 schreef Dragunov het volgende:
Wat waren de statistieken, kilometer stand etc toen jij hem kocht?
Ik kan nu een blauwe kopen met 160K en zit er eigenlijk over na te denken om hem op te halen.
Ik wil er eigenlijk een jaar in rijden voordat ik een 156 neem.
Dan vraag ik me echt af hoe jij met die auto omging. Dat Alfa's perfect auto's zijn zal ik nooit beweren, maar zoals jij ze omschrijft is ook zwaar overdreven/op het randje van onzin.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:29 schreef stinkie het volgende:
Als je goedkoop een auto wil kopen: doen, want Alfa's kosten geen drol
Als je rijplezier wil heben, niet doen, want ze staan vaker stil dan dat ze rijden
Als je weinig onderhoudskosten wil hebben: helemaal niet
Ik denk dat de dag dat onze 145 de deur uitging de gelukkigste uit mijn leven was. Dat ding heeft in minder dan een jaar na aanschaf nog een keer de aanschafwaarde gekost. Heeft maanden stil gestaan wachten op onderdelen en ging nog een keer de aanschafwaade kosten voor de apk. Exit dus. Persoonlijk moet ik de eerste nog tegenkomen die probleemloos met een Alfa heeft gereden. sowieso wegblijven bij Italianen, de Fiats waar ik in gereden heb waren ook niet denderen
Kan best hoor.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:55 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan vraag ik me echt af hoe jij met die auto omging. Dat Alfa's perfect auto's zijn zal ik nooit beweren, maar zoals jij ze omschrijft is ook zwaar overdreven/op het randje van onzin.
Die zijn een tijdje hip geweest als lease auto's. Die 2e hands lease bakken moet je meestal niet hebbenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:52 schreef Scorpie het volgende:
ZIjn 2e hands 146 een beetje te doen eigenlijk?
Whehe nee dat kan ik begrijpen, maar particulier zijn ze wel goed te doen toch?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:37 schreef existenz het volgende:
[..]
Die zijn een tijdje hip geweest als lease auto's. Die 2e hands lease bakken moet je meestal niet hebben
Dat valt meestal wel mee hoor, die krijgen hun onderhoud echt wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:37 schreef existenz het volgende:
[..]
Die zijn een tijdje hip geweest als lease auto's. Die 2e hands lease bakken moet je meestal niet hebben
Gaat ook niet om het onderhoud. Beter onderhoud dan bij een leasebak kan bijna niet. Ze worden echter gewoon echt afgeragd...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat valt meestal wel mee hoor, die krijgen hun onderhoud echt wel.
Ik zou wel met een boog om de boxermotoren lopen. Die zijn bijna allemaal te zwak voor de zware 145/146. En zuiipen meer dan de 16V motoren.
1.9 JTD is ook een fijne kar. 2.0 diesel is ook geen slechte, maar wel een "ouderwetse" diesel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |