http://www.gamespot.com/news/6153438.htmlquote:Sony sore over huge bill for additional taxes
Tokyo tax authority says electronics giant owes an extra $244 million due to underreporting in its games business.
By Walt Wyman, GameSpot
Posted Jun 30, 2006 10:29 am PT
The Tokyo Regional Tax Bureau served Sony and Sony Computer Entertainment with a notice for 74.4 billion yen (about $650 million) in unreported income, ITmedia reported today. As a result, the tax authority claims that Sony owes about 27.9 billion (over $244 million) in additional taxes. Both Sony and SCE plan to protest the taxes, as is evident from the statement they released today condemning the tax bureau's behavior: "We have always made appropriate tax payments in compliance with the tax codes of [the relevant] countries; this notice [from the tax bureau] is unsatisfactory."
The penalty stems from the "transfer price tax system," which is designed to prevent companies from performing transactions between their domestic and overseas affiliates at lower than usual prices. The allegedly unreported revenues are related to transactions between SCE and its US subsidiaries in connection with its game business between FY 1999 and 2004, and CD and DVD disc transactions between Sony and multiple overseas subsidiaries from FY 2003 to 2004. The tax authorities hold that Sony was under obligation to report these transactions as they occurred at lower than normal prices.
For its part, Sony and SCE have stated "we are confident we can avoid this double taxation" by invoking [international] tax treaties to open bilateral talks.

quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:51 schreef Tain het volgende:
[..]
http://www.gamespot.com/news/6153438.html
quote:Sony Borrow Nearly $700 Million
Bloomberg report that Sony have taken out their first bank loan in 10 years, borrowing around $700 million with a 3 year, floating rate term. The massive loan has come from more than 20 Japanese lenders, and as Sony have reportedly noted, it is “to diversify funding sources”.
According to the [Bloomberg] report, Sony “tapped the country’s expanding syndicated loan market as it offered a cheaper source of cash at a time when investors in corporate debt are demanding higher yields before an expected rise in Japanese interest rates this year.” The company is ramping up production on multiple products this year, with its PlayStation 3 next-gen console, including the company’s Blu-ray disc format, perhaps key.
Shinichi Tobe, Sony’s spokesman, also noted that the total funds acquired ended up being more than Sony had originally anticipated, and offered more flexibility than what the company would have had with bonds

Maak je niet druk, dit soort zaken zijn aan de orde van de dag, omdat lang niet altijd duidelijk is wat er bij tax treaties (overeenkomsten tussen landen over belastingbetalingen) precies geregeld is.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:51 schreef Tain het volgende:
[..]
http://www.gamespot.com/news/6153438.html

Ook hier, gewoon een slimme actie. Dit gaat over zulke grote bedragen dat menig bank dit niet in zijn eentje wil opbrengen of alleen voor een hele hoge rente. Omdat er veel banken een stukje bijdragen lopen ze minder risico en hoeven ze dan ook een lagere rente. Bij grote projecten is een syndicate loan volkomen normaal.quote:

Als je financieel gezond bent leen je geen 700 miljoenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:08 schreef SocialDisorder het volgende:
Sony leent 700 miljoen, en moet dat over 3 jaar met rente terugbetalen. Ja het gaat vast heel slecht met Sony

Als je financieel ongezond bent is er geen bank te vinden die je 700 miljoen met een aflossingstermijn van 3 jaar wil lenen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je financieel gezond bent leen je geen 700 miljoen.

quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je financieel gezond bent leen je geen 700 miljoen.

heb he gezien wie ik quote?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
tuurlijk jong, leg mij even met je financiële uberkennis uit hoe een financieel ongezond bedrijf een lening van 700 miljoen plus rente in slechts 3 jaar kan terug betalen.

mi scusiquote:

De reacties op Gamespot zijn in ieder geval weer hilarisch. Wat is er toch ongekend veel diepgewortelde Sony-haat in deze wereld.quote:

Dat is toch heel normaalquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
De reacties op Gamespot zijn in ieder geval weer hilarisch. Wat is er toch ongekend veel diepgewortelde Sony-haat in deze wereld.

Ze hebben Squaresoft van ons afgepakt...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
De reacties op Gamespot zijn in ieder geval weer hilarisch. Wat is er toch ongekend veel diepgewortelde Sony-haat in deze wereld.

Of Sony nu financieel gezond of ongezond is op basis van alles wat Sony bezit zullen de banken weinig risico lopen mocht het op 1 of andere misgaanquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als je financieel ongezond bent is er geen bank te vinden die je 700 miljoen met een aflossingstermijn van 3 jaar wil lenen.

Er staat gewoon in de tekst waar het om gaatquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:58 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Maak je niet druk, dit soort zaken zijn aan de orde van de dag, omdat lang niet altijd duidelijk is wat er bij tax treaties (overeenkomsten tussen landen over belastingbetalingen) precies geregeld is.

Ja, en daar moet je je als gewone burger niet direct druk om maken. Bij de minste of geringste twijfel gaat de belastingdienst er achter aan om duidelijkheid te krijgen. Zoals Sony al aangeeft hebben ze gewoon volgens de regels de belastingen afgedragen en waarschijnlijk hebben ze hierbij de grens opgezocht, en terecht, want bedrijven kunnen heeeeeeel veel besparen als ze hun belastingafdrachten managen. Deze situatie is niets raars en zegt nog niets over of Sony moet gaan betalen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:15 schreef Tain het volgende:
[..]
Er staat gewoon in de tekst waar het om gaat

Oh helder licht, verklaar je eens nader dan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:58 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je geen verstand hebt van financieën, praat er dan ook niet over. Echt, het is verstandiger als je nu gewoon even je mond houdt
![]()

Een bedrijf gaat pas lenen wanneer ze geld nodig hebben voor een project dat meer opleverd dan de lening + kosten. Sony haalt deze lening binnen op te investeren, maw het is een positief bericht, Sony heeft vertrouwen in haar project en gaat er vol tegen aan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Oh helder licht, verklaar je eens nader dan.
Of denk jij dat bedrijven als Microsoft leningen afsluiten om zo meer geld kwijt te raken aan rente?.

Dus hebben ze niet genoeg financiele draagkracht om hun eigen project te financieren..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Een bedrijf gaat pas lenen wanneer ze geld nodig hebben voor een project dat meer opleverd dan de lening + kosten. Sony haalt deze lening binnen op te investeren, maw het is een positief bericht, Sony heeft vertrouwen in haar project en gaat er vol tegen aan.

Ik zei helder licht.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:38 schreef -scorpione- het volgende:
En je kunt me wel het grote licht noemen en dergelijke, maar hier heb ik nu toevallig wél verstand van itt computers en consoles.![]()

Je moet niet alles uit eigen middelen willen betalen. Verdiep je eens in hefboomwerkingen en de aftrekbaarheid van rente als je echt geinteresseerd bent hierin, maar samenvattend kan het wat opleveren als je het met geleend geld financiert ipv het uit je eigen reserves te halen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus hebben ze niet genoeg financiele draagkracht om hun eigen project te financieren..
Maw financieel gaat het niet echt heel goed. Dat ze vertrouwen hebben, prima.
Maar als je kijkt naar wat het aandeel Sony de afgelopen jaren heeft gedaan (plus het feit dat de aandeelhouders niet echt blij zijn met de koers van het aandeel) dan kan je niet echt conluderen dat het ze allemaal voor de wind gaat..

van het officiële UbiSoft AssassinsCreed forumquote:UbiRazz
UK Community Manager
Posted Tue July 04 2006 01:09
Just reopened this to give an official response:
Ubisoft have confirmed no such thing. Assassin's Creed will come on PlayStation 3 and at this time, no other platform has been confirmed.

Ah je bedoelt net zoals alle multiplatformtitels van nu er op de PS2 gedowngrade uitzien? Niet dus. Je zal een expert op gebied van beeld moeten zijn wil je de verschillen uberhaupt kunnen zien.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik denk dat de 360 versie en de PC versie gewoon flink gedowngrade gaan wordenDat moet toch wel

De ps2 versie is vaak de source... Xbox & cube ports zijn vaak ge-upscaled.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:19 schreef kulandra het volgende:
[..]
Ah je bedoelt net zoals alle multiplatformtitels van nu er op de PS2 gedowngrade uitzien? Niet dus. Je zal een expert op gebied van beeld moeten zijn wil je de verschillen uberhaupt kunnen zien.
Het gekke is dat ik van jou wel verwacht had dat je dat zou begrijpen Roy =\
En de PC versie downgraden![]()
![]()

Blijft een mooie soap zoquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:02 schreef Fallen het volgende:
En weer een gerucht ontkracht, AssassinsCreed voor alsnog alleen PS3, dus geen XboX360 of PC:
[..]
van het officiële UbiSoft AssassinsCreed forum
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/7411005954

de keuze van ontwikkelaars om van de PS2 uit te gaan bij multi-platform ontwikkeling was puur een userbaseprincipe. De PS2 was het meeste verkocht, dus werd de PS2 als basis genomen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:33 schreef kulandra het volgende:
Precies en zo zal in de volgende generatie, in geval van multiplatform wederom de zwakkere console als source dienen. Dat zal voorzover we nu weten de x360 zijn. De verschillen zullen alleen nauwelijks aantoonbaar zijn.
Btw het zou leuk zijn als ik het mishad (zeker voor PS3 bezitters) maar zo is het al sinds ik een kleine jongen was en da's heeeeel lang geleden.

Meestal gebruiken ze de meest gangbare(meest verkochte) console als source. Bij AC zal ieder geval niet de "zwakkere" console als source dienen aangezien die voor de PS3 word gemaakt. Ook hoor je veel dat het poorten niet zo gemakkelijk meer gaat dus de kans zit erin dat ze meer aandacht besteden aan ieder platform, waardoor je misschien meer verschil zult zien tussen de consoles. Of als je pech hebt krijg je van die belabberde ports omdat ze te lui zijn om het spel goed aan te passen aan de console.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:33 schreef kulandra het volgende:
Precies en zo zal in de volgende generatie, in geval van multiplatform wederom de zwakkere console als source dienen. Dat zal voorzover we nu weten de x360 zijn. De verschillen zullen alleen nauwelijks aantoonbaar zijn.
Btw het zou leuk zijn als ik het mishad (zeker voor PS3 bezitters) maar zo is het al sinds ik een kleine jongen was en da's heeeeel lang geleden.

Er staat niet voor niets eenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:19 schreef kulandra het volgende:
[..]
Ah je bedoelt net zoals alle multiplatformtitels van nu er op de PS2 gedowngrade uitzien? Niet dus. Je zal een expert op gebied van beeld moeten zijn wil je de verschillen uberhaupt kunnen zien.
Het gekke is dat ik van jou wel verwacht had dat je dat zou begrijpen Roy =\
En de PC versie downgraden![]()
![]()
 bij 

quote:One of the most fondly remembered and hardcore of all fighting series', Tekken 6 is set to be reborn on the PS3 next year and recently Katsuhiro Harada, producer of the title, revealed that the Tekken team are considering implementing some funky tilt stuff into the game to take advantage of the PS3 controller's E3-revealed functionality.

Acht screens en filmpje Tekken 6quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:01 schreef Tain het volgende:
Tekken 6
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]

Ik kom daar (nog steeds) niet, dus het is voor mij geen oud nieuws.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Acht screens en filmpje Tekken 6
Meer info Tekken 6

Hogere reso shots en ik lees niet alle berichtenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Acht screens en filmpje Tekken 6
Meer info Tekken 6

Ja te blurry, wat zonde is want volgens mij gaat dit spel er toch nog wel redelijk goed uitzien. Je kan toch pas echt oordelen als het uit is en je het gewoon in beweging ziet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:08 schreef Tain het volgende:
Modderige MotorStorm screens
Lekker blurry shots weer

Mja, maar met bewegende beelden valt die blur vaak ook een stuk minder op, itt een losse frame.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:22 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja te blurry, wat zonde is want volgens mij gaat dit spel er toch nog wel redelijk goed uitzien. Je kan toch pas echt oordelen als het uit is en je het gewoon in beweging ziet.

Die gameplay filmpjes zagen er best goed uit, vond ik. En daar zie je ook bijna geen blur op. En volgens mij was het maar gewoon een demo level, het spel was nog maar 50% af dus waarschijnlijk zullen er wel grote circuits inzitten.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:18 schreef Fallen het volgende:
[..]
Mja, maar met bewegende beelden valt die blur vaak ook een stuk minder op, itt een losse frame.
Wat ik van de gameplay filmpjes heb gezien tot nog toe, baal ik alleen wel van de korte circuits en al die vonken die te pas en te onpas overal vanaf vliegen.

quote:"The Xbox 360 and PS3 versions of Call of Duty 3 will look about the same, although the PS3 game will have more light sources and other touches"

pre-rendered of in-gamequote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |