Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Iemand die zegt dat de Xbox360 betere games heeft kan ik me weer niet in vinden. En het is nu niet zo dat de PS3 alleen japanse games krijgt. Alle ubisoft, EA, Activision, THQ, Midway, Rockstar, Eidos games komen ook gewoon op de PS3.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:04 schreef devv05 het volgende:
Inderdaad, Japanse games
Wat dat betreft heeft de PS3 mij tot nu toe bijster weinig te bieden. Motorstorm als enige exclusive voorlopig die me wel wat lijkt. Dat de PS3 zoveel betere games heeft kan ik me dan ook totaal niet in vinden.
Toen DVD uitkwam was het duur, de films waren erg duur. Mensen zeikte dat je met een dvd speler niet kon opnemen zoals een video en velen zagen er geen voordelen in. Mijn vader beweerde zelfs dat hij weinig verschil zag met het beeld van een VHS(beweerd ie zelfs nu nogquote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:06 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je vergeet een ding
Die dingen boden gemakken en vooruitgangen die blu-ray niet biedt.
DVD bood een goedkopere en compactere manier om films op te slaan. Veel oude films werden digitaal overgezet en dus wilden mensen daarvoor wel een DVD speler. Maar al die dingen zijn one-shot dingen, die kun je niet met een ander format nog eens doen om daar weer winst uit te halen. Geloof me maar dat het aanbod van films en de prijs daarvan de consument veeeeeeeeeeeel meer kan schelen dan een marginale kwaliteitsupgrade.
Buiten gaming en back-up toepassingen zie ik weinig toekomst voor HD-DVD/Blu-ray eigenlijk.
Het is toch allemaal gerelateerd aan de PS3 waar we het over hebbenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:38 schreef SocialDisorder het volgende:
ik zal zo blij zijn 17 november, kunnen we het eindelijk eens over de PS3 hebben, en niet welke console nou beter is.
Die van 50 euro zijn pas goedquote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:42 schreef BMH het volgende:
DVD spelers van onder de 100 euro... Brrrrrr.. De kwaliteit.. brrr
Zonder progressive scan, maar wel MET trillend beeldquote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:45 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Die van 50 euro zijn pas goed
Tegenwoordig heb je een speler van 100 euro van een goed merk, dus zo erg is het niet meer met de goedkopere spelers.
Je kan mij denk ik best een filmliefhebber noemen(heb iets van 700 legale DVD's) en blu-ray/hd-dvd kunnen me echt gestolen worden. Kwaliteit van DVD is gewoon prima en al die extra's tja ze zijn leuk, maar ik denk dat ze door minder van 40% van de consumenten bekeken worden.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:40 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Toen DVD uitkwam was het duur, de films waren erg duur. Mensen zeikte dat je met een dvd speler niet kon opnemen zoals een video en velen zagen er geen voordelen in. Mijn vader beweerde zelfs dat hij weinig verschil zag met het beeld van een VHS(beweerd ie zelfs nu nog)
Toen dvd spelers eenmaal onder de 100 euro werden en je eigenlijk gedwongen werd er een te kopen omdat er bijna geen videobanden meer te krijgen waren, toen ging het pas echt storm lopen met DVD.
De eerste DVD spelers waren netzo duur als de Blu-ray spelers nu, toen kochten ook alleen fanaten het. Wanneer die spelers over een jaar of 3 een normale prijs hebben is de kans groot dat veel mensen er toch een zullen kopen. Heel veel grote bedrijven hebben veel geld in Blu-ray gestoken, niet alleen Sony. En de kans is groot dat het gewoon door je strot gedrukt word net als DVD. Enige voordeel t.o.v de switch van VHS naar DVD is dat je gewoon je oude dvd films kunt blijven kijken op een Blu-ray speler.
Ik denk dat veel filmsliefhebbers Blu-ray echt geweldig zullen vinden. De kwaliteit is gewoon beter, zowel van beeld als geluid. En die extra ruimte geeft de mogelijkheid voor belachelijk veel extra materiaal waar echte filmfanaten natte dromen van krijgen.
En zoals jij praat hoef je DVD nooit meer te vervangen want alle voordelen zijn al bereikt.
Voor kwaliteit moet je altijd betalen hequote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:48 schreef BMH het volgende:
[..]
Zonder progressive scan, maar wel MET trillend beeld![]()
maar dan is het meer een feitelijke discussie, we zitten nu maar over de X360 tegenover de POTENTIE van de Wii en de POTENTIE van de PS3 te zaniken.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het is toch allemaal gerelateerd aan de PS3 waar we het over hebben
En ik denk dat wanneer hij uit is het alleen nog maar meer discussie gaat brengen over welke beter is....
true.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:48 schreef Tain het volgende:
[..]
Je kan mij denk ik best een filmliefhebber noemen(heb iets van 700 legale DVD's) en blu-ray/hd-dvd kunnen me echt gestolen worden. Kwaliteit van DVD is gewoon prima en al die extra's tja ze zijn leuk, maar ik denk dat ze door minder van 40% van de consumenten bekeken worden.
Overigens kunnen ze proberen het door te drukken, maar zolang je voor 10 euro al vrij nieuwe films op dvd kan krijgen denk ik echt niet dat het zo hard gaat lopen.
Ik vind 700 nog heel erg meevallen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:48 schreef Tain het volgende:
[..]
Je kan mij denk ik best een filmliefhebber noemen(heb iets van 700 legale DVD's) en blu-ray/hd-dvd kunnen me echt gestolen worden. Kwaliteit van DVD is gewoon prima en al die extra's tja ze zijn leuk, maar ik denk dat ze door minder van 40% van de consumenten bekeken worden.
Overigens kunnen ze proberen het door te drukken, maar zolang je voor 10 euro al vrij nieuwe films op dvd kan krijgen denk ik echt niet dat het zo hard gaat lopen.
Deden ze toch ook met VHS. De hoeveelheid VHS spelers in omloop was ook enorm en toch hebben ze je een heel eind gedwongen om over te stappen op DVD. Dus ik zie niet waarom ze dat niet weer zouden doen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:52 schreef Retuobak het volgende:
De enige manier waarop blu-ray en HD-DVD succesvol kunnen worden voor films is als men films niet meer gaat releasen op DVD. Anders wordt het niks. En met de enorme hoeveelheid DVD spelers in omloop betwijfel ik of dat de komende 10 jaar werkelijkheid gaat worden.
DVD had voordelen op meer vlakken dan beeldkwaliteit tov VHS. Met name het feit dat DVD's niet in kwaliteit verrotten zoals VHS banden, dat het veel handzamer is als formaat en dat er vele malen meer titels beschikbaar kwamen op DVD die uberhaupt nooit beschikbaar waren op VHS.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:00 schreef Diablos79 het volgende:
Deden ze toch ook met VHS. De hoeveelheid VHS spelers in omloop was ook enorm en toch hebben ze je een heel eind gedwongen om over te stappen op DVD. Dus ik zie niet waarom ze dat niet weer zouden doen.
Het had ook voordelen maar die boeide een hoop mensen echt niks. Als DVD er niet zo door was gedrukt hadden veel mensen het ook nooit gekocht, mijn ouders zitten zelfs nu nog met een video te klooien terwijl ze een DVD-recorder hebben. Als de grote bedrijven vinden dat wij (consumenten) Blu-ray moeten hebben dan zal het waarschijnlijk zo worden want dan drukken ze het er gewoon doorheen. Ongeacht de voordelen of niet. Het is hetzelfde als met de PC's, je word na verloop van tijd gewoon verplicht om te upgraden of je nu wilt of niet. En waarbij je ook sterk kan afvragen welke voordelen die upgrades voor je PC hebben.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:02 schreef Retuobak het volgende:
[..]
DVD had voordelen op meer vlakken dan beeldkwaliteit tov VHS. Met name het feit dat DVD's niet in kwaliteit verrotten zoals VHS banden, dat het veel handzamer is als formaat en dat er vele malen meer titels beschikbaar kwamen op DVD die uberhaupt nooit beschikbaar waren op VHS.
Al die voordelen moet blu-ray missen, dus ik zie nergens basis voor een succes van blu-ray/HD-DVD.
Goed punt. Het is echter wel zo dat filmmaatschappijen niet kunnen wachten op de overstap naar HD-DVD/Blu-Ray en dat vooral vanwege de (vooralsnog) betere kopieërbeveiliging.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:52 schreef Retuobak het volgende:
De enige manier waarop blu-ray en HD-DVD succesvol kunnen worden voor films is als men films niet meer gaat releasen op DVD. Anders wordt het niks. En met de enorme hoeveelheid DVD spelers in omloop betwijfel ik of dat de komende 10 jaar werkelijkheid gaat worden.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:56 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vind 700 nog heel erg meevallen.
De prijs van DVD en Blu-ray films zal heel weinig verschillen. Helemaal na een tijdje.
700 is niet weinig, maar ik vind het ook niet super veel.quote:Op zondag 2 juli 2006 09:57 schreef Cheiron het volgende:
[..]
700 is weinig dvd's..ok..
Over het tweede; met name blu-ray zal echt nog een hele tijd veel duurder blijven. Als daar nieuwe productielijnen voor moeten worden opgezet moet eerst dat geld 4* terugverdiend worden voordat de hoge piefen ook maar na gaan denken over een prijsverlaging.
Enige mogelijkheid om dat te versnellen is het totaal niet aanslaan van het nieuwe format, dan moeten ze wel.
700 niet veel? Wat voor klote films bekijk jij dan allemaal? Haal je de budgetbak bij de Free helemaal leeg of zo?quote:Op zondag 2 juli 2006 10:13 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
700 is niet weinig, maar ik vind het ook niet super veel.
De spelers zullen een hele tijd nog veel duurder blijven ja. Maar de films zijn op blu-ray niet veel duurder dan op DVD.
Ow ik zelf heb er ook maar een stuk of 500 origineel. Maar ik ken mensen die echt een paar duizend dvds hebben. Dus dan vind ik 700 nog wel meevallenquote:Op zondag 2 juli 2006 17:12 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
700 niet veel? Wat voor klote films bekijk jij dan allemaal? Haal je de budgetbak bij de Free helemaal leeg of zo?![]()
Nou, laat je lijstje eens zien danquote:Op zondag 2 juli 2006 18:55 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ow ik zelf heb er ook maar een stuk of 500 origineel. Maar ik ken mensen die echt een paar duizend dvds hebben. Dus dan vind ik 700 nog wel meevallen. En klote films is een heel subjectief begrip natuurlijk, wat de een klote film vind kan een ander weer geweldig vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |