Naar de nieuwe onderwerpen natuurlijkquote:
off coursequote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Naar de nieuwe onderwerpen natuurlijk
Morgen, FrauLievquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:00 schreef fraubitch het volgende:
en die zijn? zou toch om 22.00 bekend zijn?
natuurlijk.. dat zei ikquote:
Allemaal al geweest dus afgekeurdquote:
ow sorry ik wist niet dat als een onderwerp al geweest was afgekeurd werdquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Allemaal al geweest dus afgekeurdHoewel ik vermoedelijk van beide morgen wel weer een gigantische bak aan nieuw materiaal heb
![]()
Ik hoop op een simpel onderwerp waar je lekker weer alle kanten mee op kanIets van reisfotografie lijkt me ook wel eens leuk
Of details
onderwerp " iets" is ook goed.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:16 schreef Vliegvrager het volgende:
Als iemand 'dinges' voorstelt, stem ik erop. Dat beloof ik plechtig.
of "iets"quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:16 schreef Vliegvrager het volgende:
Of "gedoe"...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:16 schreef Vliegvrager het volgende:
het moeten wel onderwerpen zijn waar je iets van kan maken natuurlijkquote:
"datte" dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:21 schreef prupke het volgende:
[..]
het moeten wel onderwerpen zijn waar je iets van kan maken natuurlijk
ik wil een .GIF insturenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:31 schreef blackbully het volgende:
als het maar eindigd op .jpg
animated zijn meer dan 1 foto dus dat mag nietquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ik wil een .GIF insturenLiefst animated
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:35 schreef blackbully het volgende:
[..]
animated zijn meer dan 1 foto dus dat mag niet![]()
Goeie jaquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:24 schreef Schanulleke het volgende:
Winter lijkt me een uitdagend onderwerp voor de komende maand
Kijk hier maar eens: [HDR] High Dynamic Range Fotografiequote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:09 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen wat een HDR foto eigenlijk is
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:08 schreef k_man het volgende:
Dus TheMarco heeft een prijs gewonnen met een foto die eigenlijk gediskwalificeerd had moeten worden...
Zeg dat wel. Zou StefanH blij zijn met z'n prijs, denk je?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
. Wat een gedoe met de winnaars steeds
.
Ja en wat gaan we dan in de toekomst beoordelen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
. Wat een gedoe met de winnaars steeds
.
Het idee is volgens mij nog steeds een fotowedstrijd. Dat is ook de reden waarom hdr niet mag, net als andere overmatige bewerkingen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:17 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ja en wat gaan we dan in de toekomst beoordelen.
1 de kunst van het bewerken of
2 de foto
3.De portemonnee van de fotograaf.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:17 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ja en wat gaan we dan in de toekomst beoordelen.
1 de kunst van het bewerken of
2 de foto
Ja en dan hebben we het dus over het bewerken van meerdere foto's.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:29 schreef ableton het volgende:
de over-onder-goed bleichte negatieven over elkaar heen leggen, die weer op negatief krijgen in de doka printen maar ^^
heb het al geprobeerd, over het resultaat wordt niet gecorrespondeerd
Shark.Bait ik begrijp dat er voorruit gang moet zijn in onze gezamelijke hobby.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
3.De portomonee van de fotograaf.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Een foto is het resultaat van al deze dingen. Als je het onderste uit de kan van je foto wilt halen, en wilt groeien in je hobby dan is het wmb zo dat met het indrukken van de sluiter de foto niet af is. Photoshop is je donkere kamer. Daarmee kan iemand zijn foto tot kunst verheffen of genadeloos de grond in boren. Maar het is een geheel. Iemand die dat niet inziet zal zijn (of haar) leven lang een kiekjesmaker zijn. Die heeft het concept van een foto maken niet geheel begrepen (met uitzondering van reportage fotografie, waar het onderwerp van de foto een vastleggend karakter heeft)
Als je dan toch een "eerlijke" wedstrijd zonder photoshop wilt, laat dan alleen digitale inzendingen toe MET EXIF, niet meer dan 4 MP, 3x zoom (28-105mm bedoel ik dan) compacts die niet meer mogen kosten dan de beginner uitgeeft: 200- 300 euro.
Als je een HDR van 1 RAW maakt blijf je geheel binnen de regels van de wedstrijd. En anders maak je een HDR, laat em afdrukken en maak je daar een foto van.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:38 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Nu bij HDR zijn dat er dus meer dan 1.
Er "moet" geen vooruitgang zijn, maar het lijkt me dat je toch ergens heen wilt met je hobby anders ben je eigenlijk een kiekjes maker met wat duurdere zooi dan die gast met zijn compact die kiekjes maakt tijdens de vakantie.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:41 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Shark.Bait ik begrijp dat er voorruit gang moet zijn in onze gezamelijke hobby.
Maar als er nu gesteld wordt dat dit soort foto's niet mee mogen doen dan is dat toch wel heel duidelijk.
Dan maar een wedstrijd voor een boven gemiddeld kiekjes maker.
pff wat een gedoe om 1 simpele regel te ontduiken.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je een HDR van 1 RAW maakt blijf je geheel binnen de regels van de wedstrijd. En anders maak je een HDR, laat em afdrukken en maak je daar een foto van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |