Punta Arenas is in Chili.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:58 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb overigens het boek "Giant Steps" door Karl Bushby aangeschaft. Het is een reisdagboek tijdens een tocht van Punta Arenas in het zuiden van Argentinie naar de top van Alaska.
Ik weet het, was ook niet echt serieus bedoeld.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:39 schreef ultra_ivo het volgende:
POL is niet echt representatief.
En wanneer ben je terug?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:47 schreef Douwe het volgende:
Zo, morgen naar Tsjecho Slowakije, dan naar Kroatië en naar de Hongaarse Republiek. Tot horens
hahaquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tis niet om alle berichten te doen hoor. Valt me alleen op dat zodra BHFH of Hik er een tijdje niet is, ze meteen een welkomstonthaal krijgen.![]()
Douwe en Fogel.![]()
Ik heb het boek dus nog niet gelezen.quote:
Nee nog niet. Ik heb een brochure voor me liggen en er gaan verschillende tours. Er gaat er 1 naar de DMZ en 1 naar Panmunjom. De laatste brengt je dus naar de blauwe barakken als het goed is. Beide tours in 1 dag kost 130.000 Won en die ga ik dus boeken voor aankomende week. Moet nog wel even ergens een broek ritselen gezien de dresscode.quote:Op zondag 16 juli 2006 02:22 schreef k_man het volgende:
Ben je al richting Noord Korea geweest?
Veel "plezier" (is niet het juiste woord). Ik vond het errug indrukwekkend, zeker als je in ogenschouw neemt dat het niet 2 verschillende landen zijn, maar gewoon 1 land dwars doormidden gesneden. Vergeleken met Noord/Zuid Korea vond ik de Oost/West Duitsland grens maar voor mietjes.quote:Op zondag 16 juli 2006 02:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee nog niet. Ik heb een brochure voor me liggen en er gaan verschillende tours. Er gaat er 1 naar de DMZ en 1 naar Panmunjom. De laatste brengt je dus naar de blauwe barakken als het goed is. Beide tours in 1 dag kost 130.000 Won en die ga ik dus boeken voor aankomende week. Moet nog wel even ergens een broek ritselen gezien de dresscode.
Poeh, goede vraag, het is inmiddels al een tijdje geleden, en ik heb de tour niet geregeld. We zijn vanuit Seoul (Koreanen mogen niet mee), naar de grens gereden (kilometertje of 30). Een kilometer voordat het begon, ging de Koreaanse tourguide de bus uit en werd vervangen door een Amerikaans militair (die ons aansprak alsof we een stelletje rekruten waren op Paris Island). We zijn bij die barakken geweest waar ook de onderhandelingen plaatsvinden. O.a. de wereldberoemde tafel precies op de grens waar je omheen kunt lopen zodat je thuis kan zeggen dat je in Noord Korea bent geweest. Vervolgens nog een stukje verder gereden, een heuvel op waardoor je in Noord Korea kan kijken. (En dan zie je een model dorp waar niemand woont).quote:Op zondag 16 juli 2006 08:52 schreef Jaguarized het volgende:
Had jij de DMZ of Panmunjom tour gedaan?
quote:Noord-Korea veegt vloer aan met VN-resolutie
PYONGYANG - Noord-Korea heeft zondag de vloer aangeveegd met de VN-resolutie waarin landen te verstaan wordt gegeven geen gevaarlijke wapentechnologie aan het stalinistische land te leveren. Pyongyang zegt zich niet gebonden te voelen aan de resolutie.
Het document dat zaterdagavond werd aangenomen door de Veiligheidsraad heeft een "extreem gevaarlijke situatie" geschapen, meldde het staatspersbureau KCNA. De raad heeft "onverantwoord" gehandeld door unaniem voor de resolutie te stemmen, tekende het persbureau op uit de mond van een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Noord-Korea zal zijn afschrikwekkende oorlogsmiddelen op elke mogelijke manier versterken na deze resolutie, maakte het ministerie bekend. Pyongyang deed de stap van de volkerenorganisatie af als "banditisme" als gevolg van een "extreem vijandige" daad van de Verenigde Staten.
In ieder geval veel plezier bij de grens ! Misschien dat je een foto kan maken van overvliegende rakettenquote:
Snugger.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:00 schreef Fogel het volgende:
Net vrouw en kinderen naar het vliegveld gebracht met 1 koffer te weinig... kwamen we op het vliegveld pas achter. Niet handig.
Hopelijk geen belangrijke spullen voor de kids?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:00 schreef Fogel het volgende:
Net vrouw en kinderen naar het vliegveld gebracht met 1 koffer te weinig... kwamen we op het vliegveld pas achter. Niet handig.
Wat een mooie daad van liefdequote:Op zondag 16 juli 2006 12:29 schreef Fogel het volgende:
En voor mijn vrouw heb ik maar een tandenborstel gekocht op het vliegveld.
Het was zelfs een travel pack, met tandenborstel, flossdraad, tandenstokers en tandpasta!quote:
Nog wat gewonnen ?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Het Jeu de Boules-gebeuren weer overleefd. Wel spierpijn nu.
Kwartfinale bereikt. Daarin kansloos verloren van de latere winnaars. Die wij een paar jaar geleden in de finale kansloos lieten.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:09 schreef DutchTrain het volgende:
Nog wat gewonnen ?
quote:
quote:GENEVE - In Noord-Korea heeft noodweer vermoedelijk ten minste honderd mensenlevens geëist. Dat heeft het Internationale Rode Kruis dinsdag bekendgemaakt.
In sommige gebieden zijn door enorme regenval, aardverschuivingen en overstromingen hele dorpen weggespoeld.
Nog meer opmerkelijke feiten op: http://www.kcna.co.jp/index-e.htmquote:Heavy Rain Continue in DPRK
Pyongyang, July 16 (KCNA) -- Heavy rain has continued in the DPRK owing to the stationary front in its central area. It torrentially rained 418, 242, 207 and 191 millimeters respectively in Yangdok, Maengsan, Pukchang and Tokchon in South Phyongan Province, 254, 207 and 137 millimeters respectively in Yodok, Kumya and Jongphyong in South Hamgyong Province and 150-170 millimeters in Wonsan, Tongchon, Anbyon and Phyonggang in Kangwon Province from 6, July 14 to 12, July 15.
It showered 100-130 millimeters in Pyongyang, Phyongsong, Sunchon, Sukchon and Anju, South Phyongan Province, Jongju and Pakchon, North Phyongan Province, Sinphyong and Thosan, North Hwanghae Province, and Kaesong.
In particular, there came torrential rains of 70, 73, 100 and 92 millimeters respectively in Pyongyang, Phyongsong, Yangdok and Songchon from 0 to 3, July 15 and then downpours of 141 and 90 millimeters in Yangdok and Songchon from 3 to 6 that day.
On the same day, downpours of more than 100 millimeters hit Haeju, Ongjin, Ryongyon, Pongchon, Paechon, Kangryong and Yonan, South Hwanghae Province in a short span of time, inundating farm lands.
Agricultural and other sectors of the national economy and people's living were badly damaged by heavy rains in some areas of Korea.
Rainfalls are now going on and investigation into damage is under way.
Uhhhh?quote:Op donderdag 20 juli 2006 05:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer dat die Brasucas uit San Pablo alleen kunnen winnen door vals te spelen
Vertel, hoe was het?quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:51 schreef Jaguarized het volgende:
Hallo.Ik heb het overleefd.
Morgen om 11.40 lokale tijd vlieg ik terug naar Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |