quote:Op zondag 9 juli 2006 11:49 schreef Hik het volgende:
Ok... na een heel stel hoofdbrekers is de beslissing gevallen: we gaan naar Mozambique!![]()
![]()
![]()
Volgens Selang is dat voor mietjesquote:Op dinsdag 11 juli 2006 05:14 schreef flipsen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het reisadvies voor Mozambique?
Maar dat is al weer bijna twee maanden terug...quote:St. Paul, MN - Six people were injured when two aircraft collided at an airport after one of the planes ran out of control as it taxied towards its gate.
One of the planes appeared to be left jammed under the other following the collision at Minneapolis St Paul International Airport.
The accident happened shortly after 7:30pm when the DC-9 landing from Columbus, Ohio, lost control of its steering ability as it was taxiing to its gate.
At the same time, the Airbus was backing away from its gate for take-off. The Airbus was going to be flying to San Antonio when the two planes collided.
The Northwest Airlines DC-9 had reported hydraulic problems before it collided with a Northwest Airbus on the ground.
The DC-9 had 94 passengers and five crew members on board. The Airbus was carrying 38 passengers and five crew members.
The injured included four crew members from the DC-9 and two ground employees. None of the injuries appeared to be life-threatening.
No passengers were hurt during the incident, but afterwards one passenger complained of shortness of breath and was treated as a precaution.
After the crash, the DC-9 appeared to be partially lodged underneath the Airbus. The top of the DC-9's cockpit area made contact with the Airbus' wing and was damaged.
Hogan said the National Transportation Safety Board was investigating, and the planes could not be moved until investigators arrived.
Moeten we nu een felicitatietopic openenquote:
The horror! The horror!quote:Op woensdag 12 juli 2006 06:55 schreef DutchTrain het volgende:
En wat wil je hebben voor je verjaardag? Het modschap van FOT![]()
Die zit er in. Het is een contactloze chipkaart dus je ziet alleen een heel klein chipje zitten in de kaart met en antenne eraan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:06 schreef Fogel het volgende:
Ik mis de chip op beide kaarten...
Ja de overheid hier wil plotseling dat we betalen voor ons openbaar vervoerquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:09 schreef qwerty_x het volgende:
een OV chipkaart ?
is dat een soort van strippenkaart ?
Die chipkaart werkt overal, maar elke vervoerder mag zijn eigen kaarten uitgeven. En die van Rotterdam kun je nu voor 1,50 krijgen (in plaats van de 7.50 die ze straks gaan kosten) op www.ret.nl .quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:10 schreef Douwe het volgende:
Er komt toch gewoon 1 chipkaart, niet per vervoerder? Of heb ik straks chipkaarten voor zowel de bus, de trein als de tram? Handig...
Toch maar die rondvlucht doen danquote:Zeg Fogel, als ik zoek op dingen die leuk zijn om te doen in Oslo, kom ik steevast uit op best aantrekkelijk geprijsde rondvaarten door de haven en minicruises door het fjord. Is dat interessant om te doen, of kan ik het net zo goed vanaf de kant zien? Of kan ik ergens zelf een bootje huren?
(roeiboot ofzo
)
Ik reis er al regelmatig mee. Naar alle tevredenheidquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:11 schreef Douwe het volgende:
qwerty: dat is de opvolger van de strippenkaart, waar ze al een jaar of 20 over praten. Maaaaarrrrrr in 2007 komt ie dan echt. Deels
Ja dat kanquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:15 schreef Douwe het volgende:
Maar kan ik nou ook een RET kaart 'nemen', terwijl ik waarschijnlijk nooit een RET voertuig zal gaan betreden?
Niet in Rotterdam, daar kun je alleen chippen of met creditcard betalen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:16 schreef Douwe het volgende:
Je kunt in parkeermeters toch ook gewoon met muntgeld betalen?
Omdat die chipknip veel sneller en makkelijker werkt. Ik gebruik nauwelijks meer gewoon (klein)geld sinds ik een chipknip heb.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef Douwe het volgende:
Chipknip is de flop van de eeuw, ik begrijp niet dat ze dat ding niet gewoon een snelle dood laten sterven. Waarom gaan we niet gewoon alles betalen per pinpas? Die hoef ik tenminste niet elke keer op te laden.
Is er vanaf die boten zelf ook wat te zien, of varen ze door een minder interessant stuk. Eiland met Konijnen klinkt leuk. Is er behalve konijnenvlees nog meer te zien daar?quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:26 schreef Fogel het volgende:
@Douwe: [nederlandermodus]De goedkoopste optie is om gewoon een OV kaart te kopen voor 24 uur (60 kroon), een week of een maand, afhankelijk van hoelang je wil blijven. Die is namelijk ook geldig op veerverbindingen naar onder andere Hovedøya (waar een kloosterruine te bezichtigen is) en Gressholmen (met enorm veel konijnen). Ik geloof dat het lijn 91, 92 en 93 zijn die door boten bediend worden. [/nederlandermodus]
Garnalen en wijn!quote:Maar minicruises zijn ook de moeite waard, zeker als je er een met wittewijn en garnalen neemt (mits je daarvan houdt natuurlijk). Deze cruises gaan wat verder het fjord op/in/uit dan de veerboten. Met beide bootopties zie je meer dan vanaf land in ieder geval.
Boten huren kan ook, maar waarschijnlijk geen roeiboot. In de meeste havens zijn zeilboten te huur, maar de prijzen daavan zijn niet echt mild. Let er wel op dat het Oslofjord enorm veel verkeer heeft en dan 'werkverkeer' altijd voorrang heeft. Ook kan de diepte opeens van 40 meter naar 0.1 meter gaan binnen enkele meters, goed op de kaart blijven kijken dus.
Vrouwenvlees is er ook te zien, er is namelijk een strand. Er is ook een (vrij simpel) restaurant op het eiland.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:33 schreef Douwe het volgende:
[..]
Is er vanaf die boten zelf ook wat te zien, of varen ze door een minder interessant stuk. Eiland met Konijnen klinkt leuk. Is er behalve konijnenvlees nog meer te zien daar?
[..]
Garnalen en wijn!
Zijn de ondiepten niet gewoon afgebakend? 0,1 meter naar 40 meter is wel een enorm verschil
Een dag geen internet en je mist gelijk k_man's verjaardag. Alsnog gefeliciteerd.quote:
Over 363 dagen weer een kansquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Een dag geen internet en je mist gelijk k_man's verjaardag. Alsnog gefeliciteerd.
Seoul - Fukuoka staat er in zijn signature... lijkt me niet logisch om eerst naar het hoge noorden van Nederland te komenquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:03 schreef Douwe het volgende:
Jag!
Na Seoul gaat hij toch weer naar Grünn?
Fukuoka is een twijfelgevalletje aan het worden. De KR Rail Pass die ik wilde boeken om naar het zuiden te boeken moet je online kopen en kan alleen van buiten Korea worden gekocht. Bij het invullen van het formulier kreeg ik ineens een foutmelding dat ik hem 5 dagen van tevoren moest kopen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Seoul - Fukuoka staat er in zijn signature... lijkt me niet logisch om eerst naar het hoge noorden van Nederland te komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |