Hier in ieder geval niet. Zou ook te gek voor woorden zijn als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:27 schreef Kindervriend het volgende:
Klopt het trouwens dat er steden in Nederland zijn waar het verboden is om te bellen in de bus? Ik meen me te herinneren dat die regel o.a. geldt in Heerlen.
Joh, maar je kunt het aanvullen in de OP of in ieder geval beschrijven.quote:
Toch is het zo, volgens mij.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hier in ieder geval niet. Zou ook te gek voor woorden zijn als je het mij vraagt.
Man, ik zie dat 20x per dag, stel je niet aan. Ja, meestal yuppen ja, en who cares?quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Heeft met opvoeding en ontwikkeling te maken. Het is asociaal om bellend te bus binnen te lopen en zonder te groeten door te lopen. Kan me voorstellen dat dan ineens de "bom" barst
En er hangt ook een sticker met het advies om eens op te staan voor een ander. En om je geluid niet zo hard te zetten. En een beetje rekening te houden met je medepassagiers, en dus geen boterham met pindakaas gaan eten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:27 schreef Kindervriend het volgende:
Klopt het trouwens dat er steden in Nederland zijn waar het verboden is om te bellen in de bus? Ik meen me te herinneren dat die regel o.a. geldt in Heerlen.
In Heerlen rijd volgens mij gewoon Hermes rond, dus dan mag je gerust bellen mits het niet storend is voor anderen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:39 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Toch is het zo, volgens mij.
Ik zat een keer in de stadsbus in Tilburg en er kwam een Limburgs meisje de bus in met haar telefoon aan haar oor, ze stopte even met praten aan de telefoon en zei tegen de chauffeur: "Mag ik hier bellen?". Chauffeur: "Whaha, natuurlijk!". Zij: "Oh, nou ja, in Heerlen mag dat niet.".
Jij liegtquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:46 schreef Meki het volgende:
[..]
die liegt
kijk maar naar de laaste alinea
"Buschauffeur gaat tekeer tegen aso" past welquote:
Een normaal mens spuugt nooit in een bus, wat er ook is gebeurt.quote:
en nu spuugt ze zelf op iemand op wie zij op haar beurt weer neerkijktquote:. Ik ben eerder bespuugd door een Lonsdale-jongen, maar toen dacht ik ach, laat maar gaan
Nee, mensen achterin laten zitten is wel normaal zeker.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een normaal mens spuugt nooit in een bus, wat er ook is gebeurt.
Tief aub op.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:54 schreef buachaille het volgende:
Wellicht dat de Islamitische klederdracht van de dame in kwestie bedreigend overkwam op de chauffeur? Heb ik zelf ook als ik een burka/niqaad oid tegenkom in het donker.
Leuke mod.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:56 schreef ShaoliN het volgende:
Typisch ook trouwens dat de slet nog even verhaal moet gaan halen nadat er eigenlijk niks meer aan de hand was.Die buschauffeur had door de voorruit naar buiten moeten tiefen en vol gas moeten geven.
De vraag is waarom........ Het gedrag van deze vrouw wat bekend is pleit alvast niet voor haarquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, mensen achterin laten zitten is wel normaal zeker.
Ik krijg er gewoon Rosa Parks herinneringen van.
Wat er ook gebeurt?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een normaal mens spuugt nooit in een bus, wat er ook is gebeurt.
Het is ook heel normaal om te zeggen tegen iemand om terug naar Marokko te gaan, omdat ze aan het bellen is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, mensen achterin laten zitten is wel normaal zeker.
Bellend binnen komen lopen, bedoel je?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De vraag is waarom........ Het gedrag van deze vrouw wat bekend is pleit alvast niet voor haar![]()
precies, soms hoef je niets te doen om een grote bek te krijgen, wie het ook is en wie jij ook bent, en van waar jij of je ouders ook vandaan komen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:10 schreef Moja het volgende:
Ok tis misschien onbeschoft van het meisje. Maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik vriendelijk gedag zei tegen de busschauffeur en die gewoon strak voor zich uit bleef kijken![]()
drogredenquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bellend binnen komen lopen, bedoel je?
Als dat het is, is die reden nogal flinterdun. Ik ken wel 100 situatie's waar mensen onbeschofter binnen kwamen lopen hoor.
Dan laat je die weg.quote:
Verhaaltje komt niet bepaald objectief over nee.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:53 schreef Hathor het volgende:
Beetje vaag verhaal als je het mij vraagt. Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal geen barst van.
is een onbeschofte sjaggo chauffeur een reden om naar de krant te stappen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan laat je die weg.
De vraag blijft: is bellend binnen komen lopen een reden om mensen naar achterin de bus te sturen?
Je bedoelt in deze situatie?quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:09 schreef milagro het volgende:
[..]
is een onbeschofte sjaggo chauffeur een reden om naar de krant te stappen?
Wat mij betreft wel. Ik hou je niet tegen, laat de krant maar beslissen of ze het plaatsen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:47 schreef milagro het volgende:
[..]
en nu spuugt ze zelf op iemand op wie zij op haar beurt weer neerkijkt
damn, ik had destijds ook naar de krant moeten stappen toen een buschauffeur weigerde in een overvolle bus mij uit te laten stappen voorin, en ik dus met 2 kleine kinderen plus opgevouwen buggy me door de meute moest wringen en ik te laat bij de uitgang kwam en de buschauffeur doodleuk doorreed dus.
kun je een hekel hebben aan je eigen ras, en ben je dan ook een racist
Zo jij maakt er wel een heel eigen bericht van zeg, straks ga je die vrouw nog de schuld geven en dat allemaal om ras, en veel mensen maar beweren dat ze geen racisten zijnquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:56 schreef ShaoliN het volgende:
Typisch ook trouwens dat de slet nog even verhaal moet gaan halen nadat er eigenlijk niks meer aan de hand was.Die buschauffeur had door de voorruit naar buiten moeten tiefen en vol gas moeten geven.
nee, ik bedoel ueberhaupt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je bedoelt in deze situatie?
[..]
Wat mij betreft wel. Ik hou je niet tegen, laat de krant maar beslissen of ze het plaatsen.
Ik denk dat het bij de rubriek lezersbrieven nog kans had gemaakt ook.
Voor dat volk wel want het is diiiiiiiiiiiiiiiscrimantieeeeeeeeeeeeee!quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:09 schreef milagro het volgende:
[..]
is een onbeschofte sjaggo chauffeur een reden om naar de krant te stappen?
Nou, als ik het zo redeneer:quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:22 schreef Yildiz het volgende:
Oh, zo. Ja, ik weet niet. Ik denk dat de stijl van de journalist er ook wel wat mee te maken heeft.
En ach, ik denk dat er wel meer mensen zo zijn.
Iets te gretig, wellicht. Wat doe je eraan...
Maar mijn vraag staat nog steeds open, is al bellend binnen lopen een reden om naar achteren gestuurd te worden?
Daar heb ik nog nooit iets van gemerktquote:Op donderdag 29 juni 2006 18:27 schreef Kindervriend het volgende:
Misschien, maar ik kan er sowieso al nergens uit halen dat ze 'Halal-taal' sprak via haar telefoon.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, als ik het zo redeneer:
Je mag ook niet praten met de buschauffeur omdat hij niet afgeleid mag worden. Als er zo`n muts naast je staat te bellen in haar Halal-taal (en dat gaat behoorlijk luidruchtig) dan kan ik me best voorstellen dat je dan zoiets hebt van "ga ff naar achter met die herrie". Zij gaat naar achter en gaat daaro nog ff lopen provoceren door aan anderen te vragen wat het probleem is van die buschauffeur. Aangezien ze dat al op zo`n irritant toontje vragen, wordt het de chauffeur te veel en gaat door het lint. Zij spuugt (op de grond of niet) en chauffeur nog pissiger.
Zou plausibel klinken. Niet om iets recht te praten, maar puur het enkelzijdige berichtgeving wat af te zwakken.
Tja, tis nogal een enkelzijdig verhaal he. Eigenlijk het verhaal van de buschauffeur eens opzoeken en plaatsen, kijken wat voor perspectief we krijgen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Misschien, maar ik kan er sowieso al nergens uit halen dat ze 'Halal-taal' sprak via haar telefoon.
Je moet ook geen OV nemenquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, tis nogal een enkelzijdig verhaal he. Eigenlijk het verhaal van de buschauffeur eens opzoeken en plaatsen, kijken wat voor perspectief we krijgen.
Daarnaast: als je ooit met de trein/bus gaat met daarin wat medelanders met hoofddoek die gebeld worden, dan weet je waar ik het over heb.
Ja, dat wel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, tis nogal een enkelzijdig verhaal he. Eigenlijk het verhaal van de buschauffeur eens opzoeken en plaatsen, kijken wat voor perspectief we krijgen.
Daarnaast: als je ooit met de trein/bus gaat met daarin wat medelanders met hoofddoek die gebeld worden,
Nee, dat weer niet helemaal. Ik haal er nergens uit wat deze persoon is. Of ze een hoofddoek praat, wat voor taal ze sprak, op welk volume, of ze naast de chaffeur bleef staan...quote:dan weet je waar ik het over heb.
Hahahahaha... natuurlijk, ja... en als het een marrokaanse chauffeur was geweest en een leuke nederlandse meid was het nu een zaak van landsbelang geweest...quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:45 schreef Blerfaap het volgende:
Mja, vind het opzich wel asociaal om bellend een bus in te gaan en niet even normaal gedag te zeggen tegen de chauffeur. Kleine moeite om te doen.
Verder wil ik indd ook wel de andere kant van het verhaal horen. Beetje moeilijk oordelen zo.
Op je werk moet je zo'n dingen maar gewoon slikken... Alsof ik het leuk vind om de hele dag het gezeik van klanten met hun defecte PC's over me heen te krijgen, kijken wat mijn baas zou doen als ik iemand zou gaan zitten uitschelden omdat hij/zij me geen gedag heeft gezegd of tijdens het bellen met mij afgeleid was door iets anders.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, als ik het zo redeneer:
Je mag ook niet praten met de buschauffeur omdat hij niet afgeleid mag worden. Als er zo`n muts naast je staat te bellen in haar Halal-taal (en dat gaat behoorlijk luidruchtig) dan kan ik me best voorstellen dat je dan zoiets hebt van "ga ff naar achter met die herrie". Zij gaat naar achter en gaat daaro nog ff lopen provoceren door aan anderen te vragen wat het probleem is van die buschauffeur. Aangezien ze dat al op zo`n irritant toontje vragen, wordt het de chauffeur te veel en gaat door het lint. Zij spuugt (op de grond of niet) en chauffeur nog pissiger.
Zou plausibel klinken. Niet om iets recht te praten, maar puur het enkelzijdige berichtgeving wat af te zwakken.
Wanneer ze ruzie hebben, en later aangifte gaan doen bij de politiequote:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:30 schreef IHVK het volgende:
Victim Blaming is oké.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |